Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електронно запалване за автомобили с чукче и наковалня

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Що бре, комин с клапа отгоре....супер гот!
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #17
      Да бе ... На тия големите им излиза изпод задника и право на гърба, лесно им е ... Моя резонатор е някъде над, и даже малко пред предното колело, никва смислена идея. Тръбите нататък и гърнето не обезшумяват нищо. Ама поне охлаждат. Колко изсмукват цилиндрите не знам, май николко.

      Коментар


      • #18
        Трябва да погледна, може и да ми хрумне някаква луда идея...
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #19
          Давай ... Всичките ми нормални и умни идеи до тука се оказват просто тъпотии(((

          Коментар


          • #20
            Ами трябва да се разберем нещо за тези дни...пък и по бира трябва...
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #21
              Електронно запалване за автомобили с чукче и наковалня

              Откривам тази тема, за да може тук да обсъдим "електронните запалвания" - термин, който придоби гражданственост още навремето, когато това беше основният "тунинг" за средностатистическата Лада. Тъй като и сега има достатъчно автомобили с чукче и наковалня мисля, че ще бъде полезната обмяна на опит по въпроса. Най-малкото на мен лично ми е интересно дали има нещо ново направено тук след прочутите електронни от Пловдив, защото скоро на нашата Тойота с 4-литровия бензин ще трябва и това подобрение да бъде направено... но скоро не съм виждал нещо подобно по магазините...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #22
                С такива магазинери няма да ти покажат и това дето е най-отпред на витрината. Не го знаят че се казва така ...
                Сега на тия неща им казват повече безконтактни запалвания, некомутируеми, ... И обикновено са част от това, на което казват компютър на колата.
                А па точно на оная тойота да сложиш такова ... Предполагам че ако го сложа тайно, вие после ще ме търсите да ме биете)) Макар че и в него си има гяволък.

                Коментар


                • #23
                  Имам статия по темата в един за съжалени вече ретро вестник "Направи си сам", ако искате мога да я снимам с фотото и да я постна някъде...
                  VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
                  SXS-Restorations 0886513079
                  Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

                  Коментар


                  • #24
                    Сега на тия неща им казват повече безконтактни запалвания, некомутируеми, ... И обикновено са част от това, на което казват компютър на колата.
                    Безконтактните запалвания и съответната част от електронното управление на инжекцион са ми до голяма степен ясни, темата е за съвсем друго нека не я разводняваме...

                    Първоначално публикуван от Bugman
                    Имам статия по темата в един за съжалени вече ретро вестник "Направи си сам", ако искате мога да я снимам с фотото и да я постна някъде...
                    Давайте, ще е интересно предполагам.
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #25
                      Ееех! Това ми беше любима тема докато бях на бензин. Това ще рече 20 години! Имал съм възможност да пробвам всички схеми до преди навлизането на безконтактните и безразпределителни схеми с бобина на всяка свещ и компютърно управление. Те вече не предразполагат към творчество - всичко опира до един чип и смяната му се нарича с гръмкото име чиптунинг!

                      Масово предлаганите в България запалвания бяха от най-простия, но и надежден тип - транзисторен електронен ключ.
                      Предимства: Ефтини. Разтоварват чукчето и наковалнята (ЧН) от тока на бобината и ги правят вечни
                      Недостаъци: Не увеличават енергията на искрата забележимо и дори при палене, когато пада напрежението на акумулатора искрата намалява драстично.

                      Втория тип бяха предимно внасяните от Русия тиристорни запалвания. При тях искрата се получава не от натрупаната в сърцевината на бобината магнитна енергия (както при класическата и транзисторната схема) а от натрупаната в буферен кондензатор ел. енергия с високо напрежение.
                      Предимства: освен тези като на транзисторните запалвания тиристорните дават с около една трета по-високо напрежение към свещта, но най-важното е, че нарастването на това напрежение върху електродите на свещта е с пъти по-бързо и по този начин се елиминират омаслявания и зацапвания и се намаляват прекъсванията и работата на "три цилиндъра"
                      Недостатъци: един основен - много къса по време искра и оттам малка енергия на разряда.

                      И третия тип не се продаваха по магазините, а се правеха от любители и професионалисти предимно по схеми от специализирани списания. Най-интересното, което съм правил беше от руското списание "Радио" - комбинация от тиристорно и транзисторно запалване - доста сложна схема, но правеше не искра, а гръмотевица, която със специална бобина не се нуждаеше като сегашните лиготий от свещи с 4 електрода, а работеше и само с един! Да, без страничен електрод на свещта!

                      Коментар


                      • #26
                        Това последното изобщо може да е в много странно изпълнение Аз пък съм правил практически LC линия с разпределени параметри, само един тиристор и къв да е мултивибратор да го клати според нуждата. Навиването на мощни бобини е скръбно занятие, обаче пък като стане веднъж ... Електрожен)
                        Чисто електрическата част сега е лесна работа, с днешната елементна база си е направо песен. Обаче изискванията към алгоритмите станаха секретни. Кога да прескочи искрата си остава тънък въпрос. Каквото съм чувал по въпроса е пак от простите съображения. Избутването на момента колкото може по-късно, една идея преди детонацията. Но подозирам че не само това следят в разните оси, които дават по 200 коня от литър.

                        Коментар


                        • #27
                          Тунинг на искрата се прави по два начина - с повече енергия и с повече на брой искри. Това последното прави вероятността от задавяне - нулева.
                          С повече енергия - кондензаторно запалване с друга бобина...
                          С повече на брой искри - резистор кондензатор и ценер свързани последователно - в паралел с комутатора - чукче или транзистор. Ценера подпира кондензатора и в последствие той връща втория максимум на затихващото трептене във бобината - получава се втора - по-силна искра от първата(Стефанов - Ел схеми за автомобила)
                          Втори начин - в момента в който комутатора(чукче или транзистор) е в отворено - запушено състояние, се задейства "генератор" управляващ транзистор, който води до комутиране на бобината с зададена честота и свеща направо "светва". При "залепяне" на чукчето - процеса спира и бобината се зарежда с енергия за първата - най важна искра. Предимство е серията от искри и доста лесното палене, според мен обаче това е от полза- ако се свържи с ЦК ключ в купето

                          Коментар


                          • #28
                            Re: Електронно запалване за автомобили с чукче и наковалня

                            Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                            защото скоро на нашата Тойота с 4-литровия бензин ще трябва и това подобрение да бъде направено
                            електротехниката никога не ми е била любимата част, винаги съм предпочитал механиката , но на мойта тойота се наложи да направя същото подобрение. по принцип за по късните модели на TLC, визирам FJ 40 (защото само за него проверих), след 80 год. монтират електронно запалване и делко без чукче и наковалня. аз обаче не намерих (не че търсих сериозно) и за това предпочетох това http://www.cranecams.com/pdf/90006000c.pdf . монтира се лесно, юзър френдли , работи безотказно и за сега не ми е дало още никакви проблеми. изхвърлих ч/н и на тяхно място монтирах сензор на хол, закупен отделно от същата фирма.

                            за мене лично, без претенции за съвършенство, на дадения етап това е най доброто решение и го смятам за една от най добрите инвестиции по диването до момента.

                            ИМХО - би било добро решение и за вашия F3 двигател

                            ( за всеки случай си возя с мене и едно обикновено делко, а всички връзки направих на клеми, да мога да го свържа във всеки един момент, че то на електрониката може ли човек да има доверие . нали в офроуда всичко трябва да е като в армейската техника, та карам с 2 акумулатора, 2 бензинови помпи, 2 делка, 2 карбуратора и 2 компресора. интересно, какво ли ще ме изненада )
                            Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                            http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                            http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                            Коментар


                            • #29
                              Някой мост или раздатка освен
                              Макар че едва ли, трябва да си много изтърван че да ги изнасилиш дотолкова
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар


                              • #30
                                след 80 год. монтират електронно запалване и делко без чукче и наковалня. аз обаче не намерих (не че търсих сериозно) и за това предпочетох това http://www.cranecams.com/pdf/90006000c.pdf . монтира се лесно, юзър френдли Laughing , работи безотказно и за сега не ми е дало още никакви проблеми. изхвърлих ч/н и на тяхно място монтирах сензор на хол, закупен отделно от същата фирма.
                                Митко благодаря за линка, много интересни неща правят, ще чета внимателно.

                                По въпроса ми писа участник в портала който няма възможност да пише в темата и затова аз публикувам тук текста който той ми изпрати:


                                Малко въведение: Не съм професионалист, завършил съм комуникационна техника в ТУ и съм на четвърт век. От 15 годишен имам ЧЗ-350 с 6 волтова инсталация. Още второкурскник се заех да си направя електронно безконтактно запалване с оптрон и споменатия транзистор КТ812А.(Стефанов - Схеми за автомобила) Схемата, първо че не даде оптимални резултати (беше за 12 волта), пък и стана доста обемна и при два цилиндъра две чукчета съответно две схеми си беше направо невъзможно да и намеря място освен в куфар зад мен...
                                Технологията се разви. Моят мързел си остана константа...По книжка на ЧЗ-то се прави центровка на всеки 500 километра, на практика след 50 километра пробег се усеща разлика...Мързела и проблеми с износването на резбата от звиване - развиванена свещи на цилиндровите глави ме накара да докажа че съм слаботоков инженер и да си конструирам сам запалване.

                                Основните порблеми на транзисторното запалване са:
                                усилване - от комутация на 3-4 милиампера през датчика до 2-3-4 ампера през транзистора и при 200-300 волта. Тук има доста теория, много са ни мъчили в МЕИ-то то не беше изчисления не беше заверки, не беше чудо....
                                пад при наситено състояние на транзистора(0 Hz): примерно за схемата с 812А беше 1 волт което на 12 волта не е проблем, ама на 6 волта си е доста (остават 5 волта за зареждане на бобината).

                                Схемата която си направих е с константно предверение (бензина си изгаря за време Smile зависи от октана ,не му пука от милиметрите преди ГМТ ама на мен не ми се занимаваше с програматори)
                                На практика смених само чукчето. Купих си два датчика на Хол за Самара - 2х6 лева. Работно напрежение от 6 до 18 волта, ама се оказа че работят и на 3, по надолу не врътнах. Стабилизирах им напрежението със схема 7805 на 5 волта - 0,60 лева. Сложих един кондензатор пред схемата "да има" както казваше даскала по въпроса Smile0.70 лева. След като стабилизирах напрежението, стабилизирах и тока, който се комутира през датчика не помня колко максимално комутираше, ама със съпротивление 1килоом на 5 волта са точно 5 милиампера - 2х 0.02 лева за съпротивления....Радиатор от захранване на HP Vectra.....без пари. Стигнахме до транзисторите....
                                Като прочетох в темата за някакви стари списания, за схеми.... се захилих доста. Светът се развива, технологиите също, IT-то и то, и схемите... След яко търсене се спрях на транзисторите IRFP460, колкото си спомням бяха 20А 800Волта 0,27 ома при наситено състояние, управлява се по ниво на напрежението(няма параметър усилване по ток или ако има той е доста голям - консумира микроампери- високоомен вход) Най хубавото на тези транзистори беше, че се продават в комет (www.comet.bg) за по 5 лева бройката.
                                Да допълня - 0.27 ома по 2 ампера - определени от бобината са 0,5 волта - на което бях съгласен.Прагът на задействане беше някъде около 3,5 волта - което при комутация 0-5 волта от датчика си е супер.... Купих си кутия за 2 лева, вентилаторче като за видеокарта (на 5 волта - захранено и то от 7805) за 3 лева и...не съм правил центровки от тогава, а мотора, колкото и рядко вече да сядам на него върви като самолет....

                                Технологиите се развиват....преди три месеца последно - погледнах в комет и видях че са направили такива транзистори, че пада върху тях в моя случай ще е 0,2 волта...само че и те не знаеха как и от къде да ги доставят, въпреки че ги има в каталога, ама това е друга тема....
                                Естествено проектирането започна с избирането и купуването на транзисторите - обратно на описаното до тук...
                                Ето тук http://www.twowheel.nm.ru/ignition.htm има информация за запалване съобразено с работните характеристики на двигателя, при което оборотите определят предверението. Честно казано от многото прочетено по въпроса това ми най-хареса.
                                Поради факта че махам само чукчето, се запазва свързването на 220 нанофарада кондензатор в паралел с транзистора. Той заедно с бобината прави едни затихващи трептения - при първия максимум - енергията в първичната прехвърля във вторичната и от там - прескача искрата....и тук карам на спомени.

                                Важен въпрос е надежността на системата - 3-4 елемента сравнително ниски честоти, ниски амперажи, "зверски" транзистори, преоразмерено топлоотвеждане - радиатора е предостатъчен, аз обаче сложих и вентилатор. Естествено -трудно може да се сравни със само едно чукче.....Да ама не! При първото и последното безкомпромисно миене на клетия мотор на пароструйка - топла вода, безконтактно, обезмаслител, всичко така се намокри, че в мен изникват мисли....колкото и да е защитено като се намокри чукчето става лошо, тук нищо не стана, което аз си го обяснявам с липсата на искра - със всичките му електромагнитни закони и взаимодействия покрай нея, знам ли?

                                Температурно - датчика на Хол е с работна температура до 125 градуса, по-съвременните са до 150...

                                Естествено, това е доста примитивен и прост вариант (преди 6 години беше една торба транзистори и хич не беше просто), Подаването на искрата зависи от доста параметри, чел съм за точка в равнина (3 променливи) , в семейство от равнини (4 променливи) и други глупости, изобщо не е никак просто. Натоварване, октан, обороти, газоразпределение...
                                Най голям проблем и най трудоемко е изработката на механичната част -монтаж на датчиците и полудиск на вала вместо гърбица - метален.Сигурно така си мисля щото не съм фрезист и стругарSmile


                                Никога не съм го правил по схема, затова и не съм си чертал, Нямам снимки, ама като ида(извън София е) ще снимам и ще пратя!Ако имате някакви въпроси - ще се радвам да съм полезен. Това, което знам май съм го написал, тиристорни, кондензаторни, и други не съм много запознат, щото тиристора изисква още една торба елемети да го "гаси", а кондензаторния - трябва му специална бобина.

                                Забравих за "устърклемето" - домързя ме да ецвам платка за две съпротивления и два транзистора и реших да ги наредя на клема - много слабо конструктивно решение, ама аз заради това сигурно имам тройка по "конструиране на комуникационна апаратура". Потърсих от българските - бакелитови 2,5 мм2 с пластинка, не намерих, попитах "корпоративния" елтехник и той ми даде след като се заклех че ми трябва за "частно".

                                Експлоатация:
                                Освен тестовете с пароструйка - се оказа че запалването се е подобрило, отделно - запалването след престой от 2-3 месеца е значително по-лесно и с по- малко бутане (може би нещо става на чукчетата като седят в покой, наистина не знам), работи синхронно, има мощност на ниски обороти, високите са изчистени. За около година и половина се беше разхлабило само едно от винчетата на вентилаторчето.
                                VPetrov.photography

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X