Извинявам се, че ще го пусна тук, но го правя само защото някои от вас се занимават с електроника. . Това е принципна схема на автомобилен лет стоп. Вижда се, че платката управлява две групи от по 14 светодиода. Червената група е габарит- стоп, а жълтата група е мигач. Не ми е ясно, защо светодидите от всяка група са разделени на две подгрупи от по 7 в паралел? Какво би станало ако 14-те светодиода на всяка от двете групи са свързани в общ паралел и така да бъдат управлявани от платката? Ето ви и схемичката-
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ремонт на лед стопове. помощ, съвети и иновации.
Свий
X
-
Това го избира конструктора инженера според драйвера на управление (чипа който ще ги управлява) и самите светодиоди(праг на отпушване ток и прочие...
Лично на мен ми харесва този начин защото ако спре един светодиод - останалите ще продължат да светят. Иначе обикновенно са в групички последователно по 4-5 броя и като спре единия - спира цялата редичка - защото прекъсва веригата
-
Благодаря ви! Но в тази връзка да споделя за проблема, който имам. С течение на времето светодиодите в задните ми стопове, постепенно изкапаха. Заплашен от глоби,реших да ги подменя. Така изглеждат диодите, а ги управлява тази сложна платка. И сега проблема! Оригиналните светодиоди явно са били за напрежение над 3 волта. А тези които съм намерил са от 2 - 2,2 волта. И аз веднъж вече ги сменях, но изпукаха за няколко месеца! Та, сега пак ще ги сменя и какво бих могъл да направя, за да не горят? Някакви резистори ли да им запоя или какво ли...?Последно редактирано от tj68; 14-01-25, 22:07.
Коментар
-
Според мен - не си сложил правилните светодиоди.
Светодиодите са хиляда вида - с много различни технически параметри... И си мисля че просто не си улучил....
Обикновенно на оригиналните няма надпис нищо - и е сериозен проблем да разбереш какви са...
Аз бих се разровил по форумите на съответната кола(според марка) или да се консултирам с майстор на фарове - вече има специализирани такива майстори които единствено фарове правят....
Ааааа и още нещо - може и в моргите да има счупен такъв стоп - да обереш светодиодите...
-
-
Диодите работят по ток (светодиодите) Напрежението не играе съществена роля.
И схемата не е така както си я драсналGalloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Даже на снимката с диодите в пакета си пише 20 милиампера
Ако в група са 7 диода,то работния ток не бива да надвишава 140 милиампера...ако искаш да живеят по дълго....70-90 милиампераПоследно редактирано от Roninn; 14-01-25, 22:22.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Имам произведени около 1500 устройства със почти същите диоди,и понеже се захранват от изхода на регулируем източник на напрежение....от 3 в до към 36 волта ,съм ги проектирал при 36 волта тока на диода да не превишава 20 милиампера ... Тези устройства работят нон стоп до края на живота си...за последните 4-5 години не помня да съм попадал на изгорял диод.Недостатък е че при масовото напрежение от 12 волта,тока грубо е 7-8 милиампера и диода свети два пъти по слабо ,но в моя случай е важно дали свети или не свети...а живота му е много по дълъг в тоя случай.
Разбира се,може да се изведе стабилно по ток изход ,но излишно се оскъпява изделието ,а се търси простота и надежност.Последно редактирано от Roninn; 14-01-25, 22:37.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнениеДиодите работят по ток (светодиодите) Напрежението не играе съществена роля.
И схемата не е така както си я драснал
Коментар
-
Първоначално публикуван от tj68 Преглед на мнениеБлагодаря ви! Но в тази връзка да споделя за проблема, който имам. С течение на времето светодиодите в задните ми стопове, постепенно изкапаха. Заплашен от глоби,реших да ги подменя. Така изглеждат диодите, а ги управлява тази сложна платка. И сега проблема! Оригиналните светодиоди явно са били за напрежение над 3 волта. А тези които съм намерил са от 2 - 2,2 волта. И аз веднъж вече ги сменях, но изпукаха за няколко месеца! Та, сега пак ще ги сменя и какво бих могъл да направя, за да не горят? Някакви резистори ли да им запоя или какво ли...?
Потърси хубави и ярки светодиоди, например такива за осветление.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеПлатка произведена в Мексико, значи стопът е дошъл от Щатите, най вероятно с колата. Трудно по нашите морги ще намери такъв. Ако другият е здрав, може по него да се направят замервания съответно изводи.
Коментар
-
Коментар
-
Тая част от схемата е вярна. Другата, която си изрязал не е.
Коментар
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеТая част от схемата е вярна. Другата, която си изрязал не е.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар