Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Почистване на блока преди слагане на нова гарнитура на главата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Ако само това им е кусура, халал да е. От това проблем няма да последва. По-големия проблем е жабурняка и антифриза с цвят на боза. Проблема с тапата най-вероятно от това е тръгнал

    Не ги защитавам, нито обратното - грешката е факт. Не ги знам и кои са, но и да ги знаех нямаше да има особено значение.

    От блока на двигателя, който аз ремонтирах, изсипак доволно количество варовихк на люспи. Което е по-големия проблем.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Ако само това им е кусура, халал да е. От това проблем няма да последва. По-големия проблем е жабурняка и антифриза с цвят на боза. Проблема с тапата най-вероятно от това е тръгнал

      Не ги защитавам, нито обратното - грешката е факт. Не ги знам и кои са, но и да ги знаех нямаше да има особено значение.

      От блока на двигателя, който аз ремонтирах, изсипак доволно количество варовихк на люспи. Което е по-големия проблем.
      На снимките са две тапи , не една
      ЕДНАТА тапа я извадих.
      За да извадя другата, трябва да махна сегашната 'нова' и после да набивам пак друга.
      ти какво мислиш - да я оставя ли така?

      Коментар


      • #18
        А за 'жабурняка' ти какво би направил?

        Коментар


        • #19
          Измиване обилно с вода и после жълтозелен антифриз на Елф - запечатва всичко и приключваш с ръждата.
          Фиат Купе
          Опел Фронтера В
          Мицубиши Паджеро Пинин

          Коментар


          • #20
            Много "специалисти", но колко са чували за RA - или казано иначе average roughness - грапавина на повърхнината? Колко са наясно, че за конкретни метални гарнитури, като например на Тойота, се иска специфичен диапазон от стойности на RA в микро-инчове? Че иначе ще ви текне гарнитурката от раз?

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от Dilomski Преглед на мнение
              ...в микро-инчове
              Мхм, ако ги имаме в микрометри или някъде се мъдри Nx, няма да ни се получи никак.
              Последно редактирано от sparkybg; 19-09-24, 11:40.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                Първоначално публикуван от Dilomski Преглед на мнение
                Много "специалисти", но колко са чували за RA - или казано иначе average roughness - грапавина на повърхнината? Колко са наясно, че за конкретни метални гарнитури, като например на Тойота, се иска специфичен диапазон от стойности на RA в микро-инчове? Че иначе ще ви текне гарнитурката от раз?
                Ъмчи то значи това е описано в документацията към повечето гарнитури. Понякога е описано дали повърхностите трябва да са обработени с шлайф или с фреза...
                Или намекваш, че "специалисторите" дори не умеят да четат?


                Важното е, че си събрал смелост за да публикуваш тая безценна информация половин година след като въпросът е престанал да е актуален...
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • #23
                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Мхм, ако ги имаме в микрометри или някъде се мъдри Nx, няма да ни се получи никак.
                  Въпросът е принципен, когато шлайфистите дори нямат уред за измерване, било то в микро-инчове или в микрони, пардон микро-метри.
                  Последно редактирано от Dilomski; 19-09-24, 13:05.

                  Коментар


                  • #24
                    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    Ъмчи то значи това е описано в документацията към повечето гарнитури. Понякога е описано дали повърхностите трябва да са обработени с шлайф или с фреза...
                    Или намекваш, че "специалисторите" дори не умеят да четат?


                    Важното е, че си събрал смелост за да публикуваш тая безценна информация половин година след като въпросът е престанал да е актуален...
                    Този въпрос е винаги актуален, защото двигатели се ремонтират и ще се ремонтират и никой не се е родил научен.
                    Последно редактирано от Dilomski; 19-09-24, 13:04.

                    Коментар


                    • #25
                      Първоначално публикуван от Dilomski Преглед на мнение

                      Шегичката ти е плоска (пън интендед), защото въпросът е принципен, когато шлайфистите дори нямат уред за измерване, било то в микро-инчове или в микрони, пардон микро-метри.
                      Мхм,. толкова плоска че нямам протекъл двигател, без значение от вида на гарнитурата.

                      Вдругиден отварям поредния. С метална гарнитура. Боядисана. И смятам ако няма изненади (не се отваря заради гарнитура/глава/блок, а заради друго) в същия ден да го сглобя, без изобщо да гледам колко е Ra-то на главата, стига някой преди мен да не се е изходил по въпроса.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                        Мхм,. толкова плоска че нямам протекъл двигател, без значение от вида на гарнитурата.

                        Вдругиден отварям поредния. С метална гарнитура. Боядисана. И смятам ако няма изненади (не се отваря заради гарнитура/глава/блок, а заради друго) в същия ден да го сглобя, без изобщо да гледам колко е Ra-то на главата, стига някой преди мен да не се е изходил по въпроса.
                        И колко време ти изкарват ремонтираните двигатели, преди да изкихат?

                        Коментар


                        • дядо владо
                          дядо владо коментира
                          Редактиране на коментар
                          Туй за Ra-то на главата не го знаех 🙄 Баси и аз от 2008 съм дядо и от тогава правя и двигатели и .......нямам умрял поради протекла гарнитура от неравности или прекалена лъскавинЯ , ( от какво ли не друго имам ) ☕

                      • #27
                        Трябва ли да се маже с нещо сива триангелитова гарнитура между чугунени блок и глава?
                        Мненията са противоречиви.

                        Коментар


                        • #28
                          Първоначално публикуван от Dilomski Преглед на мнение

                          И колко време ти изкарват ремонтираните двигатели, преди да изкихат?
                          Незнам. Няма изкихал.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #29
                            Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
                            Трябва ли да се маже с нещо сива триангелитова гарнитура между чугунени блок и глава?
                            Мненията са противоречиви.
                            Нямам никаква идея какво е "триангелитова" гарнитура, но и не помя да сум чел техническо ръководство, в което да пише че гарнитурата се маже с нещо. Обикновено фабрично си имат нанесен уплътнител под формата на боя или ивици, където е нужно.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • ctef
                              ctef коментира
                              Редактиране на коментар
                              Тия с армировката вътре. Било то мрежа или перфорирана ламарина.

                            • sparkybg
                              sparkybg коментира
                              Редактиране на коментар
                              То вече почти няма паронит (общо название на всички уплътнителни материали за гарнитури) без някаква мрежа вътре. Дали метална, кевларена или някаква друга - все има нещо. Болшинството за глави е с доволно количество графит вътре. Има и уплътнния от 100% графит (лично често използвам такива - има дори български производител на листове).

                              В общия случай дори на нормално уплътнение не се маже с нищо. На гарнитура за глава за автомобил, произведен в последните 30 години, която да трябва да се маже с нещо, не съм попадал, независимо от вида.

                              При "по-пресните" автомобили масово се минава на метални гарнитури за глава. "Мазането" при тях също си е заводско, под формата на боя в определени участъци, където е нужна.

                              Сега погледнах - дори жигулска гарнитура вече си идва с нанесени силиконови ивици, където е нужно. А това е автомобил на 60 години.

                              Някога ги мажеха с графитна грес. Не мога да коментирам (д)ефектите и наличието им. Днес бих търсил гарнитура с ивици и не бих мазал с нищо, освен ако в сервизното ръководство не пише друго.

                            • ctef
                              ctef коментира
                              Редактиране на коментар
                              Благодаря!
                              Касае се за наистина много стара кола и гарнитура на над 50г., купувана някога от Кореком. Неползвана разбира се.
                              Явно, технологиите са напреднали, и вече никой не маже.

                          • #30
                            Те това го дава завода производител за мазане на металните гарнитури на Хюндай . Старото производство гарнитура не я ли намажеш с графитна грес ядовете в светло бъдеще са ти сигурни . Навремето гарнитурите на Москвич и Волга задължително ги мажехме с графитна грес и ги оставяхме да омекне поне 2 часа . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250210_131955_977.jpg
Прегледи:129
Размер:391.4 КБ
ID:6988142
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X