Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диодно осветление на автомобил

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Диодно осветление на автомобил

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    ...Това което не ми хареса е ниското максимално захранващо напрежение на ИС - 18V. Ако всичко по-автомобила е наред, бива. Но ако се получи така нареченият "load dump", е много вероятно ламбите да се преселят във вечните силиконови полета...
    до момента не съм видял изгоряла - или на всички колите им са изправни, или... Вариантът на китайците за ограничаване на тока само с резистор е много по-лош, особено ако са сметнали резистора при 12V вместо при 13.5-14...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #17
      От: Диодно осветление на автомобил

      При мен също няма дефектирали. Затова споменах, че проблемът е по-скоро теоретичен. Също така, споменах че съм доволен от продукта.
      Въпреки това, може да помислите по въпроса. Към автомобилната електроника има определени изисквания.
      Като втора препоръка - има някакъв по-малък размер сулфидни крушки, които нямахте като асортимент, а са актуални, тъй като се монтират и в съвременни автомобили.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #18
        От: Диодно осветление на автомобил

        Сулфидните са даже 3 дължини, пък на волвото ако видиш какви са крушки, ще паднеш (като разглобих плафона и разбрах защо тия коли са по 100 бона като нови )...
        За съжаление търсенето е минимално и засега не ни се оправдава поръчването на още варианти (различни платки)... Аз моите коли ги "лекувам" с поялника, когато не пасват крушките, направо режа и запоявам...
        Като предпазна мярка би могло да се монтира TVS (предпазен диод), но в крайна сметка, това не е животоподдържаща техника - като (ако) изгори, се сменя...
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • #19
          От: Диодно осветление на автомобил

          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
          ...За плафони и габарити си правим тука в Сф с хубави диоди и специализирана ИС /генератор на ток/...
          Я дай малко сведения какво "си правите" с диоди на автомобилна тема - въпросът живо ме интересува.

          Коментар


          • #20
            От: Диодно осветление на автомобил

            Ако е възможно, наистина ще е интересно и за мен, а предполагам и за мнозина също, да разберем
            какво "си правите" с диоди на автомобилна тема
            Аз отдавна заменям крушките със светодиоди навсякъде, където това е възможно в автомобилите си. В приборното табло, плафони, ключовете за ел.стъклата, подсветката на панела за управление на парно или климатроник и т.н. Сега вече излязоха светодиодни крушки за почти всичко, но тези за основните светлини - къси/дълги май все още не са с достатъчен интензитет, способен да замени стандартна крушка 60/55W.
            P.S.Малък пример за замяна на крушки в ключ за ел.стъкла Renault Scenic / Megane, направена от мен преди време:
            и накрая как изглежда:
            Последно редактирано от Алекс Маринов; 15-12-13, 21:57.
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • #21
              От: Диодно осветление на автомобил

              Точно тоя ключ с оригиналната крушка загрява плашещо. Има смисъл.

              Коментар


              • #22
                От: Диодно осветление на автомобил

                Да, даже започва да топи светлофилтъра /цветната подложка/, в която е монтирана. Освен това тези дребосъци - лампички в ключовете горяха често и беше неприятно да търся ключа пипнешком, а смяната си е цяло приключение. Освен самото разглобяване на ключовете, само за да ги извадя, трябваше да сваля цялата лавица с тонколоната на вратата. Аз затова и започнах подмяната им със светодиоди. Първоначално ползвах ярко бели, но в тъмното малко дразнеше. После намерих хубави жълти и с тях резултатът беше по-добър, а и май още светят, иначе щяха да са ме потърсили да ги сменяме.
                А тогава дори не се караше денонощно на фарове, както сега.
                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                First impression is not always true. Get inspired.
                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                Reading is sooo boring, unlike writing!

                Коментар


                • #23
                  От: Диодно осветление на автомобил

                  Карам служебен форд транзит,който от както е станал автомобил,никога ама никога не са му работели едновременно всички светлини отзад,карам го от чисто нов модел 2002 или 2004 г.Основно му горят стоп и габарит,сменяш едната ,след 2-3 дни гори другата,сменяш другата и след няколко дни гори първата,сменяш и двете и след седмица задължително едната от двете е заминала,и така преставаме да обръщаме внимание и си караме,преди две седмици се запънах да реша проблема,купих осрам лампи,смених ги и точно след един ден задна лява изгоря габарита,същия ден взех още един комплект и ги смених всички лампи отзад с чисто нови и след два дни задна дясна спря да свети,отварям ,лампата бяла от вътрешната страна на балона,писна ми и купих първите светодиодни лампи в магазина ,сложих ги и вече две седмици карам безгрижно.Както се сещате обаче, ........габарит и стоп са в един корпус и стопа не се различава достатъчно ясно от габарита или поне не се различава достатъчно ясно колкото ми се иска....та търся вариянт за направи си сам нещо което наистина да върши работа,дори обмислям да оставя габарита където си е а стопа да го преместя на секцията на фаровете за мъгла които са също червени и поне при натиснати спирачки ще вадят очите на задния....!

                  Лампите които ме тормозят са в тоя корпус !

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ламп.jpg
Прегледи:1
Размер:6.4 КБ
ID:5562536

                  Също един колега ми обяснява че ако стъклото е червено,то светодиодите също трябва да са червени вместо бели.Днес сложих светодиодна лента на мястото на щатната лампа в багажника и стана ден,та се замислих дали да не спретна някаква постановка със стара фасунка.Честото горене на лампите го отдавам на това че форда е товарен и е на ресори и си вози и друса доста отзад,редовно срещам подобни с несветещи я ляв я десен стоп.
                  Последно редактирано от Roninn; 08-02-14, 22:52.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #24
                    От: Диодно осветление на автомобил

                    Намали напражението към габаритните диоди за да им падне яркостта. Свържи последователно резистори, диоди, каквото избереш.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Диодно осветление на автомобил

                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      Намали напражението към габаритните диоди за да им падне яркостта. Свържи последователно резистори, диоди, каквото избереш.
                      Искам да усиля стопа защото е слаб и трябва да си под прав ъгъл за да го видиш,на тъмно е горе долу нормално,но денем е зле.
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • #26
                        От: Диодно осветление на автомобил

                        Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                        ...
                        Ако можеш да пробуташ разхода като служебен, купи готови диодни стопове (а не лампи). Да поставиш диоди на мястото на лампи е тегава работа - обикновено умират от топлина или не светят достатъчно.

                        Ако все пак искаш да слагаш диоди на стоповете, с бели няма да стигнеш далече. Сложи червени и ще спечелиш около три пъти по-голяма яркост (просто червеното стъкло няма да спира 2/3 от светлината за да промени цвета).

                        Осрам са известни с неудачния компромис между яркост и живот на лампите. Пробвай Нарва, базовата серия. Мерни и напрежението на акумулатора (лампите на спирачките много страдат от него).

                        Коментар


                        • #27
                          От: Диодно осветление на автомобил

                          Погледни и фасунките... Понякога браждят от вибрациите, което унищожава лампата много бързо (в старт/стопен режим)
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Диодно осветление на автомобил

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:uploadfromtaptalk1391950019697.jpg
Прегледи:1
Размер:42.6 КБ
ID:5562633 така си реших проблема аз, за габарит светят 9 диода а за стоп към 40. Крушката не е много красива, но пък свети добре, особено стопа. Играчка е като цяло. Ако искаш инфо - звънкай, че от телефона трудно пиша. Поздрави.
                            I'm not Lost, I'm Discovering !

                            088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                            Коментар


                            • #29
                              От: Диодно осветление на автомобил

                              Диодни стопове няма да минат,ммтранс давай подробности тука
                              Това е лента нали
                              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                              Анатолий Пейчинов o8875о9815
                              https://dvrbg.com/

                              Коментар


                              • #30
                                От: Диодно осветление на автомобил

                                Ако искаш да стане читаво, виж какво е писал Ясен: забрави за лампите. Отделни светодиоди, 1 до 3 вата, според формата на "стопа" и начина на монтаж.
                                Обикновено за мигачи са достатъчни 1ват жълти, спокойно може да се 350-400милиампера, по простата причина, че не светят през цялото време. За минимално преправяне - на всеки диод последователно резистор , излиза около 27 ома, 5-10 вата. Взимай корпус с квадратно сечение, че лесно се монтира.
                                За стоповете - м0же 1 ват, може 3, не помня на транзита колко са дълбоки стоповете. Тъй като стопа може да свети дълго време, задължително изрязваш алуминиева пластина с дебелина 3-5мм и максимално голям размер, който може да се монтира на място. за мощността се ориентирай да се падат грубо по 10 сантиметра квадратни на ват.. Резисторите ги подбираш съответно според резултата. Взимай 10 ватови, пак с квадратно сечение на корпуса, че кръглите са терсене за монтаж.
                                Самите резистори струват стотинки, диодите са 4 до 15 кинта бройката, зависи какви и от къде.
                                Ако стопа и габарита са на едно тяло (двойна лампа), просто на жицата на габарита вързваш резистори така, че да получиш примерно 0.5 вата. Пада върху червените и жълтите светодиоди е различен!
                                И не забравяй да сметнеш мощността на гасящите резистори. Примерно 14V напрежение на системата - 3V пад върху светодиода = 11V / 1А = 11 ома. 11V * 1А = 11W. Това означава, че резистора трябва да е минимум 20W за да работи спокойно вълго време, тоест 2 х 22 ома/10 вата в паралел и всичко спи. Сметката е примерна, но не е далеч от истината.

                                Всичко от гореказаното се отнася за в случай, че търсиш максимално прост и дълговечен начин да се справиш със задачката. Ако търсиш и икономия на ток, тогава минаваш на импулсен преобразувател (по-скоро 2) и леки промени по инсталацията.

                                Правил съм го в разни варианти (с резистори и с DC-DC) на няколко автомобила, при що-годе старателно изпълнение, проблеми няма и няма и да има.

                                П.П. Ако имаш проблем с релето на мигачите, имаш 2 лесни избора - търсиш си реле като за светодиодни мигачи, по едно време китайците ги продаваха в и-бей за има няма 2 лева. Другия лесен вариант е да си намериш реле от дърта Тойота или от каквото и да било други, на което регулирането на токовата "защита" е през обикновен резистор. То се вижда, обикновено е 1-2 вата, няма как да го сбъркаш. Сменяш го с мялко по-голям (нагласистика), докато започне да мига с правилната честота и си готов. Въпрос на късмет (с намирането) и на 20-30 стотинки за резистори.
                                Последно редактирано от tef4o; 10-02-14, 08:14.
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X