Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Ш'съ сетиш! Отдавна тия работи са казани във форума не веднъж...
    Да бе,знам. И бях абсолютно убеден да си взема 4300к,ама защо казах 5000к никой не знае. Даже още преди да ги получа питах дали може да сменим на 4300к,ама вече беше късно...

    Aпропо,забелязах нещо. Когато крушките са студени и всичко е кондензирало някъде по балончето,цветът на тея гадости е жълт. На крушките на Luxima-та пък бяха сивкави.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1220053.jpg
Прегледи:1
Размер:89.1 КБ
ID:5246109 Къси светлини.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1220055.jpg
Прегледи:1
Размер:87.3 КБ
ID:5246110 Къси + дълги. Разлика между цветовете има,но опредлено не е такава ,каквато беше м/у 5000к и халогените.

    В момента на снимане валеше дъжд. Утре,ако няма паркирани коли, ще снимам и с/у стена.


    П.П. Имам един въпрос. Тъй като когато преработвах блендите използвах ламарина,изрязана в съответната форма,която задържах с болтове и силикон (просто нямаше как по друг начин),възможно ли е да се разтопи/размекне силиконът? Няколко дни карах с халогените,но няма промяна. И все пак? На около 2-3см пред края на крушката се намира мястото ,където е лепено.
    Последно редактирано от Dino; 23-01-11, 12:20.
    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
    Volkswagen Bora AKL

    Коментар


    • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Иначе, устройство за миене и аз мисля, макар че е по-скоро лигавщина, отколкото би свършило реална работа в полза на по-малкото заслепяване.
      А особено като трябва да разглобиш половината предница (буквално) ,за да сложиш едни пръскалки и се отказваш напълно. За да мине маркучът през определените от завода места,трябва да се махне радиатора... По-голяма идиотщина не бях срещал. Оставаме с парцалчето,което определено върши и по-добра работа.
      Последно редактирано от Dino; 23-01-11, 15:56.
      Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
      Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
      Volkswagen Bora AKL

      Коментар


      • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Ми премери го де.
        Imax (първо включване) 7.5А. За 30-на секунди пада до 3.8А и остава така,което всъщност прави 45,а не 55вата. Ако са минали по-малко от 5 минути м/у включванията стартовият ток е по-малко от 5А. Интересно е,че халогените на дългите (вярно,че са откакто е купена колата,но не са ползвани много) ги дава по 4А,което от своя страна се равнява на 48вата.
        Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
        Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
        Volkswagen Bora AKL

        Коментар


        • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

          Значи няма от какво да се притесняваш.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Значи няма от какво да се притесняваш.
            В никакъв случай. Бушоните са 15 ампера за всеки къс фар (за дългите един общ-15А),релетата по 20А(2 за всеки къс и един за дългите).
            Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
            Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
            Volkswagen Bora AKL

            Коментар


            • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

              Само това с ватовете мисля, че не е много коректно, защото го смяташ при 12 волта
              Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

              Коментар


              • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

                Първоначално публикуван от BAlexandrov Преглед на мнение
                Само това с ватовете мисля, че не е много коректно, защото го смяташ при 12 волта
                Още по-лошо,ако са повече-сметката ми не е вярна... Волтовете при цокъла забравих да ги премеря.
                Последно редактирано от Dino; 01-02-11, 13:37.
                Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                Volkswagen Bora AKL

                Коментар


                • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

                  Всъщност за инсталацията имат значение единствено амперите. А мощността си я изкарай като умножиш ампеража по 14.5 волта, колкото е горе-долу нормалното напрежение за автомобил с изправна електросистема.

                  Тока е това, което товари жиците, бушоните, релетата и ключовете. Напрежението (поне при автомобилите) няма дан в тая работа никак.

                  При 7А нямаш поводи за притеснение.

                  ...между другото 3.8А по 14.5V, дават 55.1W, което си е точно номинала.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

                    Да бе,това ми е ясно. Имах предвид,че не са реално това ватовете-ако смятам на 12V.
                    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                    Volkswagen Bora AKL

                    Коментар


                    • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

                      Здравейте от един новак в тоя форум,
                      Колата ми е Крайслер Вояджър и още като я купих, фаровете й ми се струваха доста слаби. Пробвах с най-различни лампи, но не получих кой знае какъв резултат.
                      Тогава се включих и аз в модата на ксенона с идеята, че това може, и би трябвало да реши проблема.
                      Сега имам същите проблеми като описаните по-горе. В добавка, подобно на описаните държави и тук е забранено да се поставят ксенони на коли които не са фабрично пригодени за тях, та се чудя как да ги регулирам та да не бият много на очи. Ако беше с местна регистрация и трябваше да минавам тук техн.прегледи отдавна да са ми отпрали една яка глоба, плюс забрана за движение, но понеже е с българска, а и не я карам често (за да не ме сбарат пък митниците), засега минавам метър. )
                      След като не се получи кой знае какво подобрение, реших че може да е от потъмнели стъкла! Пробвах с търсене по моргите и ми изпратиха такива. Единият се оказа малко по-добър от моите, но другия беше по-зле, така че си останах с моите. Скоро попаднах на едно средство за "подмладяване на фарове". Марката е престижна и се престраших да го купя. Като че ли има някакво подобрение, но не е онова което очаквах.
                      Май ще трябва да е откажа от ксенон-идеята и да се върна към старите лампи?
                      И още нещо, по ваша преценка каква е най-добрата температура (респ.цвета) с оглед на видимостта?
                      Моите са бледо сини. Може ли това да е причина за слабата видимост и ще се подбри ли ако сменя лампите с чисто бели?

                      Коментар


                      • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

                        Единственото читаво решение е ксенон в лупа. Тогава и рефлектора на фара не е от особено значение, а и свети където трябва.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

                          Официалните правила са:
                          1. Фара да е пригоден за ксенонова крушка - да има означение върху него DCR (биксенон) или DC( ксенон само на късите) или DR( ксенон само на дългите)
                          2. Автомобила да има автоматично нивелиране на фаровете (не ръчно с копче). При мен автонивелирането отчита и скоростта и качеството на пътя. Има ли много неравности - смъква фаровете допълнително за да няма отблясъци по отсрещните автомобили при люлеенето на автомобила.
                          3. Автомобила да има АВТОМАТИЧНО измиване на фаровете (затова на съвременните автомобили с ксенон искаш не искаш - мие фаровете и слагат по една 10л туба за течност ). Замърсения фар разсейва повече светлина, и съответно - заслепява повече..
                          4. Фаровете да са регулирани правилно

                          Напълно съм съгласен със sparkybg, че читаво решение е фар с лупа - там 'отрязването' на снопа е чисто механично, и затова при правилна регулировка заслепяването е най-малко... На времето правихме сравнение с колега с 'незаводски' ксенон на рефлектор: http://toyotabg.net/viewtopic.php?t=9225

                          Но и другите условия не са за подценяване...
                          С износването на автомобила ми и помътняването на стъклото на фара, а и при замърсяване, започна да се вижда, че има вече доста разсейки, които 100% започват да дразнят насрещните... Затова смятам в скоро време да полирам фаровете...
                          Мисля, че с ксеноните просто трябва повече коректност към колегите. Защото повечето хора казват 'ама нали аз виждам по-добре' - това е безспорно (при добра регулировка), но пък в повечето случаи пречиш на насрещните колеги...

                          Точната цветова температура е 4300К (най-близка до слънчевото светене - към който еволюцията най-добре е адаптирала човешкото око)... Всички заводски са такива.
                          Компромис - 6000К (повече синеят, но окото има малко по-малка чувствителност към този спектър)... По-'сини' нагоре в спектъра - само за изгъзици. Реално с 8кК или пък камо-ли 12кК виждаш по-лошо отколкото с халогенка (все едно да си светиш с електрожен ).
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

                            Първоначално публикуван от шуменско пиво Преглед на мнение
                            Здравейте от един новак в тоя форум,
                            Колата ми е Крайслер Вояджър и още като я купих, фаровете й ми се струваха доста слаби. Пробвах с най-различни лампи, но не получих кой знае какъв резултат.
                            Тогава се включих и аз в модата на ксенона с идеята, че това може, и би трябвало да реши проблема.
                            Сега имам същите проблеми като описаните по-горе. В добавка, подобно на описаните държави и тук е забранено да се поставят ксенони на коли които не са фабрично пригодени за тях, та се чудя как да ги регулирам та да не бият много на очи. Ако беше с местна регистрация и трябваше да минавам тук техн.прегледи отдавна да са ми отпрали една яка глоба, плюс забрана за движение, но понеже е с българска, а и не я карам често (за да не ме сбарат пък митниците), засега минавам метър. )
                            След като не се получи кой знае какво подобрение, реших че може да е от потъмнели стъкла! Пробвах с търсене по мноргите и ми изпратиха такива. Единият се оказа малко по-добър от моите, но другия беше по-зле, така че си останах с моите. Скоро попаднах на едно средство за "подмладяване на фарове". Марката е престижна и се престраших да го купя. Като че ли има някакво подобрение, но не е онова което очаквах.
                            Май ще трябва да е откажа от ксенон-идеята и да се върна към старите лампи?
                            И още нещо, по ваша преценка каква е най-добрата температура (респ.цвета) с оглед на видимостта?
                            Моите са бледо сини. Може ли това да е причина за слабата видимост и ще се подбри ли ако сменя лампите с чисто бели?
                            Е айде и моите две стинки...понеже баш на Додж Караван..демек Кр . Вояджъп слагах и аз китайски ксенони. След тако сложих най силния възможен халоген който изкара едня година преди да изгори единия ....и така. реших се на варианта за китайски ксенон. Преди това шлайфах фаровете със паста тъй като ставят жълти и допъбнителна спират светлината ..след пастата си станаха почти като нови. Така ...ксенона беше 35 ватов....с подвижен балон. Сложих и почнах дя псувам...Да! Обаче не зная как и защо завъртях крушката по оста във фара и мога да ви кажа че ротятя ди зяспа. Направо не мажах да повярвам. Линията ми беше на конец и силата беше поне два пъти повечу. Нито веднъж не ми е присветвал некой ...цвета беше 4200во биеше леко на синьо все пак. Единствен минус е че ми влоши леко сегнала на радиото и при влизане в подземун гараж вече не ловеше чисто някои от станциите. Това е от личен опит. Кой каквото иска да се мисли и говори. За мен бяхя идеален вариант и перфектно ме устройваха а и не съм бил заплаха зоколните. На сегашната коля нямам защото фаровете са си екстра.

                            Коментар


                            • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

                              [QUOTE=шуменско пиво;2288919]Здравейте от един новак в тоя форум,
                              Колата ми е Крайслер Вояджър и още като я купих, фаровете й ми се струваха доста слаби. Пробвах с най-различни лампи, но не получих кой знае какъв резултат.
                              Тогава се включих и аз в модата на ксенона с идеята, че това може, и би трябвало да реши проблема.
                              Сега имам същите проблеми като описаните по-горе. В добавка, подобно на описаните държави и тук е забранено да се поставят ксенони на коли които не са фабрично пригодени за тях, та се чудя как да ги регулирам та да не бият много на очи. Ако беше с местна регистрация и трябваше да минавам тук техн.прегледи отдавна да са ми отпрали една яка глоба, плюс забрана за движение, но понеже е с българска, а и не я карам често (за да не ме сбарат пък митниците), засега минавам метър. )
                              След като не се получи кой знае какво подобрение, реших че може да е от потъмнели стъкла! Пробвах с търсене по моргите и ми изпратиха такива. Единият се оказа малко по-добър от моите, но другия беше по-зле, така че си останах с моите. Скоро попаднах на едно средство за "подмладяване на фарове". Марката е престижна и се престраших да го купя. Като че ли има някакво подобрение, но не е онова което очаквах.
                              Май ще трябва да е откажа от ксенон-идеята и да се върна към старите лампи?
                              И още нещо, по ваша преценка каква е най-добрата температура (респ.цвета) с оглед на видимостта?
                              Моите са бледо сини. Може ли това да е причина за слабата видимост и ще се подбри ли ако сменя лампите с чисто бели?[/QUOTE

                              Е айде и моите две стинки...понеже бяш ня Додж Караван..демек Кр . Вояджъп слагах и аз китайски ксенони. След тако сложих най силния възможен халоген който изкара едня година преди да изгори единия ....и така. реших се на варианта за китайски ксенон. Преди това шлайфах фаровете със паста тъй като ставят жълти и допъбнителна спират светлината ..след пастата си станаха почти като нови. Така ...ксенона беше 35 ватов....с подвижен балон. Сложих и почнах дя псувам...Да! Обаче не зная как и защо завъртях крушката по оста във фара и мога да ви кажа че ротятя ди зяспа. Направо не мажах да повярвам. Линията ми беше на конец и силата беше поне два пъти повечу. Нито веднъж не ми е присветвал некой ...цвета беше 4200во биеше леко на синьо все пак. Единствен минус е че ми влоши леко сегнала на радиото и при влизане в подземун гараж вече не ловеше чисто някои от станциите. Това е от личен опит. Кой каквото иска да се мисли и говори. За мен бяхя идеален вариант и перфектно ме устройваха а и не съм бил заплаха зоколните. На сегашната коля нямам защото фаровете са си екстра.

                              Коментар


                              • От: Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Ш'съ сетиш! Отдавна тия работи са казани във форума не веднъж. Там хем лампата е по-ефективна, хем човешкото око се справя по-добре. Същото е и с диодните фенери между другото. Често се оказва че с фенер светещ в топло бяло, макар и по-неефективен като лумени на ват, се оказва реално по-добре светещ от фенер студено бяло, макар като лумени на ват студения да е по-ефективен.
                                Аз да вметна - 3500К свети слабичко нещо. Монтиран е на лупи. Докато загрява и е по-студена светлината се вижда добре, обаче като загрее и свети доста слабо. Може и от ксенона да е, ама уж е Луксима, пък те са читавите китаици. Лупите преди това с по-студен ксенон светехеха забележимо по-добре.

                                Та от тук нататък - само 4200К-4300К. Студените съм ги виждал как "изгасват" като се намокри пътя . А топлите както писах по-горе светят някак си слабо.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X