Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виг Кракра въпрос?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Виг Кракра въпрос?

    Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
    а възможно ли е този модул да се комбинира със съвремене инверторен електрожен,който има ВИГ опция,но няма високочестотно запалване,ами електрода се пали с драскане.
    тези електрожени само ,че агрегати, има в някой подвижни работилници, с такива модули.
    Възможно е само трябва да се захрани(36 В).
    Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

    Коментар


    • #17
      До: Виг Кракра въпрос?

      Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
      а възможно ли е този модул да се комбинира със съвремене инверторен електрожен,който има ВИГ опция,но няма високочестотно запалване,ами електрода се пали с драскане.
      тези електрожени само ,че агрегати, има в някой подвижни работилници, с такива модули.
      Най вероятно може, но модула е по голям и по тежък от инвертора!:
      Може и друго !Към всички подобни на твоя инвертор да се направии да се монтира платка за HF палене !
      https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
      https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

      Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

      Коментар


      • #18
        До: Виг Кракра въпрос?

        Ами то при другарите от БНА сега БА де имаше такива, не че съм бил войник просто баща ми навремето като ликвидираха поделения караше зиловете който бяха оборудвани с всичко възможно което е необходимо за ремонт на машините. Итересното е, че всички крадяха ключове, отвертки,флексове, бормашини и други подобни, но никога апаратите. Сега като се сетя ме е яд, но тогава бях много малък и какво съм разбирал..
        Благодаря за информацията, сега няма да гледам като индианец като ми заговорят за МИГ МАГ и ВИГ
        Лека!
        LZ1DSM

        Коментар


        • #19
          До: Виг Кракра въпрос?

          а схема,на тази платки може ли да се намери,предполагам за всеки е различна,електрожена е фрониус транспокет1500,другия модел ТИГ е с почти 400лв по скъп,горелката /фрониус/ е 390лв. в Киров.

          Коментар


          • #20
            До: Виг Кракра въпрос?

            Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
            а схема,на тази платки може ли да се намери,предполагам за всеки е различна,електрожена е фрониус транспокет1500,другия модел ТИГ е с почти 400лв по скъп,горелката /фрониус/ е 390лв. в Киров.
            За схема не знам вероятно може да се намери и то най-вече в руски сайтове ...едва ли е от значение марка и модел на апарата предполагам че всичко е на един принцип ...На мен са ми предлагали монтиране такава платка хора който се занимават с ремонт на заваръчна техника на цена около 200лв.
            Но ако апарата се ползва за собствени нужди и контактното палене върши добра работа ,след малко тренировки се свиква с процедурата по паленето ... недостатъка на контактното палене е по честото заточване на върха на електрода и понякога оставащите следи по материала от провлачването при запалването това важи най вече за неръждавейката..
            А за горелката –ще може да стане и на Бинцел те са на най-приемлива цена ...
            https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
            https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

            Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

            Коментар


            • #21
              До: Виг Кракра въпрос?

              Привет ! Мине - не мине време и изкочи някоя машина от соц-периода Хрумна ми че май е време за тема : " Ретро-заваръчни машини и тунинговането им " .
              Сега да направим някои уточнения за модула по темата :
              1. Заваръчните машини от онова време се срещат главно под две марки : "ИЗА" и "Кракра" . Машините , предназначени за МИГ-МАГ заваряване имаха индекс "Г" , демек : заваряване в газова среда . Тези , предназначени за РЕДЗ имаха индекс "Е" , демек :заваряване с обмазан електрод.
              2. По мощност нямам спомен да са надскачали 500А . Нямам спомен и за комбинирани машини , т.е. : общ корпус , позволяващ заваряване както МИГ-МАГ , така и ръчни методи ( били те само с обмазани електроди , или и аргоно-дъгово). По начало източника за ръчно електродъгово заваряване е със стръмно падаща волт-амперна характеристика , докато МИГ-МАГ машините са с твърда характеристика . Като се има предвид теглото на трансформаторите , то машина тип "2 в 1" би тежала към 500 кг.
              2. Относно модулите : рядко се срещаха механизми за телоподаване , вградени в блока на машината . Повечето бяха като въпросния модул . Това е от гледна точка пак на теглото - по-удобна е манипулацията на отделен модул . Това има и едно друго предимство : Например : към машина Г500 , предназначена за МИГ-МАГ като отделен модул сме включвали телоподаващ механизъм за наваряване с тръбен тел на Кастолин , което беше безспорно удобствоза онези години.
              3. Модула от темата , както познаха колегите е предназначен за ВИГ-заваряване . Държа да уточня обаче , че модула работи и на променлив ток. Но зависи от машината - имаше такива варианти : работа на променлив и постоянен ток .
              4. Дали си заслужава тунинг на такава машина ? . Ами зависи ... все пак това не е автомобил , за да му се любуваш . Целта на заваръчната машина в крайна сметка е да заварява . Ако средствата по тунинга са минимални и машината се ползва за домашни нужди - може . Дават задоволително качество на шева. Пък и не се плашете от токопоглъщането - не е в пъти повече от съвременните , нищо че така се говори. Те и съвременните не черпят тока от въздуха. За промишлени цели обаче едва ли е удачно.
              ... и накрая за чистотата на терминологията : Джо подхвърли за понятията "инертен" и "активен газ" . Аз пък не приемам термина "заварка" . Или това че се бърка "механизирано" с "автоматично" заваряване" . Но за това ще трябва подходяща тема .
              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

              Коментар


              • #22
                До: Виг Кракра въпрос?

                Е тогава ще се тунингова! Само, че аз в крайна сметка искам да попитам
                какво да търся за този модул, и до колко може да се промени, ако тръгна да го правя. На мен, както казах за промишлени нужди не ми трябва само за колата и парника за доматите евентуално, но мисля че си заслужава защото ми писна да ходя при този и онзи след като може да си го свърша сам .

                Благодаря!
                LZ1DSM

                Коментар


                • #23
                  До: Виг Кракра въпрос?

                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                  ......
                  3. Модула от темата , както познаха колегите е предназначен за ВИГ-заваряване . Държа да уточня обаче , че модула работи и на променлив ток. Но зависи от машината - имаше такива варианти : работа на променлив и постоянен ток .
                  4. Дали си заслужава тунинг на такава машина ? . Ами зависи ... все пак това не е автомобил , за да му се любуваш . Целта на заваръчната машина в крайна сметка е да заварява . Ако средствата по тунинга са минимални и машината се ползва за домашни нужди - може . Дават задоволително качество на шева. Пък и не се плашете от токопоглъщането - не е в пъти повече от съвременните , нищо че така се говори. Те и съвременните не черпят тока от въздуха. За промишлени цели обаче едва ли е удачно.
                  ... и накрая за чистотата на терминологията : Джо подхвърли за понятията "инертен" и "активен газ" . Аз пък не приемам термина "заварка" . Или това че се бърка "механизирано" с "автоматично" заваряване" . Но за това ще трябва подходяща тема .
                  Думичката познаха ми звучи така сякаш сме играли на тото и са ме познали едва ли не без да искаме ....... аз соц.машините не ги знам по означения но точно този модул от темата ми е страшно добре познат понеже съм работил няколко години на такава машина... И аз също обаче държа да уточня че модулите от този тип работят или само на прав или само на променлив ток и съответно се поставят : правотоковия модул на правотоков източник за ръчно електродъгово заваряване и променливотоквовия модул си върви със променливо токов източник за ръчно електродъгово заваряване-променливотоковия модул на външен вид и абсолютно същия но означенията са други ,както казах не съм запознат с означения само че във него под платката с чарковете които се виждат на снимката има няколко реда кондензатори ! Комбиниран модул не съм виждал но не е изключено да има и ако случайно има съответно трябва и източника за ръчно електродъгово заваряване да има възможност да сменя прав и променлив ток....
                  Така че по соц времето заварявахме с две отделни ВИГ машини- правотокова за черно ,неръждаемо и др. И променливотокова – която заварява алуминий ,магнезий и сплавите им
                  За тунинга на машината явно има различни мнения, естествено всеки решава за себе си! Ако пренебрегнем всичко друго машината може да се ползва за собствени нужди само ако има наличие на Трифазен ток ....
                  https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                  https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                  Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Виг Кракра въпрос?

                    Първоначално публикуван от beretta Преглед на мнение
                    Е тогава ще се тунингова! Само, че аз в крайна сметка искам да попитам
                    какво да търся за този модул, и до колко може да се промени, ако тръгна да го правя. На мен, както казах за промишлени нужди не ми трябва само за колата и парника за доматите евентуално, но мисля че си заслужава защото ми писна да ходя при този и онзи след като може да си го свърша сам .

                    Благодаря!
                    Този модул е за ВИГ заваряване, ако всичко си му е наред защо трябва да променяш нещо по него, просто трябва да си намериш източник за ръчно електродъгово заваряване т.е ако искаш да го направиш както е бил ти е необходим трифазен електрожен като този на sek.1 или подобен ... варианта да се опиташ да присъединиш модула към нещо друго едва ли е удачен .. но все пак ти си решаваш.. с разни експерименти може да се постигне някакъв резултат.... но варианта комбиниране с инверторен апарат за мен изобщо не е подходящ, вече по голямата част от инверторите имат опция ВИГ пък макар и била тя и с контактно палене –което за домашна работилница си е много добре .....
                    За парника за доматите ще ти върши работа но за колата едва ли ще е подходящ ...
                    https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                    https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                    Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Виг Кракра въпрос?

                      Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                      Думичката познаха ми звучи така сякаш сме играли на тото и са ме познали едва ли не без да искаме ....... аз соц.машините не ги знам по означения но точно този модул от темата ми е страшно добре познат понеже съм работил няколко години на такава машина...
                      Е ти пък засегна ли се ?! Щом си работил с такъв модул , значи като го видиш на снимка , ше си го познаеш - какво лошо има Имах предвид че явно има колеги на които тези неща са им познати. Виж , ако се дразниш от това кой е "по-запознат " ...нямам нищо против , ама ако сме се събрали "да си ги мерим" . Мисля че не е това идеята
                      Ако трябва да сме съвсем конкретни - този модул вървеше с машина Е315 - това е трифазен токоизправител за ръчно електродъгово заваряване . Можеш да му закачиш и ръкохватка и работи с базични електроди и пее. Само дето се влияе от мрежовото напрежение. Така че ако колегата иска да направи тунинг , явно ще трябва да пришие на копчето палто.
                      Като видях какво съм писал - наистина не съм се изразил разбираемо за непросветените - имах предвид че се произвеждаха модули както за постоянен , така и за променлив ток . Конкретния безспорно е за постоянен .За начина на възбуждане на дъгата и устройство не ми се говори , че ще сме досадни , пък и тази допотопна техника едва ли вълнува някого в днешно време. А машини комбинирани имаше - превкключването от постоянен на променлив ток беше просто с една ръчка . Сандъка тежеше около 400 кг. Не съм виждал обаче комбинирана машина , която да работи както по метод МИГ-МАГ , така и на РЕДЗ.
                      Пък и от практическа гледна точка такъв род машини са със спорна рентабилност в промишленоста. Но това е друга тема.
                      Последно редактирано от Vlado_Ts; 27-07-09, 22:32.
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Виг Кракра въпрос?

                        Въпросния модул вървеше с това чудо на техниката Е315
                        Интересното е че никъде в БГ сайтовете неуспях да намеря нищо за него а в руски сайт инструкция за експлоатация
                        Прикачени файлове
                        https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                        https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                        Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Виг Кракра въпрос?

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          Е ти пък засегна ли се ?! Щом си работил с такъв модул , значи като го видиш на снимка , ше си го познаеш - какво лошо има Имах предвид че явно има колеги на които тези неща са им познати. Виж , ако се дразниш от това кой е "по-запознат " ...нямам нищо против , ама ако сме се събрали "да си ги мерим" . Мисля че не е това идеята
                          Ако трябва да сме съвсем конкретни - този модул вървеше с машина Е315 - това е трифазен токоизправител за ръчно електродъгово заваряване . Можеш да му закачиш и ръкохватка и работи с базични електроди и пее. Само дето се влияе от мрежовото напрежение. Така че ако колегата иска да направи тунинг , явно ще трябва да пришие на копчето палто.
                          Като видях какво съм писал - наистина не съм се изразил разбираемо за непросветените - имах предвид че се произвеждаха модули както за постоянен , така и за променлив ток . Конкретния безспорно е за постоянен .За начина на възбуждане на дъгата и устройство не ми се говори , че ще сме досадни , пък и тази допотопна техника едва ли вълнува някого в днешно време. А машини комбинирани имаше - превкключването от постоянен на променлив ток беше просто с една ръчка . Сандъка тежеше около 400 кг. Не съм виждал обаче комбинирана машина , която да работи както по метод МИГ-МАГ , така и на РЕДЗ.
                          Пък и от практическа гледна точка такъв род машини са със спорна рентабилност в промишленоста. Но това е друга тема.
                          Не мисля че сме се събрали да си ги мерим ... явно ти си много добре запознат но тук таме имаше неща който не бяха точни та затова беше нужно да ги доуточним за да помогнем на beretta да се ориентира за какво става въпрос – сега като гледам техническите данни на Е315 си мисля че не бих използвал машина с подобни параметри за лични нужди –доста впечатляващо е теглото -240кг.
                          https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                          https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                          Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Виг Кракра въпрос?

                            този модул може ли да се комбинира с триодина?
                            има едни молотовки и не само,с подобен модул,токоизточника не е точно триодина ,но някакъв агрегат закачен отпред,за шайбата на вала(коляновия)

                            Коментар


                            • #29
                              До: Виг Кракра въпрос?

                              Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                              този модул може ли да се комбинира с триодина?
                              има едни молотовки и не само,с подобен модул,токоизточника не е точно триодина ,но някакъв агрегат закачен отпред,за шайбата на вала(коляновия)
                              Както предложи Vlado_Ts май-наистина ще има нужда от тема "Ретро-заваръчни машини и тунинговането им " . Не съм виждал подобен агрегат на Молотовки за който говориш но ако става въпрос за чешките Триодини едва ли има смисъл от комбиниране с този модул ! Триодините си работят и на ВИГ само закачаш ВИГ бренер и бачкаш само че паленето е контактно ..
                              https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                              https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                              Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Виг Кракра въпрос?

                                камиончето е ново,и предполагам е било произведено в единични тиражи,отпред където трябва да стои лебедката има някакъв генератор за ,монофазен,трифазен и за заваравяне ток.
                                вътре във фургона има стругче,бормашина,шлосерски шкаф и маса,на входа на фургона стои този модул,има кабели за ръчно ,има и горелка за тиг подобна на тази на снимката.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X