Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

    Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
    Ами напълно аматьорско изпълнение или по точно тарикатско –вземал парите вместо да свърши качествено работа ! Първо това не е работа за МАГ а за ВИГ всички съдове за хранително вкусова промишленост трябва да се заваряват на ВИГ метод препоръчително е на импулсно ВИГ!
    За чугуна – методите са два ВИГ и РЕДЗ -класическия с подгряване на детайла завряване и бавно охлаждане !Вече има елктроди за заварка на чугун на "студено " и с обикновен трансфрматорен електрожен!
    С ВИГ –метода колкото и да е интересно за някой е възможно много качествено заваряване осбено на бели и сиви чугуни !
    Това по скоро е от самия матерял (неръждавейката) преди няколко години ми бяха донесли някъква украинска неръждавейка която както и да я заваряваш след един месец пукаше до заварките и като тръгнеш да я огъваш под прав ъгъл също се пукаше. Правили сме съдове от неръждавейка точно за хранителновкусовата промишленост заварявах ги с трифазен МИГ-МАГ заваръчен полуавтовтомат (обикновенно трифазно телоподаващо) с неръждаема тел и аргон и вече повече от десет години няма проблеми.Газовата смес от СО2 и аргон се казва каргон не знам къкво е процентното съотношение на двата газа но определено е с пъти по добра от чистия СО2 самия звук на заварката е друг и практически няма пръски които после да чистиш което е много важно като правиш някъкво изделие което трябва да изглежда добре.Ние взимаме всичките ни необходими технически газове от Месер газ една бутилка от най големите излиза около 70 лева.
    Последно редактирано от sek.1; 09-04-09, 06:47.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #17
      До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

      Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
      Вашите препоръки и съвети за начина и вида и марка електроди за заварка на кожух на скоростна кутия на трактор. Материала е чугун !Пукнатина е с дължина около 700-800мм.,кожуха трябва да се заваря на място ясно е че няма как да се подгрее и ще трябва да се ползват електроди за студено заваряване освен това ще се наложи и изпълнение на таванна и вертикална заварка!
      Тези заварки на двигатели хич не са ми по вкуса поради опасност от запалване и гръмване макар че в случая кожуха е доста далеч от двигателя!
      Чугуна се води трудно-заваряем, чак пък и на място и 70-80см. тавани, вертикали!!!
      Трябва да му отвориш пукнатината с флекса. Има ли място да влезе флекса? Отвътре трябва да извадят всички чарколяци и да се измие хубаво с бензин и да се заварява на отворен капак. С електроди база Никел - 9лв, това ще излезе майка си и баща си!
      Успех!

      Коментар


      • #18
        До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

        И освен това което каза Андро,по принцип чугуна се работи основно в долно положение.Вертикал как да е ама тавана си е мъка да не кажа че клони към невъзможното.Така че ако искаш да стане хубаво сваляйте кутията.
        Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

        Коментар


        • #19
          До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          Това по скоро е от самия матерял (неръждавейката) преди няколко години ми бяха донесли някъква украинска неръждавейка която както и да я заваряваш след един месец пукаше до заварките и като тръгнеш да я огъваш под прав ъгъл също се пукаше.......
          Ако беше от материала нямаше да се прояде само около заварката а навсякъде.Не се е пукала и самата заварка също е ок.
          А иначе няма проблем да се заварява нерж. с МАГ.дори и хранирелно-вкусовата промишленост.
          Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

          Коментар


          • #20
            До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

            [QUOTE=sek.1;706507]Това по скоро е от самия матерял (неръждавейката) преди няколко години ми бяха донесли някъква украинска неръждавейка която както и да я заваряваш след един месец пукаше до заварките и като тръгнеш да я огъваш под прав ъгъл също се пукаше. /QUOTE]

            По повод на "матрияла" - За "неръждавейката " : Мисля вече стана ясно , че всяка стомана , която е легирана с хром над 13 % е неръждясваща. Ако не ме лъже паметта - над 70 вида неръждясващи стомани се изпозат в практиката. От гледна точка на заваряемостта на тези стомани обаче , най- благодатни са чисто аустенитните . Не ми се изпада в подробности , но съществува една диаграма на Шефлер /тук има колеги , които сигурно ще я илюстрират / , според която може да се установи заваропригодността на коя да е марка неръждясваща стомана. Аз също съм патил с образуване на пукнатини в украинска "неръждавейка" преди години , но то беше резултат от фалшиви сертификати за хим състав . От там само качествена радиация май само може да получим .
            ... и още нещо по повод на материалите , щото нещо много се омешаха проблемите : Няма да е лошо да се разделят темите за трудности при заваряването примерно по следния начин : " Проблеми при заваряване на черни стомани" , " Проблеми при заваряване на мед и медни сплави " ...Проблеми при ...чугун , неръждясваши стомани и т.н. , или нещо от сорта ...
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #21
              До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

              [QUOTE=Vlado_Ts;707029]
              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
              Това по скоро е от самия матерял (неръждавейката) преди няколко години ми бяха донесли някъква украинска неръждавейка която както и да я заваряваш след един месец пукаше до заварките и като тръгнеш да я огъваш под прав ъгъл също се пукаше. /QUOTE]

              По повод на "матрияла" - За "неръждавейката " : Мисля вече стана ясно , че всяка стомана , която е легирана с хром над 13 % е неръждясваща. Ако не ме лъже паметта - над 70 вида неръждясващи стомани се изпозат в практиката. От гледна точка на заваряемостта на тези стомани обаче , най- благодатни са чисто аустенитните . Не ми се изпада в подробности , но съществува една диаграма на Шефлер /тук има колеги , които сигурно ще я илюстрират / , според която може да се установи заваропригодността на коя да е марка неръждясваща стомана. Аз също съм патил с образуване на пукнатини в украинска "неръждавейка" преди години , но то беше резултат от фалшиви сертификати за хим състав . От там само качествена радиация май само може да получим .
              ... и още нещо по повод на материалите , щото нещо много се омешаха проблемите : Няма да е лошо да се разделят темите за трудности при заваряването примерно по следния начин : " Проблеми при заваряване на черни стомани" , " Проблеми при заваряване на мед и медни сплави " ...Проблеми при ...чугун , неръждясваши стомани и т.н. , или нещо от сорта ...
              +1 Добро предложение.

              П.С. Наистина няма да се задълбаваме с неръждавейката че и там е сложна.Диаграми на Шефлер,Маурер,Де Лонг....все тея проблеми разискват и ще стане дълбока.
              Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

              Коментар


              • #22
                До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                Чугуна се води трудно-заваряем, чак пък и на място и 70-80см. тавани, вертикали!!!
                Трябва да му отвориш пукнатината с флекса. Има ли място да влезе флекса? Отвътре трябва да извадят всички чарколяци и да се измие хубаво с бензин и да се заварява на отворен капак. С електроди база Никел - 9лв, това ще излезе майка си и баща си!
                Успех!
                Първоначално публикуван от joe007 Преглед на мнение
                И освен това което каза Андро,по принцип чугуна се работи основно в долно положение.Вертикал как да е ама тавана си е мъка да не кажа че клони към невъзможното.Така че ако искаш да стане хубаво сваляйте кутията.
                Благодаря за съветите !Точно защото искам да стане както трябва потърсих и вашите мнения бях сигурен че е почти невъзможно таванна заварка но понеже като разговаряхме ми отказаха да свалят кожуха и като отида на място ако не успея да ги накарам да го свалят най –вероятно ще откажа ремонта, не обичам да захващам неща за който не съм убеден че ще постигна добър резултат!
                Мисля си за вариант със ВИГ но в случая едва ли това е най-подходящия метод - пукнатината е доста голяма ,...не се знае и какъв точно е чугуна ,...почистването на мястото е също от съществено значение осбено при ВИГ.....
                https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                Коментар


                • #23
                  До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

                  Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                  ....отказаха да свалят кожуха и като отида на място ако не успея да ги накарам да го свалят най –вероятно ще откажа ремонта, не обичам да захващам неща за който не съм убеден че ще постигна добър резултат!
                  И правилно ще постъпиш.Всеки гледа на него да му е лесно,а ако има проблем ще викат този нищо не направи.Не искат да я свалят щото е кушия ,а ти как ще се мъчъш не питат.
                  Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                  Мисля си за вариант със ВИГ но в случая едва ли това е най-подходящия метод - пукнатината е доста голяма ,...не се знае и какъв точно е чугуна ,...почистването на мястото е също от съществено значение осбено при ВИГ.....
                  ВИГ не е добър вариянт.Чугун се заварява най добре на електроди.Има много причини за това,много загряване(голяма ЗТВ) от там големи напрежения,и понеже чугуна не търпи деформации следват пукнатини.И още куп причини.
                  Чугуна се заварява с минимално влагане на топлина ,къси прихватки(понякога и точка до точка) с изчакване и на по слаби режими.Като по-евтин и добър вариянт може да ползваш словенскте електроди E Ni Fe.Работят на прав ток на (-) на електрода.
                  Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

                    Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                    Вашите препоръки и съвети за начина и вида и марка електроди за заварка на кожух на скоростна кутия на трактор. Материала е чугун !Пукнатина е с дължина около 700-800мм.,кожуха трябва да се заваря на място ясно е че няма как да се подгрее и ще трябва да се ползват електроди за студено заваряване освен това ще се наложи и изпълнение на таванна и вертикална заварка!
                    Тези заварки на двигатели хич не са ми по вкуса поради опасност от запалване и гръмване макар че в случая кожуха е доста далеч от двигателя!
                    Моята скромно препоръка е да си купиш от електродите на ЕСАБ или друта марка с повече съдържание на никел. Шевовете да са ти не по-големи от два сантиметра и след всеки шев да правиш наклепване(бой с чукчето от средата на вън по-шева докото изстине) и бавно , температурата на детайла трябва да е ниска (да можеш да си държиш ръката без проблеми върху него, по-малка от да кажем 60 градуса). |Основното е да не бързаш. Ако аз го заварявах това, самото заваряване щеше да продължи поне два дни. Подгряването не е задължително при тънки детайли под 15-20 мм. Таван също не е проблем с чугунените електроди, може би малко тест преди същинската заварка. Добре е , ако мястото е омаслено преди това да минеш един или два пъти пукнатината с електроди за рубене или рязане( есаб имат един модел, мисля 21. нещо си) този електрод изсушава чугуна и го почиства от мизериии, които водят до пори в шева. Трябва да стигнеш до чист метал. Основното е да не бързаш и къси шевове.Успех!
                    in weld we trust

                    0878782224

                    Коментар


                    • #25
                      До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

                      Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                      Благодаря за съветите !Точно защото искам да стане както трябва потърсих и вашите мнения бях сигурен че е почти невъзможно таванна заварка но понеже като разговаряхме ми отказаха да свалят кожуха и като отида на място ако не успея да ги накарам да го свалят най –вероятно ще откажа ремонта, не обичам да захващам неща за който не съм убеден че ще постигна добър резултат!

                      В случай,че се захванеш да заваряш без да се свали кожуха ти препоръчвам следните електроди на Castolin:
                      1.Castolin Xuper 2240-служи за заваряване и наваряване във всички позиции,машинни корпуси,помпи,щендери,преси,основни плочи,кожуси и др.
                      2.Castolin 2480 XHD-за студено заваряване на чугун при кожуси,капаци и др.
                      Пожелавам ти успех!
                      [COLOR=black][B]"...Едно е да ти се иска, друго е да можеш, а пък трето и четвърто - да го направиш. "[/B][/COLOR]
                      [COLOR=black][B]"Мъжки времена" Н.Хайтов[/B][/COLOR]

                      Коментар


                      • #26
                        До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

                        Абе че е възможна таванна заварка - възможна е . Зависи от ръката на заварчика . Но при всички положения за да стане номера , електродите трябва да са с базична обмазка . И Кастолин и Есаб правят хубави електроди за заваряване на чугун "на студено". Но доколкото аз съм ползвал , повечето са рутилови. ... Та ако някой успее с подобни да свърши работа на таван - мястото в мойта фирма му е осигурено . С подобаващото заплащане ! Успех !
                        Последно редактирано от Vlado_Ts; 10-04-09, 21:03.
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

                          колеги помагайте,на стойката на пресата трябва да се завари желязо от неизвестен произход/състав/,стойката е стоманена.
                          пробвах с чугунени електроди-нестава
                          някви на ОК-пак,с Емона и Вежен шева се цепи от към желязото
                          въпросното желязо е маховик от Ифа дебелина 5см.та въпроса е някой знае ли от какъв материал е ,и с какво се заварява,

                          Коментар


                          • #28
                            До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

                            Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                            колеги помагайте,на стойката на пресата трябва да се завари желязо от неизвестен произход/състав/,стойката е стоманена.
                            пробвах с чугунени електроди-нестава
                            някви на ОК-пак,с Емона и Вежен шева се цепи от към желязото
                            въпросното желязо е маховик от Ифа дебелина 5см.та въпроса е някой знае ли от какъв материал е ,и с какво се заварява,
                            Пробвал си с ОК (__.__)колко?
                            Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

                              мисля че бяха 46.00 поне ми ги продадоха за стоманени,единсствените стоманени електроди които признавам са Фокс ама май по нашите магазини не се намират.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Беседа за проблемите и трудностите при заваряване.

                                Преди да се установи химичния състав на въпросния маховик , всяко "пробване" с някакви електроди е безсмислено. Още по-лошо : повторно заваряване само усложнява нещата . При всички положения ще иска подгряване , независимо от електродите , щото маховика вероятно е от високовъглеродна стомана . Пък и почти на 100 % съм сигурен , че е минал някаква термична обработка за неговите си цели.
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X