Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виг Кракра въпрос?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Виг Кракра въпрос?

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    Че кой е зачеркнал оксижена като метод ?! (по-точно : газопламъчното заваряване).
    А за призива на Тенекето да си изхвърлиме старите машини какво ще кажеш ?
    Щото по неговата логика ( и изтъкнати причини) хората ,които карат УАз-ки също би трябвало да ги изхвърлят и да си вземат модерни машини , ама гледай какъв раздел имат !
    Защо да се изхвърлят който има такава машина и му върши работа обикновенно я ползва доста интензивно . Шланга е най малкия проблем сменя се с нов модел 500 амперов струва стотина лева. Виждал съм такива машини със сменени шлангове в " Марица Изток" . Разхода на ток е напълно съпоставим с всяка друга трансформаторна машина а токоисточника е конструиран и направен да е на практика вечен. Модулния принцип на който са се правили тези машини за времето си е бил много практичен защото телоподаващия модул е сравнително лек и може да бъде изнесен и на 20 метра от токоисточника така кърпихме навремето покрив на рейс с Г 500 токоисточника беше долу на земята а телоподаващия модул с шланга горе на покрива . И не на последно място колко машини от съвременните (инверторните) дават 50-60% ПВ при тая мощност и колко модела такава техника въобще има с мощност 500 ампера и колко струва . Наще машини в работата седят защото просто няма работа за такива амперажи . Преди 6-7 години правихме едни тръби с по два заварени фланеца за една немска фирма за някъкви газови инсталаций работещи под високо налягане освен два листа якостни изисквания към заварките изрично изискване на швабите беше да са испълнени с триодина и работата дойде при нас защото на всякъде където бяха пратили запитване преди нас си бяха изхвърлили триодините а наще две си седят завити и чакат по добри времена.
    Последно редактирано от sek.1; 30-07-10, 19:01.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #62
      От: Виг Кракра въпрос?

      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
      си бяха изхвърлили триодините а наще две си седят завити и чакат по добри времена.
      Онзи ден началството ни изпрати да разглобяваме един стар компресор, за да го дадат за скрап. В едно забутано помещение. Там кротко си стоеше един Триодин, и според един колега с доста стаж в завода-началниците даже и не знаят, е си стои там. Когато е станало въпрос за тези машини всички са казвали, че отдавна няма и помен от тях в завода. Т.е. май ръководството не знае за съществуването му.
      За мое съжаление първите думи на колегите като видяха машината бяха "мале колко бакър има в това нещо..."
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #63
        От: Виг Кракра въпрос?

        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        ...и колко струва .
        Колкото струва - струва. А 60%ПВ са стандарт за професионални машини, независимо инверторни, или не. Има дори модели със 100%ПВ при максималния си ампераж.

        500А принципно не са никакъв проблем, нито електрически, нито електронен. Просто пазара на такива машини е мижав, в световен мащаб. Затова и моделите са малко, и затова са скъпи.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #64
          От: Виг Кракра въпрос?

          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          ...Защо да се изхвърлят който има такава машина и му върши работа обикновенно я ползва доста интензивно . Шланга е най малкия проблем сменя се с нов модел 500 амперов струва стотина лева......
          Приятелю , ако ми намериш 500 амперов чисто нов шланг за 100 лв , ще купя 5 броя веднага !
          За почти всичко останало съм абсолютно съгласен с теб .
          Единствено ми стана любопитно следното : Със заваряване се занимавам професионално от `82-ра година . В 28-годишната ми и държавна и частна практика за пръв път чувам инвеститора ( или изобщо този който поръчва) да има задължително изискване към вида на заваръчната машина ! За качество на шева , за якостни характеристики - да , но не и с каква машина ще заварявам .
          Още повече точно пък швабите ( като ги знам какви шовинисти са ) да те задължават да заваряваш с Чехословашки "TRYODIN" ?! Да не са били бивши гедерейци , или пък да е ставало въпрос за "заваръчен преобразовател" , който у нас ( както "Делко") си е придобил гражданственост като "Триодина" ?
          Иначе за "триодината" има отделна тема и там сме изтъкнали предимства и недостатъци .
          Лично аз старите ( но действащи ) машини няма да ти изхвърля никога .

          ПС . И понеже стана въпрос за газови инсталации : Там задължително условие в 95% от случаите е заваряването с базични електроди . Шикалкавене няма . А дали качеството на шева ще го постигнеш с преобразовател , изправител , или инвертор вече е друга тема.
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • #65
            От: Виг Кракра въпрос?

            Не е точно така навремето правихме едни испитания за БДЖ и завареното с триодина и стандартен преобразувател при еднакви условия заварките на триодината издържаха на скъсване някъде по спомени към 5 тона повече . Като се върна от отпуска ще се разровя из работата още някъде пазех протоколи и листата с диаграмите на пресата. И за 500 амперовите шлангове ще питам от къде ги поръчваха сега цената може и по нагоре да е но до преди две години беше около тия пари моя 250 амперов със сигурност дойде на тия пари. При нас част от работата идва по един странен начин и с всякъкви странно необясними изисквания ако те интересува мога да ти обясня на лични.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #66
              От: Виг Кракра въпрос?

              Аз модулът, го пазя и не мисля че някога ще го изхвърля. Просто не искам нещо което е работело и може би още работи, да го изхвърля или предам на вторични. Що се отнася до трафа, намерих два такива, но при цена от 9 лева за килограм мед, и напълно унищожени изводи и намотки реших да ги рециклирам. В момента, спестявам за нещо по-съвременно и не трифазно. Няма как ще събирам и ще се моля да спечеля от тотото.
              LZ1DSM

              Коментар


              • #67
                От: Виг Кракра въпрос?

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                навремето...
                Кое е това време? Мисълта ми е, читави наистина инверторни машини има не толкоз от отдавна. Може би 10-ина години. Преди това бяха някакви бавни нискочестотни (за инвертор), тиристорни измишльотини, тежащи колкото и старите, трансформаторни. Това поне според информацията, дето съм претършувал.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #68
                  От: Виг Кракра въпрос?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Кое е това време? Мисълта ми е, читави наистина инверторни машини има не толкоз от отдавна. Може би 10-ина години. .
                  Там някъде преди 7-8 години правихме едни детайли и испитания за БДЖ. Нещо като инверторна машина има от повече от 20 години българска от Перник Изарк 250 според колегите е нещо като ВИГ но не и се съхранила документацията и шланговете. О т доста време и се каня да и отворя капаците и да снимам къкво има вътре. Като габарити е много по компактна от голямите Г та но като тегло си е доста. Някъде по назад в темиата и бях качил снимки .
                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  "мале колко бакър има в това нещо..."
                  Между 70 и 100 килограма в зависимост от модела.
                  Последно редактирано от sek.1; 01-08-10, 07:46.
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #69
                    От: Виг Кракра въпрос?

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Кое е това време? Мисълта ми е, читави наистина инверторни машини има не толкоз от отдавна. Може би 10-ина години. Преди това бяха някакви бавни нискочестотни (за инвертор), тиристорни измишльотини, тежащи колкото и старите, трансформаторни. Това поне според информацията, дето съм претършувал.
                    Не е точно така . Инверторите ги учехме като студенти по "Заваръчни машини" някъде около `83-та в МЕИ-то . На запад си ги имаше и по спомени : 200 амперова машина тежеше около 10-15 кг. За съжаление поради идиотщината на тогавашната ни система от запада ни бяха отрязали не само от върховите технологии , ами от почти всички . Така че информацията към нас идваше едва ли не единствено по линия на "Научно-техническото разузнаване" . Та по тази причина , пак по спомени в Института по заваряване бяха измъдрили български аналог на инвертор , който тежеше .... 45-50 кг. Друг е въпроса , че прогреса от тогава насам не е спирал при онези хора и инверторите непрекъснато се развиват .
                    ... а тиристорите по онова време тъкмо ставаха модерни . ( у нас )
                    .... но недей да отписваш с лека ръка тиристорното управление ! Смея да твърдя , че за професионална работа с МАГ машини ( и имам предвид диапазона 200-300А и нагоре , а и теглото в тези случаи е без никакво значение ) инвертора с нищо не превъзхожда една добре конструирана конвенционална машина с тиристорно управление . Говорим за качество на шева ... което е и основно.
                    Последно редактирано от Vlado_Ts; 01-08-10, 11:23.
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Виг Кракра въпрос?

                      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                      Не е точно така навремето правихме едни испитания за БДЖ и завареното с триодина и стандартен преобразувател при еднакви условия заварките на триодината издържаха на скъсване някъде по спомени към 5 тона повече . Като се върна от отпуска ще се разровя из работата още някъде пазех протоколи и листата с диаграмите на пресата. И за 500 амперовите шлангове ще питам от къде ги поръчваха сега цената може и по нагоре да е но до преди две години беше около тия пари моя 250 амперов със сигурност дойде на тия пари. При нас част от работата идва по един странен начин и с всякъкви странно необясними изисквания ако те интересува мога да ти обясня на лични.
                      "Триодин" е името на чешки преобразувател . Така че вероятно имаш предвид сравнението между него и токоизправител ? Ако е така - спор няма , че в "онези времена" изправителите значително отстъпваха по качество на "Триодината" . В днешно време вече изобщо не е така .
                      А иначе ще ми е интересно да си побъбрим на професионални теми , винаги е полезно . Но не на лична , а на по бира . Може и в кръчма , може и някъде по кърищата с изкаляни джипки .
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Виг Кракра въпрос?

                        Счита се че инверторната технология е въведена през 70.год. Ето по точно малка част от хронологията на Кемппи.:
                        1977-Кемппи представя първата в света серия мулти-процесни инверторни токоизточници, масово производство HILARC 250 на изложението Schweissen & Schneiden в Есен
                        80-те - Въвежда се ново поколение инвертори, включително първия IGBT-инвертор за ММА и ВИГ заваряване
                        1993-Ново поколение дигитални инвертори се представя на изложението Schweissen & Schneiden в Есен
                        Именно тези дигитални инвертори са вече тези които са ни познати днес с по малко тегло и с по големи възможности.
                        Това нещо http://www.nkau.gov.ua/nsau/productn...ocument&Click= съм го купувал преди около 14 години !Украинска машина вярно тиристорна но работата и по нищо не се различава от съвременните инвертори и все още си работи !Тогава имаше и инвертори на Кемппи но ...цените бяха убийствени!
                        https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                        https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                        Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Виг Кракра въпрос?

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          "Триодин" е името на чешки преобразувател . Така че вероятно имаш предвид сравнението между него и токоизправител ? Ако е така - спор няма , че в "онези времена" изправителите значително отстъпваха по качество на "Триодината" . В днешно време вече изобщо не е така .
                          А иначе ще ми е интересно да си побъбрим на професионални теми , винаги е полезно . Но не на лична , а на по бира . Може и в кръчма , може и някъде по кърищата с изкаляни джипки .
                          Имам преки наблюдения върху произвежданите класически трансформаторни заваръчни машини в момента у нас и мога да кажа че голямите исправители се произвеждат по пернишката схема от 1970 година без никъква промяна. Това важи и за малките тип "саксия" тях основно ги произвеждат три фирми и разликата е само в цвета на кутията остатъците от завода в Перник (зелена кутия) фирма СЕРП Дивотино (черна кутия) и фирма Тефи МЗТ Извор (синя кутия). Даже като говорих преди няколко години със собственика на една такава фирма намираща се в района на пернишките села човека каза че техен голям контрагент за който произвеждат такава техника и поддържат старата изрично искал точно това схемно решение. На МИГ-МАГ машините от серията Г те са извършили "модернизацията" смяна на шланговете и пребоядисване на тенекията. Слагат и на старите токоисточници телоподаващ модул на Кемпи . Таман сколасах да измия моята нива за новия ловен сезон ама винаги може пак да я овъртя
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #73
                            От: Виг Кракра въпрос?

                            Значи, старите инвертори са нискочестотни, от там и по-големи и с по-големи компромиси тук и там, с цел олекотяване. За сравнение, например стара машина с IGBT транзистори таботи средно на около 10 килохерца. Днешните - на 100 килохерца, че и отгоре. Просто елементната база преди 20 години няма нищо общо с днешната. Развитието и при MOSFET и при IGBT транзисторите от тогава до сега е огромно. В момента има IGBT, които могат да рабтят на 100 и повече килохерца, а това е огромно предимство. MAG-а ми е с IGBT, на 20 килохерца, другите 2 машинки - с MOSFET на 100khz.

                            Разликите, конкретно - по-висока честота значи по-малки трафове, индуктивности, кондензатори. По-ефективни ключови елементи (IGBT, MOSFET), значат по-малки загуби, по-малка чувствителност към мрежови колебания, по-малко греене, и в крайна сметка - по-малки охлаждащи радиатори. По-модерни топологии и схемни решения, немислими дори преди 7-8 години, в момента вече се прилагат масово, например резонантни и квазирезонантни инвертори, в които загубите са сведени до минимум. Днес например има образци на мощни инвертори с 94-97% ефективност. Това значи че при машина 10 киловата (примерно около 400А) при пълно натоварване ще има загуби примерно 500 вата, което си е чисто и просто майтап работа. Отделно вече правят и машини с инверторна корекция на косинус фи на входа, които хем излъчват по-малко смущения по мрежата, хем ползват по-пълноценно инсталацията, хем практически не усещат колебанията в мрежовото напрежение, понеже безгрижно работят при напрежения дори 160V.

                            А иначе, нещо, дето наричат инвертор, например правят и Струна в момента. Обаче тежи 60 кила 200 амперовото.

                            Разликата между трансформаторна трифазна и класически инвертор, в изхода, не е чак толкоз голяма. Триодината, конкретно е пак високочестотен генератор, направен с грубо желязо и технологии, с каквито тогава са разполагали. Съответно е груб, тежък и надежден. Качествата му не мога да коментирам, но явно са добри, предвид това колко народ е работил и още работи с него.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #74
                              От: Виг Кракра въпрос?

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                              .....А иначе, нещо, дето наричат инвертор, например правят и Струна в момента. Обаче тежи 60 кила 200 амперовото.....
                              .
                              За всичко останало си прав , ама тука от къде имаш тази информация не знам , но да ме прощаваш е меко казано невярна- да не кажа друга дума.
                              "Струна продаваха Cemont 150А, сглобяван в Словения . От тях имам 2 . Единствените инвертори , които разработиха (за РЕДЗ ) бяха на същата база , 200А и тежат около 10-12 кг. Изпробвал съм експериментално такъв още като прототип - на мой обект , на тръбопроводи с базични електроди .
                              Други инвертори нямат . Друг е въпроса , че няколкото "Диктатора" , които ползвам за МИГ-МАГ и подобреното им тиристорно управление , се държат безупречно за сега .Но те са си трансформаторни машини.

                              ПС. Може би доста отдавна трябваше да направим уточнение за разликата на получаване на енергия при заваряване - при трансформаторите и при инверторите , за да няма недоразумения .
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Виг Кракра въпрос?

                                Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                                За всичко останало си прав , ама тука от къде имаш тази информация не знам , но да ме прощаваш е меко казано невярна- да не кажа друга дума.
                                "Струна продаваха Cemont 150А, сглобяван в Словения . От тях имам 2 . Единствените инвертори , които разработиха (за РЕДЗ ) бяха на същата база , 200А и тежат около 10-12 кг. Изпробвал съм експериментално такъв още като прототип - на мой обект , на тръбопроводи с базични електроди .
                                Други инвертори нямат . Друг е въпроса , че няколкото "Диктатора" , които ползвам за МИГ-МАГ и подобреното им тиристорно управление , се държат безупречно за сега .Но те са си трансформаторни машини.

                                ПС. Може би доста отдавна трябваше да направим уточнение за разликата на получаване на енергия при заваряване - при трансформаторите и при инверторите , за да няма недоразумения .
                                Точно на диктаторите викат инвертори. Това лично човек от фирмата, като ходих някога. Как конкретно се държат - нямам представа. Факт е че тежаха колкото останалите, че и малко отгоре.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X