Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос?

    Имам проблем със джанта,на която е скъсан закрепващият фланец.Вариянт със допълнителен фланец-отпада,тъй като джантите се "въртят" и ще се промени колеята.Във момента се крепи на шапките на гайките и може във всеки момент да се разпадне.Не ми е проблем да направя канал за провар от двете страни и да я заваря,но съм скаран със моделите електроди и въпросът ми е какво аджеба да
    използвам,така,че да стане максимално здраво без претенции за последващо скъсване?Дебелината е 12мм.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140523_153630.jpg
Прегледи:1
Размер:161.0 КБ
ID:6057706
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140523_153550.jpg
Прегледи:1
Размер:160.0 КБ
ID:6057707
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140523_153534.jpg
Прегледи:1
Размер:167.8 КБ
ID:6057708
    Последно редактирано от petroffbg; 23-05-14, 16:37.
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

  • #2
    От: Въпрос?

    В зоната около шпилките има умора на материала. Дори да направиш косове и да го завариш хубаво, ще се скъса пак. Според мен ремонта е много прост:
    Изрязваш на лазер нов фланец с външен диаметър по-голям от диаметъра на пукнатината с поне 20-30мм. Качваш джантата на струг и изрязваш в нея отвор с такъв диаметър и луфт 2мм. Правиш косове, прикапваш, завърташ за изправяне, пак прикапваш и заваряваш.
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос?

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140523_153630.jpg
Прегледи:1
Размер:239.8 КБ
ID:5589079
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос?

        Според мен изрязва шайбата и я налага върху главината ,така няма да се налага да се центрова.
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос?

          Шпилките ще са къси
          Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
          Най-добрите ми спомени са предстоящите!

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос?

            Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
            Шпилките ще са къси
            Не е проблем да сложа по-дълги шпилки,но при размяна на колелата,ще се промени колеята.Във момента е на максимална ширина и крачи три реда по 70 см,при събрано положение крачи два,като и при двата вариянта разстоянието до външните редове е много малко и е недопустимо изнасяне на джантата.
            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос?

              Ако наложиш фланец отвън на джантата нищо не се променя освен дължината на шпилките. Но на теб едно центроване няма да ти е проблем
              Калин Владов,09РСПБЗН

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос?

                А все си мислех,че със подходящ добавачен или "някъкъв"по-специален електрод да закърпя положението и да реша проблема.Давайте акъл,нема начин да няма начин,все пак сме у България...
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос?

                  Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                  .......и въпросът ми е какво аджеба да използвам,така,че да стане максимално здраво без претенции за последващо скъсване?Дебелината е 12мм.
                  Използвай аргон -демек ВИГ!
                  https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                  https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                  Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос?

                    За момента и за проба,може да го завариш с ВИГ,според мен и с добро телоподаващо.Ако пак се сцепи около заварката(умора на мат'риала)тогава,както е написал по-горе колегата,фланец,изрязва се на струг отвор за присаждане на фланеца,заварка с центроване и летиш.
                    Yamaha Yz450F
                    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                    Всичко с ''рошави''гуми!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос?

                      Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                      А все си мислех,че със подходящ добавачен или "някъкъв"по-специален електрод да закърпя положението и да реша проблема.Давайте акъл,нема начин да няма начин,все пак сме у България...
                      "Специални" и "неспециални" електроди не съществуват . Съществуват "подходящи" и " неподходящи" за даден конкретен материал . Според науката ( а и според мен ) по- подходящи елетроди от базични - не виждам . FOX EV50 , ОК 48 или просто Норд.

                      С ВИГ метод в случая не е особено добре, освен за прихващане ( "прикапване" ). Мога да го обясня при нужда

                      Във всеки случай - пълния провар е задължителен .
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос?

                        Според мен слагай нов фланец като преди това се махне стария.(както беше предложено по-горе).
                        Ако само се направи фаска за закърпване на положението ще трябва да оправявяш и отворите за шпилките. Като гледам колко близо минава пукнатината и направиш фаска при положение че е дебело 12мм (фаската ще е голяма) при заваряване ще се стопи част от стената на отворите или ще навлезе материал в отвора. Електродите Владо ги каза.
                        Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос?

                          Тя самата джанта се държи на осем болта към фланец .Та аз бих точковал скъсаното , както е монтирано колелото ,за да не се измества.След това , по идеята на Калин - външни фланци захванати с болтове и без заварки.На всички колелета ,за да мине с еднократно посегане. Успех!
                          Последно редактирано от jeko47; 24-05-14, 12:21. Причина: буквоядство...
                          Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос?

                            Проблема на тия джанти аз го виждам като конструктивен. Болтовете са събрани на малка площ в относително малък диаметър спрямо общия диаметър на джантата и там се концентрира голямо напрежение . Според мен решението е отвън да завариш усилващ фланец и по дълги шпилки .
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос?

                              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                              Проблема на тия джанти аз го виждам като конструктивен. Болтовете са събрани на малка площ в относително малък диаметър спрямо общия диаметър на джантата и там се концентрира голямо напрежение . Според мен решението е отвън да завариш усилващ фланец и по дълги шпилки .
                              Станьо, ще знаеш че си прав, даже когато си седнал (зад Компютъра).
                              Определено си има умора- причините са няколко-
                              нагъсто много отвори за болтовете, голям диаметър на самата джанта и трето- това не върви по асвалт, ами между редовете.
                              Все ми е на акъла, че на Пламен случая не е първи, ами си е масово в този модел джанти-
                              затова вътрешната част е направена разглобяема спрямо колелото.
                              Така това е заменяема част.
                              Иначе решението е наистина с допълнителен фланец, според мен, след прикапване на счупеното парче и зачистване, естественно.
                              Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X