Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новия ми струг :D

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Новия ми струг

    Значи на моя струг,както и С8 скоростните им кутии са идентични,с малки разлики и то в големината.Единия модул е с голямия избор на колелата и се комбинират на едно колело с щифтове.А другия е на един прът се движи свободно колело,което се комбинира с вторичния вал.
    Идеята е щом неможе на някъкви зададени оботори примерно 500.Универсала да може да падне под 16 и да стигне до 3000.То тогава с втория набор скорост,могат да се избират -бързи/бавни.Мотора мисля ,че е 1500об/мин. и някъква предавка някъде 1/2.Около 800об/мин. са на съединитела.С това ако изобщо е възможно,отпада съединитела и наличието на оператор е почти излишно.
    Другото което отпада и нуждата от лира-премахват се колелата зад скоростите.А в задния край на машината се закача един стъпков мотор на трапецовидния винт.с резбовата муфа се захапва и дотам.Остава напречното ,но и то е лесно решимо.Единствен минус е че стъпковите мотори искат обратна връзка. А серво са страшни пари.
    Револверни глави се срещат бол ,нови ,по вторични и т.н.Те са си закачени с стъпков/серво мотор.
    С този т.нар. и изглеждащ цнц струг,ще могат да се правят много неща,които на универсален стават или много бавно или много трудно.

    Коментар


    • #62
      От: Новия ми струг

      Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
      Единствен минус е че стъпковите мотори искат обратна връзка.
      Не, не искат. Стъпката им е строго дефинирана, примерно 180 стъпки на оборот.

      ...обаче за стъпков на винта забрави. Няма да може да го върти, особено при натоварване, освен ако не е ВСД или не сложиш доста голям редуктор, но тогава пък скоростта ще падне. Отделно е дълъг и тежък и има инерция. Трябва си серво за това, при това с прилична мощност.

      ...после, как мислиш да съглсуваш въртенето на винта с въртенето на шпиндела, че да можеш да режеш резби? Задачата не е от лесните, и още повече - не е от евтините.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #63
        От: До: Новия ми струг

        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        . Гледам почнал си да връзваш компресорите като мен

        Какво за компресорите? малко пояснение ?

        Коментар


        • #64
          От: До: Новия ми струг

          Първоначално публикуван от To6o Преглед на мнение
          Какво за компресорите? малко пояснение ?
          Връзваме ги с водопроводна арматура.

          Коментар


          • #65
            От: Новия ми струг

            Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
            ........Другото което отпада и нуждата от лира-премахват се колелата зад скоростите.А в задния край на машината се закача един стъпков мотор на трапецовидния винт......
            Забрави.
            Това е толкова сложно управление, че не си заслужава дори да се говори за него. Не, че не става, но само контролера ще дойде над 5 бона. Много прилича на координат а там е весело.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #66
              От: Новия ми струг

              Синхронизирането на резбовия винт вместо от чиста механика от електроника не е проблем за всяка резба винта се върти с определена скорост която я има исчислена за всеки струг и не е проблем да се зададе на един компютър.Проблем е подходящия испълнителен механизъм който да го върти отделно трябва поне още един за вала на подаването.
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #67
                От: Новия ми струг

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                ...... трябва поне още един за вала на подаването.
                ..и контролер с инкрементални датчици на двата вала за да ги синхронизира. Там е скъпото.
                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                Вальо. О888 557Ч7Ч
                Silverado 1.3 i

                Коментар


                • #68
                  От: Новия ми струг

                  А именно! Межаничното съгласъване е крайно просто и крайно надеждно. При практически пълния набор резби на нормален струг (да речем - моя), аз поне не виждам никакъв смисъл да се бърника там. Единствено си струва да се боцне един мотор на напречния винт и 2 инкрементални линии - за напречния и надлъжния ход. Компютъра за съгласуване не е велик проблем. Скъпи са моторите и контролерите им. Ама аз мотори имам. Контролер съм си набелязал какъв да купя. Остава малко механична работа и дребно компютърче, дето да чете кривите примерно от флашка, и да има поне основни функции, дето да могат да се въвеждат от клавиатурата му.

                  ...все някога ще я свърша и тая, ма няма да е скоро.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #69
                    От: Новия ми струг

                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    ..и контролер с инкрементални датчици на двата вала за да ги синхронизира. Там е скъпото.
                    Двата вала нямат нищо общо един с друг като включиш резбовия се изключва подавателния и обратното. Двата механизма за задвижване на супортната кутия са напълно независими един от друг даже има блокировка когато е включен единя в никъкъв случай не трябва да е включен другия.
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #70
                      От: Новия ми струг

                      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                      Двата вала нямат нищо общо един с друг като включиш резбовия се изключва подавателния и обратното. Двата механизма за задвижване на супортната кутия са напълно независими един от друг даже има блокировка когато е включен единя в никъкъв случай не трябва да е включен другия.
                      Да, ама и двата вършат едно и също - местят супорта. Инкременталната линия е сложена на супорта и хич не и пука какво го мести, а само с колко. С разделителна способност до 1 микрон че хванат и най-малкото движение.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X