Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електронно запалване за автомобили с чукче и наковалня

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Колеги, за като човек занимаващ се с електроника от когато се помня - знам за една книга, която съм чел като по-млад и ми се метелее по рафтовете в прованса (ако не съм я изхвърлил) и става въпрос само за електронни запалвания на автомобилите, моторите и други подобни. Книгата се казваше мисля "Електронни запалвания за автомобила" или "Тиристорни електронни запалвания" или нещо подобо. Книгата е стара от 80-те години и в нея има описани най-вече принципите за създаване на такова запалване било транзисторно или тиристорно и изчисляването му. Имаше готови и тествани схеми на такива запалвания за 4-тактови, двутактови, 4 и 2 цилиндрови, за различни захранвания 6 и 12 в. Имаше даже схема за запалване на варбург с 3-те бобини - абе всякакви екстри.
    В нея са описани всички известни до тогава начини за формиране на искрата - някои описани подробно (и не чак толкова) по-нагоре в темата.
    От тази книга съм правил запалване за Москвич 408 (култова машина) и работеше с него последните 15 години, без да знам че има такова под капака (демек безотказно). Като извод - имаше огромна разлика в паленето и работата на мотора.

    Ако я пазя книгата ще я донеса като си ходя до родното място и ако има някой интерс ще му я шерна.
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

    Коментар


    • #32
      Хубаво е да види човек, че още има хора, които знаят от коя страна се държи поялника Впечатлението обаче е, че постоянно намаляват и скоро ще оставим електрониката изцяло в ръцете на китайския селянин, който зае..ава оризището и почва да лепи платки!

      Коментар


      • #33
        Аз съм от тези дето знаят от коя страна се държи поялника, но точно и почти само до там, а електрониката ми е голяяяяям мерак, но да я науча така и не ми е останало време, надявам се да не ми е късно и един ден да разбирам и вашият език. Но сега по темата, която излезе страхотна, ако ще да приключи и сега, за което поздрави за Венци, та ето иобещаната статия по темата - Без делко: (може би става замо за идея, щото излезе, че е за 2цилинрав двигател...)


        ...искочи статия за един стар Жигулски трик за икономия на двигатели с карбуратори:

        и накрая как да си направим Стробоскоп:
        [/url]
        VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
        SXS-Restorations 0886513079
        Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

        Коментар


        • #34
          Руската техника има своите минуси:
          http://new.tavria.org.ua/oldforum/vi...8e046b4c1efe4f
          наложи ми се да потърся по въпроса за датчиците, тъй като оригиналния - монтиран на самарата и използван от мен изгоря...
          Цената на тези датчици е 5-10 лева, цената на датчик Бош с чип Honeywell 2AV54 в АуоПлюс е около 64 лева...

          Коментар


          • #35
            Re: Електронно запалване за автомобили с чукче и наковалня

            Първоначално публикуван от Венцислав Петров
            Откривам тази тема, за да може тук да обсъдим "електронните запалвания" - термин, който придоби гражданственост още навремето, когато това беше основният "тунинг" за средностатистическата Лада. Тъй като и сега има достатъчно автомобили с чукче и наковалня мисля, че ще бъде полезната обмяна на опит по въпроса. Най-малкото на мен лично ми е интересно дали има нещо ново направено тук след прочутите електронни от Пловдив, защото скоро на нашата Тойота с 4-литровия бензин ще трябва и това подобрение да бъде направено... но скоро не съм виждал нещо подобно по магазините...
            Ако не държите въпросната Тойота да е с оригиналната си бобина, ви предлагам най-простият вариант – запалителна уредба от ЗИЛ (контактна транзисторна). Необходимо е да закупите комутатор ТК-102 или ТК-102А. Първият е оригиналната конструкция с германиев краен транзистор, вторият, явно е някаква модернизирана версия, защото като го отворих беше без импулсния трансформатор и със силициев краен транзистор. По-вероятно е да намерите новият вариант. Необходима ви е също бобина Б-114 и допълнително съпротивление (вариатор) СЭ-107. Така сглобената уредба, работи стабилно, осигурява чудесен студен старт и най-важното – прекъсвачът на практика не се износва (само крачето, което опира във валчето). При повреда за не повече от 5 минути може да се възстанови старата уредба (желателно е оригиналната бобина да си остане на автомобила).
            Вторият вариант – запалителна уредба от ВАЗ Самара. Необходим е комутатор 36.3734 (3620.3734) или западен, или български аналог, бобина 27.3705 или подобна (ако е суха със затворен магнитопровод най-добре). Изработва проста схема на имитатор на датчик на Хол (преобразува сигналите на чукчето във сигнали от Хол възприемател за да се подадат към комутатора). Схемата на имитатора в момента я нямам, но съм почти сигурен, че я свалях от Уазбука.ру. Резултатът е доста мощна запалителна уредба, с на практика постоянен ток максимален ток в първичната верига, който се контролира и освен това веригата се прекъсва, ако автомобилът е на контакт, но двигателя не работи. В този случай съветвам уредбата да се захранва през реле (ако няма такова), а не през контактния ключ. Лошото тук е, че българските и руските комутатори често се повреждат.
            Друга възможност е да се монтира възприемател на Хол в оригиналният прекъсвач-разпределител, но така се губи автентичността на модела.
            Ако държите всичко по уредбата да е оригинално и комутаторът да е само посредник, който да удължи живота на прекъсвача и да се наблюдава все пак и леко подобрение на характеристиката на уредбата, трябва да се изработи някакъв самоделен комутатор от долните линкове.


            http://rf.atnn.ru/s2/avt-rk4.html
            http://rf.atnn.ru/s1/zajig.htm
            http://rf.atnn.ru/s1/el-zag.htm
            http://dimasen.narod.ru/zazhig/015.htm

            И една доста проста, но ефективна и стабилно работеща схема на колегата Desert Leo, от форума на Москвич:
            http://c230.lorddigital.com/maistora...?3,1328,page=1

            Коментар


            • #36
              Много благодаря за изключително компетентната препоръка на "Двигателист". Не знаех за това запалване от ЗИЛ и непременно ще го имам в предвид. До сега това което имам наум като най-вероятен избор е:



              Към това запалване ме насочи Митко и след четене на сайта на компанията много ми хареса като данни и възможности. Тъй като сега Тойотата е още на етап китване има и време за размисъл.
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #37
                Навремето карах Волгите си с такова запалване от Зил, комутатор, бобини, всичко комплект. Много добре се показа, нямам забележки.
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #38
                  However, standard HI-6 units MUST NOT be mounted in areas exposed to water splash or sprayed with water. Moisture forced into the HI-6 unit can cause an internal electrical short circuit. This could destroy the HI-6 unit and VOID YOUR WARRANTY!
                  Мисля, че този цитат показва, че не е много подходящо за джип.

                  Коментар


                  • #39
                    Има го в много варианти включително и водо и виброзащитено...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #40
                      Параметрите на датчика на Хол за Самара " ДМИ-1" са
                      6- 16 волта захранващо напрежение,
                      20 mA Максимален ток на комутация
                      Комутацията е - високо- ниско ниво съответно близко до захранващото и близко до 0 волта (отворен колектор).
                      Ако на някой му трябва - ще сканирам документацията към датчика. За съжаление към останалите датчици описани в статията от За рулем няма документация, въпреки че този на Астро Пенза (С компоненти на Сименс )май е по-доър от оригиналния .Ето какво ми отговориха на мое запитване:
                      Датчики фирмы "Астро" сертифицированы Органом по сертификации изделий электрооборудования и электроники для механических транспортных средств, тракторов и прицепов АНО "СЕРТЭТ", 105187, Москва, ул. Кирпичная, 41 т.365-55-00.

                      По поводу зеленых датчиков нам ничего не известно, наша компания таких не производит. По всей видимости, производитель и другая контактная информация, указана в сопроводительном документе внутри упаковки. Принимать решение по поводу покупки лучше Вам самому. К сожалению информация о применяемых компонентах, принципиальных схемах и технологиях изготовления продукции является коммерческой тайной предприятия.
                      По мои наблюдения - по-големия проблем при запалванията с чукче и без комутатор е по-скоро механичното износване на чукчето отколкото нагара от комутация. Съвсем логично - при механичното износване - центровката се премества към 0 мм, а при нагар - отслабва искрата и от там свързаните с тези процеси пролеми...Естестено - механичното износване зависи от качеството на материала от който е направено чукчето.
                      По мое мнение - ако ще се използват предимствата на електронното запалване - е добре да се използва и безконтактен датчик вместо чукче. Спрямо водата - ако се подложат датчика и чукчето, не съм пробвал но ми се струва че датчика ще даде по добри резултати.
                      а комутатора може да се монтира и над задкормилното устройство.

                      Коментар


                      • #41
                        при нас IRFP460 струва 3.30лв и е на склад...
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #42
                          До: Електронно запалване за автомобили с чукче и наковалня

                          Здравейте,аз съм съвсем нов във форума,но много се радвам че попаднах тук.Търсех информация как да преправя запалването на един мотор електронно.Този пост много ме впечатли,та събрах частите,но моля за нешо като схема или по-подробно обяснение. моля помогнете!

                          Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                          Митко благодаря за линка, много интересни неща правят, ще чета внимателно.

                          По въпроса ми писа участник в портала който няма възможност да пише в темата и затова аз публикувам тук текста който той ми изпрати:


                          Малко въведение: Не съм професионалист, завършил съм комуникационна техника в ТУ и съм на четвърт век. От 15 годишен имам ЧЗ-350 с 6 волтова инсталация. Още второкурскник се заех да си направя електронно безконтактно запалване с оптрон и споменатия транзистор КТ812А.(Стефанов - Схеми за автомобила) Схемата, първо че не даде оптимални резултати (беше за 12 волта), пък и стана доста обемна и при два цилиндъра две чукчета съответно две схеми си беше направо невъзможно да и намеря място освен в куфар зад мен...
                          Технологията се разви. Моят мързел си остана константа...По книжка на ЧЗ-то се прави центровка на всеки 500 километра, на практика след 50 километра пробег се усеща разлика...Мързела и проблеми с износването на резбата от звиване - развиванена свещи на цилиндровите глави ме накара да докажа че съм слаботоков инженер и да си конструирам сам запалване.

                          Основните порблеми на транзисторното запалване са:
                          усилване - от комутация на 3-4 милиампера през датчика до 2-3-4 ампера през транзистора и при 200-300 волта. Тук има доста теория, много са ни мъчили в МЕИ-то то не беше изчисления не беше заверки, не беше чудо....
                          пад при наситено състояние на транзистора(0 Hz): примерно за схемата с 812А беше 1 волт което на 12 волта не е проблем, ама на 6 волта си е доста (остават 5 волта за зареждане на бобината).

                          Схемата която си направих е с константно предверение (бензина си изгаря за време Smile зависи от октана ,не му пука от милиметрите преди ГМТ ама на мен не ми се занимаваше с програматори)
                          На практика смених само чукчето. Купих си два датчика на Хол за Самара - 2х6 лева. Работно напрежение от 6 до 18 волта, ама се оказа че работят и на 3, по надолу не врътнах. Стабилизирах им напрежението със схема 7805 на 5 волта - 0,60 лева. Сложих един кондензатор пред схемата "да има" както казваше даскала по въпроса Smile0.70 лева. След като стабилизирах напрежението, стабилизирах и тока, който се комутира през датчика не помня колко максимално комутираше, ама със съпротивление 1килоом на 5 волта са точно 5 милиампера - 2х 0.02 лева за съпротивления....Радиатор от захранване на HP Vectra.....без пари. Стигнахме до транзисторите....
                          Като прочетох в темата за някакви стари списания, за схеми.... се захилих доста. Светът се развива, технологиите също, IT-то и то, и схемите... След яко търсене се спрях на транзисторите IRFP460, колкото си спомням бяха 20А 800Волта 0,27 ома при наситено състояние, управлява се по ниво на напрежението(няма параметър усилване по ток или ако има той е доста голям - консумира микроампери- високоомен вход) Най хубавото на тези транзистори беше, че се продават в комет (www.comet.bg) за по 5 лева бройката.
                          Да допълня - 0.27 ома по 2 ампера - определени от бобината са 0,5 волта - на което бях съгласен.Прагът на задействане беше някъде около 3,5 волта - което при комутация 0-5 волта от датчика си е супер.... Купих си кутия за 2 лева, вентилаторче като за видеокарта (на 5 волта - захранено и то от 7805) за 3 лева и...не съм правил центровки от тогава, а мотора, колкото и рядко вече да сядам на него върви като самолет....

                          Технологиите се развиват....преди три месеца последно - погледнах в комет и видях че са направили такива транзистори, че пада върху тях в моя случай ще е 0,2 волта...само че и те не знаеха как и от къде да ги доставят, въпреки че ги има в каталога, ама това е друга тема....
                          Естествено проектирането започна с избирането и купуването на транзисторите - обратно на описаното до тук...
                          Ето тук http://www.twowheel.nm.ru/ignition.htm има информация за запалване съобразено с работните характеристики на двигателя, при което оборотите определят предверението. Честно казано от многото прочетено по въпроса това ми най-хареса.
                          Поради факта че махам само чукчето, се запазва свързването на 220 нанофарада кондензатор в паралел с транзистора. Той заедно с бобината прави едни затихващи трептения - при първия максимум - енергията в първичната прехвърля във вторичната и от там - прескача искрата....и тук карам на спомени.

                          Важен въпрос е надежността на системата - 3-4 елемента сравнително ниски честоти, ниски амперажи, "зверски" транзистори, преоразмерено топлоотвеждане - радиатора е предостатъчен, аз обаче сложих и вентилатор. Естествено -трудно може да се сравни със само едно чукче.....Да ама не! При първото и последното безкомпромисно миене на клетия мотор на пароструйка - топла вода, безконтактно, обезмаслител, всичко така се намокри, че в мен изникват мисли....колкото и да е защитено като се намокри чукчето става лошо, тук нищо не стана, което аз си го обяснявам с липсата на искра - със всичките му електромагнитни закони и взаимодействия покрай нея, знам ли?

                          Температурно - датчика на Хол е с работна температура до 125 градуса, по-съвременните са до 150...

                          Естествено, това е доста примитивен и прост вариант (преди 6 години беше една торба транзистори и хич не беше просто), Подаването на искрата зависи от доста параметри, чел съм за точка в равнина (3 променливи) , в семейство от равнини (4 променливи) и други глупости, изобщо не е никак просто. Натоварване, октан, обороти, газоразпределение...
                          Най голям проблем и най трудоемко е изработката на механичната част -монтаж на датчиците и полудиск на вала вместо гърбица - метален.Сигурно така си мисля щото не съм фрезист и стругарSmile


                          Никога не съм го правил по схема, затова и не съм си чертал, Нямам снимки, ама като ида(извън София е) ще снимам и ще пратя!Ако имате някакви въпроси - ще се радвам да съм полезен. Това, което знам май съм го написал, тиристорни, кондензаторни, и други не съм много запознат, щото тиристора изисква още една торба елемети да го "гаси", а кондензаторния - трябва му специална бобина.

                          Забравих за "устърклемето" - домързя ме да ецвам платка за две съпротивления и два транзистора и реших да ги наредя на клема - много слабо конструктивно решение, ама аз заради това сигурно имам тройка по "конструиране на комуникационна апаратура". Потърсих от българските - бакелитови 2,5 мм2 с пластинка, не намерих, попитах "корпоративния" елтехник и той ми даде след като се заклех че ми трябва за "частно".

                          Експлоатация:
                          Освен тестовете с пароструйка - се оказа че запалването се е подобрило, отделно - запалването след престой от 2-3 месеца е значително по-лесно и с по- малко бутане (може би нещо става на чукчетата като седят в покой, наистина не знам), работи синхронно, има мощност на ниски обороти, високите са изчистени. За около година и половина се беше разхлабило само едно от винчетата на вентилаторчето.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Електронно запалване за автомобили с чукче и наковалня

                            Колеги ето ви една любителска рисунка на платката на електронно-запалителен модул тип ЕЗМ-Т производство на завода за сензори и сензорни устройства гр.Пловдив.
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #44
                              До: Електронно запалване за автомобили с чукче и наковалня

                              Здравейте. Аз съм нов в offroad-bulgaria.com, но съм имал малко практика с "туниг" на УАЗ-ки с електроно запалване. Прикачвам една схема която е тествана и работи на 100%. Тъй като копието е лошо ще се корегирам ако някой прояви интерес.
                              Прикачени файлове

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X