Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на лед стопове. помощ, съвети и иновации.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на лед стопове. помощ, съвети и иновации.

    Извинявам се, че ще го пусна тук, но го правя само защото някои от вас се занимават с електроника. . Това е принципна схема на автомобилен лет стоп. Вижда се, че платката управлява две групи от по 14 светодиода. Червената група е габарит- стоп, а жълтата група е мигач. Не ми е ясно, защо светодидите от всяка група са разделени на две подгрупи от по 7 в паралел? Какво би станало ако 14-те светодиода на всяка от двете групи са свързани в общ паралел и така да бъдат управлявани от платката? Ето ви и схемичката-
    Прикачени файлове

  • #2
    Това го избира конструктора инженера според драйвера на управление (чипа който ще ги управлява) и самите светодиоди(праг на отпушване ток и прочие...

    Лично на мен ми харесва този начин защото ако спре един светодиод - останалите ще продължат да светят. Иначе обикновенно са в групички последователно по 4-5 броя и като спре единия - спира цялата редичка - защото прекъсва веригата

    Коментар


    • #3
      Благодаря ви! Но в тази връзка да споделя за проблема, който имам. С течение на времето светодиодите в задните ми стопове, постепенно изкапаха. Заплашен от глоби,реших да ги подменя. Така изглеждат диодите, а ги управлява тази сложна платка. И сега проблема! Оригиналните светодиоди явно са били за напрежение над 3 волта. А тези които съм намерил са от 2 - 2,2 волта. И аз веднъж вече ги сменях, но изпукаха за няколко месеца! Та, сега пак ще ги сменя и какво бих могъл да направя, за да не горят? Някакви резистори ли да им запоя или какво ли...?
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от tj68; 14-01-25, 22:07.

      Коментар


      • mishomishev
        mishomishev коментира
        Редактиране на коментар
        Според мен - не си сложил правилните светодиоди.
        Светодиодите са хиляда вида - с много различни технически параметри... И си мисля че просто не си улучил....
        Обикновенно на оригиналните няма надпис нищо - и е сериозен проблем да разбереш какви са...
        Аз бих се разровил по форумите на съответната кола(според марка) или да се консултирам с майстор на фарове - вече има специализирани такива майстори които единствено фарове правят....
        Ааааа и още нещо - може и в моргите да има счупен такъв стоп - да обереш светодиодите...

    • #4
      Диодите работят по ток (светодиодите) Напрежението не играе съществена роля.

      И схемата не е така както си я драснал
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #5
        Даже на снимката с диодите в пакета си пише 20 милиампера

        Ако в група са 7 диода,то работния ток не бива да надвишава 140 милиампера...ако искаш да живеят по дълго....70-90 милиампера
        Последно редактирано от Roninn; 14-01-25, 22:22.
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #6
          Имам произведени около 1500 устройства със почти същите диоди,и понеже се захранват от изхода на регулируем източник на напрежение....от 3 в до към 36 волта ,съм ги проектирал при 36 волта тока на диода да не превишава 20 милиампера ... Тези устройства работят нон стоп до края на живота си...за последните 4-5 години не помня да съм попадал на изгорял диод.Недостатък е че при масовото напрежение от 12 волта,тока грубо е 7-8 милиампера и диода свети два пъти по слабо ,но в моя случай е важно дали свети или не свети...а живота му е много по дълъг в тоя случай.

          Разбира се,може да се изведе стабилно по ток изход ,но излишно се оскъпява изделието ,а се търси простота и надежност.
          Последно редактирано от Roninn; 14-01-25, 22:37.
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
            Диодите работят по ток (светодиодите) Напрежението не играе съществена роля.

            И схемата не е така както си я драснал
            Не съм я драснал, прикопирал съм я.

            Коментар


            • drukman
              drukman коментира
              Редактиране на коментар
              Значи, грешно си я прекопирал.

          • #8
            Платка произведена в Мексико, значи стопът е дошъл от Щатите, най вероятно с колата. Трудно по нашите морги ще намери такъв. Ако другият е здрав, може по него да се направят замервания съответно изводи.

            Коментар


            • #9
              Първоначално публикуван от tj68 Преглед на мнение
              Благодаря ви! Но в тази връзка да споделя за проблема, който имам. С течение на времето светодиодите в задните ми стопове, постепенно изкапаха. Заплашен от глоби,реших да ги подменя. Така изглеждат диодите, а ги управлява тази сложна платка. И сега проблема! Оригиналните светодиоди явно са били за напрежение над 3 волта. А тези които съм намерил са от 2 - 2,2 волта. И аз веднъж вече ги сменях, но изпукаха за няколко месеца! Та, сега пак ще ги сменя и какво бих могъл да направя, за да не горят? Някакви резистори ли да им запоя или какво ли...?
              Тая работа няма да стане със светодиоди от магазин "всичко за левче"...
              Потърси хубави и ярки светодиоди, например такива за осветление.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #10
                Според мен, по-доброто решение е сериз за ремонт на светодиодни фарове и стопове.Другото е загуба на пари и време.Доколко е забавление, не знам

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Платка произведена в Мексико, значи стопът е дошъл от Щатите, най вероятно с колата. Трудно по нашите морги ще намери такъв. Ако другият е здрав, може по него да се направят замервания съответно изводи.
                  Затова съм се заел да си ги поправя аз!

                  Коментар


                  • #12
                    На профилната ми снимка е въпросният автомобил, с въпросния стоп. Там версията просто е тунингована, в сравнение с моята, Кадилак SRX 2008.
                    Последно редактирано от tj68; 16-01-25, 10:34.

                    Коментар


                    • #13
                      Колеги изказаха мнение, че схемата е невярна, но все пак тя е точно такава, каквато съм я начертал. Въпросът е, какво ще постигна ако поставя въпросният резистор и каква да е неговата стойност, за да светят що годе добре, но и да не горят?
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #14
                        Тая част от схемата е вярна. Другата, която си изрязал не е.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • #15
                          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                          Тая част от схемата е вярна. Другата, която си изрязал не е.
                          Моля за извинение! Поправена е вече, но не съм я изрязал поради тази причина. Просто ми е интересно, този резистор ако бъде поставен, ще помогне ли да не горят светодиодите и ако да, каква стоиност да се подбере имайки впредвид, че управляващото /захранващото/ им напрежение около 3-4 волта.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X