Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мощен алтернатор му се приискал на Търтея

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Мощен алтернатор му се приискал на Търтея

    Моите разсъждения по въпроса последните няколко дни:

    Изходната мощност на алтернатора е функция на оборотите, с който се върти и тока през възбудителната намотка.
    До тук добре, трябва да се избере подходящо преводно отношение колянов вал/алтернатор в зависимост от избрания алтернатор, типа двигател на който ще се слага и полезните обороти, които ще има.

    Тока през въздубителната го регулира "плочката" така, че да не изцепи на изхода прекалено високо напрежение. В общия случай не повече от 14,4V.

    Когато алтернаторите са два или повече те не могат да бъдат абсолютно еднакви. Винаги един от всички ще генерира по-високо изходно напрежение.
    Това автоматично го прави "основен". Другите през това време само ще се въртят и ще бъдат горещ резерв, когато "основният" започне да изнемогва.
    Схемата "Ларионов" в изхода на всеки алтернатор автоматично решава проблемите с това да не се товарят един друг.


    Отделно - Търтьо, защо реши, че наличието на два алтернатора ще помогне акумулатора да се зарежда по-бързо?
    И... какво значение има кой от двата алтернатора е основен и кой помощен?
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

    Коментар


    • #47
      От: Мощен алтернатор му се приискал на Търтея

      Сегаааааа

      Автомобилният алтернатор е възможно най-кривото техническо задание за електрическа машина. Той работи при съотношение на оборотите минимум:максимум 1:7 (при дизели) до 1:12 (при бензинови двигатели). Трябва механично да издържа развъртането до висшия режим и да произвежда достатъчно ток при низшия. Честното решаване на тази задача прави алтернатора голям (най-вече дълъг) и тежък. Освен това изисква преводно отношение от рода на 1:2-1:6 от оборотите на двигателя. Това пък прибавя собствената му инертност към двигателя и то умножена с това съотношение. Грубо казано добавяме на двигателя още половин-един колянов вал за развъртане. Приносът на алтернатора към тромавостта на двигателя хич не е пренебрежима. Въздушното съпротивление в един алтернатор пък във висшите му режими товари двигателя доста повече, отколкото производството на ток - при това независимо дали ток трябва или не. Найс, а?

      Какъв е обичайният компромис: позволява се на алтернатора да прави на празен ход по-малко от максималния ток, с идеята че обикновено не ни трябва, а ако трябва се вдигат оборотите (при повечето коли - автоматично).

      И какво е моето предложение:
      Алтернаторите са два. Един "цивилен" - най-добре щатния за модела. Ако има няколко вида - средния или даже малкия.
      Вторият алтернатор - мощен колкото си иска, ама сметнат така че да работи изобщо от 60% средните обороти на двигателя нагоре. Т.е. слага му се доста по-голяма шайба. Следствие - гърби двигателя много по-малко. Евентуално може да му се сложи и електромагнитен съединител, но не съм твърдо убеден в ползата.

      Калпазанско решение: превключване звезда-триъгълник. Получаваме от наличния алтернатор още 70% отгоре ампери, ама само във високи обороти. Цената е външен диоден блок и три релета.

      Коментар


      • #48
        От: Мощен алтернатор му се приискал на Търтея

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Евентуално може да му се сложи и електромагнитен съединител, но не съм твърдо убеден в ползата.
        Отсъства проблемът с развъртането, не се износват колектор и четки, както и възможност за ръчно включване.
        Дядо Владо предложи най-добрия вариант. Акумулатор! Ще тежат горе-доле еднакво.
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #49
          От: Мощен алтернатор му се приискал на Търтея

          Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
          Дядо Владо предложи най-добрия вариант. Акумулатор! Ще тежат горе-доле еднакво.
          Едното не изключва другото.

          Коментар


          • #50
            От: Мощен алтернатор му се приискал на Търтея

            Някой по-горе спомена за променливо предавателно отношение. Има ли практически смисъл това (т.е. правено ли е, може ли да се направи лесно) или е само мило предложение?

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X