Първоначално публикуван от ittso
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ремонт на лед стопове. помощ, съвети и иновации.
Свий
X
-
Първоначално публикуван от tj68 Преглед на мнение
Моля за извинение! Поправена е вече, но не съм я изрязал поради тази причина. Просто ми е интересно, този резистор ако бъде поставен, ще помогне ли да не горят светодиодите и ако да, каква стоиност да се подбере имайки впредвид, че управляващото /захранващото/ им напрежение около 3-4 волта.
След като я снимаш както е в действителност ,без да добавяш нищо от теб,може да я изумуваме и не добавяй това + или -
Просто я пречертай както я виждаш..къде е + и - ще стане ясно с един поглед
Има вероятност управлението да реверсира захранването към диодите ...и да има повече от стоп габарит ..или пък , при не светещи светлини да пали за стоп, и габарит и стоп незнам дали обясних глупавата си/им идея..само предположение.виждал съм такива ....пречертай схемата и ще видимПоследно редактирано от Roninn; 16-01-25, 11:33.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
Оправи и двете части от схемата и я снимай пак,и дясната част не е така.
След като я снимаш както е в действителност ,без да добавяш нищо от теб,може да я изумуваме и не добавяй това + или -
Просто я пречертай както я виждаш..къде е + и - ще стане ясно с един поглед
Има вероятност управлението да реверсира захранването към диодите ...и да има повече от стоп габарит ..или пък , при не светещи светлини да пали за стоп, и габарит и стоп незнам дали обясних глупавата си/им идея..само предположение.виждал съм такива ....пречертай схемата и ще видим
Коментар
-
В един руски форум съм записан заради автомобила, че се оказа там марката е много популярна и карана. Та там един рускии человек ми каза, че управлението на диодите от платката е доста сложно! Ставало чрез управление по кан буз, каквото и да значи...
Коментар
-
Ето някакви по-сериозни светодиоди. Уви, нямат жълти на склад, но можеш да изгуглиш какво друго предлага производителя.
Коментар
-
Ако управлението на диодите е с процесор, няма да стане с прост резистор. Ще трябва или кадърни диоди или да сложиш повече (по-простия вариант).р
Коя година е тая кола, та управлението по КАН.
От надписа "КАН крушки" винаги ме е напушвал смях.Последно редактирано от drukman; 16-01-25, 17:15.Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Коментар
-
Първоначално публикуван от tj68 Преглед на мнениеСтавало чрез управление по кан буз, каквото и да значи...
Ама ние щом не знаем тези основни фундаментални неща - няма как да знаем другите тънкости...
Мое лаишко обяснение на канбус управлението...
Цялата кола е като един компютър - и се управлява централно като компютър. Причините са 2 - първо излиза по евтино (защото се спестяват кабели) и второ - има много възможности и комбинации...
Примерно:
Преден фар - в него има дълги светлини къси габарити дневни мигачи и какво ли не още... Ако няма кан бус(информационна шина) помислете си до този фар трябва да водят сигурно 20 кабела...и всеки с неговите си бушони и проблеми...
А сега е:
Същия фар - до него водят само 4 кабела - 2 са захранване и 2 са информационни (канбуса).
Когато искаш да светне дълги(примерно) чукаш лоста на волана той има някакво чипче което изработва цифров сигнал който отива в компа оттам компа го препраща към фара. В фара си има допълнителен чип който декодира този сигнал и подава команда на съответния драйвер да пусне ток към светодиода...
По този начин до задния стоп който има много функции ще водят само 4-5-6 кабела - а не двайсе...
По същия начин се сваля и стъклото примерно - като натиснеш копчето то не подава ток директно на моторчето ами микропроцесор изработва специален цифров сигнал който се чрез комфорт модула отива до моторчето което пък от своя страна също има малка платка с електроника - да се декодира командата и да се управлява моторчето...
Изглежда сложно но дава много екстри - примерно такъв сигнал може да се подаде дистанционно чрез ключа в джоба или пък като закачиш диагностика към колата - ще сама ще си каже къде е проблема...
Към днешна дата - по евтино е по този начин - иначе в колата ще има километри кабели - по скъпо и по проблемно става...
Надявам се че е достатъчно разбираемо вече...
Коментар
-
Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
Ама то... винаги светодиодните фарове стопове са с управление по can bus - аз не знам да е по друго?!?
......
Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Коментар
-
Първоначално публикуван от tj68 Преглед на мнениеВ един руски форум съм записан заради автомобила, че се оказа там марката е много популярна и карана. Та там един рускии человек ми каза, че управлението на диодите от платката е доста сложно! Ставало чрез управление по кан буз, каквото и да значи...
Когато и ги гориш неоргиналните.
Затова те попитах дали от другата страна имаш здрави оригинални ледове. Като премериш тока им, при габарит и стоп съответно, ще ти кажа какви да купиш.
С добавяне на резистор , по кан ще ти излиза грешка или ако свети на стоп, на габарит няма, и обратно.
Коментар
-
Синтезирано:
В колата ти има 30-40 електрони блокчета свързани в мрежа тип CAN. По мрежата се изпращат съобщения кой какво да прави. Съответно всяко блокче връща своя статус , в случая свети/ не свети и др.
За фара отговаря процесор, който приема командите и ги изпълнява. Съответно връща резултата от изпълнението им.
Този процесор определя и тока през светодиодите според получените команди.
Светодиодите си променят яркостта на светене според протичащият през тях ток. Ако по някава причина токът не достига заложената от завода стойност, процесора връща, че има проблем...
За да бъде одобрен за използване, стопа/фара трябва да има необходимата яркост според нормативните документи.
По ред причини ,това става с използване на по-евтини диоди, "напънати" до граничен режим на тока. Съответно работят късо време.
За да ги замениш, както са ти казали колегите, трябва разбереш/измериш как е проектирана схемата на управление и за диоди с какви параметри.
Чак тогава като имаш тези данни, ровиш в каталозите и избираш подходящият модел диоди.
Коментар
-
Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнениеАко управлението на диодите е с процесор, няма да стане с прост резистор. Ще трябва или кадърни диоди или да сложиш повече (по-простия вариант).р
Коя година е тая кола, та управлението по КАН.
От надписа "КАН крушки" винаги ме е напушвал смях.
Коментар
-
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар