Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Турбо, NOS, компресори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Турбо, NOS, компресори

    Първоначално публикуван от ceko26 Преглед на мнение
    Значи топлината на изгорелите газове е нежелан ефект за ефективноста турбото.Вече за трети път ми се случва да чета, че се използвала температурата на газовете. Започнах да се съмнявам в мен ли е проблема.От време на време се зайгравам с някое друго турбо знам за какво става въпрос.
    Турбото при дизела повишава КПД-то като позволява повече въздух да изгори с по-малко нафта.Тоест с турбо получаваш много мощност при малко увеличен разход на дизел.
    При бензина увеличаваш работния обем НАПРИМЕР - 2000 куб.см с включено турбо има мощност и разход като за 4000 куб.см.Много въздух позволяват много бензин да изгори ,а това е равно на много енергия.
    мдаммм..... при дизела даже, ако има междинен охладител на въздуха, още по-добре
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • #32
      До: Турбо, NOS, компресори

      Първоначално публикуван от ceko26 Преглед на мнение
      Значи топлината на изгорелите газове е нежелан ефект за ефективноста турбото.Вече за трети път ми се случва да чета, че се използвала температурата на газовете. Започнах да се съмнявам в мен ли е проблема.От време на време се зайгравам с някое друго турбо знам за какво става въпрос.
      Напротив, топлината на изгорелите газове е търсен ефект при турбото. Колкото е по-горещ даден газ, той се разширява и увеличава налягането си ако е в константен затворен обем. По този начин той може да свърши повече работа(в случая да вдигне оборотите на турбината => от там на компресора => следователно по-високо налягане на входа на двигателя). Нежелано е нагряването до по-висока температура на работното колело на турбината, а то от своя страна я предава на оста. Но съвременните материали решават проблема при колелото, а принудителното охлаждане и мазане при оста.
      Първоначално публикуван от ceko26 Преглед на мнение
      Турбото при дизела повишава КПД-то като позволява повече въздух да изгори с по-малко нафта.Тоест с турбо получаваш много мощност при малко увеличен разход на дизел. При бензина увеличаваш работния обем НАПРИМЕР - 2000 куб.см с включено турбо има мощност и разход като за 4000 куб.см.Много въздух позволяват много бензин да изгори ,а това е равно на много енергия.
      И при бензинов и при дизелов двигател целта на турбото е една - вкарвайки повече въздух в горивната камера има вече възможност да се вкара и изгори повече гориво и съответно да се увеличи мощността.
      По-доброто КПД и икономични показатели идват от по-доброто разпрашаване на горивото от новите инжекционни системи с високо налягане и съответно по-доброто смесообразуване. А не от самия факт, че е вкаран повече въздух.

      Коментар


      • #33
        До: Турбо, NOS, компресори

        Изгорелите газове след запалването са се разширили и нагряли до максимум при следващия такт буталото ги изкарва от цилиндъра следователно повече не могат да се разширяват, а отдават топлина на колекторите.Явно слагат турбото по-близо за да не истиват и да не се свиват газовете.Целта е да се запази обема на горещите газове.
        Ето сега ми се появи нова гънка на мозъка.Благодарности!

        Коментар


        • #34
          До: Турбо, NOS, компресори

          От първия пост на темата става ясно, че турбото дава повече мощност от мех. компресор. Ясно обаче се замислих, защо най-бързо ускорявящите коли(драговете) са с мех. компресори, а не с турбо
          [img]http://www.danasoft.com/sig/thedog444.jpg[/img]
          [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]
          [COLOR=Yellow] един отбор е на света[/COLOR]
          [COLOR=Black]завинаги в нашите сърца [/COLOR]
          [COLOR=Yellow]за нас е той религия[/COLOR]
          [COLOR=Black] о БОТЕВ пловдив[/COLOR]
          [COLOR=Yellow] наи-великия[/FONT][/SIZE][/COLOR]

          Коментар


          • #35
            До: Турбо, NOS, компресори

            Защото няма "ЛАГ" тоес механичния компресор реягира веднага !
            И с механичния компресор газовете могат да се компресират много повече !
            При драгстерите физиката и химията работят по различен начин
            Последно редактирано от CJ_; 21-05-08, 17:00. Причина: допълнение
            Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

            Коментар


            • #36
              До: Турбо, NOS, компресори

              голямо благодаря на Си Джей за обширното изложение по темата с компресорите - внася доста яснота и ми припомня един от моите и на приятелите ми опит да направим Калибра с дизелов двигател... и нали е спортно купе на дизела да сложим турбо - 2x и като капак - турбото взехме от трактор... какво мислите се получи?!? Сравнително прилична динамика /доста по-добра от оригинала/, огромна черна опашка зад автомобила, сериозен фурор у който я види и ..... всичко това продължи около 20-ина минути - голямо мазало стана и при двигателя, и в съединителя и... голям срам Така че поставянето на турбо далеч не е най-енергоемката задача, още повече ако акъла е в по-ограничени количества. Самата подготовка на двигателя и автомобила за това е далеч по-сложна /за нитрото изобщо не говорим - там е още по-.../ Само един въпрос имам - става дума за СААБ и техните прословути компресори с ниско надналягане - така и така слагат копресор - що не слагат сериознен и да наритат конете, а използват такива с по-ниско надналягане
              Пироните и чалга певиците си приличат по това, че ако не ги чукат, няма да пробият.
              Пиронът, който стърчи за награда получава... чук, чук, чук!

              Коментар


              • #37
                До: Турбо, NOS, компресори

                Първоначално публикуван от JI_GIT Преглед на мнение
                Само един въпрос имам - става дума за СААБ и техните прословути компресори с ниско надналягане - така и така слагат копресор - що не слагат сериознен и да наритат конете, а използват такива с по-ниско надналягане
                Предполагам защото СААБ се слави (славеше) и с надеждност Колкото повече риташ конете, толкова по-бързо те се уморяват и ги убиват... или както там беше

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X