Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Соларен панел +акумулатор проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Соларен панел +акумулатор проблем

    Преди време ме осени идеята със слънчев панел да поддържам (дозареждам) акумулатора на колата (стара немска варта 72Ah 600A). Свързах панела 10w директно към акумулатора и в началото уж вършеше работа... След две седмици ползване на панела обаче, колата пак не запали. Свалих акумулатора да до зареждам, и ми направи впечатление, че зарядното го зареди за около 4 часа с 4А. Преди зареждаше 10-12 часа (зареждал съм го 5-6 пъти поне). Стигна се до там, че акумулатора зареден на зарядно на следващия ден не можеше да завърти стартера и взех нов.
    Стария заедно в панела до взех за домашно ползване, като добавих и контролер. 5 дена след като работи така, днес при пълен акумулатор 14.4 в включих лаптопа към инвертора за да заредя батерията и след има няма 10 мин , акумулатора умря...

    Въпроса ми е как и защо слънчевия панела ми уби акумулатора?

  • #2
    Първо, защото вече си е бил стар. И второ, защото си го зареждал без контролер. И трето, стартовите акумулатори не стават за целта.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #3
      Ти да не очакваш солара да играе ролята на Иисус Христос?

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
        Първо, защото вече си е бил стар. И второ, защото си го зареждал без контролер. И трето, стартовите акумулатори не стават за целта.
        Не мисля, че панела е презаредил акумулатора. Панела даваше максимум 300mA при 100mA постоянна консумация. За староста ок, но защо точно 2 седмици след ползването на панела капацитета му падна от 72 на 16Ah а след още една сигурно няма и 7Ah.
        Остава вариант 3... Явно трябва да търся тягов акумулатор...

        Коментар


        • #5
          Най-добре тягов. Най-вероятно го е недозареждал, не да го презареди. 300 милиампера ми се вижда малко за стартерен акумулатор. без да се смятам за голям капацитет. Това, на колко волта заряден ток? Какви са данните на панела? Волтаж и ампераж?
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
            Най-добре тягов. Най-вероятно го е недозареждал, не да го презареди. 300 милиампера ми се вижда малко за стартерен акумулатор. без да се смятам за голям капацитет. Това, на колко волта заряден ток? Какви са данните на панела? Волтаж и ампераж?
            Номинално напрежение : 18.1 V
            Напрежение на отворена верига : 21.5 V
            Номинален ток : 0.56 А
            Ток на късо съединение : 0.62 А

            За недозареждането не съм мислил. Но по принцип зареждам акумулатора на зарядно, след това го слагам в колата и включвам панела. Като беше без панел за 3-4 дена ако не карам и особено ако е по студено акумулатора падаше, защото колата си има постоянна комсумация от 110mW. Идеята беше с панела да се компенсира тази загуба и примерно да държи поне седмица....
            Та тъй като тои и сам си падаше като не се кара едва ли недозареждането на панела би му повлияло така пагубно. Всъщност идеята беше панела да му помага малко...

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Малък е тоя панел като ампери, дори да поддържа такъв акумулатор жив. Това е мое мнение, де.
              Нека се изкажат по-запознатите с токове колеги. Колата е консумирала повече, отколкото панелът е успявал да "навакса".

            • Glow
              Glow коментира
              Редактиране на коментар
              Сигурно е така, но интересното е, че дори когато бях без панел и не съм карал известно време и акумулатора падне, после като го включвах да се зарежда го зареждах около 12-15 часа с по 4 A ток. След 2 седмици с панела се зареди за 4 часа с 4А. Затова се чудя как му се скъси живота така изведнъж...
              А иначе по мои сметки ако панела дава по 300мА ток за 8 часа а колата харчи по 100мА за 24 часа. Значи 2.4 А дава панела и 2.4 харчи колата по мои сметки не трябва да има никакъв пад на теория...

          • #7
            Акумулатора просто е умрял. Бил е в предсмъртна агония още преди панела. Най-често се скапва от ударното зареждане от алтернатора след като едва-едва е запалил мотора.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #8
              15 часа с 4 ампера не са малко,ако е бил на края на живота си и е дал на късо може драстично да му падне времето за уж зареждане,волтове държи ма на натоварване амперите ги няма.

              Абсолютно недопустимо е да се връзва солар към батерия без да има контролър,или трябва да е какъв ментейньр който да пуска тия милиампери или задължително през контролер.

              Тук проблема е комбинация от стара стартова батерия вързана със солар и зарядно - просто батерията вече никаква я няма.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #9
                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                15 часа с 4 ампера не са малко,ако е бил на края на живота си и е дал на късо може драстично да му падне времето за уж зареждане,волтове държи ма на натоварване амперите ги няма.

                Абсолютно недопустимо е да се връзва солар към батерия без да има контролър,или трябва да е какъв ментейньр който да пуска тия милиампери или задължително през контролер.

                Тук проблема е комбинация от стара стартова батерия вързана със солар и зарядно - просто батерията вече никаква я няма.
                Хм като се замисля, имам един китайски инвертор, 500W дето винаги като го вързвам към акумулатора има искра. Сека е вързан към контролера но и към него при закачане има искра...
                Макар, че докато беше в колата акумулатора не закачал инвертора към него

                Коментар


                • #10
                  Умрялата батерия може да върши работа за преходник в задачката - панел,контролер,батерия,инвьртьр,зарядно.

                  Ако наистина искаш да имаш батерия то сметките са мааааллко по-сложни - колко ампера ти трябват,колко часа слънце,от там вече колко панели на какви батерии и идва избора на панели,контролер,кабели,връзки,батерии,инвьртьр.

                  На умряла стартова и мен да ме вържеш никаква няма да я свършим,най-много да и се намали ампеража който дава.

                  Разгледай продуктите на Suaoki, имат панел 160 вата с отделен контролер който може да се ползва за AGM батерии както и за нормални ако те мързи да ги събираш сам.Иначе Сън Пауър 100 вата с един Виктрон 75/10 и жми града,няма да пада на 100%,че и ше зарежда
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #11
                    Естествено че ще има искра. Има кондензатори на входа. Това само само по себе си не значи че има консумация.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #12
                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Естествено че ще има искра. Има кондензатори на входа. Това само само по себе си не значи че има консумация.
                      Въпроса е да не би тази искра да е скапала акумулатора. А другото което повече ме притеснява, ако взема да сменя акумулатора да не се скапе и новия

                      Коментар


                      • #13
                        Това е като да искаш да строшиш сейфа на Федералния резерв с глава.

                        Искрата е милисекунди и енергията и е никаква. Едно палене е няколко милиона пъти по толкова.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #14
                          Постоянната консумация на колата колко е - 110 mW или 110 mA? Разликата е десетина пъти.
                          Относно здравето на акумулатора - бил е повреден от преди.

                          Коментар


                          • #15
                            110 мА е постоянната консумация

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X