Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за два алтернатора на една кола

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Я, Дядо се е събудил. А той остана след мене. Аз ги напуснах в 6:30.......
    "За Родину и Сталина...." може и да не се спи или при нужда да се възкръсва от пепелта (поне тези които сме от по-старата генерация)
    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Аз и тука да те питам ......
    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    .......
    Спамери. Ще идвате съботно-неделно на по кафе и клюка да си мерите шотки диодите на живо


    П.П. Вашите мнения ги знам, ценя, взел съм ги предвид и съм на 100% съгласен с тях (като съм изпълнил и дадените съвети масимално възможно) интересно ми беше някой с опит в електропатологията ........
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

      ДедоУ, я ми виж нормалното състояние на стаята:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:staia.jpg
Прегледи:1
Размер:228.4 КБ
ID:5527634

      Сега даже не е разхвърляна, щото текущия проект ми е в компютъра. Дип че нямам широкоъгълен обектив, щот това далеч не е всичко.

      Патологията вкъщи по отношение на всякакви тоци е еднолично в мое лице. И нЕма оправия никаква - трябва да ме заключат нЕкъде с много здрава ключалка.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

        Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
        На празен ход волтмерите показват 12.5V (общо напрежение на акумулаторните банки) амперклещите показват 10-12А (нещо се пълни). 13+ волта става при подаване на газ на средни и нагоре обороти, що' - догадки
        При връщане на газта пак сме на 12.5, а лампата на единия алтернатор за момент ярко премигва за незаряд, що' - догадки?
        При работа на пълно натоварване алтернаторите пращат в инсталацията 120А ( без лебетки ) но единия грее повече, що' - догадки?
        На празен ход алтернаторите загряват много бързо и повече от мотора, що' - догадки?
        Към жълтите "Оптима" акумулатори има ли някакви специални изисквания за първоначални цикли заряд разряд?
        Ако някой има отговори на догадките да казва, ако има въпроси да пита........
        Аз ако съм на теб ще почна да чета темата от началоПо лодките как е.
        На празен ход не зареждат,за това четеш 12.5 волта,трябва им поне 1200 оборота на мотора за да зацепи алтернатива и да ти даде тик.
        При връщане на газта единия алтернатор е прочел вече че втория зарежда и съвсем връща със зареждането и му светка лампата за незаряд.
        Единия грее повече щото болен здрав носи,единия винаги върви пред другия и вижда повече зор и от там грее повече.
        На празен ход като четеш 12.5 волта ли греят или като е разредена батерията?Ако е второто след даване на газ то греят щото батерията попива около 40% от ампеража си и им идва зор.
        Жьлтите имат като всеки гел или глас мат батерии определен начин и волтаж на зареждане.Не ми се търси сега от пада какви са точно,но всичките проблеми горе са свързани с неправилно регулиране на тия алтернатори,няма да питам какъв регулатор ползвате,ме пак навлизаме в меката нива.

        Сега си представи лодка с 2 мотора и алтернатори,всичко това отива в една банка батерии.При вас разликата е,че един мотор върти 2 алтернатори,при нас всеки мотор върти поне един алтернатор,но като почнеш да ги мериш и пипаш и е така как ти го описваш еле ако регулатора е тъпо парче.

        Аз съм с 2 Катерпилара в момента и само един алтернатор на мотор,брата май е на една с 2 алтернатора на нов Катерпилар,ще ме накараш да ходя да ти снимам.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

          Справки ако някога останеш без работа свирни и те наемаме веднага,бирата от нас
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

            Ще се вози ли на лодка?
            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

            Коментар


            • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

              Ще бачка,ше ми се вози......аз возя ли се???

              Е от такива като тебе ни излиза лошо реноме на мързеливи!!!Какти се събра в устата,къртовски труд е това,не ме карай да ти снимам как съм се попотил
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                Патологията ще е като се върнат ония хаймани от Малайзия.

                Дайте сега да измислим универсалния офроуд-алтернатор.

                Алтернаторът (идеализирано) е генератор на променлив ток с честота, пропорционална на честотата на въртене на вала и напрежение без товар, пропорционално на същата тази честота (за момент пропускаме диодите, за тях после). Хитрината е, че вътрешното му съпротивление е почти изцяло индуктивно и съответно пак пропорционално на тази честота. Т.е. ако му дадем намотката накъсо, през нея ще тече променлив ток, който по големина не зависи от честотата (оборотите). Ние обаче не я даваме накъсо, а през изправител я свързваме към източник на напрежение (батерията). И какво става - до някакви обороти не тече никакъв ток, после напрежението стига до напрежението на батерията и токът почва почти линейно да расте с оборотите, после по-бавно и при високи обороти се приближава до споменатия ток на късо съединение. Точно този ток се пише гордо на етикета и се нарича "ток на самоограничаване". Това "самоограничаване" е и причината регулаторите на алтернаторите да нямат ограничение по ток, каквото имат регулаторите на едновремешните постояннотокови генератори. Алтернатора (с някои условности) просто не можеш да го претовариш по ток.

                Много лесно можем да удвоим тока на самоограничаване, като пренавием алтернатора с двойно по-дебела жица и двойно по-малък брой навивки. Така ще се запази и геометрията му, и температурното му оразмеряване. Да, ама от това ще произлязат и двойно по-високи минимални обороти, при които алтернаторът започва да работи (а максималните обороти, при които той ще се разбие, ще са си пак същите). Т.е. при дадена конструкция и размери можем да си направим произволно мощен алтернатор, но колкото по-мощен го направим, толкова по-високи обороти ще изисква той за да започне да върши работа. При цивилните автомобили компромисът се прави така, че при празен ход на двигателя да има минималната необходима мощност, за да захранва поне системите на двигателя. В по-високите режими на разположение има повече ток.

                Съотношението между празния ход и максималните обороти на един бензинов двигател е нещо от рода на 1:10 (примерно от 600 до 6000 об/мин). Съвременните алтернатори понасят развъртане до 16000-18000 об/мин, за кратко и до малко повече, ама такива уговорки не важат като шофираш. Така че си подбираме съотношение на шайбите такова, че алтернаторът да се развърта до 18000 при максималните обороти на двигателя и оттам идва той да се върти с около 1800 при минималните. При дизелите съотношението максимални/минимални е малко по-малко и съответно там алтернаторът на празен ход се върти по-бързо, което е добре, но той се върти не много по-бързо.

                Ние офроудърите, искаме повече ампери, че лебедките харчат, ако може без алтернаторът да е по-голям. Туних-фирмите предлагат такива алтернатори, "усилени" по схемата по-горе - пренавити с по-дебела тел и обявени за 200-300-350 ампера. Резултат - като настъпиш двигателя имаш повече ток, но на празен ход е малко или никак.
                Първоначално публикуван от червените алтернатори дето днес отидоха в Малайзия
                Because of the radical design, output at idle is usually 0 and because of additional heat created; these units should not be operated at full output for more than a few minutes.
                Което не е добре - на празен ход вместо да зареждаш, харчиш от батериите, а за да зареждаш - трябва да развърташ двигателя, за което се харчи гориво и ресурс.

                Да правим отделна трансмисия на алтернатора, която да го държи в подходящи обороти независимо от двигателя, е трудно.

                И какво ми идва на ум - превключване на изправителя между триъгълник и звезда. В ниски обороти алтернаторът работи на звезда (примерно както си е оригинално) и прави някакъв ток, а във високи се превключва в триъгълник (и се печелят +70% ток). Разбира се, има и вариации на идеята като свързване на двойки намотки последователно/паралел, но всички те се свеждат до едни ключове, които да окъсяват едни намотки в подходящ момент.

                С релета може, но не е технологично. Искам да е с мосфети. Тъпото е, че мосфетът трябва да издържа на гейта си работното напрежение на генератора (15в) + напрежението на диодите в моста (2-3в) + напрежението, което му трябва за да е напълно включен (примерно 10 волта). Или друга хитрина, за която не се сещам.

                Спарки, помагай.

                Другата хитрина за туних на алтернатори се състои в шотки-диоди. В цивилните алтернатори не ги ползват заради значителния обратен ток, но всъщност може да се сменят половината без обратният ток да се забележи и така да се спестят още 7% по напрежение, а значи и по ток, и почти двойно по греене.

                Коментар


                • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                  Бенцбосе, скива ли основния момент - на сушата, на празен ход алтернаторите ТРЯБВА да зареждат. Тия не го правят и тука малко свирка без топче уцелихме, ама вече ще знаем.

                  Коментар


                  • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                    Справки ако някога останеш без работа свирни и те наемаме веднага,бирата от нас
                    Трай че и без това все повече се замислям да си обирам крушите.

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Спарки, помагай.
                    Стандартно MOSFET-ите издържат 25 волта на гейта си. Стандартно се управляват с 15. Хитринка има - правят се регулатори (то е BJT + ценер и 2-3 резистора) - като напрежението е под 15 - пускат всичко, като е над 15 - не му дават да е повече. Драмата е че трябва да са двупосочни. Друга хитринка е да се направят през оптоизолатори. И в двата случая имаш една шепа елементи, дето за да са надеждни се правят от скъпи части.

                    Все пак, драсни една принципна/идейна схема да видим какво ще измъдря по въпроса. Има и MOSFET-и за синхронно изправяне с повече крака, има и чипове за управлението им. Трябва да се помисли.

                    Мислил ли си за тиристори, между другото?
                    Последно редактирано от sparkybg; 18-10-13, 01:48.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                      Нямат място тиристорите в тази проблематика. Голям пад. Ще рисувам, ама като се наспя.

                      25 волта е съвсем на ръба и ще трябва да се мисли нещо.

                      Коментар


                      • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Бенцбосе, скива ли основния момент - на сушата, на празен ход алтернаторите ТРЯБВА да зареждат. Тия не го правят и тука малко свирка без топче уцелихме, ама вече ще знаем.

                        То те че трябва трябва ма нещо пак регулирането май ви е куцало.

                        Е преди седмица закарах една лодка със стари Детройт 6/92 и алтернатори на 32 волта.Палиш и бачка единия,другия почва да набива над 1100 оборота или поне това им беше идеята.Първия изгорял,някой го беше вързал на ебем страна и се наложи да го сменим с нов,че 1100 оборота ясно ма на кофти време вървим с 1000 че и по - малки някой трябва да зарежда батерийките,а няма как да караме на един мотор с 1100,а другия на 600 да речем.

                        На някои по-нови от 40 годишни им трябва форца на мотора на място за да включи алтернатора,да срита тока към батериите.На място или на 800 оборота може да си трака цял ден,не ми ли набия ръчките до 1000 да речем ток не прави,като върна след това на 800 пак вкарва ток ма по-малко и така до следващото спиране на мотора.После пак палиш,ръчка да срита и после връщаш на колко ти трябва.


                        Идвайте със Спарки на специализация или ше дойдеме ние с една 30 метрова до Европа с по 2 алтернатора на мотор и 3-4 банки батерии.Плаша те,да,БУ
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                          Хрумна ми нещо, което е чисто механично, но би трябвало да върши работа - cvt трансмисия м/у двг. и алтернатор, но направена така, че при ниски обороти на двг да повишава тези на оста на алтернатора. По този начин при ниски обороти /празен ход/ няма да е изобщо напразен, а ще отива за заряд. Е трябва да се помисли и за малкия въртящ момент на двг. при ниски обороти и затрудненото потегляне, но и сега малките двигатели при вкл. климатик го имат този проблем.
                          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                          Коментар


                          • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                            Хидравлично с ограничение на дебита на помпата в обороти
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                              Не беше регулирането. Алтернаторите на по-ниски обороти направо ХАРЧЕХА ток (разбирай - регулаторите пуснали възбуждането на макс и пак не успяват да произведат ток поне него да си върнат). Бая пулене падна с амперклещите. Чак сега прочетох на сайта им онова за output at idle = 0. Не е и нула ами е минус направо.

                              Както се разбра, ония 86A at idle (2400 min-1) се оказа че са при 2400 оборота НА ДВИГАТЕЛЯ, това е idle за тях. Нямаш представа какъв езиков анализ на документа трябва да проведеш, за да предположиш че това са обороти на двигател а не на вала на алтернатора (както са описани всички нормални алтернатори). В тоя момент алтернаторът със заводската си шайба е развъртян до към 6000 оборота. И не мое го оставиш с нея, щото ще му разплетат ротора, като го настъпят.

                              Продават го за "the ultimate audio alternator" - кво аудио като ревне двигателя на 7500 бе? 300-те ампера ги дава тогава, гадината.

                              Гееве.

                              Коментар


                              • От: Въпрос за два алтернатора на една кола

                                А ние толкова не се задълбочаваме.На 1000 коня дизел работни обороти са му 600,на 900 оборота почва да зареждат алтернаторите /2 мотора,не си играем на дребно /и на около 2200 оборота харчим по 300 литра на час та не ги карам много злобно.

                                Задръж така,снимам ти снимка от офиса.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X