Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Клапани с натриево охлаждане

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Клапани с натриево охлаждане

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    С рязането наистина внимавайте, натрият е доста серт вещество. Топи се при 98 градуса, които с рязането всякак ще постигнете, а разтопен и на въздух се самозапалва. И гори доста силно, и пушекът му хич не е безобиден. Иначе не знам, защо трябва да са скъпи - нито натрият е скъп, нито тръбичка трудно се прави.
    Като учех,имах един даскал,много колоритна и интересна личност.Той ни описваше,как навремето,като е бил още юноша,използвали стари самолетни клапани с натрий,за да гърмят с тях.
    А,за да гръмне такъв клапан,го срязвали но не целият,а само донякъде(и то с триста зора,сещате се защо).След направата на срез,хвърляли клапана във вода(някоя локва) и той гърмял,като се разцепвал на парчета(които пък летели като шрапнели).
    Виждал съм,как натрий реагира с вода,а и човекът ни го обясни горе долу,та имам някаква представа какво се случва на практика,но нека някой по-вещ в химията(примерно Ясен),да каже как се обяснява това явление.

    P.S.Наистина,явно съм сгрешил за двигателя на ГАЗ 53,ако има някой вещ,нека провери дали не съм объркал и другата информация,за двигателя на ЗИЛ 130,че от много четене на техническа литература преди време,започвам да обърквам някои неща.(та явно,четенето не е много полезно).
    Последно редактирано от cecoa1; 10-04-10, 22:35.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #17
      До: Клапани с натриево охлаждане

      http://forum1.offroad-bulgaria.com/s...d.php?p=722439

      Коментар


      • #18
        До: Клапани с натриево охлаждане

        Има развитие по темата - намерих бракуван нов клапан, със шупла в главата => е разхерметизиран и всякакви минимални шансове "да гръмне" отпадат.
        На който му се гледа - да заповяда да го колнем.
        С "Фармахим" - непобедим
        Дизел - само дънки!

        Коментар


        • #19
          До: Клапани с натриево охлаждане

          Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
          Има развитие по темата - намерих бракуван нов клапан, със шупла в главата => е разхерметизиран и всякакви минимални шансове "да гръмне" отпадат.
          На който му се гледа - да заповяда да го колнем.
          Изобщо не са минимални шансовете да гръмне. Ще ви ръководя, то се е видяло че отварям кръжока по химия.

          Коментар


          • #20
            До: Клапани с натриево охлаждане

            Ясене, топи се, бълбука...

            Да не се случва нещо като "heat pipe", ама в по-високотемпературен режим? Аз не съм се задълбавал де, ама нещо такова ми се мота в чутурата?

            Колкото до натрия - показваха ни в училише. Парченце натрий в чаша с вода - седи на повърността на топче и не може да си намери място - пътува отгоре, съска и се топи. А опиташ ли да го спреш на място се сърди, пуши че и да се запали иска.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              До: Клапани с натриево охлаждане

              По-горе съм ви дал линк към статията за натрий в нашия Форум.

              Иначе - в клапана натрият просто се плиска нагоре-надолу и с всяко плисване пренася и топлина. Нагрява се в по-топлия край и изстива в по-студения.

              МНОГО по-ефективно е от топлинните тръби. Разликата от топлинните тръби е, че тук няма фазов преход, а преносът на вещество е принудителен.
              Последно редактирано от Ясен; 13-04-10, 00:02.

              Коментар


              • #22
                До: Клапани с натриево охлаждане

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Изобщо не са минимални шансовете да гръмне. Ще ви ръководя, то се е видяло че отварям кръжока по химия.
                Аз казах, че в клапана има шупла и е разхерметизиран. Не виждам как ще гръмне.

                Да не говорим, че тези няколко капки, които изтекоха от шуплата при деликатно нагряване, като се смесиха с вода изобщо не съскаха - може би защото натрия разтопен, знам ли.

                Иначе около мястото на теча си има яко бяло окисен слой... Значи не е менте натрия.
                С "Фармахим" - непобедим
                Дизел - само дънки!

                Коментар


                • #23
                  До: Клапани с натриево охлаждане

                  Всичко е наред тогава. Вече клапанът е пълен не с натрий, а със сода за бъчви. Тя не е опасна, само си измийте ръцете после.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Клапани с натриево охлаждане

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Всичко е наред тогава. Вече клапанът е пълен не с натрий, а със сода за бъчви. Тя не е опасна, само си измийте ръцете после.

                    Измийте ли?! Я идвай тука да режем. Тамън ще си спомниш как изглежда натрия.
                    С "Фармахим" - непобедим
                    Дизел - само дънки!

                    Коментар


                    • #25
                      До: Клапани с натриево охлаждане

                      Виноват, че не прочетох всичко от край до край.(може някъде да се е споменавало).
                      Някога на "Слатина" до "ПЖИ-то"имаше един склад за метални отпадъци.Там имаше стари двигатели от самолети(витлови).Ние като ученици в горния клас кой знае от къде бяхме разбрали, че в цилиндрите на тези самолети имало клапани които гърмели във вода.
                      Отидохме веднъж няколко приятели, поскитахме по боклуците и от раздробените двигатели събрахме 10-20 клапана.
                      На един от бандата баща му имаше работилничка в гаража и ние го издебнахме когато е на работа и палнахме флекса му.
                      Когато ги разрязахме се оказа, че само в 8 бяха кухи и имаше нещо вътре.Веднага отидохме до едно близко безлюдно блато и хвърлихме един във водата.
                      Гръмна доста живописно-почти като на филмите и ни окъпа целите с блатна вода и тиня.
                      Последно редактирано от CarTest™; 19-05-10, 13:24.
                      Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Клапани с натриево охлаждане

                        Мда, това с клапаните с натрий е вече малко остаряла технология и се среща рядко. Просто диаметъра на стеблото се увеличава ,а от там и масата на клапана и инерционните сили и т.н. Вече има достатъчно температуроустойчиви стомани, които могат да минат и без допълнително охлаждане.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Клапани с натриево охлаждане

                          Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
                          Мда, това с клапаните с натрий е вече малко остаряла технология и се среща рядко. Просто диаметъра на стеблото се увеличава ,а от там и масата на клапана и инерционните сили и т.н. Вече има достатъчно температуроустойчиви стомани, които могат да минат и без допълнително охлаждане.
                          Не е и само до маса. Вече гледат да запазят всичката температура в цилиндрите, че да се повиши КПД-то на двигателя, например. Тоест, спестяват едно допълнително охлаждане, което трудно подлежи на контрол, за разлика от щатното водно, да речем.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Клапани с натриево охлаждане

                            И двамата не сте прави, просто е скъпо.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Клапани с натриево охлаждане

                              Клапаните с натриево охлаждане не само, че не са по-тежки, ми направо са си по-леки от най-близките им по размер плътни такива. Лично съм ги мерил на електронна везна.
                              С "Фармахим" - непобедим
                              Дизел - само дънки!

                              Коментар


                              • #30
                                До: Клапани с натриево охлаждане

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                P.S.Наистина,явно съм сгрешил за двигателя на ГАЗ 53,ако има някой вещ,нека провери дали не съм объркал и другата информация,за двигателя на ЗИЛ 130,че от много четене на техническа литература преди време,започвам да обърквам някои неща.(та явно,четенето не е много полезно).
                                ЗИЛ 130 изпускателен (не си в грешка)
                                Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X