Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

    Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
    Втулките не са заварени по цялата периферия защото може би е сметното че няма нужда а пък при заваряването нацяло може би ще има нужда както каза и ти от преса но пък ваденето по този начин може да направи дълбоки деруги на втулките …
    Те и дерюгите не са чак такъв проблем. Полират се дори и с ръчна дрелка с ония приспособления с листчетата шкурка. Вътре влиза гумен или полиуретанов тампон без външна втулка. Направо гумата или каквото там е, се набива във втулката на носача.

    Вероятно гледат как най-бързо да произведат нещо, дето хем да е евтино, хем да върши работа, хем да се прави лесно и без излишни заигравки. Думват ламарината на преса, после орязват квото трябва (ако това не го е свършила самата преса, после втулките, 2 допълнителни парчета ламарина отдолу, 5 заварки и готово.

    Ама, конкретния случай не е такъв. Прави се единична бройка, като практически, сравнено със завод, ефективността на труда ми по изработката на това е доста ниска. Направо клоняща към нула.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

      По мое време на такова производство му казвахме "ТКЗСарско". Под ръка трябва винаги да имаш чук, тел и всички други елементи за бързо свършване на работата и после отначало правиш всичко отначало. За определен период върши работа. И наистина технологията е бърза. Правиш монтираш и потегляш.
      При всички случаи 1 мм несъосност, ще доведе до бързо износване на втулките и там тласъци при тръгване и спиране и естствено ударни натоварвания.
      Тъй като ще е единична бройка, можеш отворите за втулките във фланците да ги направиш след заваряването, като предварително центроваш по другия отвор на теглича и спазиш изискванията за съосност и разположение спрямо отвора.
      Аз бих направил втулките с периферия от вътрешната страна със полустегната сглобка по външния диаметър и окончателно шлифован вътрешен диаметър. И изискване на една установка челото на периферията, външния и вътрешен диаметър на втулката.Външният имам предвид този който ще влиза в отворите на рамената. За контрол преди заварка може да пробваш дали оста ще влиза в двата отвора
      Заваряваш втулките само от към външната страна на рамената. Може да не са цял шев. (Навън не могат да избягат, а отвътре ше бъдат ограничени). Материалът е задължително, като на рамената.
      За единична бройка не се говори за ефективност. Прави се както трябва.

      Иначе между другото такива елементи в USA са леят от сферографитен чугун. Питам дали в Германия може да се види такава конструкция разрешена от органите им по автомобилна инспекция
      Последно редактирано от tabak; 22-04-10, 19:13.

      Коментар


      • #18
        До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

        Първоначално публикуван от tabak Преглед на мнение
        По мое време на такова производство му казвахме "ТКЗСарско". Под ръка трябва винаги да имаш чук, тел и всички други елементи за бързо свършване на работата и после отначало правиш всичко отначало. За определен период върши работа. И наистина технологията е бърза. Правиш монтираш и потегляш.
        При всички случаи 1 мм несъосност, ще доведе до бързо износване на втулките и там тласъци при тръгване и спиране и естствено ударни натоварвания.
        Тъй като ще е единична бройка, можеш отворите за втулките във фланците да ги направиш след заваряването, като предварително центроваш по другия отвор на теглича и спазиш изискванията за съосност и разположение спрямо отвора.
        Аз бих направил втулките с периферия от вътрешната страна със полустегната сглобка по външния диаметър и окончателно шлифован вътрешен диаметър. И изискване на една установка челото на периферията, външния и вътрешен диаметър на втулката.Външният имам предвид този който ще влиза в отворите на рамената. За контрол преди заварка може да пробваш дали оста ще влиза в двата отвора
        Заваряваш втулките само от към външната страна на рамената. Може да не са цял шев. (Навън не могат да избягат, а отвътре ше бъдат ограничени). Материалът е задължително, като на рамената.
        За единична бройка не се говори за ефективност. Прави се както трябва.

        Иначе между другото такива елементи в USA са леят от сферографитен чугун. Питам дали в Германия може да се види такава конструкция разрешена от органите им по автомобилна инспекция
        Въпросните, дето съм снимал в началото на темата, са американско изделие. Втулките нямат периферия. Прости втулки. Заварени са само отвътре.

        Иначе, всичко ще е от тоя материал. Има го в кажи-речи всякакви форми и размери. Явно се ползва доста масово.

        Колкото до несъосността, дори единия ми на тераното има лека видима несъосност, но все още съм си с оригиналните тампони, и те са си наред. Че не е правлно - не е, но явно производствените допуски са доволно голями, и тампона като размери и параметри е подбран така че да посволява това. Мисля си че при мен съосността със сигурност ще е по-добра, но да видим.

        Със сигурност ще се появят изненади по време на "производството", но се надявам да ги преодолея. Всички мнения в тая тема ми носят ценна информация какво да очаквам и какви потенциални проблеми могат да се появят.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

          Ето и малко снимли на оригинала:











          Прикачени файлове
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

            Оригиналът изглежда изключително добре конструиран и технологично проектиран за серийно производство. Дебелината на ламарината е 2.5 мм, но поради "П" образното сечение на профила якостта е увеличена многократно. Закръгленията които са на формата свеждат да минимум възможността за концетрация на напрежения.
            Цикълът за производство според мен не е повече 1-2 мин.Допълнителните времена са многократно по-големи, но относени към количеството детайли за серия например 50000 бр. относително стават съизмерими с така нареченото машинно време.
            Това е само мнение, с което не ангажирам никого.

            Привет
            Последно редактирано от tabak; 23-04-10, 07:35.

            Коментар


            • #21
              До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

              Малко по малко....

              Това е "мострата" от стомана 3:


              Поръчал съм станока, както и железа за 2 носача от въпросната стомана. До няколко дни ще станат.

              Някои размери и ъгли са леко променени спрямо оригинала на calmini, както и чашките и отворите. Calmini продават специални тампони за техните носачи, а на моето копие ще могат да се ползват тампони с оригинялен размер. Предимството е че ги правят 3-4 фирми и човек не се "връзва" към една марка.

              За пореден път оставам доволен от рязането на лазер на фирмата, която ползвам. Доста прецизно рязане, независимо от 10-те милиметра дебелина на страниците. Страните им са до толкова равни, че след боядисването грапавините изобщо няма да се виждат.

              Сега се чудя дали да ги боядисвам прахово после, или епоксиден грунд и полиуренанова боя отгоре.
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от sparkybg; 03-05-10, 19:56.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                Ако ще ги боядисваш прахово, то преди това - поцинковане. Ако няма къде да ги поцинковаш, ползвай "Цинга", но преди боядисване ги мини "няколко ръце", добре разредена и изчакай няколко дни.
                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                Коментар


                • #23
                  До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                  На някои места, където предлагат прахово боядисване, предлагат и прахова боя на цинкова основа. Реално можеш да си спестиш поцинковане или мазане с цинков грунд (Цинга) по този начин, а и след полагане на боя от горе получаваш 2 слоя сравнително здраво покритие.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                    Според мен праховото боядисване е безсмислено в случая. Това са носачи и ще са изложени на външни механични въздействия а на праховото боядисване наруши ли му се цялоста много бързо пада цялото. Качествено топло поцинковане правят най близко до София чак в Радомир така че разходите стават много . Най лесния и икономичен варянт е цинкова боя но тя пък за да хване хубаво метала трябва леко да е корозирал.
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #25
                      До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                      Според мен праховото боядисване е безсмислено в случая. Това са носачи и ще са изложени на външни механични въздействия а на праховото боядисване наруши ли му се цялоста много бързо пада цялото. Качествено топло поцинковане правят най близко до София чак в Радомир така че разходите стават много . Най лесния и икономичен варянт е цинкова боя но тя пък за да хване хубаво метала трябва леко да е корозирал.
                      Те са си ръждясали, изключая чашките, чийто чертеж ти донесох днес.

                      Ама, май ще ги закарам да ги духнат с пясък и да ги грундират, та да ми е мирна главата. Макар че с тая дебелина на материала това ще е последното нещо, което остане от джипката неизгнило.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                        Днес ще сглобя станока, и евентуално ще направя тренировка върху макета от стомана 3.

                        Ей го какво представлява:
                        Прикачени файлове
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                          Станока е сглобен и заварен. За нещастие обаче ми падна батерията на телефона и снимки няма. На няколко места осрах заварките - станаха грозни, ама са си здрави. Не става заварчик от мен, и това е. Ама то с 2-3 часа за последната половин година, няма и да се науча.

                          Стъкмих и "мострата" от стомана 3. Не мръдна грам. Съосието е екстра - вала си се движи със съвсем леко усилие в чашките, на ръка.

                          Имам и няколко въпросчета. Работих го на около 150А, с коргон (20%Co2 80% Ar), с българска тел 0.8 (на фирма Жити).

                          Та, конкретно:
                          - По детайла и станока има много капчици. Имам спрей за капчици, но го ползвам само за човката на ръкохватката. Ако ще го ползвам на детайла, наред ли се пръска,или има тънкости? Пречи ли на заварката, демек?
                          - Заварява се 6-ца към 10-ка, двустранно, всички заварки са ъглови. Много ли са му 150-те ампера? Вдигнал съм му и малко напрежението за повече провар (може би от това пръска повече).
                          - Не е ли редно тия дебелини да се заваряват с тел 1-ца, а не 0.8. До колкото знам на 0.8мм 200А са му абсолютния максимум, а като вземем в предвид и повишения волтаж, може би и 150-те му идват нанагорно? Телоподавашото ми има ролка за 1-ца, но никога не съм работил с друго, освен 0.8, освен разни не до там успешни опити на алуминий с 1-ца, ама там е съвсем друго.
                          - Проблем ли е че завярявам с прекъсване? Изобщо, по-лошо ли е спрямо цял шев? Поради някаква незнайна причина, макар преди да бях свикнал, сега нещо се излагам и се случва да окепазя, като го карам на цяло. В смисъл, на места трупам повече от нужното и шева става грозен. Особено на места, където позицията ми е терсене и видимостта - лоша.

                          Изобщо, имам чувството че бъркам нещо фундаментално... пак. Мислех си че големи дебелини се работят по-лесно, ама явно бъркам.

                          Ето и снимки:

                          това, да речем, поне докарва някакъв вид:



                          Това е чашката. Не ми харесва. Вижда се и проблема с капчиците.


                          Това е прав шев между страницата и другото. Отново се вижда проблема с капчиците, а и самия шев май е нефелен.:
                          Прикачени файлове
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                            Вътрешните диаметри на втулките свиха ли след заварките ? Гледам добре са посиняли . Имам някъде един спрей който се пръска на детайла за да не се лепят пръските и уж влияел нещо и на адхезията но аз нещо не съм доволен от него. Най добре е до колкото е възможно шева да е непрекъснат но това до колкото е възможно. Механичната якост я имаш и сега външния вид е по скоро пожелателен само с естетическа стойност и тук не гониш херметичност на заварките . Това е до тренинг на ръката аз като не работя един месец после първите една две заварки са ми малко неугледни докато си върна навиците. С размерите нали всичко е точно ?
                            Последно редактирано от sek.1; 16-05-10, 09:22.
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • #29
                              До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                              Спарки, за капчиците има един незаменим шлосерски инструмент- шабър!

                              П.П. Заварявал си "капака по капка". Време ти е вече, да опиташ да правиш "шев".
                              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                                Спарки, за капчиците има един незаменим шлосерски инструмент- шабър!
                                При това плосък...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X