Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стартери

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Стартери

    Както сте я подкарали ще се стигне и до манивела с редуктор!
    Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

    Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

    Коментар


    • #47
      До: Стартери

      Ха ха, манивелата с редуктор я има от 20-те години на миналия век.

      Коментар


      • #48
        До: Стартери

        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
        ...Дали имате идея за мощността на конкретен стартер?
        Между около 450 вата (трабант) и около 4-5 киловата (товарни дизели). Това електрическа мощност. Механичната мощност - виж КПД по-горе и сам ще я сметнеш. Мотоциклетите имат и по-слаби.

        Коментар


        • #49
          До: Стартери

          Нали и аз за това говоря.
          450Вата/12Волта=37.5А - трабант
          1500Вата/12волта=125А - малък бензинов ДВГ
          3000Вата/12волта=250А - малък дизел
          и това е при стайна температура.
          Оловният акумулатор, на всичкото от горе, е известен и с това, че не харесва отрицателни температури.
          Какво правим при -10 или-20?

          Коментар


          • #50
            До: Стартери

            Ако стартерът нормално работи на над 10 - 10.5 волта, значи си преоразмерил акумулатора и шеф-разработчиците ще ти върнат проекта за ел. инсталацията.

            Какво не ти харесва в тези токове? Поглеждал ли си нормирана волт-амперна характеристика на стартерна батерия? Замислял ли си се, защо характеристиките на стартерните батерии се дават за -18 градуса? Защо някои ел. инсталации са на 24 волта? Как се стартират корабните дизели?

            Прочел си закон на Ом и закон на Джаул, хубаво. Хайде сега да наобиколиш практическия електромагнетизъм, основи на механиката, законите на Кирхоф, формулката за специфично съпротивление и разбери какво значи думичката "съпромат". Ако решиш в електрохимията да задълбаваш, да знаеш че логаритъмът те чака още на входната врата, по-натам са дракони, а дифузионната поляризация е нелинейна.

            Ако те мързи за всичко това, просто приеми фактите. Редукторният стартер върти двигателя по-силно с по-малко ток. Понеже е по-скъп, се слага там, където заради него може да се спести достатъчно от акумулатор или от друго. В леките бензинови двигатели е безсмислено, но в леките дизели е адекватно.

            Коментар


            • #51
              До: Стартери

              Момко, не се бъзикай. ЕГНто ми започва с 57. После е ТСЕ'Попов', после ВМЕИ, както и над 850 000км. с личен автомобил. 350х. от тях със ЗАЗ.

              Коментар


              • #52
                До: Стартери

                Хайде да се намеся и аз, въпреки, че знам поговорката "Когато двама си мерят х....те, не си завирай гъза там".
                Та-на комбайна-"Нива" стартера работи с два акумулатора, минимум по 150 Аh. Това за двигател от 140 к.с.
                На новите западни комбайни, се слага само един акумулатор, и той в съшият порядък на амперчасовете. Това за мощности от 300-400к.с. Обеми на моторите не знам, но мощността е показателна за разликите между двата вида двигатели.
                Питате защо се получава така?
                Като оставим настрана по-новите технологии(не, че допринасят много нещо за паленето, но все пак...) Разликата е в редуктора на стартера.

                От друга страна, на ЮМЗ-то стартера е най-обикновен, няма ни помен от редуктор, и съм го палил с акумулатора на астрата, няма проблем, ако запали веднага, иначе, бързо сдава багажа.
                А бе, руска им работа, Какъв голям мотор-почти 5 литра, а пали с батерия за 1.4 бензинов...

                От съвсем пък друга глесна точка, на братлето голфа, 1.6 D, е с редуктор в стартера, но със стария монбат (75Аh) не ще да се развърти, а на астрата и идва идеален, та сега съм с него, а онзи-дето палих трактора с него стои зареден за резерва.
                А в кой случай на стартера му е по-лесно да си върши работата-с или без редуктор, помислете на двигателя на коя предавка ще му е по-леко да подкара колата/джипката-на първа, или ня пета?
                И какъв ще бъде разходът на гориво, респективно нужния ток при ел. двигателя за да си "свърши работата".
                И още нещо: добавянето на редуктор в стартера несъмнено е усложняване на конструкцията, оттам и по-големи разходи, дали биха го слагали големите производители, ако не върши работа???


                Желая ви успех при разплитането на тази сложна слектрическа, и механична загадка.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #53
                  До: Стартери

                  Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                  ...ТСЕ'Попов', после ВМЕИ,...
                  И какво още не ти е ясно, тогава?
                  Как сложен механизъм може да бъде в нещо по-добър от простия?

                  Ми ей така, може.

                  Иначе познавам шофьори с повече от 10 милиона км, които твърдят, че детонационния звън го излъчват клапаните. И това не ги прави лоши шофьори.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Стартери

                    Благодаря на колегата.
                    Всичко е въпрос на инженерни разчети.
                    Пак моля да се види от къде идва тази тема.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Стартери

                      до Ясен. Това,че познаваш такива "шофьори" е добре. И какво?

                      Коментар


                      • #56
                        До: Стартери

                        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                        Ха ха, манивелата с редуктор я има от 20-те години на миналия век.
                        Дай малко информация, че в гугъла само манивели за щори и оранжерий!
                        Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

                        Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

                        Коментар


                        • #57
                          До: Стартери

                          Използва се между двете войни, в съчетание със спирална пружина, за развъртане на самолетни двигатели. Както и за детски играчки(например влакчета)

                          Коментар


                          • #58
                            До: Стартери

                            Аз реших че е имало приложение в автомобилостроенето - затова попитах.Представих си го като конкуренция на стартерите с въже!
                            Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

                            Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

                            Коментар


                            • #59
                              До: Стартери

                              Може и да е имало. Тогава двигателите не са се различавали особено много.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Стартери

                                А аз в най-гладните години, съвпаднали с моите най-мераклийски за каране, бидейки финансово слаб, зареждах бензин за по малко(вече не си спомням порядъка на цифрите с които боравехме) левчета, и вечно бях в тих ужас дали ще ми стигне бензина дотам, закъдето съм тръгнал. И тогава си мечтаех за една такава манивелка, с пружинчица, като ми свърши бенза, да повъртя малко, и да се добера до някоя бензиностанция.
                                Сега винаги имам по някой литър бензин в резервоара, карам на газ, и не си мечтая за манивела.
                                Май ще се окаже истина поговорката, че човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му.
                                Извинявам се за спама.
                                Има ли желание-има и начин!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X