Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Херметична / водоустойчива автоаларма?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

    Преди време бях вземал мотоциклетна аларма що годе висок клас (с пейджър, дисплей, обхват над 1км и т.н.)..Не бе водоустойчива.
    Не е проблем да се направи водоустойчива кутия, в която да се навре обикновена аларма, а изхода да и е с водоустойчиви куплунзи...
    Да, по-скъпи са самите куплунзи, но ако на някой толкова му е притрябвала аларма на подводница - не би трябвало да му е проблем...
    Последно ползвахме такъв куплунг (и то не само херметичен в сглобено състояните, но и позволяващ да бъде включен под вода), който да върже захранване и даннови пинове към устройство (май бе общо 7 пина), който спокойно бе вързан от водолаз на около 10м дълбочина в морска вода...
    Проблема възниква най-вече в кабелите... Самите кабели трябва да са специални ако ще ги ползвате в 'подводница', иначе водата влиза под изолацията и започва или вътрешна корозия, или при по-голяма дълбочина - директно протича оттам в изолирания обем.
    Предложението на Goblin е много ефективно, но за кабел в обща изолация (иначе при сноп не може да уплътни добре)...
    В горепосочения подводен проект ползвахме и уплътнения на Roxtec (ако се сметне за реклама - моля да модераторите да разкарат името)...
    С техните продукти се работи доста лесно (водолаза работеше само опипом защото мястото бе терсене, но и уплътнителя бе от простите - минаваше само един кабел)... Та те имат и модулни уплътнители, през които могат да минат и няколко кабела.
    А като бюджетно / занаятчийско решение навярно бил ползвал нещо от рода на посочените от Goblin, пълни с водоустойчив силикон преди затягането им (за да уплътни и между кабелчетата)...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #17
      От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
      Е тя не е ли изключена така или иначе когато колата е в движение ?
      В движение е излкючена но след като се намокри аз съм имал случаи дето 3 дена след подводняването вътре под гумичките на ключетата на вратите си има вода и то там ток не тече и си дава винаги че вратата е отворена .....за това ставаше въпрос..
      Иначе като идея ако колата е жипка или има място -алармата може да се постави под кората на тавана.... като идея например ..е ако водата стигне и дотам то тогава алармата ще е последната грижа предполагам....

      Коментар


      • #18
        От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Абе виждал съм едни смески-заливки дето всяка платка могат да направят водоустойчива, ама нямам и идея от тях. Ако са меки и прозрачни - дайте ги насам!
        Меки - да. Прозрачни - не.

        Звънни на фирма ANG (тия, дето правят трансформаторите) и ди питай за заливката им. До колкото ми е известно продават я. Двукомпонентна е и седи като силикон след това, но е по-твърда.

        За другото - няма нужда да заливаш всичко със все кабелите. Достатъчно е и само електрониката, без конекторите.

        ЪЪЪ, и що не звъннеш на Scrapheap? Би трябвало да е в състояние да ти реши проблема със заливките. Прост епоксид НЕ върши работа - случва се да къса елементите от платката.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

          Има херметизирани ключове. Има безконтактни датчици - кеф ти капацитивни, кеф ти индуктивни, кеф ти такива на Хол. Сигурно има и други алтернативи, но ме мързи да мисля в момента...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #20
            От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

            За платките едно време по самолетите не ги ли лакираха... С все елементите... С електроизолационен лак...
            Предполагам при 2-3 ръце ще свърши работа (би трябвало да е достатъчно еластичен, щом се използва при намотки на електродвигатели и т.н.).
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • #21
              От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

              Преди години се занимавах с авто електроника,работех 7-8 години,на мотори централките се бинтоват с тиксо под седалката и никога не е имало проблем с влага или вода,обикновенно им заминаваха шоковите датчици от вибрации.....
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #22
                От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                Това например е брутално идиотоустойчиво заедно с дистанционното.
                Няма причина да не става за кола.
                Или това.
                Изобщо Meta Systems правят много добри неща, които няма да ги счупите по жипките
                Враг усраине

                Коментар


                • #23
                  От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                  Вий какви джипки карате че ми стана интересно? Ако алармата е монтирана кйакто на повечето коли зад таблото, при едно наводняване алармата е най малкия проблем като се има в предвид - табло, борд компютър, други модули, радио ...
                  Най-лесния начин за тотал;но изолиране:
                  Разтапяте 10 пръчки топъл силикон в една тенджера, изкарвате алармата от кутийката, хващате я за антената (в повечето случаи само тя е запоена на платката) и я потапяте в тенджерата. Предварително разбирасе трябва да сте изолирали буксите за да не се напълнят пиновете. После като си я монтирате в колата може да си доизолирате буксите с пистолет.

                  Преди доста време оправях компютъра на един джип (не помня какъв беше). Компа беше монтиран зад мотора в моторния отсек. Имаше метална кутия цялата на дупки. Цялата платка беше потопена в прозрачен розов силикон и после бутната в кутийката. Това си беше оригинална изѝолация.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                    По принцип става но на повечето аларми шоковият сензор е вграден в корпуса на алармата а той независимо от какъв тип е си с механичен принцип на действие.
                    И никак няма да му се отрази добре тази процедура.
                    Освен това вместо силикон по-добре да се ползва безцветен нитроцелулозен лак.
                    Най малкото защото след това можеш да върнеш остатъка в кутията и да ги ползваш за друго.
                    Враг усраине

                    Коментар


                    • #25
                      От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                      Ако не се лъжа на алармата, която бях взел датчика бе на ускорение по XYZ... Хващаше и промяна на наклон...
                      Т.е. по-вероятно е да е била с чип (промените на настройките ставаха през дистанционното)...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                        Ако кажеш модела,ще кажа как е направена,на повечето аларми настройката на шоковия датчик е през дистанционното ,бсм валкор! Масово са с пиезо мембрана
                        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                        Анатолий Пейчинов o8875о9815
                        https://dvrbg.com/

                        Коментар


                        • #27
                          От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                          Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
                          ...безцветен нитроцелулозен лак...
                          Става твърд и след време се напуква. Освен това трябват много ръце, за да стане достатъчно дебело.
                          Опитвал съм с обикновена боя на спрей също. Поне външо изглеждаше ОК доста дълго време. Ама за слоевете, които нанесох, съхна 1 седмица.
                          Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
                          Най малкото защото след това можеш да върнеш остатъка в кутията и да ги ползваш за друго.
                          Остатъка от кое?

                          Предполагам че двукомпонентен безцветен лак за брони например би бил адекватен. Няколко ръце. Ще изсъхне за няколко часа, ще е колкото дебело искаш, и ще си остане пластично прилично дълго време.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                            Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                            Има, но "алармата" не се чува под вода. Преди повече от 20 г. имаше канадско производство отговарящи на стандарт против прах, вибрации и течности. Мисля, че и някои модели на вайпър също са такива.
                            Това е случаят за алармата в кофата с вода.
                            Което не означава,че звукът не се разпространява многократно по добре във вода, отколкото във въздух. (справка навигация/локация на подводни лодки, ...озвучаване с музика на плувни басейни и СПА помещения), което подсказва(примерно) използването на кондензаторен тип източник на звук.

                            Промишленият стандарт за апаратура устойчива на прах/влага си съществува и сега и навсякъде.
                            http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code

                            А пък съвсем друг е въпросът в каква вода ще се топи джипката..., да не излезе само алармата на брегът.
                            В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                            В. Иванов

                            Коментар


                            • #29
                              От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                              Предполагам че двукомпонентен безцветен лак за брони например би бил адекватен. Няколко ръце. Ще изсъхне за няколко часа, ще е колкото дебело искаш, и ще си остане пластично прилично дълго време.
                              Има известен риск от утечки по платката и си зависи каква електроника е използвана. Ако е чисто аналогова, фабрично е изпитано ( пълен тест на Х изделия) слой хелметексово лепило и после заливка с епоксидна смола.( от най евтините) 100% безпроблемно за работата на устройството.
                              В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                              В. Иванов

                              Коментар


                              • #30
                                От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                                Има си конкретни лакове за целта... Ето например от конкретно изделие:
                                Лак ...... притежава много добри електроизолационни свойства и се употребява за импрегниране на намотките на електротехнически изделия с клас на топлоустойчивост на изолационната система до “F” (150 оС) включително. Хомогенен, прозрачен, без мехури; нелепнеща гладка горна и долна повърхност; нечуплив при огъване.
                                Импрегнационен лак ....... представлява модифицирана полиестерна смола, разтворена в органични разтворители.
                                Съхнене дебел слой 6ч/130С. Втвърдяване не повече от 2ч/130С.


                                Или пък спрей: Спрея е високо температурен, полиестерно модифициран лак, съхнещ на въздух, подходящ за приложения клас Н. Лака съхне на въздух много бързо, като осигурява много твърдо и гъвкаво покритие, дори с пъти по-бързо съхнене при изпичане. Отлична устойчивост на топлина, киселини и основи.Подходящ за импрегниране на трансформатори, статорни намотки, печатни платки, резистори, кондензатори и др.
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X