Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел загрява при изкачване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Дизел загрява при изкачване

    Може да грее и от лоша центровка - личен опит с Пежо 405 Д със замръзнал ангренаж и прескочил ремък. При -15 външна температура се опитваше да прегрее. Също и от каране на неподходяща предавка - примерно, 4 или 5 та, а му трябва 3-та, пак вдига градусите, ама това би трябвало всеки да го знае...
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • #17
      До: Дизел загрява при изкачване

      Нищо му няма - просто не е за такова каране. Не по такъв релеф, и сигурно не толкова тежка кола. Не знам колко години сам се чудех, додето просто не изтупах от прахоляка няколко книжки.

      Коментар


      • #18
        До: Дизел загрява при изкачване

        Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
        Може ли по технически обосновано мнение защо издухалите двигатели загряват при катерене?
        Това съм го чувал от много хора ама никой не може да ми каже конктретно защо...
        Всичко идва от загубата на компресия.
        При ниска компресия, горивната смес изгаря по бавно в процеса на горене и разширение. Съответно и отделянето на топлина е по продължително.
        Обратното - по висока компресия, по висока скорост на изгаряне на горивната смес, и по малко време на отделяне на топлина.

        Коментар


        • #19
          До: Дизел загрява при изкачване

          И ефективно продухване на цилиндъра в края на такта.
          Затова дизелите и веднага прегряват от горивно гладуване. Много по-бързо, отколкото от неефективен радиатор.
          Пак затова не обичат многото обороти. А малките бързоходни пък просто се претоварват на баира, и мигновенно измръзват на спускането.

          Коментар


          • #20
            До: Дизел загрява при изкачване

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            И ефективно продухване на цилиндъра в края на такта.
            Затова дизелите и веднага прегряват от горивно гладуване. Много по-бързо, отколкото от неефективен радиатор.
            Пак затова не обичат многото обороти. А малките бързоходни пък просто се претоварват на баира, и мигновенно измръзват на спускането.
            Ефективното продухване на цилиндъра в края на работния такт е свързано с газоразпределението , а не с компресията . С други думи : ако регулирането на клапаните , както и всички останали центровки по запалването и ГНП са като по учебник , а двигателя е "издухал" и пак си грее по нанагорнище , тогава кой е виновен ?
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #21
              До: Дизел загрява при изкачване

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              Затова дизелите и веднага прегряват от горивно гладуване. Много по-бързо, отколкото от неефективен радиатор.
              Пак затова не обичат многото обороти. А малките бързоходни пък просто се претоварват на баира, и мигновенно измръзват на спускането.
              Е как ще прегрява от горивно гладуване? Нали при дизела сместа се регулира качествено, а не количествено като при бензина.
              Аз знам че бензинките греят от бедна смес.

              Иначе колата беше на майстор че тракаше адски много- беше неправилна центровката на помпата с един зъб.
              Обаче това с гренеето си остана и с новата центровка.
              Сега вече е по тих и малко по мощен, обаче има друг проблем.
              Преди с сбърканата центровка дори студена сутрин палеше буквално от четвърт оборот.
              Сега като е студена върти повече докато запали и първите 5-6 сек ако не му подам газ гасне и като запали избълва сив пушек, а преди палеше без да му подавам газ и без облаци.
              Някой има ли идея това от какво се появи?
              Същото поведение има Ситрона ми на който обаче не му работи термоампулата за студен старт.
              Обаче на тая алфа 145 термо ампула няма.
              Има някаква система с един датчик на блока и една джаджа на помпата в която влиза едно кабелче.
              Дали проблема не е именно в тази гад?
              Прикачени файлове
              Ники

              Коментар


              • #22
                До: Дизел загрява при изкачване

                Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                Има някаква система с един датчик на блока и една джаджа на помпата в която влиза едно кабелче.
                Дали проблема не е именно в тази гад?
                Точно тази джаджа е авансатор за студено палене. Обаче не съм сигурен как е направена при конкретния модел. Жичката до нея може да е датчик за включено положение, а трябва да има термосонда, която я пуска при студен двигател.
                Възможно е тя да не е работела и преди, а поради прескачане на ремъка в посока предварение колата да е палила добре. Сега, след оправяне на центровката, този авансатор трябва да работи за да пали лесно.

                Коментар


                • #23
                  До: Дизел загрява при изкачване

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Точно тази джаджа е авансатор за студено палене. Обаче не съм сигурен как е направена при конкретния модел. Жичката до нея може да е датчик за включено положение, а трябва да има термосонда, която я пуска при студен двигател.
                  Възможно е тя да не е работела и преди, а поради прескачане на ремъка в посока предварение колата да е палила добре. Сега, след оправяне на центровката, този авансатор трябва да работи за да пали лесно.
                  Аз си мисля че ремъка не е прескочил а са го сложили така именно за да пали лесно без тази система.
                  Дори майстора който ми оправи центровката нямаше представа как работи тая джаджа.
                  Зачетох се в един Service manual за въпросния двигател и там е показано с картинки тая система в помпата как ползва налягането на нафтата с клапанче да управлява нещо.
                  Обаче не са описали датичика какво подава, какви параметри трябва да има и най важното няма схема.
                  Aко някой има някаква документация за въпросната помпа за която знам само че е Bosh VE-R-508 монтирана на фиатовски мотор 1.9 ТД да прати нещо да се образовам.
                  Ники

                  Коментар


                  • #24
                    До: Дизел загрява при изкачване

                    Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                    Обаче не са описали датичика какво подава, какви параметри трябва да има и най важното няма схема.
                    Aко някой има някаква документация за въпросната помпа за която знам само че е Bosh VE-R-508 монтирана на фиатовски мотор 1.9 ТД да прати нещо да се образовам.
                    Описание на системата KSB на руски
                    https://htftp.offroad-bulgaria.com/p...nts/GNP/20.jpg
                    https://htftp.offroad-bulgaria.com/p...nts/GNP/21.jpg

                    Коментар


                    • #25
                      До: Дизел загрява при изкачване

                      Защипи нафтата в най-лютата зима, прати изметната глава на шлайф, и додето я чакаш прочети някой учебник за техникума. Там пише.
                      А преди намесата на модератора, в този пост пишеше и че не се каня да се боря с ничие войнстващо невежество.
                      Повече гориво - повече топлина? Прилично разбиране за термодинамиката, просто отпреди 30 века. Но те вече са минали, и чисто интуитивно резонното поведение щеше да бъде задаване на въпрос при среща с неразбираемото твърдение на човек, който вероятно знае какво казва. Така че намесата на модератора в случая е контрапедагогична.
                      Последно редактирано от Стефан; 02-05-10, 01:24. Причина: превод от Стефански.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Дизел загрява при изкачване

                        Колега, айде първо си виж охладителната уредба, премери компресията и налягането на маслото.
                        Ако всичко там е наред, после да говорим за горивната уредба.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Дизел загрява при изкачване

                          Не бе, моята теза е че най-вероятно всичко на мотора си му е в ред. Просто микроскопичните дизелчета турени на джипове, се държат така. И аз колко съм му треперил ...

                          Коментар


                          • #28
                            До: Дизел загрява при изкачване

                            Точно, слабо дизелче за тонове ламарина. Моя също загрява зверски на по-дълго изкачване. Просто свикнах с времето.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Дизел загрява при изкачване

                              Offtopic: В този ред на мисли и малко встрани от темата как ви се струва 2.0 dCi, 175 коня, на купе 1655кг. без водача, т.е. за при мен (паркетника от подписа ми)?
                              Renault Koleos, Dinamique, 175hp http://www.youtube.com/watch?v=lq3eCuMXeEw

                              Коментар


                              • #30
                                До: Дизел загрява при изкачване

                                Малко материал за разсъждение: Кариерен камион Белаз с дизелов двигател и мощност 2300 к.с. има собствено тегло 150 т. и товари още 180 т.
                                Значи това животно със 7 конски сили на тон припка по равното (не Хасфалт разбира се) с 50 км/час и катери баир с 30 км/час
                                И това всичкото не веднъж в седмицата като нашите галени куклички, а в режим 24/24. Демек без почивка.
                                Така.
                                И тези конски сили са на вала на двигателя; след него обаче има генератор-двигателна група, т.е. КПД пада още заради преминаването механична -> електрическа -> механична енергия и загубите при регулирането.
                                С това, което остава накрая като мощност на задния мост вече не ми се смята, защото ми е неудобно...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X