От: Мощен алтернатор му се приискал на Търтея
Моите разсъждения по въпроса последните няколко дни:
Изходната мощност на алтернатора е функция на оборотите, с който се върти и тока през възбудителната намотка.
До тук добре, трябва да се избере подходящо преводно отношение колянов вал/алтернатор в зависимост от избрания алтернатор, типа двигател на който ще се слага и полезните обороти, които ще има.
Тока през въздубителната го регулира "плочката" така, че да не изцепи на изхода прекалено високо напрежение. В общия случай не повече от 14,4V.
Когато алтернаторите са два или повече те не могат да бъдат абсолютно еднакви. Винаги един от всички ще генерира по-високо изходно напрежение.
Това автоматично го прави "основен". Другите през това време само ще се въртят и ще бъдат горещ резерв, когато "основният" започне да изнемогва.
Схемата "Ларионов" в изхода на всеки алтернатор автоматично решава проблемите с това да не се товарят един друг.
Отделно - Търтьо, защо реши, че наличието на два алтернатора ще помогне акумулатора да се зарежда по-бързо?
И... какво значение има кой от двата алтернатора е основен и кой помощен?
Моите разсъждения по въпроса последните няколко дни:
Изходната мощност на алтернатора е функция на оборотите, с който се върти и тока през възбудителната намотка.
До тук добре, трябва да се избере подходящо преводно отношение колянов вал/алтернатор в зависимост от избрания алтернатор, типа двигател на който ще се слага и полезните обороти, които ще има.
Тока през въздубителната го регулира "плочката" така, че да не изцепи на изхода прекалено високо напрежение. В общия случай не повече от 14,4V.
Когато алтернаторите са два или повече те не могат да бъдат абсолютно еднакви. Винаги един от всички ще генерира по-високо изходно напрежение.
Това автоматично го прави "основен". Другите през това време само ще се въртят и ще бъдат горещ резерв, когато "основният" започне да изнемогва.
Схемата "Ларионов" в изхода на всеки алтернатор автоматично решава проблемите с това да не се товарят един друг.
Отделно - Търтьо, защо реши, че наличието на два алтернатора ще помогне акумулатора да се зарежда по-бързо?
И... какво значение има кой от двата алтернатора е основен и кой помощен?
Коментар