Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко са защитени автомобилите ни?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Колко са защитени автомобилите ни?

    3/4G модемите също са уязвими - физически, като компонент/модул. За да бачкат трябва да имат захранване, антена, активна сим-карта.
    Казано иначе, нека първо аз да мина с отвертката или секачките, пък след това ти си хакай на воля...
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #17
      От: Колко са защитени автомобилите ни?

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      първо аз да мина с отвертката или секачките, пък след това ти си хакай на воля...
      Няма да има нужда. При този вид автомобили така със секачките ще получиш напълно неупотребимо недвижимо имущество.

      Просто такива автомобили не трябва да се купуват.

      Коментар


      • #18
        От: Колко са защитени автомобилите ни?

        Една от схемите, за които се е чуло - оставяш си колата на мивка, там ти копират чипа в ключа, сигнала на алармата, евентуално взимат отпечатък на ключа, ако изобщо е с ключ. След известно време просто идват, отварят и си тръгват все едно е тяхна. Виждал съм ключар как прави копие на ключ по оригиналния, със все чипа в него - въпрос не на минути, а на секунди.

        Болшинството аларми/централни заключвания могат да се хванат от разстояние с антена, така или иначе, та самото отваряне не е велик проблем. Проблема е подкарването след това.

        На по-предния събор за да отворим едно терано разглобихме 2 други, и пак успяхме само задната врата да отворим. Гадината си блокира ключалките и колкото и да бъркаш и дърпаш през лайсната не става. Отвътре не може да се отвори - езичето се движи свободно.

        Някой "професионалист" сигурно ще се справи без особени усилия с това, ама поне за хептен тъпанарите защитата е достатъчна, при положение че искат да влязат тихо и без зулуми.

        А "профитата" ако решат и репатрак ще си докарат. Отърване няма.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Колко са защитени автомобилите ни?

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Няма да има нужда. При този вид автомобили така със секачките ще получиш напълно неупотребимо недвижимо имущество.

          Просто такива автомобили не трябва да се купуват.
          Не си прочел внимателно. Не става въпрос да се реже наред - навсякъде където има кабел, а избирателно - само където е необходимо.
          А за буквоедците - след това изолирайте срязаните проводници с нещо подходящо за целта...

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ...Някой "професионалист" сигурно ще се справи без особени усилия с това, ама поне за хептен тъпанарите защитата е достатъчна, при положение че искат да влязат тихо и без зулуми.

          А "профитата" ако решат и репатрак ще си докарат. Отърване няма.
          И те вероятно много биха искали да е така... Много биха искали и "ти" да мислиш по тоя начин, за да не слагаш някаква допълнителна защита, понеже видиш ли нямало смисъл...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #20
            От: Колко са защитени автомобилите ни?

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            Не си прочел внимателно. Не става въпрос да се реже наред - навсякъде където има кабел, а избирателно - само където е необходимо.
            Сега си представи че всеки отделен акт на запалване на двигателя се разрешава от Централата. С криптографски защитено съобщение, пратено през модема.

            Щото нали защита. И грижа за клиента.

            Коментар


            • #21
              От: Колко са защитени автомобилите ни?

              Това нещо собственикът му беше убеден, че посмъртно не може да се подкара без оригиналния "ключ" (в кавички, щото, знаете, не е ключ), който не пожела да даде. Консултации с Еди Рангелов, той пита в "Балканстар" - не, не и не, само с оригинала на големия талон, заявка в Щутгарт, два месеца и т.н. Викнах аз един случаен авто-ключар да я отвори, за да я разкостваме за части. Той бръкна с пластина между стъклото и вратата по познатия от филмите начин, отвори багажника с бутона от купето, откачихме акумулатора отзад в багажника, за да не писка алармата. Платих му 10 ли 20 лв. и ключарят пита: "Ама само това ли искате ? Нещо нов ключ да направим ?" Аз - , "че може ли ?". А той: "Естествено, че може, ама ще отнеме 1 час".
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • #22
                От: Колко са защитени автомобилите ни?

                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                Това нещо собственикът му беше убеден, че посмъртно не може да се подкара без оригиналния "ключ" (в кавички, щото, знаете, не е ключ), който не пожела да даде. Консултации с Еди Рангелов, той пита в "Балканстар" - не, не и не, само с оригинала на големия талон, заявка в Щутгарт, два месеца и т.н. Викнах аз един случаен авто-ключар да я отвори, за да я разкостваме за части. Той бръкна с пластина между стъклото и вратата по познатия от филмите начин, отвори багажника с бутона от купето, откачихме акумулатора отзад в багажника, за да не писка алармата. Платих му 10 ли 20 лв. и ключарят пита: "Ама само това ли искате ? Нещо нов ключ да направим ?" Аз - , "че може ли ?". А той: "Естествено, че може, ама ще отнеме 1 час".
                Принципно, по подобен начин е устроена "сигурността" на повечето серийни продукти.

                Коментар


                • #23
                  От: Колко са защитени автомобилите ни?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Сега си представи че всеки отделен акт на запалване на двигателя се разрешава от Централата. С криптографски защитено съобщение, пратено през модема.

                  Щото нали защита. И грижа за клиента.
                  Представям си как отивам на почивка и за лош късмет, там няма 3/4G покритие, а аз трябва да стартирам моторетката на автомобила. Е няма да има подобен разговор и кореспонденция като тая която ще последва...
                  Ясене, за чесане на клавиатурите, хипотетично би могло да бъде и по описаният от теб начин. Както добре знаеш, на практика това едва ли ще е възможно скоро. По ред причини...
                  Съвсем бегло ще спомена и за тънкият момент, че за подобен вид "услуги" е редно клиентът да бъде информиран и да се е съгласил...
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Колко са защитени автомобилите ни?

                    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    Съвсем бегло ще спомена и за тънкият момент, че за подобен вид "услуги" е редно клиентът да бъде информиран и да се е съгласил...
                    Споко, съгласил се е клиентът. Пише го в дребния шрифт на договора за покупко-продажба.

                    И нищо хипотетично няма в ситуацията. Вече.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Колко са защитени автомобилите ни?

                      Защитена...едва ли. В смисъл ако фабричния ключ с имобилайзер е защита, значи съм защитен. Знам че всеки айдук с малко познания ще я отвори със завързани очи и за това правя каско....не че коли като моята ги крадат де.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Колко са защитени автомобилите ни?

                        Първоначално публикуван от dragozow Преглед на мнение
                        Знам че всеки айдук с малко познания ще я отвори със завързани очи и за това правя каско....не че коли като моята ги крадат де.
                        Че ще я отвори - ще я отвори. За да я подкара му трябват малко повече от малко познания, а в общия случай на такива с достатъчно познания колата трябва да е с нещо интересна, за да се захванат точно с нея. Значи или да е масова, или да е търсена, или да е скъпа. Или просто за да ти искат откуп, но поне возилото трябва да си струва.

                        А на каското не разчитай твърде. От личния ми опит е някаква "такса спокойствие", ама като си направиш сметката какво се случва при кражба и на колко ще я оценят, сметката е на ръба да не излезе, особено ако си плащал каско дълго време. При щети картинката също е твърде смешна. Това за стар автомобил де. За такъв от магазина през първите 4-5 години е друга хавата.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Колко са защитени автомобилите ни?

                          Могат и да те "катастрофират" вече... Не става съпрос вече как и защо... а, че могат... т.е. няма нужда да я крадат или да те отвличат примерно, просто спирачките отказат дистанционно... и няма и да разберат, че е хакерска намеса...
                          или превеждаш едни пари - за да пътуваш или... не пристигаш...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Колко са защитени автомобилите ни?

                            И какъв се очертава отговора все пак?
                            GPS системи https://www.easytracking.bg/
                            Пътна помощ навсякъде и по всяко време https://закъсах.бг

                            Коментар


                            • #29
                              От: Колко са защитени автомобилите ни?

                              Темата я разделям за себе си на три части:
                              - колите достататъчно сигурни ли са при ПТП - ми очевидно още не са.Има всекидневни примери за жертви.Навсякъде по света.Нови и стари.Големи и малки.Скъпи и евтини.Както каза някой преди мен - вчера са били по-несигурни, а утре ще бъдат по-сигурни от днес.Всеки водач знае, че не железата, коланите и възглавниците го пазят, а основното е той да шофира безопасно.
                              - дали е стигнал момента автомобила (или злонамерен хакер/терорист/абе...някой лош) да контролира личното ППС вместо собственика в движение - вероятно технологично е възможно вече.По ред причини няма как да стане масово явление поне десет-двайсет години напред.Нито ще има толкова продадени автомобили, които да поддържат подобна онлайн връзка, нито жизненоважните системи биха били свързани с нея, нито възможността за подобна намеса ще е толкова просто нещо.И още ред по-дребни фактори пречат колите изведнъж да станат кораба на Вейдър...
                              - дали е възможно личното ни возило да бъде откраднато - ми не само е възможно, но е просто избор на професионалиста, дали да го избере тази вечер точно.
                              Няма работещ метод, по който колата ни е невъзможно да бъде открадната.
                              Всички сме слушали истории за нагли, хитри, и почти невъзможни методи за отваряне, пускане, или придвижване на открадната кола.
                              От вандалски взлом, през бутане броня в броня, товарене с репатрак, ТИР, или паяк, до по-модерни методи на неоторизиран достъп и пускане на мотор.
                              Има от всичко, носят се легенди.Някои от нас със сигурност имат и интересни истории по въпроса.
                              Та не знам в кой ще е мерилото, да каже - сигурни ли са колите ни????
                              Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                              0887/осемпет 66 4осем

                              Коментар


                              • #30
                                От: Колко са защитени автомобилите ни?

                                Първоначално публикуван от D.Dimitrov Преглед на мнение
                                И какъв се очертава отговора все пак?
                                Какъвто и в цялата информационна сигурност. Пък и в сигурността изобщо. Едни продукти ще са лесни за изтърбушване, други - не толкова, вероятно за сметка на някои удобства при използване, цена или друго танто за танто.

                                С тази разлика че тук след първите няколко хиляди големи бели вероятно или пазарът, или регулациите ще доведат до по-сериозно отношение.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X