Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Херметична / водоустойчива автоаларма?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

    Сигурен съм че има специализирани лакове за целта но аз съм ползвал няколко пъти някакъв лак за заливане на ттансформатори.
    Получава се добре и изобщо не съм забелязал нужда от повторно третиране. Доста гъст е и остава достатъчно дебел слой. Не съм забелязал и да си взаимодейства с пластмасите на компонентите.
    Това имам и това ползвам.
    Естествено избягвам да ползвам подобен метод защото платката след това става неремомтируема.
    Скоро обаче ще права пак същото.
    Направих един дс/дс инвертор от 12 на 5 волта които изведох на 2 USB порта.
    Зареждачка, която ще ползвам на мотора един вид.
    Трява само да затворя конектрите надеждно че ако влезе лак по контактите направо ще трябва да правя друго....
    Враг усраине

    Коментар


    • #32
      От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

      Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
      Сигурен съм че има специализирани лакове за целта но аз съм ползвал няколко пъти някакъв лак за заливане на ттансформатори....
      Посочените лакове са точно такива - пише си - за трансформатори, намотки на електродвигатели, платки, резистори и т.н.
      Просто при малки платки със спрей се работи по-лесно, отколкото с баката лак..
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #33
        От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
        Просто при малки платки със спрей се работи по-лесно, отколкото с баката лак..
        По-лесно - да, ама какво правим под чиповете и другите чаркове. От личен опит ти казвам че до там не достига така, както ако го топнеш и оставиш няколко секунди да се избълбука.

        А трансформаторите и намотките обикновено ги "импрегнират" под вакуум, за да може лака да влезе навсякъде в дълбочина.

        Ако не трябва прозрачност - онова, дето споменах от фирма ANG е перфектното за целта - пластично е, прави достатъчно дебел слой, двукомпонентно е, трайно е. И си е за това. Топиш цялата платка без конекторите, или обилно я намазваш с четка, изчакваш да се стече излишъка, после слагаш платката в някаква кутия с повече дупки по нея, просто за да защитава покритието от нараняване, и толкоз. Че даже и някаква ремонтопригодност ще има след това Ако пък и конекторите са автомобилни, може и в подкалника да го монтираш - те 3/4 от модерните возила имат набутани електроники и конектори на невероятни места. Чак да се чуди човек как изкарват по 10 и кусур години.

        ПП: Китайските ксенонови баласти например вътре са заляти с подобно, но по-меко и не се слепва с платката - после може да се махне.

        ППП: Имаше и някакви пластификатори за епоксидна смола, от която тя ставаше същата - гумена като силикон. Ама подробности не знам. На едни приятели някакъв им беше забърквал.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

          За целта има специални смоли,които да запечатат цялата платка.Предполагам ,че само с херметическа кутия, платката се обрича да умре бавно в собствената си"пот".Все пак,ще се затвори атмосферен въздух.
          0888 364 731

          Коментар


          • #35
            От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

            Първоначално публикуван от B58 Преглед на мнение
            За целта има специални смоли,които да запечатат цялата платка.Предполагам ,че само с херметическа кутия, платката се обрича да умре бавно в собствената си"пот".Все пак,ще се затвори атмосферен въздух.
            Това с въздуха е решим проблем. Да кажем, че винаги можеш да и "духнеш" в кутията някакъв инертен газ, например аргон, но заливането е по-надеждно...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #36
              От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

              Леле в каква задълбочена посока отиде темата...
              Чудя се ако пусна тема за това как се вари яйце до къде ще стигнем и колко технологии за това ще излязат наяве.
              Начи навремето руснаците лакираха платките, които се ползваха в промишлената електроника.
              Не мисля, че е било кой-знае колко високо-технологичен процес и как се е гарантирало че лака влиза и под компонентите.
              Важното е че работеха надеждно в металургията.

              Това, което имам и ползвам е еднокомпонентен лак за заливане на трансформатори и мирише точно като нитроцелулозен такъв.
              Както казах, ползвал съм го няколко пъти и според мен върши работа.
              И мисля, че същият ефект ще се постигне с такъв от магазина без да е свръх специализиран.
              Просто днешните са доста по-редки и може би наистина ще се наложи платката да се къпе няколко пъти.
              И да съхне пак няколко пъти.
              А си мисля, че ако се опече след къпане на някаква умерена температура процеса на съхнене ще се съкрати драстично.

              Тези моторджийските, които съм дал по-горе и съм пипал не за предназначени за потапяне във вода.
              Има маншон на конектора, койти би издържал заливане с маркуч примерно, да я вали директно или нещо такова.
              Ако обаче алармата се потопи изцяло то със сигурност няма да оцелее.
              А няма да оцелее заради конектора, който не е херметизиран.
              Не че няма такива, например този тип на AMP.

              За такъв тип аларми ли точно въпросът?

              Според мен това е леко безсмислено но...
              Враг усраине

              Коментар


              • #37
                От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                Първоначално публикуван от B58 Преглед на мнение
                За целта има специални смоли,които да запечатат цялата платка.Предполагам ,че само с херметическа кутия, платката се обрича да умре бавно в собствената си"пот".Все пак,ще се затвори атмосферен въздух.
                Силикагел са измислили за тая цел. Едно пакетче преди да го затвориш, и проблема с "потта" е решен.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                  Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
                  Това например е брутално идиотоустойчиво заедно с дистанционното.
                  Няма причина да не става за кола.
                  Или това.
                  Изобщо Meta Systems правят много добри неща, които няма да ги счупите по жипките
                  Приближаваме се до истината. Тия някой продава ли ги тъдява (надежден) или трябва да си ги изписвам от чужбинско?

                  Джипката е УАЗ. При това от един месец се кара със сгънат брезент и като условия за работа на електрооборудването има доста общо с моторите. Трайно сухо място няма, но и никъде не става вирче като на другите коли, нищо не му се затваря/заключва, "таблото" му е една ламарина на която са завинтени 5 прибора и 3 лампи.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Херметична / водоустойчива автоаларма?

                    Тцъ, louis.de или през местните "дилъри" като моторко или беге райдър.
                    Поне аз не знам директен истински представител на мета систем в БГ.
                    Враг усраине

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X