Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос?

    Конструирането на времето ми беше любимо занимание . Аз лично бих направил усилващите фланци с диаметър около половината на джантата и дебелина от порядъка на 12 - 15 мм . Ст 52-3 по ДИН е подходяща за тази работа . Има добра заваримост и еластичност .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос?

      Ще пробвам да заваря със базични електроди както предложи Владо,надявам се да издържи.За всеки случай,ще поръчам да ми направят фланец със диаметър 350-400мм и при проблем ще изрежа стария.Между другото машината втори сезон(есента забелязах при смяната на колелата)се движи със сцепен фланец,но сега има на две места отлющен метал и е крайно време да реагирам,инак може да "кацне" на земята.
      Някакви идеи колко мм електроди да взимам?Машини имам 200А моно и трифазна 270А,рядко използвам електроди(заварявам основно със телоподавката,и ако нещо се опъне или е цветно със аргона,електрожена ползвам основно ако нещо трябва да се издуха а ъглошлайфа не влиза там)умея да боравя със тях,но ако трябва да се прави нещо по-специялно искам да знам предварително.
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос?

        Завари си фланеца. Той никога не е бил заварен твърде много, нито е предвиждана някаква уникална технология. Ще ти се изметне малко, опитай да предотвратиш с прихващане на 3/6 или 2/4/8 места. Най-големият проблем е ръждата между фланеца и ламарината. Може ли да се разглоби? За проверка на биенето вдигаш на крик и завърташ. Ако е нещо страшно да пооправиш.

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос?

          Вземи си 2.5 електроди и ги метни във фурната за 2-3 часа на 300 градуса.Тъмън докато си подготвиш детайла.Правиш скосове от челната страна,заваряваш,обръщаш и ако нямаш пълен провар чистиш с флекса корена ,заваряваш и пилиш на равно да ти легне на главината...
          "The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why."
          Mark Twain
          СтоЕнчA

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос?

            Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
            Ще пробвам да заваря......


            Метода на" проба-грешка" е експериментален метод за решаване на проблеми!
            Последно редактирано от welderargon; 25-05-14, 16:49.
            https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
            https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

            Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос?

              Аз предлагам с електроди от типа 29/9.
              С тях можеш да си сигурен и срещу умора на материала.
              Работят лесно и удобно.
              Слагаш по капка така както е. Сваляш колелото. От вътрешната страна слагаш по нова насрещна капка. Изпиляваш от предната страна. Ако имаш възможност - напръскай с пенетранти за проверка за други пукнатини. Ако нямаш - внимавай и следи за косъмчета от шмиргелов прах.
              Заварявай от отвор към среда, по половинка едно срещу друго за да изметне минимално.
              Според мене е добре да го направиш двустранно ако има възможност.
              АИГ-Заваряване ООД
              Заваръчни апарати "DEL"
              http://www.aigwelding.com
              0889 522 036

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос?

                "Слагаш по капка така както е. Сваляш колелото. От вътрешната страна слагаш по нова насрещна капка. Изпиляваш от предната страна. Ако имаш възможност - напръскай с пенетранти за проверка за други пукнатини. Ако нямаш - внимавай и следи за косъмчета от шмиргелов прах.
                Заварявай от отвор към среда, по половинка едно срещу друго за да изметне минимално.
                Според мене е добре да го направиш двустранно ако има възможност"

                Голямя критика беше със заварките на мойте джанти, а ти в случая какво предлагаш??

                При дебелина 12 мм. нямя да има почти-никакво искривяване. Силата на усукване в тази зона е най-голяма и с най-голямо рамо. Каквато и заварка да се направи, неизбежно ще се скъса до самия заваръчен шев.
                Фланците трябва да са дебели поне 15 мм. и да хващат на здрава площ концентрично на пукнатината поне 50-60 мм. Относно биенето - скороста на въртене на това колело е толкова малка, че може направо да го пренебрегнем като фактор.
                Поздрави

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос?

                  Поръчах да ми изрежат фланец 400мм,но докато го чакам смъкнах джантата,почистих,направих канал за провар и заварих.Доста прилично се получи,надявам се да изкара няколко дена,докато пристигне фланеца.
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_191513.jpg
Прегледи:1
Размер:198.0 КБ
ID:5591338
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_190355.jpg
Прегледи:1
Размер:115.8 КБ
ID:5591339
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_192220.jpg
Прегледи:1
Размер:151.4 КБ
ID:5591340


                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_194433.jpg
Прегледи:1
Размер:124.2 КБ
ID:5591341
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_194740.jpg
Прегледи:1
Размер:174.0 КБ
ID:5591342
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_200425.jpg
Прегледи:1
Размер:163.0 КБ
ID:5591344
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_195814.jpg
Прегледи:1
Размер:149.0 КБ
ID:5591343
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_201012.jpg
Прегледи:1
Размер:118.0 КБ
ID:5591345
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_202056.jpg
Прегледи:1
Размер:123.8 КБ
ID:5591346
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_202226.jpg
Прегледи:1
Размер:109.3 КБ
ID:5591348
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140601_202115.jpg
Прегледи:1
Размер:153.7 КБ
ID:5591347
                  Компа нещо ми разбърка снимките...
                  Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос?

                    Малко ти е провара, да не затриеш колелото на тая камила някъде.
                    При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос?

                      Заварката с тези базични електроди трябва да издържи.А само за спорта: Вътрешната част на джантата е отделна част,не защото е сменяема.Монтирайки външния ринг отвън или отвътре спрямо вътрешната част,настройваме още един вариант на разстояние между колелата.По този начин,а и с обръщане и на вътрешната част спрямо главината стават четири варианта на настройка.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос?

                        Да съживим малко темата.
                        Ето и аз със какво се сблъсках.За разлика от колегата тук работата изглежда много по-сериозна относно носените килца.Това е джанта от зърно комбайн и то над 15т. мисля двойно предаване.Случая с тези джанти не е единичен има комбайн дошъл от Германия с спукана и заварена джанта.Ето за какво става въпрос:
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000682.jpg
Прегледи:1
Размер:139.9 КБ
ID:5621283
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000684.jpg
Прегледи:1
Размер:106.0 КБ
ID:5621284
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000685.jpg
Прегледи:1
Размер:118.7 КБ
ID:5621285
                        Ето и какво направих за да подготвя джантата за заварка.Самата джанта е с дебелина 13мм..Пукнатината не е в права линия и е наклонена спрямо осевата линия и затова се наложи да направя такъв прорез с ширина около 12-14мм.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000686.jpg
Прегледи:1
Размер:116.5 КБ
ID:5621288
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000687.jpg
Прегледи:1
Размер:104.4 КБ
ID:5621289
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000688.jpg
Прегледи:1
Размер:117.5 КБ
ID:5621290

                        Та сега искам да попитам как да процедирам при заваряване?Джантата е доста дебела и ми се струва,че заварката трябва да се извърши на няколко пъти.Имам някакви базични НОРД и ОК и обещаха да ми донесат тел за СО използвана за заваряване на специални стоманени конструкции.Ако се прави корен на шева,а и за самия шев как да подходя.Имам собствено мнение по въпроса,но искам да чуя и мненията на някои по-компетентни от мен.
                        На джантата има и някакви надписи предполагам свързани с номенклатурата на самото изделие и да ли нещо не могат да ни насочат за материала от който е изработена.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000690.jpg
Прегледи:1
Размер:98.8 КБ
ID:5621293
                        Някой ще се запита защо се интересувам толкова много.Отговора е,че се налага заваряване и на други части от ходовата част.
                        Благодаря предварително за отговорите.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос?

                          Отворчетата в краищата - прекрасно!
                          Ама защо си я прорязал? Пилиш от едната страна до средата - горе-долу. Заваряваш от отворите навътре до средата, обръщаш, пилиш, заваряваш.
                          Сега с този процеп гарантирано ще вкараш напрежения достатъчни за спукване или измятане.
                          АИГ-Заваряване ООД
                          Заваръчни апарати "DEL"
                          http://www.aigwelding.com
                          0889 522 036

                          Коментар


                          • #28
                            От: Въпрос?

                            И моята идея беше така да направя прорез до средата и да заваря и после от другата страна по същия начин ама се оказа,че спукването не е в права линия и прореза не се получаваше в средата на пукнатината,а захващаше ту единия край ту другия и тогава реших да я прорежа напълно.Заварката ще стане по реда както казваш от двата края към средата заради термичните промени в шева.Някога по Технология на металите го учихме това.За измятане ми се струва,че при този дебел материал няма да има,а за да се предотвратят пукнатините няма ли да е удачно да се подгрее предварително мястото на заварката тоест прореза?

                            Коментар


                            • #29
                              От: Въпрос?

                              За измятане ми се струва,че при този дебел материал няма да има,а за да се предотвратят пукнатините няма ли да е удачно да се подгрее предварително мястото на заварката тоест прореза?
                              За измятането, дебелината на детайла няма голямо отношение. Никакво предварително подгряване. Заварката се изпълнява първо с наваряване, после със заваряване. За електродите...по спомен 2222 на Кастолин е подходящ, от по-евтините ОК 74.78 на ЕСАБ, с тях правиш и двете упражнения.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Въпрос?

                                Първоначално публикуван от Stefan55 Преглед на мнение
                                ....Заварката ще стане по реда както казваш от двата края към средата заради термичните промени в шева.Някога по Технология на металите го учихме това.....
                                Ако наистина така сте го учили ( от двата края - към средата) , вземи книгата и удари по главата тоя дето те е учил !
                                ... едва след това отвори учебника и виж как се прави.
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X