Колеги имам в джипа инверторен преобразувател от 12V на 220V 2KW .Въпрса ми е можели през него да работя с някакъв заваръчен апарат?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат
Свий
X
-
До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат
Не.
2 kW са прекалено малка мощност за какъвто и да е било електрожен.Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.
-
До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат
За в гората се използват последователно свързани акумулатори като източник на ток. Ползват се и правотокови електроди. Нещата стават. Има такава тема - разрови някъде.
Преобразувател 12/220 - 2000W харчи убийствено много ток, 24/220 - 2000W ще харчи наполовина от убийствения ток, поради по-високото захранващо напрежение. Захранващите проводници трябва да са много квадрати (например >50мм2) и да са свързани директно за клемите, иначе няма къде по инсталацията. Бушоните също трябва да са около 200-250А някъде или повече


Загубите са колосални при тази постановка 12/220 след това 220/50-60V от електрожена.
Би трябвало инвертора да е с размери и габарити като на електрожена при тази мощност - ама не съм виждал такъв.
За заваряване на щанга си трябва поне 2.5 мм и нагоре. 3.25 ще свърши работа със сигурност, ама си трябва поне 125 А точец за да стане като хората. То сигурно и с 80А на 2мм ще се завари (наплюе), ама няма да е като с 3.25.Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.
Коментар
-
До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат
Да се вземат 2 киловата от 12-волтов източник е схемотехнически майтап. Отделно, че за да направи 2 киловата на изхода, ще харчи примерно 250 ампера при около 10 волта на акумулатора. Даже и лебедкте не са толкова зли. Не случайно са рядкост даже инверторите по 1 киловат.
Относително продуктивна може да се окаже преработка на алтернатора за напрежение на изхода 220 при някакви високи обороти. Там 2-3-4 киловата по-лесно ще се вземат, но в такъв режим на двигателя е удачно заварките да се правят на друг автомобил. Поради трудно механично обезопасяване.
Свързаните последователно акумулатори нямат меката характеристика, нужна за поддържане на дъга. Значително по-лесно ще е да захранят телоподаващо. Или да се конструира инверторен електрожен за 24 волта захранване.
Накратко: помисли за преносим генератор.
Коментар
-
До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат
Това някой пробвал ли го е? Да вземем да го пробваме? Два кабела в джипа не са проблем, даже могат да се използват кабели за подаване на стартов ток. Да рискуваме два акумолатора? Или някои почти здали багажа, дали ще издържът един електрод 2,5?Първоначално публикуван от Радослав Райчев Преглед на мнениеЗа в гората се използват последователно свързани акумулатори като източник на ток. Ползват се и правотокови електроди. Нещата стават. Има такава тема - разрови някъде...
Коментар
-
До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат
Нищо им няма на акумулаторите. Трябва да са еднакви. Просто откриваме конкурса за най-лепкав и най-червен електрод. Кабелите за подаване на стартов ток малко тънички идват, та може и тях да зачервим.Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеТова някой пробвал ли го е? Да вземем да го пробваме? Два кабела в джипа не са проблем, даже могат да се използват кабели за подаване на стартов ток. Да рискуваме два акумолатора? Или някои почти здали багажа, дали ще издържът един електрод 2,5?
Но определено с модулче за телоподаващо си струва да се опита.
Коментар
-
На отворена верига имаме 12 волта и 0 ампера (нали е отворена). Като почнем, имаме подскоци до 400-600А и напрежение падащо съвсем малко - примерно 10-11 волта.Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеХмъъ, не знам с тока какво правиме? На отворена верига имаме 12V и 70-80A. Като почнем да заваряваме какво правиме?
Казвам ти, утрепало се е за телоподаващо. Особено, ако имаме два акумулатора.
Пробвай със втория и инверторен заваръчен апарат, настроен на 80-100А.Първоначално публикуван от hil Преглед на мнениеАз имам 2бр инвертори като единият е 12v или 24v/зависи начина на свързване/ към 220v 2KW , а другият 24v към 220v 3KW не знам с какъв заварачен апарат да пробвам.
Коментар
-
До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат
С телоподаващо става сложно, компактните на Кемпи са маса пари.Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеНа отворена верига имаме 12 волта и 0 ампера (нали е отворена). Като почнем, имаме подскоци до 400-600А и напрежение падащо съвсем малко - примерно 10-11 волта.
Казвам ти, утрепало се е за телоподаващо. Особено, ако имаме два акумулатора.
Идеята е с два кабела 25-30 кв. дали може да съединиме със заварка две железа, що годе надеждно? От една страна имаме малко -11-12 волта, а от друга много 400-600 ампера. Как може да ги сведеме до граници да запалим електрода и да заваряваме?
Коментар
-
По-добре е да работи. Освен, ако не заваряваш по колата и тя да е на крик.Първоначално публикуван от hil Преглед на мнениеВ момента на джипа е мотиран първия ще пробвам и ще кажа за резултати.Трябва ли да работи мотора.
Аз имам предвид само телоподаващия модул с макарата и шланга.Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеС телоподаващо става сложно, компактните на Кемпи са маса пари.
Идеята е с два кабела 25-30 кв. дали може да съединиме със заварка две железа, що годе надеждно? От една страна имаме малко -11-12 волта, а от друга много 400-600 ампера. Как може да ги сведеме до граници да запалим електрода и да заваряваме?
За многото и малкото - казвам ти, с това дъга не можеш да запалиш. Дъга се получава, когато е стабилизиран тока, а напрежението "опипва" характеристиката на дъгата. Тука е обратното - стабилно е напрежението, а ток протича колкото може.
Ако се захванем, можем да направим акумулаторен инвертор - ще е малко по-прост от тези за 220.
Коментар
-
До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат
Не знам какъв заваръчен апарат ще ползваш но ако мислиш да бачкаш с Cebоra- та не знам какви ще са последствията......, инверторните заваръчни апарати са капризни на напрежение!По принцип за в гората и полето се ползват генератори но се ползват и заваръчни апарати предназначени за работа с генератори за да могат да издържат на пиковете на подавания от генератора ток ... има доста гръмнали заваръчни апарати работили на генератор...Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеС телоподаващо става сложно, компактните на Кемпи са маса пари.
Идеята е с два кабела 25-30 кв. дали може да съединиме със заварка две железа, що годе надеждно? От една страна имаме малко -11-12 волта, а от друга много 400-600 ампера. Как може да ги сведеме до граници да запалим електрода и да заваряваме?https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc
Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар