Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Клапани с натриево охлаждане

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Клапани с натриево охлаждане

    Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
    Клапаните с натриево охлаждане не само, че не са по-тежки, ми направо са си по-леки от най-близките им по размер плътни такива. Лично съм ги мерил на електронна везна.
    Нищо чудно няма. Натрият е по-лек не само от желязото, но и от водата.

    Коментар


    • #32
      До: Клапани с натриево охлаждане

      Да, това си го спомням от Химията при г-н Бумбаров в техникума, дето ни повтаряше, че до един сме простаци и дебили.

      Пояснявам за неразбралите - изпускателните клапани И на ГАЗ 53, И на ЗиЛ 130 са с натриево охлаждане.
      С "Фармахим" - непобедим
      Дизел - само дънки!

      Коментар


      • #33
        До: Клапани с натриево охлаждане

        А и на двата двигателя ли има система за въртене на клапана?

        (Май сме учили в един и същи техникум)

        А на Ясен за това че било скъпо...
        Колко по-скъпи и сложни неща се правят в съвременните мотори,стига да има полза от тях?!
        Причината да не се използват е именно развитието на технологията на материалите и отражението на това върху конструкцията на целия двигател.
        Последно редактирано от cecoa1; 19-05-10, 21:43.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #34
          До: Клапани с натриево охлаждане

          Добре, нека си поговорим.
          Че е по-скъпа технология е безспорно. Повече операции за изработката,включване на допълнителен материал,операция по запечатването му и т.н.
          В наши дни всеки икономисан цент в производството е от значение.
          Ще дам само един пример с биелите.
          Ако знаете, на много съвременни двигатели капака на биелния лагер не е отделен елемент обработван отделно. Поначало биелата се изработва цяла, отвора за лагера се шлайфа и там каквото му трябва, и се пробиват отворите за шпилките. След това долното ухо на биелата се отслабва диаметрално със зарез и са сцепва. Не се правят никакви допълнителни обработки на челата, като шлайфане, напасване и т.н. Двете половини се напасват по кристалната структура на среза и това е напълно достатъчно. Това за себестойноста.
          Да се върнем на клапаните. Има и още нещо. Кухото стебло предполага и по-долям диаметър. Това от своя страна намалява проходното сечение на колектора точно на входа или изхода към цилиндъра, което от своя страна влошава пълненето/изпразването и съответно води до загуба на мощност. Да сте виждали съвременен двигател с дебелина на стебло на клапан над 9мм. Напротив, чудят се как да ги направят по-тънки. А и по-леки, защото при съвременните високооборотни двигатели намаляването на масите и инерционните сили е от голямо значение.
          Да, Зиловия клапан сам по себе си е чудесен, търсена е надеждност, но на каква цена? От 6 литра/ 160 коня / 6,5 степен на сгъстяване(цитирам по памет, моля извинете ако има неточност, но е там някъде)

          Коментар


          • #35
            От: До: Клапани с натриево охлаждане

            Двигатель ЗМЗ-4054.10
            Бензиновый , 4-цилиндровый, рядный двигатель с турбонаддувом и охладителем наддувочного воздуха.
            Особенности конструкции: стальной коленчатый вал, кованые пор­шни, выпускные клапаны с натриевым охлаждением, усиленная диа-фрагменная пружина сцепления и водомасляный теплообменник.
            Двигатель имеет чугунный блок цилиндров, 4-х клапанную систему газораспределения, два верхних распределительных вала, цент­ральное расположение свечей зажигания, электронную систему управления двигателем и наддувом.
            Предназначен для установки на легковые автомобили среднего класса и легковые автомобили-внедорожники.

            Толкова време се чудех какви са тез специални клапани...който даже и руснаците правят масово...а обяснението е било толкоз просто!
            Мерси, че образовахте и мен...
            [SIGPIC]http://picbg.net/u/14372/36944/427687.gif[/SIGPIC]

            Коментар


            • #36
              От: Клапани с натриево охлаждане

              Здравейте. Наистина малко стара е темата, но да се включа и аз. На Алфа 164 2.0 TS изпускателните също са с натрий.Поздрави
              WJ 4.7 Limited
              0889 70 70 42

              Коментар


              • #37
                От: Клапани с натриево охлаждане

                Първоначално публикуван от Dany_iv Преглед на мнение
                Здравейте. Наистина малко стара е темата, но да се включа и аз. На Алфа 164 2.0 TS изпускателните също са с натрий.Поздрави
                На фиятите и ланчите 2000 16в също,имат и навика да се срещат с буталата!
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #38
                  От: Клапани с натриево охлаждане

                  Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                  На фиятите и ланчите 2000 16в също,имат и навика да се срещат с буталата!
                  Хаха..По този начин и аз разбрах, че са с натрий. Поздрави
                  WJ 4.7 Limited
                  0889 70 70 42

                  Коментар


                  • #39
                    От: До: Клапани с натриево охлаждане

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    По-горе съм ви дал линк към статията за натрий в нашия Форум...
                    Ми не работи линкът...
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #40
                      От: Клапани с натриево охлаждане

                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...113#post722113
                      Мисля, че е това.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Клапани с натриево охлаждане

                        Интересно е какво ще правим при евентуален контакт на течния натрий с водна пара или въздух - гори бурно и гасенето е изключително трудна задача.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Клапани с натриево охлаждане

                          Първоначално публикуван от vlp Преглед на мнение
                          Интересно е какво ще правим при евентуален контакт на течния натрий с водна пара или въздух - гори бурно и гасенето е изключително трудна задача.
                          Е, той натрия в клапаните не е 5 кила. А за да стигне до вода/пара, трябва да се строши клапан., като едновременно с това в цилиндъра има вода/пара. Аз не се сещам за възможен такъв сценарий.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #43
                            От: Клапани с натриево охлаждане

                            офф
                            Днес някой спомена че хидравличните повдигачи на почти всички автомобили са едни и същи.Някой който е видял повече двигатели може ли да се произнесе!
                            Sent from my Nokia s fenerche

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X