Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шмиргел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Шмиргел

    Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
    Много ме засегна с това. Не казвам че всичко знам, но във университета основното с което на запознават го знам и го прилагам на практика. В студентската книжка имам 6-тици и две 5-ци за трите години до сега. Има много неща който не ги знам по простата причина че няма от къде да ги видя. Заточването на ножовете го учихме и от там знам кой ръб как да го заточа. За сега каквото съм хванал със струга съм го направил. Даже и един стругар идва един ден и ми вика че една шлицова муфа със струга нямало как да стане. Но аз я направих и вече повече от половин година си работи нез проблеми. Няма никаде лесно и проблема е че няма от къде да се види и научи. Практиката учи най-добре. Пример мога да дам в началото с отрезните ножове. Счупих няколко пъти ножа и като ми писна да ги ижточвам и се научих как да подавам. Да не казвам голяма дума, но отрежен нож не съм чупил няколко месеца вече. Има едно важно нещо което в лекциите ни обърнаха внимание. Ножа като е наточен и работи определено врем, независимо че реже е добре да се източва. Така се предотвратява счупване (откършване) на парче от ножа и доста дълго правене на нов нож. Така че е добре за секунди да се заглади ръбчето и да се продължи. Така като работя около 20-30 мин с един нож и като го сваля си го бутвам леко на шмиргела и го оставям на рафта с инструменти.
    Не се обиждай преди време няколко колеги написахме няколко теми тук точно за да сме полезни с това което знаем и можем на тия които тръгват сега по тоя път . Загубих си доста време да пиша и да сканирам разни учебници както и да се опитвам да обясня нещата по възможно най разбираемия начин . Ако поне на един човек съм бил полезен времето ми не е отишло напразно.
    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
    В мазето е от найсе години. Почти не е ползван, ама нямам бърз достъп до него сега, че съм в ремонт на баните апартаментни.
    Ако е много зор - идвай да разриваме. Няма да е повече от бира време.
    Ако е от тетевенските върши работа на границата е с оборотите камъните свършват по бързо но става .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #17
      От: Шмиргел

      Здравейте.Според мен колегата dimich87 има малка неточност при изчисленията. Диск-Ф200. Мотор-1410об/мин.
      Периферна скорост означава какво разстояние изминава точка от периферията за 1 секунда.
      Т.е. дължината на периферията (3.14 * диаметъра) умножена по броя обороти за 1 секунда. (об./мин. : 60)
      (3.14 * 200=628мм=0.628м) (1410:60=23.5)>>>>0.628*23.5=14.758м/s

      Коментар


      • #18
        От: Шмиргел

        Първоначално публикуван от zorcia Преглед на мнение
        Здравейте.Според мен колегата dimich87 има малка неточност при изчисленията. Диск-Ф200. Мотор-1410об/мин.
        Периферна скорост означава какво разстояние изминава точка от периферията за 1 секунда.
        Т.е. дължината на периферията (3.14 * диаметъра) умножена по броя обороти за 1 секунда. (об./мин. : 60)
        (3.14 * 200=628мм=0.628м) (1410:60=23.5)>>>>0.628*23.5=14.758м/s
        Извинявайте. Аз съм дмятал с формулата за лице на окръжност, а то е обиколка и от там е дошла грешката ми. Колегата е много прав. Като последно съм замислил да закача този мотор и да си направя един вал с възможност от двете страни да се завиват дискове. В средата една ремъчна шайба Ф45, а на мотора шайбата ще бъде Ф95. Така ще докарам 2977 оборота и ще да достатъчи. За момента е в застой и ще се прави като се освободя.

        Коментар


        • #19
          От: Шмиргел

          Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
          Извинявайте. Аз съм дмятал с формулата за лице на окръжност, а то е обиколка и от там е дошла грешката ми. Колегата е много прав. Като последно съм замислил да закача този мотор и да си направя един вал с възможност от двете страни да се завиват дискове. В средата една ремъчна шайба Ф45, а на мотора шайбата ще бъде Ф95. Така ще докарам 2977 оборота и ще да достатъчи. За момента е в застой и ще се прави като се освободя.
          Твърде малка е ремъчна шайба ф45 в тази ситуация и точно за шмиргел, но пробвай пък то ще си покаже. Увеличи ако е възможно и двете шайби по малко ако гониш точно тези обороти.
          При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

          Коментар


          • #20
            От: Шмиргел

            Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
            Извинявайте. Аз съм дмятал с формулата за лице на окръжност, а то е обиколка и от там е дошла грешката ми. Колегата е много прав. Като последно съм замислил да закача този мотор и да си направя един вал с възможност от двете страни да се завиват дискове. В средата една ремъчна шайба Ф45, а на мотора шайбата ще бъде Ф95. Така ще докарам 2977 оборота и ще да достатъчи. За момента е в застой и ще се прави като се освободя.
            ...а освен това да имаш предвид и това , че мощността на електромотора , за която в първия пост пишеш , че не знаеш колко е , ще падне два пъти и нещо. Предполагам , в университета редуктори и мултипликатори сте смятали.
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #21
              От: Шмиргел

              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
              ...а освен това да имаш предвид и това , че мощността на електромотора , за която в първия пост пишеш , че не знаеш колко е , ще падне два пъти и нещо. Предполагам , в университета редуктори и мултипликатори сте смятали.
              Извиняваи, ама ти ако можеше с редуктор или с нещо друго да се увеличава или намалява мощността, то щеше да е измислен перпето мобила. С редуктор или мултипликатор се увеличава или намалява въртящия момент. Мощността да падне малко с КПД на предавката. За ремъчни ги дават около 90%. Мощността на мотода който ще ползвам я знам и е 1,1KW, с ремъчната предавка ще стане около 1KW.
              За информация да кажа че ъгловата скорост*въртящ момент=мощност. Даскала по машинни елемети всичките ги скъса дето му казаха че с редуктура може да се увеличи мощността. Аз бях първия изпитан на предварителен изпит и на въпроса му с редуктора кое се увеличава му казах верния отговор.
              Смятам че до сега заслужено нямам различна оценка в книжката си от 6-ца.

              Коментар


              • #22
                От: Шмиргел

                Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                Извиняваи, ама ти ако можеше с редуктор или с нещо друго да се увеличава или намалява мощността, то щеше да е измислен перпето мобила. С редуктор или мултипликатор се увеличава или намалява въртящия момент. Мощността да падне малко с КПД на предавката. За ремъчни ги дават около 90%. Мощността на мотода който ще ползвам я знам и е 1,1KW, с ремъчната предавка ще стане около 1KW.
                За информация да кажа че ъгловата скорост*въртящ момент=мощност. Даскала по машинни елемети всичките ги скъса дето му казаха че с редуктура може да се увеличи мощността. Аз бях първия изпитан на предварителен изпит и на въпроса му с редуктора кое се увеличава му казах верния отговор.
                Смятам че до сега заслужено нямам различна оценка в книжката си от 6-ца.
                Нещо много сложно стана с тоя шмиргел, добре е човек когато има отлични знания в дадена област, но не си струва да ги пропилява в елементарни сметки. Даскала по машинни елементи сигурно ви е обяснил и това, че и при ремъчните предавки има закономерности, и при твоя случай със ос и ремъчна шайба ф45 в средата, си е почти като да се вреже канала направо на оста. И аз щото не съм много добър в сметките, това ми предизвика интереса да взема отношение по този въпрос. Пък и това че да се сметне един такъв шмиргел, си е като за тройка.
                При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                Коментар


                • #23
                  От: Шмиргел

                  Аз лично се оказах да си правя експерименти с тия машини от както на шлайфа се разхвърча камъка а той е с размери на автомобилна гума 13" . В цеха всички залегнаха по бързо и от елховски кашици а стругарчето беше издърпал един лиген от струг и се беше завил с него . Пораженията където са ударили парчетата още си седят .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #24
                    От: Шмиргел

                    За да въртиш с ремък ф45 шайба,ще ти трябва вентилиран(малката страна на трапеца е прорязана като на ангренажен ремък).Инак ще се пали и боксува,понеже диаметъра е малък,и ремъка не може да опаше шайбата,ще ти трябва поне 13мм.

                    P.S.Звънни на Пенчо...
                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • #25
                      От: Шмиргел

                      Звънни му щото аз ще му звънна. Отдавна си търся малък тетевенски шмиргел да го сложа на шкафа до струга за да не заобикалям за по дребни заточвания до трифазните .
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #26
                        От: Шмиргел

                        Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                        Извиняваи, ама ти ако можеше с редуктор или с нещо друго да се увеличава или намалява мощността, то щеше да е измислен перпето мобила. С редуктор или мултипликатор се увеличава или намалява въртящия момент. Мощността да падне малко с КПД на предавката. За ремъчни ги дават около 90%. Мощността на мотода който ще ползвам я знам и е 1,1KW, с ремъчната предавка ще стане около 1KW.
                        За информация да кажа че ъгловата скорост*въртящ момент=мощност. Даскала по машинни елемети всичките ги скъса дето му казаха че с редуктура може да се увеличи мощността. Аз бях първия изпитан на предварителен изпит и на въпроса му с редуктора кое се увеличава му казах верния отговор.
                        Смятам че до сега заслужено нямам различна оценка в книжката си от 6-ца.
                        Ами нещо не се разбираме май . Вероятно се изразих неточно . Дали ще задвижваш редуктор или мултипликатор , мощността на елмотора си е 1.1 КW - в случая спор няма .
                        Не знам какво са ви учили по машинни елементи , ама в случая ти искаш да направиш мултипликатор . Е , има един прост принцип във физиката , в частност механиката , според който : когато печелиш в скорост , губиш във сила - от там и във въртящ момент . И обратното .
                        Говорим за изхода.
                        Въртящия момент е сила по рамо , а от там пресмятай и мощности и периферни скорости и квото се сетиш , че ти трябва за случая . Формули - бол .

                        ... а ти щом имаш шестица по машинни елементи и си пуснал тема да питаш как да си направиш едностъпален мултипликатор ... че не знаеш и ремъчни предавки как се подбират .... бах го и в даскала , дет ги пише тия шестици .
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Шмиргел

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          бах го и в даскала , дет ги пише тия шестици .

                          Мое па и даскалица да е!?
                          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Шмиргел

                            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                            Ами нещо не се разбираме май . Вероятно се изразих неточно . Дали ще задвижваш редуктор или мултипликатор , мощността на елмотора си е 1.1 КW - в случая спор няма .
                            Не знам какво са ви учили по машинни елементи , ама в случая ти искаш да направиш мултипликатор . Е , има един прост принцип във физиката , в частност механиката , според който : когато печелиш в скорост , губиш във сила - от там и във въртящ момент . И обратното .
                            Говорим за изхода.
                            Въртящия момент е сила по рамо , а от там пресмятай и мощности и периферни скорости и квото се сетиш , че ти трябва за случая . Формули - бол .

                            ... а ти щом имаш шестица по машинни елементи и си пуснал тема да питаш как да си направиш едностъпален мултипликатор ... че не знаеш и ремъчни предавки как се подбират .... бах го и в даскала , дет ги пише тия шестици .
                            Първо да уточня че темата не я отворих за да питам как се прави мултипликатор за шмиргел, а точно за скоротта на движение на диска.
                            Второ, електромоторите са почети перфектен двигател, не са като ДВГ. При тях ако имаме зададени мощност и обороти, без значение от двигателя въртящия момент е също известен.
                            Дали ще взема двигател 1,1КВ при 2900об или 1,1КВ при 1410 и с мултипликатор ги увелича на 2900, ще имат един и същи въртящ момент. Това е така по простата причина че имат постоянна характеристика. Трябва да уточним че мощността от мултипликатора се намалява с КПД, но за ремъчни предавки е около 0,9. Което ще означава че при мотор 1,1КВ на изхода ще имаме 1КВ. Но момента няма да е по различен от колкото на електродвигател с мощност 1КВ.

                            П.П. В заваряването си доста напреде и разбираш много неща и винаги съм черпил опит от постовете ти. Но тука ти бягат доста неща и не е срамно да си признаеш. Човек се учи докато е жив

                            Коментар


                            • #29
                              От: Шмиргел

                              Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                              Първо да уточня че темата не я отворих за да питам как се прави мултипликатор за шмиргел, а точно за скоротта на движение на диска.
                              Второ, електромоторите са почети перфектен двигател, не са като ДВГ. При тях ако имаме зададени мощност и обороти, без значение от двигателя въртящия момент е също известен.
                              Дали ще взема двигател 1,1КВ при 2900об или 1,1КВ при 1410 и с мултипликатор ги увелича на 2900, ще имат един и същи въртящ момент. Това е така по простата причина че имат постоянна характеристика. Трябва да уточним че мощността от мултипликатора се намалява с КПД, но за ремъчни предавки е около 0,9. Което ще означава че при мотор 1,1КВ на изхода ще имаме 1КВ. Но момента няма да е по различен от колкото на електродвигател с мощност 1КВ.

                              П.П. В заваряването си доста напреде и разбираш много неща и винаги съм черпил опит от постовете ти. Но тука ти бягат доста неща и не е срамно да си признаеш. Човек се учи докато е жив
                              За последното изречение си прав . Може би ще трябва да наснимам и малко самоделки - шмиргели , дето ми се подмятат от години в цеха , а и са действащи .

                              Очевидно обаче , пак не си ме разбрал , та с риск да стана досаден , ще пообясня нещо :

                              Всеки производител на абразивни дискове ( били те "шмиргели" или дискове за ъглошлайф) маркира максимално допустимата периферна скорост на съответния диск , за да се избегне саморазпадането му при голяма ъглова скорост .

                              Така че изходните параметри за диска ги имаш .
                              Вариантите за монтажа практически са два : Да монтираш шмиргела директно на оста на елдвигател с Х об/мин. (тези обороти един колега вече постна формулата по-нагоре) , който елдвигател си има мощност Y KW.

                              В първия пост беше писал , че на елдвигателя му не знаеш ни оборотите , ни мощността .
                              По едно време се появиха и обороти , че накрая и мощност .
                              Е , в последния момент разбирам , че оборотите са му почти 2 пъти по-ниски от необходимите за диска . Практически , ти си решил да използваш ремъчна предавка за двойно повишаване на оборотите . Хубаво.
                              Това , за което намекнах обаче между редовете е следното : При шмиргелене , между метала и абразивния диск възникват сили на триене , които натоварват елмотора . При това за да не му паднат оборотите под критичните за този технологичен процес , той трябва да се подбере с определена минимална мощност . Най- лесната илюстрация е да вземеш един ъглошлайф с диск за шмиргелене и като започнеш да пилиш някакъв метал , да натиснеш яко. В дърво е още по-очевидно Няма начин да не ти се е случвало в един момент да усетиш как оборотите падат драстично .

                              Подобно е и в твоя случай. Ако за разлика от първия вариант , при който минималната необходима мощност за въпросните Х оборота е Y KW , то във втория вариант ти искаш да постигнеш 2Х оборота , обаче при това положение ( понеже силите на триене приемаме за константа) ще е необходима минимална мощност на електродвигателя 2Y киловата . В противен случай ( при Y KW) като натиснеш по-силно стругарския нож към шмиргела , току-виж си спрял мотора на ръка
                              Това е минималната мощност , по която трябва да избереш електродвигателя.

                              Е , след като в един момент се появи информацията , че разполагаш с 1.1KW ( но вече след поста ми) , той практически ще ти свърши работа , естествено .
                              Само че диаметър 45 мм. за малката шайба е граничен размер. Направи я 50 мм. и от там си пресметни голямата , за да нямаш ядове с честа смяна на трапецовидния ремък ( ако използваш такъв де) . Изпитано е в практиката
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Шмиргел

                                ПС. Тук съм пропуснал и още нещо :

                                Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                                ..... Даскала по машинни елемети всичките ги скъса дето му казаха че с редуктура може да се увеличи мощността.....
                                Мощността на кое ? На мисълта ?

                                Изобщо , за какво говорим ? Щото аз си мисля , че говорим за мотор - редукторна група .
                                Чрез редуктора се редуцира скоростта на мотора ,за да печелиш от него в сила , респ. в по-голям предаден въртяш момент на изхода на системата . А една от идеите за редуктора е да имаш възможност да използваш по-маломощен двигател . Затова са и скоростните кутии , че и раздатъчните Иначе за една лека кола , ако е само с директна предавка , ще трябва двигател от рода на 400- 500 кс. ....не че няма и такива де , ама за други цели А и те са със скоростни кутии ( редуктори)
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X