Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Соларен панел +акумулатор проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Соларен панел +акумулатор проблем

    Преди време ме осени идеята със слънчев панел да поддържам (дозареждам) акумулатора на колата (стара немска варта 72Ah 600A). Свързах панела 10w директно към акумулатора и в началото уж вършеше работа... След две седмици ползване на панела обаче, колата пак не запали. Свалих акумулатора да до зареждам, и ми направи впечатление, че зарядното го зареди за около 4 часа с 4А. Преди зареждаше 10-12 часа (зареждал съм го 5-6 пъти поне). Стигна се до там, че акумулатора зареден на зарядно на следващия ден не можеше да завърти стартера и взех нов.
    Стария заедно в панела до взех за домашно ползване, като добавих и контролер. 5 дена след като работи така, днес при пълен акумулатор 14.4 в включих лаптопа към инвертора за да заредя батерията и след има няма 10 мин , акумулатора умря...

    Въпроса ми е как и защо слънчевия панела ми уби акумулатора?

  • #2
    Първо, защото вече си е бил стар. И второ, защото си го зареждал без контролер. И трето, стартовите акумулатори не стават за целта.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #3
      Ти да не очакваш солара да играе ролята на Иисус Христос?

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
        Първо, защото вече си е бил стар. И второ, защото си го зареждал без контролер. И трето, стартовите акумулатори не стават за целта.
        Не мисля, че панела е презаредил акумулатора. Панела даваше максимум 300mA при 100mA постоянна консумация. За староста ок, но защо точно 2 седмици след ползването на панела капацитета му падна от 72 на 16Ah а след още една сигурно няма и 7Ah.
        Остава вариант 3... Явно трябва да търся тягов акумулатор...

        Коментар


        • #5
          Най-добре тягов. Най-вероятно го е недозареждал, не да го презареди. 300 милиампера ми се вижда малко за стартерен акумулатор. без да се смятам за голям капацитет. Това, на колко волта заряден ток? Какви са данните на панела? Волтаж и ампераж?
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
            Най-добре тягов. Най-вероятно го е недозареждал, не да го презареди. 300 милиампера ми се вижда малко за стартерен акумулатор. без да се смятам за голям капацитет. Това, на колко волта заряден ток? Какви са данните на панела? Волтаж и ампераж?
            Номинално напрежение : 18.1 V
            Напрежение на отворена верига : 21.5 V
            Номинален ток : 0.56 А
            Ток на късо съединение : 0.62 А

            За недозареждането не съм мислил. Но по принцип зареждам акумулатора на зарядно, след това го слагам в колата и включвам панела. Като беше без панел за 3-4 дена ако не карам и особено ако е по студено акумулатора падаше, защото колата си има постоянна комсумация от 110mW. Идеята беше с панела да се компенсира тази загуба и примерно да държи поне седмица....
            Та тъй като тои и сам си падаше като не се кара едва ли недозареждането на панела би му повлияло така пагубно. Всъщност идеята беше панела да му помага малко...

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Малък е тоя панел като ампери, дори да поддържа такъв акумулатор жив. Това е мое мнение, де.
              Нека се изкажат по-запознатите с токове колеги. Колата е консумирала повече, отколкото панелът е успявал да "навакса".

            • Glow
              Glow коментира
              Редактиране на коментар
              Сигурно е така, но интересното е, че дори когато бях без панел и не съм карал известно време и акумулатора падне, после като го включвах да се зарежда го зареждах около 12-15 часа с по 4 A ток. След 2 седмици с панела се зареди за 4 часа с 4А. Затова се чудя как му се скъси живота така изведнъж...
              А иначе по мои сметки ако панела дава по 300мА ток за 8 часа а колата харчи по 100мА за 24 часа. Значи 2.4 А дава панела и 2.4 харчи колата по мои сметки не трябва да има никакъв пад на теория...

          • #7
            Акумулатора просто е умрял. Бил е в предсмъртна агония още преди панела. Най-често се скапва от ударното зареждане от алтернатора след като едва-едва е запалил мотора.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #8
              15 часа с 4 ампера не са малко,ако е бил на края на живота си и е дал на късо може драстично да му падне времето за уж зареждане,волтове държи ма на натоварване амперите ги няма.

              Абсолютно недопустимо е да се връзва солар към батерия без да има контролър,или трябва да е какъв ментейньр който да пуска тия милиампери или задължително през контролер.

              Тук проблема е комбинация от стара стартова батерия вързана със солар и зарядно - просто батерията вече никаква я няма.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #9
                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                15 часа с 4 ампера не са малко,ако е бил на края на живота си и е дал на късо може драстично да му падне времето за уж зареждане,волтове държи ма на натоварване амперите ги няма.

                Абсолютно недопустимо е да се връзва солар към батерия без да има контролър,или трябва да е какъв ментейньр който да пуска тия милиампери или задължително през контролер.

                Тук проблема е комбинация от стара стартова батерия вързана със солар и зарядно - просто батерията вече никаква я няма.
                Хм като се замисля, имам един китайски инвертор, 500W дето винаги като го вързвам към акумулатора има искра. Сека е вързан към контролера но и към него при закачане има искра...
                Макар, че докато беше в колата акумулатора не закачал инвертора към него

                Коментар


                • #10
                  Умрялата батерия може да върши работа за преходник в задачката - панел,контролер,батерия,инвьртьр,зарядно.

                  Ако наистина искаш да имаш батерия то сметките са мааааллко по-сложни - колко ампера ти трябват,колко часа слънце,от там вече колко панели на какви батерии и идва избора на панели,контролер,кабели,връзки,батерии,инвьртьр.

                  На умряла стартова и мен да ме вържеш никаква няма да я свършим,най-много да и се намали ампеража който дава.

                  Разгледай продуктите на Suaoki, имат панел 160 вата с отделен контролер който може да се ползва за AGM батерии както и за нормални ако те мързи да ги събираш сам.Иначе Сън Пауър 100 вата с един Виктрон 75/10 и жми града,няма да пада на 100%,че и ше зарежда
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #11
                    Естествено че ще има искра. Има кондензатори на входа. Това само само по себе си не значи че има консумация.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #12
                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Естествено че ще има искра. Има кондензатори на входа. Това само само по себе си не значи че има консумация.
                      Въпроса е да не би тази искра да е скапала акумулатора. А другото което повече ме притеснява, ако взема да сменя акумулатора да не се скапе и новия

                      Коментар


                      • #13
                        Това е като да искаш да строшиш сейфа на Федералния резерв с глава.

                        Искрата е милисекунди и енергията и е никаква. Едно палене е няколко милиона пъти по толкова.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #14
                          Постоянната консумация на колата колко е - 110 mW или 110 mA? Разликата е десетина пъти.
                          Относно здравето на акумулатора - бил е повреден от преди.

                          Коментар


                          • #15
                            110 мА е постоянната консумация

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X