Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

    Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
    Интересно защо на клипа,микрометъра отчита 0,05(демек 5 стотни),а нашият човек записва,0,005(5 хилядни,5микрона),което е пренебрежимо малко!?
    Няма начин индикатора да не даде някакво минимално отклонение знаеш каква грапавост излиза на темперования чугун при престъргване .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #47
      От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

      Първоначално публикуван от kivv1973 Преглед на мнение
      Фаската е най-малкия проблем на диска по цялата дълбочина диска става вълнообразен от там идват проблемите .Най-ясно се чува по звука на машината при престъргването някъде лови повече някъде по малко .
      http://www.youtube.com/watch?feature...v=0HvTKCWdBv4#!
      Имах предвид дискове с ръб, годни за използване, а не в състояние "като за надин".
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #48
        От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

        Стигне ли се веднъж до струговане на дисковете, по-добре да се купят нови качествени, а старите да се срежат с флекса и да се изхвърлят. Щом са се изкривили веднъж по някаква причина значи пак ще се изкривят. Кривят се или от старост и прегряване или от калпава изработка. Да не говорим, че от това изкривяване структурата на метала се променя и може да стане сакатлък при някое рязко спиране. На един приятел 4 пъти му стъргахме новите менте дискове и все се кривиха. Пратих го да си купи нови хубави и вече 3 години няма проблем. Ако е смао за премахване на деруга, причинена от износена накладка съм съгласен разбира се
        Yamaha XT​M600E '98
        Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

        Коментар


        • #49
          От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

          Първоначално публикуван от Баба Яга Преглед на мнение
          Аз не приемам престъргването като ремонт и просто не го практикувам. Разговарял съм с познат, който има такава джаджа за престъргване. Единственото нещо, което не може да се оспори на този начин на ремонт е, че дисковете се изправят спрямо кривината на главината, нещо което на струга е невъзможно. След такова престъргване диска вече не трябва да се завърта спрямо главината.
          Не виждам смисъл при крива главина да изкривиш и диска по нея за да не бие.Та после освен главина и дискове да купуваш!Заслужава си да се престъргват дискове с достатъчен работен ресурс и голяма себестойност , евтините - нови.Защото времето за престъргване и почистване на диска от корозия(Местата дето ляга главината и джантата също с шкурка) е близо 1ч. 30мин до 2ч.И както се изказа един колега под 10лв на диск - това е доста малко. За 2 часа - 20 лв. Не знам такъв стругар , поне който уважва труда си , да работи за такива стотинки!А тия машинки са голям сапунен мехур според мен.Не искам да влизам в подробности , но с престърган фланец в универсала ,сменяеми центровъчни втулки за различните р/ри отвори на главините и т.н. ,до кадърен стругар накрая- дисковете слизат от машината перфектни!Все пак това е мое мнение!
          "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
          Ат.Буров.

          Коментар


          • #50
            От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

            Дисковете са стотици видове. Почти всеки модел кола има по няколко различни спирачни системи в зависимост от мощноста на двигателя . Да направиш дорници за всички е практически невъзможно а и много скъпо . Престъргал съм през живота си стотици дискове качвам ги директно на универсала центровам с индикатора и до сега рекламация на престърган от мен диск не съм имал .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #51
              От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
              Дисковете са стотици видове. Почти всеки модел кола има по няколко различни спирачни системи в зависимост от мощноста на двигателя . Да направиш дорници за всички е практически невъзможно а и много скъпо . Престъргал съм през живота си стотици дискове качвам ги директно на универсала центровам с индикатора и до сега рекламация на престърган от мен диск не съм имал .
              Явно не си ме разбрал. Става въпрос за една основа с издаден анзис от 4мм на ф50 въху който се слагат центровъчни втулки по отвора на диска или барабана който ще се престъргва. по този начин се избягва и радиалното биене при барабаните.Аз съм си направил такова приспособление и то се слага на една и съща установка на универсала и спестява центроването, като периодично се калиброва лицето с тънка стружка от 0.1мм и готово.Диска се притиска с въртящия център и плочка.
              "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
              Ат.Буров.

              Коментар


              • #52
                От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

                Ето приспособлението за престъргване на дискове и барабани с центровъчните втулки:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0101.jpg
Прегледи:1
Размер:124.1 КБ
ID:5477985
                А главината в дясно долу служи за притискане на дисковете към приспособлението.Малките отвори на лицето на приспособлението са с резба М8 и в тях се навива стопер шпилка която стърчи 3-4 мм и е против превъртане на диска, защото не обичам да натягам прекалено винта на задното седло в което е въртящия център . Опростено , но много ефективно и точно!
                "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
                Ат.Буров.

                Коментар


                • #53
                  От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

                  Номера е да не се сваля от главината на колата после трябва да монтира струга барабар с диска на главината монтирай на главината и пак премери с индикатора да видиш за какво иде реч....

                  Коментар


                  • #54
                    От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

                    Първоначално публикуван от kivv1973 Преглед на мнение
                    Номера е да не се сваля от главината на колата после трябва да монтира струга барабар с диска на главината монтирай на главината и пак премери с индикатора да видиш за какво иде реч....
                    Това което казваш може да е вярно при положение че има крива главина ,или непочистена добре от ръжда ,или поразбит лагер който още не е почнал да ручи.Ако главината е крива то по добре е да се смени а не да се пригажда диска по нея.Работя с автосервизи и практиката е показала това.Като при струга може да нагласиш подаването така , че после с малко шкурка и минимални усилия диска да е като шлайфан- това по желание на клиента.
                    "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
                    Ат.Буров.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

                      Първоначално публикуван от kivv1973 Преглед на мнение
                      Номера е да не се сваля от главината на колата после трябва да монтира струга барабар с диска на главината монтирай на главината и пак премери с индикатора да видиш за какво иде реч....
                      Номера е за такива които имат някакви съмнения относно престъргването дисковете на струг, да отидат на магазина и да си купят нови, или да си купят нова кола. Много е важно, кой и как ги е пестъргвал, и ако имаш някакви лоши впечатления, смени майстора.
                      При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

                        Първоначално публикуван от old111 Преглед на мнение
                        И с това се хвалиш ((((
                        Има си документация за обслужване наавтомобила, и тя трябва да се спазва!
                        Да затова на витарата съм на 110 000 и все още не са сработили сигнализаторите.
                        А евтиното винаги излиза по скъпо.По добре нови дискове и да ти е мирна главата.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

                          НИКОГА не бих престъргвал диск....
                          При смяна на накладки диска се измерва по дебелина в най-тънката част. В повечето случаи диска при втората замяна на накладки е вече около минимума си (минимално допустимата си дебелина според техническата документация)...
                          T.e. дори и да смениш накладките, то към края на живота на тези накладки диска ще е под минимума си...
                          На доста от автомобилите си съм сменил първите накладки някъде между 75 и 90х.км (карам предимно градско). При единия автомобил установих следното (смяна на около 90х.км) - износването на диска бе около 60% (т.е. живот около 40%).
                          Направо ги смених, защото при същото темпо на износване, към края на втория комплект накладки диска би бил под минимално допустимия размер (в повечето случаи диска задължително трябва да се смени при износване около 1мм на страна).
                          Защо мисля така:
                          1. Прекалено тънкия диск е податлив към кривене и пукане. А в някои случаи - дори скъсване, което си е голяма беля.
                          2. Диска е издържал 100-150х.км без проблеми (2 смени на накладки)... При такива условия не бих се двоумил да си сменя такава не толкова скъпа част като спирачния диск - по този начин си 'купувам' спокойствие и сигурни спирачки за следващите 100-150х.км .

                          Доста хора подценяват състоянието на главината и избягват много добро почистване на челото към диска при работа по спирачките. Там дори малка мръсотийка инициира биене на самия диск и може да унищожите добър нов диск заради немърливост.
                          Ето тук има полезна информация и данни за минималните размери на дискове от АС-Делко: http://www.acdelco.com.au/PDFs/Catal...lco_Rotors.pdf

                          Според мен е по-важно правилната експлоатация на спирачките отколкото да се налага 'ремонт' на диск.
                          Полезна информация относно дисковете, взета от горния линк:
                          1. Максимално 'биене' на диск, дебел около 23мм - 0.1мм (стори ми се множко, но така го пишат)..
                          2. Начина на 'разработване' на новия диск:
                          Ускоряваш до 50км/ч
                          Натискаш спирачката с умерено усилие, докато намалиш до около 5км/ч
                          Изминаваш 200-300м, ускорявайки до 50км/ч
                          Повтаряш процедурата 8 -10 пъти


                          И личен опит - след интензивно спиране никога не спирам окончателно на едно място. Оставям лееко превъртане на дисковете за да се трансформира равномерно топлината между накладките и дисковете. Например ако се е наложило рязко спиране в града при червен светофар, намалявам още по-интензивно до дистанция 4-5 метра от предходния автомобил, оставяйки автомобила да превърти останалото разстояние съвсеееем бавно с отпуснати спирачки . Така не се получава локално прегряване на диска в мястото на контакта с интензивно спиралите накладки.
                          Последно редактирано от slowtraveler; 04-05-13, 09:23.
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

                            Много добре казано
                            Престъргването на спирачен диск е пълна глупост!
                            Нови свестни дискове + накладки за повечето автомобили не надхвърля 250лв, - толкова ли струва един живот?!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

                              Въпрос на гледна точка . Писах го и някъде по нагоре . Да започнем с материала от който се изработват спирачните дискове и барабани . Изработват се обикновено от СЧ (сив чугун) марки по ГОСТ СЧ 32 -52 ; СЧ 36 - 56 ; СЧ 40 - 60 ; СЧ 44 - 64 и още доста други марки . Чугуна е хубав материал но има едно особено свойство . Нужно му доста време да си успокои вътрешните напрежения . Това става като отливката се остави обикновено на открито на атмосферните условия поне за период от 2 - 3 години . Това се правеше в старите ЗММта отлятото днес се обработва минимум след 3 години . Има и някои други методи за бързо успокояване но никой не дава такива резултати . Същото важи и за спирачните дискове . Автомобилните производители поне за първоначално вграждане използват отлежали си срока дискове и барабани поне за по скъпите модели . По малките производители на спирачна арматура нямат такива възможности леят темперират някак си обработват и на пазара . За това има случаи нови дискове още в кутията да са криви . Аз лично предпочитам ако оригинален диск ако има размер да го престържа от колкото да сложа нови . Престъргал съм за не малкия ми трудов стаж стотици дискове и барабани и до сега рекламация не съм имал .
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • #60
                                От: Инструмент за престъргване на спирачни дискове?

                                Най-често диск криви след смяна на накладки всеки диск е добил някакъв релеф от старите при замяна с нови накладки примерно втори за дадения диск до постигане на прилягане на стар диск с нови накладки :
                                1.неравномерно нагряване на диска и при едно рязко изтудяване заминава
                                2.втория чифт накладки не би изкарала и 70% от живота на 1-вите
                                3.несигурна спирачна система за 100-150км. до сработване на стар диск нови накладки
                                Препоръчително е при всяка смяна на накладки да се почисти(струговат се изпуснати дискове) за елиминиране на горните недъзи (това е все едно при всяка смяна да си с нови дискове)
                                Подържани дискове (качествени)издържат минимум 3-4 чифта накладки
                                На предни вентилирани (обикновено 22мил.дебелина )ако след последното почистване остане 18,5мил.спокоино слагате нов комплект накладки на диска пише минимум 18 (но под 18мил. да не слагаш
                                И последно не ти ли се цапат джантите с феродо от накладките то те търкат диска а не той тях (смени марката...)
                                Честито въскресение христово .Весели празници на всички

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X