Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Препоръка за курс за заварчик - София

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Владо е експерта, подозирам че ще ти покаже малко тънкости от занаята. Благородно ти завиждам.

    Коментар


    • #17
      cyclop коментира
      Днес, 20:29
      Имам (отговора е привидно директен) ... не се заяждам, ще се радвам ако споделиш какво имаш предвид...
      Няма заяждане , тук си говорим сериозно.

      Като си карал курса - как си започнал : от камион с ремарке, директно в голямото движение , полупознавайки Закона за дв-е по пътищата , или с лека кола , с : "мигач ! съеднител ! първа , плавно потегляне... " на полигон (или както е в днешни дни - в тиха уличка) ?
      Въпросът ми е риторичен .

      ...та по горната логика : защо започваш от ъглов шев с обмазан електрод ( хеле пък и ако е и с рутилова обмазка ) . При ММА по- трудно от ъгловия шев е единствено позиция "таван" .
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • cyclop
        cyclop коментира
        Редактиране на коментар
        А, разбрах... Има два отговора тук - първо, защото съм леко интензивен... А днес човекът, който ми преподаваше, беше малко пасивен и податлив... Та явно когато в един момент го попитах какво да правя, да пробвам ли ъглов шев - за което и аз вече ясно виждам че не съм готов - той отговори "добре". Хеххе малко късно почвам да уча, и от позиция на възраст имам някакъв авторитет явно, който е напълно не на място и вреден в случая. Утре ще опитам да дам заден и да оставя човека да води, не аз да водя него. Ако не успея да го върна на нулева позиция - какво би препоръчал да упражнявам първо, прави шевове на гладка повърхност?

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Бат'Владо, ъгловия шев си е най-простото заваръчно упражнение. А ако е на "ладийка"-съвсем просто става.

        Към колегата-най-напред трябва да се научиш да поддържаш стабилна дъгата. Значи-като държиш електрода долу-горе под 45 градуса, опитвай се с долната част на обмазката, която се топи-получава се там едно ръбче което постоянно се стопява. Та опитай се това ръбче да докосва едва-едва метала. Това се постига с упражняване на ръката.
        За скоростта-тя трябва да е такава, че да поддържа една постоянна вана-по дължина и широчина. С времето ще се научиш да я виждаш през шлаката.
        Аз като се учих първия път-човека който и обяснява каза, че най-лесно е да държиш електрода под 45 градуса без да го дърпаш, и той като се топи-малко по малко идва към теб, и така се оформя шева. Не е много правилно, но за начинаещи помага. Така се научаваш каква трябва да е скоростта, да поддържаш ваната, абе основните неща.

        Тока грубо се определя по 40 Ампера за всеки милиметр от диаметъра на електрода. Може и доста да варира де. За начинаещи е по-лесно с по-голям ток, но не свиквай така, че е вредно.

        Из нета има много клипове за начинаещи заварчици, кеф ти на руски, кеф ти на английски. Ако ги поразгледаш ще придобиеш малко представа кое-как.
        И както ти казах-практика му е майката.

        Забравих-за начало не се опитвай да заваряваш два отделни детайла. Започни на една по-дебела планка(поне 6-8 мм), дай и лек наклон назад-шлаката да се оттича надолу, а електрода да пълзи нагоре по наклона. Ако шлаката изпревари електрода-нищо хубаво не следва от това, старай се пред електрода да няма нищо.

        За маската-много хора си мислят, че ако работят със светло стъкло може да си повредят очите. Повреден им е мозъка! През маската не минават ултравиолетови лъчи, а именно те правят поразиите.
        И в прекалената си загриженост за здравето слагат филтъра на много тъмна степен, а тогава не се вижда почти нищо, освен едно зелено или синьо огънче. А трябва да се гледат много други неща, инак не правиш нищо. Та спокойно си сложи маската на възможно най-светлата степен при която не ти дразни очите. Иначе само се криеш от дъгата, а какво се получва под дъгата ти-Божа работа. Това не е заваряване...

    • #18
      Кольо коментира
      Днес, 23:06

      Бат'Владо, ъгловия шев си е най-простото заваръчно упражнение. А ако е на "ладийка"-съвсем просто става.
      Първата ми реакция беше : ти нещо взе да ме учиш, а ?

      ..ама аз за някои неща съм ти казвал , че на Петьо ше му оскубя брадата , дето те е учил грешно .
      ...и за да не разводняваме : аре ше ти дам да ми направиш един ъглов шев с рутил . На контролни планки , та да не кажеш , че те чанча на сложни работи. Ама после ше го снимам с гама- изотопа . И ако нямаш пори и шлакови включения - ше те черпя един кашон банани - тоя дет си го заложил политически

      ПС. Към колегата Циклоп : Кольо горе- долу ти е казал как да започнеш . Първо наваръчни успоредни шевове , заваряването - после. И наблюдавай течната вана ! Да се научиш да различаваш течна шлака от течен метал . Целта е да се научиш да палиш и държиш равномерна дъга . Както и да водиш електрода . То е подобно на умението да се научиш да тръгваш и спираш с кола . Някои "шофьори" гледат на това снизходително и с насмешка . Ама то е основата . Надграждането - после , бавно и постепенно.

      ПС 2 . Аааа , за маската и по- точно за стъклото , дето ти говори Кольо - това с "тъмно" и "светло" стъкло - не го слушай . Има писано по въпроса , ако не намериш - ше ти кажа по-късно как се избира пропускливостта на светлината.

      ПС 3 . Видях още едно грешно нещо от Кольо:
      Тока грубо се определя по 40 Ампера за всеки милиметр от диаметъра на електрода. Може и доста да варира де. За начинаещи е по-лесно с по-голям ток, но не свиквай така, че е вредно.
      Всъщност, точно обратното е : начинаещите се стремят да работят на минимален ток , за да не "прогорят" ваната и да изтече течния метал .
      Стреми се да работиш на максималия за съответния диапазон ток . Не е грешно , а полезно . Ще го разбереш по- късно .
      Последно редактирано от Vlado_Ts; 13-07-21, 00:03.
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • Vlado_Ts
        Vlado_Ts коментира
        Редактиране на коментар
        Мдааа , ясно . Аз добре бях решил да не се меся повече в този раздел, ама.... заради колегата щот мераклия.

        На здраве , Коле ! (след този карамбол дето изнаписа нямам повече какво да кажа )

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Сакън, недей се отрича.
        Аз пиша от лице на практик, не споря, че моето е единствено вярното. Ти си на друго ниво, винаги има какво да се научи от теб.

      • cyclop
        cyclop коментира
        Редактиране на коментар
        Кое е по-лесното при по-силен ток? Не става ли по-голям подрез тогава? И повече жега, което е по-рисково да пробиеш детайла? само за подържането на дъгата - прави ми впечатление, че има ниво под което става почти невъзможно - залепва непрекъснато, но над него вече си върви и с малко, и с много ток отгоре...

    • #19
      Направих някои задоволителни прави шевове днес. И няколко приемливи ъглови. Имам питане, ако на някой още му се занимава да отговаря - от какво зависи колко "залепва" шлаката? Първо, имам два вида електроди, едните правят по-черна и по-твърда шлака, това ясно че е от модела електрод. Но и с един и същ електрод, примерно на добре направен прав шев само я бутам с чукчето и пада - докато особено при ъгловите има случаи да удрям с все сила по няколко пъти само за да я пукна. Предполагам е последствие от моя грешка при работа, мислех че е понеже я залепям между детайла и материала от електрода, но имах и чисти шевове без провар, на които не пада и не пада.

      Коментар


      • #20
        Здравей,

        От минималния ми опит съм забелязал, че във долна позиция при добър ампераж се отлепя шлаката с електроди 6013 и 7018. С 6011 самия шев не е толкова гладък и истива бързо и шлаката е доста по различна консистенция. Като цяло когато шева е гладък и от разликата в температурата на шлаката и шева започва отлепянето на шлаката. При ъгловия шев ако не съм в грешка при вертикален шев нагоре или надолу ампеража е по нисък, което е една причина а другата е че шева не е толкова гладък и отделно шлаката постоянно стича надолу при движение нагоре единия случай а в другия принудително я избутваш нагоре при заваряване отгоре надолу. Но всичко това си е моето аматъорско разбиране за нещата

        Коментар


        • cyclop
          cyclop коментира
          Редактиране на коментар
          Даже не съм се сетил да погледна електродите какви номера са... Утре ще ги видя. А за отлепянето от температурата май е точно така.
          Последно редактирано от cyclop; 14-07-21, 22:37.

      • #21
        На шлаката и трябва време, за да изплува от ваната. Тя си е стопена в метала и след това изплува. В случая, по някаква причина, това време е скъсено и тя не е изплувала напълно. При идеални условия, буквално пада сама. Няма какво да я държи.
        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

        Коментар


        • cyclop
          cyclop коментира
          Редактиране на коментар
          Значи пак е проблема с времето - бързо дърпам. Благодаря, ще го коригирам по-настоятелно.

      • #22
        По въпроса за това от какво зависи как шлаката залепва за шева да каже бат'Владо.
        Аз знам, че при добър шев шлаката иска само едно почукване и пада сама.

        Електроди които правят кафява шлака и не е равномерна по шева, а е някак "разхвърляна" са с основна обмазка, на заваръчен език-базични, на народен-стоманени.
        Трудно се запалват, по-трудно се държи дъгата, но шева макар и грозен на вид е по-добър. Тези електроди почти не правят "шупли", няма го характерното за рутиловите зашлаковане в средата на шева.
        В сериозните производства се работи почти само с базични, а в любителски условия-почти само с рутилови. Рутиловите палят лесно, лесно се поддържа дъгата, но за добър шев се иска малко повече опит. Малко де, в сравнение с базичните.
        Отделно, че в големите и масови производства вече почти не се използват обмазани електроди. Телоподаващото ги бие с много по производителност, а за производство тя е важен фактор.
        Има си и места където използването на електрод е задължително, но това е работа за конструктори и технолози, не е за прости заварчици.

        Бат'Владо, извинявай, ако нещо пак съм огелпил конците...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • cyclop
          cyclop коментира
          Редактиране на коментар
          Базични са, да. Обаче с моя талант на начинаещ някак успявам да вградя шлаката в шева. Има на моменти такъв бой с чукчето, все едно скулптора дялам. Трябва да ми зачислят перфоратор.

      • #23
        Пробвай първо с това преди да почнеш https://www.youtube.com/watch?v=5eRC...BE%D1%88%D0%B0
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • cyclop
          cyclop коментира
          Редактиране на коментар
          Ами аз ли съм виновен че нe знам молитвата... Инструктора трябваше да ме научи.

      • #24
        Цялата драма със шлаката е от погрешно положение на електрода, всъщност предимно се опитвах да бутам с насочен към посоката на придвижване електрод, от което тиках и течната шлака пред електрода и я вграждах в шева. Като обърнах наклона, всичко се оправи, даже имах по 2-3 см цели парчета да отлепят от ъгловия шев, и към 4 см при правия. И със скоростта на движение се справих, така че нещата почват да изглеждат добре. Благодаря на всички за съветите и идеите! Скоро ще напиша моето мнение за курса, но искам да го довърша, за да е пълноценно - ако на някого му е любопитно или полезно.

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Нали ти писах да дадеш малко наклон на планките-за да се стича шлаката назад, а не да изпреварва електрода.
          Случвало ми се е да я избутам с електрода ако много напира да ме изпревари.
          А при вертикал просто отдалечаваш малко електрода, задържаш на другата страна, и шлаката си изтича сама. Има си тънкости, но те се научават с практиката.

          Има начин за заваряване с "бутане" на електрода, а не с дърпане. Някои му викат "руската школа". Не знам колко е руска, но си е съвсем вършеща работа.
          Заваряването е наличие на вана която да е в контакт с двата детайла, и при втвърдяването и се получава шева. Начини за получаване на вана има много...

        • cyclop
          cyclop коментира
          Редактиране на коментар
          Писа го, но не ми стигаше нивото на познанието да го осмисля. Но все пак го загрях накрая Много приятно е да усвояваш умение, имам желание да науча и с бутане както трябва... Може и да успея след време. По вертикал - за движение нагоре ли казваш това с отдалечаване на електрода? Не остава ли видима неравномерност така? Или залъгваш като му пуснеш място от едната страна но продължаваш да пълниш... Май и това ще го разбера като му дойде времето, сега не разбирам

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Светене му е майката. Много светене...
          И да има кого да попиташ като не ти е ясно, ама този да е до теб, а не довечера във форума...

          За втори път ти казвам-в Ютуб има много клипове за начинаещи заварчици, кеф ти на английски, кеф ти на руски, със сигурност има и на френски, испански, за китайски да не говорим. Със сигурност ще са ти полезни, изгледай колкото можеш повече.
          С едно наум обаче, че понякога, макар и рядко се пускат глупости.

      • #25
        Бате Владо като се прави на ощипана мома, ще го заместим с църния бат Владо.Това е може би най-добрия клип за начинаещ, на който съм попадал, а съм изгледал много, страшно много, като се почне още от видеокасети.Човека някак си заварява със стар трансформаторен електрожен, смятай къв откачалник

        Коментар


        • jordanov sv
          jordanov sv коментира
          Редактиране на коментар
          Е то щот преди трийсе години, с кво друго да вари... Виж че и маската му от селската железария, хаха.
          Сега го изгледах целия, много добър наистина. Показва всичко, правила, безопасност, всичко както трябва. Това му се вика практик-наставник.
          А накрая даже показа и масичка как се прави, точно като за колегата.

        • cyclop
          cyclop коментира
          Редактиране на коментар
          Гледам го, и го свалих за архив. Но масичката е значително по-скромна от амбициозния проект който вече си кроя, с удължаващ се при нужда плот, възможност за настройване по височина, колела за преместване и тн... И място за менгемето има с лесно сваляне, абе въобще няколко пъти си надскочих вече нивото на умения в проекта, но поне няма да е скучно. И колела купих, термоустойчиви хехе

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Всичко това са излишности, ама щом те влече...

      • #26
        Излишности са, но ако не си направя за мен, къде ще ми падне да пробвам такива шантави неща. Сега се чудя, искам да заваря гайки 20 мм към профила за регулиращите крака, струва ми се логично да го направя с навит болт? Но да не се запече вътре от температурата... Животът е интересен и има много за учене

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Няма да се запече, стига да не го завариш към гайката. Разбира се-не е добре да прекаляваш със заваряването, иначе може гайката да се изметне от топлината, и тогава ще видиш зор да го развиеш. То и метчик ще трябва после...
          Не го развивай докато е горещо, изчакай 5-10 минути.

      • #27
        Намажи болта с грес и няма да запече .

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Това съм го правил, не само с болтове, и с панти, така казваха "старите майстори".
          Ама не виждам никаква логика, даже обратното-като изгори греста е по-вериятно остатъка да затрудни развиването на болта.

          Правилния начин за мен е да не се прекалява със заваряването за да се запази геометрията на гайката.
          То при 20 мм няма почти никаква опасност де, това си е дебело парче желязо.
          Онзи ден заварявах точно 20 мм гайка-правих си регулируем крак за количката на хедера на комбайната, получи се идеално.

      • #28
        От "Топливо АД" да поръчам ли материал (профили, тръби, шини), с транспорт? Питам, ако има някой да е недоволен от тях... Или ако има по-добра опция. Понеже ми е за пръв път

        Коментар


        • #29
          На каква цена за килограм са профилите? Аз сравнявах наскоро с Ташев и Ангел Стоилов и се оказа, че Ташев е нагоре с 50 стотинки ама ми е доста близо и за 1-2-3 профила ми е по удобно.
          В момента около мен в София желязото е около 3.50лв/кг за квадратни профили. Ако поръчваш повече това ще е решаващо. В Топливо какви цени ти дават?

          Коментар


          • cyclop
            cyclop коментира
            Редактиране на коментар
            Последно ги поръчах от Метал-м, като основна причина ми беше че сайта е лесен за преглед, за избор и поръчване, ясно е кой профил колко тежи и кой е предишен и следващ размер и тн. При Ташев имам отстъпка, но техния сайт не е удобен за профили, понеже всеки е отделен като артикул. Пък и транспорта ми беше малко неясен. От топливо даже не помня защо се отказах, но вероятно не е било удобно да се рови. Иначе цените са доста сходни при различните фирми, аз имам около 250 кг - не са всичките за масата, хех. Някои са за други идеи, а има и за упражнения, и за черни дни. Като ще плащам транспорта така или иначе. Сигурно са поне 10 различни вида, квадрат, винкел, шина, тръба.

            ПП ей сега проверих, че квадратните са ми по 3.26 лв. с ддс
            Последно редактирано от cyclop; 03-08-21, 21:30.

          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Понеже и аз инцидентно се поинтересувах за цени на квадратни тръби, видях че при Ташев едно 6м парче 50Х50Х2 е с 2 лева и стотинки по-скъпо от Метал М. Но пък Ташев ми е на 2 километра а Метал М на 22

          • cyclop
            cyclop коментира
            Редактиране на коментар
            Докараха ми профилите, един симпатяга влезе с камиона докъдето можеше в задния двор и ми помогна да разтоваря. Профилите са без ръжда. Доволен съм.

        • #30
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_917471.jpg
Прегледи:404
Размер:209.7 КБ
ID:6762461
          Направих си един проект за работна маса, с 5 см квадратен профил за основата и 8 см шина с дебелина 12 мм за плота. Има и профил по дължина в средата - да подпира плота да не увисне. Отстрани има регулираща се по височина поставка - главно за циркуляра, или за други инструменти, а отляво съм сложил удължение, което може да се маха или да се мести отдясно. 150 х 65 см е плота, с удължението ще е към 200 см. Оставих си място за сядане, че съм 2 метра и повечето време не ми се работи наведен. До болтовете за регулиране на височината ще има и колела за местене, но не ми се моделират, понеже не съм пипал 3дстудиото от 20 години и не помня нищо. Тая тояга в средата е на болтове и може да се махне. Ако има критики, особено за структурната здравина, ще съм благодарен.

          Коментар


          • cyclop
            cyclop коментира
            Редактиране на коментар
            Точно че ме кефи... А за циркуляра е много вярно, благодаря! Не съобразих най-елементарното.

          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Височината си я избери според твойте размери/удобство 100см-110см примерно. Като предвиждаш и седнал да работиш, сложи един профил между двата долни правоъгълника, за да си подпираш/качваш краката в седнало положение. Ако ще правиш чекмеджета отляво и отдясно, помисли, че по идея заваръчната маса е с големи междини на плота, за да пада отпадъка от процесите на металообработване на пода.

          • cyclop
            cyclop коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря за коментара, поведе ме в добра посока. Чекмеджета няма да слагам, но с този пробит плот шлаката ще вали върху мен. Ще си направя 100 см масата и ще си работя прав. Сега я пречертавам по нов начин, да видя как ще е.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X