Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Симптоми колянов вал/износен двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Според мен бензинът трябва да е на цвят като вода или светло пиво. Впрочем и в БДС пише така макар и не точно с тези думи.

    Този тъмен цвят означава продължително съхранение при достъп на кислород. Или недостатъчно очистване на някой от етапите на производство.
    Преди беше точно такъв цвят. Тази година няколко пъти наливах в туба за резачка/ косачка, единият беше тъмен цвят като от снимката. Явно сега в навалицата се продава каквото дойде.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #47
      Аз бих пробвал да запали като запуша маркуча за обратно гориво. Вадя маркуча , слагам друг стегнат със скоба , края в шишето , и прегъвам маркуча така че да прекъсна изходящото гориво. Но трябват двама души , единия да върти на стартер , другия да контролира налягането от маркуча в шишето. Ако запали , проблема е в регулатора.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        а трябва ли да се прегъне още преди даване на контакт? Защото на контакт си пуска доста бензин

      • motor_men
        motor_men коментира
        Редактиране на коментар
        Прегъни го.

      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        пробвахме с прегънат маркуч, но пак не запали. Мало по живичко завъртя към 600 оборота и след това паднаха до 0 и върнах ключа. Тоест има си бензин, искра, на газ пали. Няма какво друго да е освен лошо горово
        Последно редактирано от neumoren; 22-12-22, 13:05. Причина: добавка

    • #48
      Сега взимаш една спринцовка , пълниш я с бензин , вадиш маркуча на вакуума при колектора , пръскаш през отвора за маркуча и въртиш на стартер. Като пробваш без газ и с леко подадена газ. Ако пак не запали , диагнозата е ясна.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        имаш предвид да сваля вакума на регулатора където влиза в колектора, да сложа маркуча на спринцовката и тотава да се върти стартер, нали?

      • motor_men
        motor_men коментира
        Редактиране на коментар
        Пръскаш директно през отвора на колектора.

      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        пръскам едновременно с въртенето на стартер нали?

    • #49
      ...
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #50
        Явно грамотните са на изчезване щом три месеца се топка топката и няма резултат.
        С това темпо на диагностика, Петилетката е в кърпа вързана.
        Пс. Ако проблемната машина не е на Луната,да вземе някой, който е по близко и да отдели половин час (даже е много) за вярна диагностика.

        Коментар


        • neumoren
          neumoren коментира
          Редактиране на коментар
          писал съм че помпата е проверена от един човек. Всеки следващ който чува колата твърди че върти на стартер все едно няма гориво. Тъй като и аз съм почти сигурен че не е проблема в помпата, правя всички тези тестове.

        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          Явно изоставам от технологиите и не съм се научил да различавам по въртенето на стартера дали има гориво...........
          Поставям манометри,вадя дюзи и се доверявам на зрението и опита си за горивото,а слуха (и стетоскопите) за други цели.

        • neumoren
          neumoren коментира
          Редактиране на коментар
          инжесторите са почистени в един от големите софийски сервизи. Разлика след това нямаше. Повече ме разочарова обаче обяснението че колата не пали след престой защото вечерта преди гасене трябвало ръчно да включвам на бензин. petkov_bb ако имаш видео как върти без гориво, може да го споделиш. Може и моя слух да ме лъже

      • #51
        motor_men ,направих теста - една малка спринцовка в колектора и след това колата запали от раз. Една подробност - маркуча където влиза в колектора няма вадене и да не се скъса или счупи щуцера на колектора, не го мъчих а пръсках директно в него. Проблем ли е за теста? Ако не, това значи ли че регулатора е виновен...
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20221223_141354.jpg Прегледи:0 Размер:1.43 МБ ID:6904292

        Коментар


        • neumoren
          neumoren коментира
          Редактиране на коментар
          Ще опитам, надявам се да се вадят лесно. Преди 3 месеца са сваляни. Слагам всяка в шише и гледам дали пръска като мъгла нали? Ако само "плюе" горивото, е проблем..

      • #52
        Теста е успешен , няма значение , че си пръскал през маркуча. Идеята ми беше да имитираш ускорителна помпа на карбуратор , на Москвич. Ако не беше запалил , диагнозата щеше да бъде заглавието на темата/без колянов вал/. Но това щяхме да го докажем с друг тест. Сегашната диагноза е: ниско налягане на горивото при палене , дюзи в режим на палене , управление на дюзите в режим палене. Регулатора на налягането е за смяна , при положение , че пропуска гориво , възможно е и точно от този теч да пали след няколко опита. Сега правиш следния тест : три пъти подаваш на контакт да работи помпата , и чак на третия път въртиш на стартер. Ако не запали бързо , не го мъчиш повече , а повтаряш теста с прегънат маркуч за обратното гориво , пак с три пъти на контакт да работи помпата.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • neumoren
          neumoren коментира
          Редактиране на коментар
          Иначе ето видео как пали обикновено. Понеже някой писа че може и аз да не различавам кога опитва да запали без бензин https://streamable.com/l4b9sd

        • motor_men
          motor_men коментира
          Редактиране на коментар
          На мен ми се вижда , че се развърта бавно на стартер.

        • neumoren
          neumoren коментира
          Редактиране на коментар
          Според мен върти енергично но нещо не му харесва и накрая спира. Ако го излъжа със пръскане на бензин в колектора или като подам газ преди палене пали. На гас въртенето е същото но накрая запалва

      • #53
        С други настройки на газта(дългия трим да е по близо до бензиновия) и малко опресняване на бензина, пали от втория път. Прави впечатление че отклоненото обратно гориво е по малко на контакт. При завъртане на стартер също пусна по малко гориво от предната седмица, когато я карах на бензин. Не сме прегъвали маркуча този път.
        Последно редактирано от neumoren; 28-12-22, 14:27.

        Коментар


        • #54
          Ъпдейт по темата - смених регулатора на налягането защото имаше голяма вероятност от тестовете до момента той да е проблем. Ефект обаче нямаше. Свалих инжекторите за целта(добре че беше лесно) и пробвах дали на контакт изпускат гориво. Не изпускат и изглеждат идеално чисти(отпадат съмненията че сервиза не си е свършил работата)


          Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
          Сега се налага да извадиш дюзите с рейката , и да видиш какво се случва с тях докато въртиш на стартер.
          това не го пробвах че нямах под ръка точно такава дебелина маркучи. Но ако въпреки че инжекторите са чисти имаме съмнения в тях, ще купя маркучи и ще сравня колко бензин събират в шишетата

          Както писах по рано, като сваля маркуча за обратно гориво от рейката, капе бензин може би към 20-30 мл. Обаче като свалих входящия маркуч - сухо. Това ако има значение

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:GridArt_20230102_124827830.jpg
Прегледи:225
Размер:375.8 КБ
ID:6905660

          Коментар


          • #55
            По-важно е инжекторите да са чисти вътре , това се проверява при тест , как работят в различни режими. Трябва да направиш тест с дюзите докато въртиш на стартер , тогава трябва да впръскват гориво. Входящият маркуч трябва да е пълен с гориво , при разкачването трябва да протече , след като помпата е работила.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Възможно ли е да са разменени входящ/изходящ маркучи ?

            • motor_men
              motor_men коментира
              Редактиране на коментар
              При теста с извадени дюзи , може да ги е разменил. Иначе няма как да са разменени и двигателя да работи на бензин.

            • neumoren
              neumoren коментира
              Редактиране на коментар
              абсолютно не са разменени, с различна дължина са. И мисля че няма спор че входящия маркуч е в ляво на рейката а изходящия в дясно над регулатора
              https://cdn.proxyparts.com/parts/100...1137e8aa3c.jpg

          • #56
            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
            Сегашната диагноза е: ниско налягане на горивото при палене , дюзи в режим на палене , управление на дюзите в режим палене.
            ако приемем че това е проблема, как се решава? Да кажа че към кабелите на бензиновите инжектори са свързаните газовите. Газовите имат една голяма букса за захранване и ако искам да ги спра, я вадя и я свързвам с това. Пробвал съм с нея, но пак не пали от първия опит
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230103_102944.jpg
Прегледи:192
Размер:487.4 КБ
ID:6905774

            Коментар


            • #57
              Ако газовите са нискоомови, възможно е да са повредили електрониката, която управлява бензиновите. Премери ги с мултицет.

              Коментар


              • neumoren
                neumoren коментира
                Редактиране на коментар
                газовите или бензиновите да меря? И какви показания са нормални.. Моите са романо фаст и би трябвало да са на 3,2 Ω

            • #58
              Мериш бензиновите щом като си сигурен за газовите и сравняваш. Ако бензиновите са повече - 5, 6... ома, то газовите са претоварвали изходите. Не съм запознат с този ЕСМ конкретно, но ако има голяма разлика, то трябва да пише грешки, а за да не пише, може да му е бръкнато... Само разсъждавам, че гледам се мъчиш.

              Коментар


              • neumoren
                neumoren коментира
                Редактиране на коментар
                мерих бензиновите, дадоха 16.6, 15.5, 15.3, 14.8 но не трябва да се приемат сериозно показанията защото стойностите всеки път бяха различни

              • Паджеровод
                Паджеровод коментира
                Редактиране на коментар
                Премери ги в двете посоки за всеки случай. Вярното показание излиза поне секунда след като опреш сондите, защото това са индуктивности. Но разликата до газовите е огромна.

              • neumoren
                neumoren коментира
                Редактиране на коментар
                ами няма да е това, щеше да има записана грешка при проблем

            • #59
              Извадих инжекторите и им сложих маркучи да премеря в кое шише колко бензин събира. Оказа се неприложимо първо защото няма място и маркучите се прегъват и второ ставаше въпро за някакви капки, които излизаха от инжекторите а не милилитри. При въртене пръскат мъгла всичките. Дали някой пръска повече или по малко, не може да се каже. Доверявам се на сервиза че са наред
              Сега осъзнавам че онези 2милилтра от спринцовката, които впръсквам в колектора са може би и 10 пъти повече от това, което инжекторите впръскват. Бих се замислил за нови настройки на газта, но не виждам смисъл понеже съм на бензин от копчето и тримовете са на 0%

              Коментар


              • #60
                Да разбирам , че си направил теста както казах , свалени дюзи и свещи , за да върти на стартер с по-високи обороти. И докато въртиш на стартер , дюзите пръскат гориво , така ли? Може да сложиш лист картон пред дюзите , и така да се ориентираш за количеството гориво.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • neumoren
                  neumoren коментира
                  Редактиране на коментар
                  свещи не съм свалял. Сменял съм ги юли месец. Иначе дюзите пръскат

                • motor_men
                  motor_men коментира
                  Редактиране на коментар
                  Идеята да свалиш свещите , беше , да се елиминира и компресията , и двигателя да се развърти с повече обороти на стартер. Но след като , при свалени дюзи и липса на вакуум , се е развъртял достатъчно бързо и дюзите са пръскали гориво , няма нужда да ги сваляш. Сега си намери един изправен и зареден акумулатор с който да подадеш ток само на стартера. Твоя акумулатор е на колата , подаваш контакт само , а с другия подаваш ток само на стартера да завърти двигателя. Би трябвало да запали бързо.

                • neumoren
                  neumoren коментира
                  Редактиране на коментар
                  имаме друга кола - дизел със 77 ампера или подобен акумулатор. Още миналия месец тръгнах да ги сменям но преди това замерих с мултицета и той показа 12,
                  3 волта. Докато моя се колебаеше 12,4-12,5. Но разбира се може да вържем кабелите и да се пробва. Или направо да пробвам със стартерно устройство...

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X