Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Симптоми колянов вал/износен двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

    С леко отворен дросел се всмуква повече въздух , и съответно се повишава компресията в цилиндрите до нужната за запалване на горивната смес.
    Двигателят е бензинов (има и газ).

    Горивната смес се запалва от искрата в свещта.

    Ако се запали от компресията имаме проблем.

    Коментар


    • #32
      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

      Двигателят е бензинов (има и газ).

      Горивната смес се запалва от искрата в свещта.

      Ако се запали от компресията имаме проблем.
      Искрата от свещта запалва горивната смес , само ако последната е компресирана до нужната степен. При плътно затворен дросел , няма нито горивна смес , нито компресия.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        моята логика е че щом няма misfire, има запалване. Свещите са на 0,8мм разстояние, колкото е по спецификация. 4 хил съм минал с тях, но сякаш се влошиха нещата от смяната. На старите само една имаше лещо стопен електрод

    • #33
      МисфайърЪ не зависи само от свещта, чети по нагоре Моторменът.

      Коментар


      • #34
        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

        Искрата от свещта запалва горивната смес , само ако последната е компресирана до нужната степен.
        Ъхъ... затова хубавите двигатели с ръчно или крачно палене (да се разбира Хонда, но и други) имат и декомпресор за стартирането.

        Коментар


        • Никола
          Никола коментира
          Редактиране на коментар
          В повечето случаи е по-скоро да ти е по-лесно да подкачиш гориво, особено при вакуумен карбуратор. То май вече поплавкови не останаха де ...

      • #35
        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

        Ъхъ... затова хубавите двигатели с ръчно или крачно палене (да се разбира Хонда, но и други) имат и декомпресор за стартирането.
        И какво ще правим , ако сега много мотористи с хубави мотори и Хонди не си намерят декомпресора? Имат най-вече едноцилиндровите , защото при 500-800 к.см. в един цилиндър , се създава нещо което е обратното на компресия , та е нужен декомпресор за първоначално завъртане на коляновия вал. То си има и чалъм при ползването на декомпресора. Ако някой път имаш проблем с декомпресора на Хондата , дай малко газ , да се отвори дросела , та да видиш колко по-лесно върти стартера при отворен дросел.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • neumoren
          neumoren коментира
          Редактиране на коментар
          може би и горивото има значение? Със 100 октана не съм пробвал

      • #36
        И със 100 октана колата не пали студена. Върти все едно не стига бензин. Искра би трябвало да има, иначе ще запише missfire. Помпата има нужното налягане, но веднъж за винаги да я изключа от проблемите, мога ли да сваля входящия горивопрод от рейката и да го сложа в шише да се види има ли бензин на контакт и като въртя?


        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
        От: Трудно палене сутрин(при неработил над 12 часа двигател)

        Ако 1.6 на Гранд-а си е все същия G16B, "стъпковото" се сваля без да се налага да се бъзика по неправилни места
        Почиства се лесно, а дали проблема е в него - това вече е друг въпрос. Малко ме стряскаш с тоя "клапан за бензин". Сигурен ли си, че въобще имаш такова нещо?
        Само за пробата, откачи маркуча на обратния бензин от рейката и виж като завъртиш на стартер (на бензин), дали излиза бензин от там. Естествено, добра идея е да сложиш някое шише, в което да влиза бензина.
        Ако протече бензин едва след третото завъртане, търси проблема по трасето на помпата (релета, маркучи, филтри).
        Ако текне бензин още като дадеш на контакт, значи помпата е ОК, търсиш нататък.


        Коментар


        • #37
          Виж къде ти е регулатора на налягане на горивото. Ако ти е възможно - отклони обратното гориво в едно шише, за да видиш при проблемно палене дали го има и колко е.Възможно е регулатора да е в резервоара, или отдолу, под купето около горивния филтър, тогава е почти невъзможно да провериш обратното гориво. При такъв тип горивна система - сложи манометър и виж при стартиране колко бързо горивото достига номинално налягане. Имай предвид, че при стартиране, напрежението на горивната помпа е около 11V и съответно ако е износена или има пропуски в горивопровода в резервоара, може да имаш по-ниско налягане на горивото от номиналното/необходимото.

          missfire,,,, записва при работещ мотор със стабилни обороти, когато хване разлика в ъгловото ускорение на КВ след пореден такт на някой от цилиндрите. При стартиране не са отчита.

          Коментар


          • #38
            Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
            missfire,,,, записва при работещ мотор със стабилни обороти, когато хване разлика в ъгловото ускорение на КВ след пореден такт на някой от цилиндрите. При стартиране не са отчита.
            Сигурен ли си, че става по този начин? Коляновият вал е инертна система. Според мен по вероятно е да се прави от ламбда сондата- пик на кислорода след мисфайър...

            Коментар


            • #39
              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Сигурен ли си, че става по този начин? Коляновият вал е инертна система. Според мен по вероятно е да се прави от ламбда сондата- пик на кислорода след мисфайър...
              Къде има толкова бърза ламбда-сонда, че да си взема няколко?

              Коляновият вал е инертен колкото е инертен. При 30-50 зъба на датчика за положение на КВ и кварцов часовник в компютъра няма никаква грижа да се установят разлики в мощността на цилиндрите от 2-5%. А пък 100% разлика - съвсем.

              Коментар


              • #40
                Aми добре, само че тук става дума за спорадични прекъсвания на свещ, а не за 100% отказ. Та погледнах схема и няма нужда да гадаем: Всяка бобима има 4 извода.+,-,управление и един нарочен за обратна връзка "IGNITION MONITOR"

                Коментар


                • #41
                  Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
                  Виж къде ти е регулатора на налягане на горивото. Ако ти е възможно - отклони обратното гориво в едно шише, за да видиш при проблемно палене дали го има и колко е.Възможно е регулатора да е в резервоара, или отдолу, под купето около горивния филтър, тогава е почти невъзможно да провериш обратното гориво. При такъв тип горивна система - сложи манометър и виж при стартиране колко бързо горивото достига номинално налягане. Имай предвид, че при стартиране, напрежението на горивната помпа е около 11V и съответно ако е износена или има пропуски в горивопровода в резервоара, може да имаш по-ниско налягане на горивото от номиналното/необходимото.

                  missfire,,,, записва при работещ мотор със стабилни обороти, когато хване разлика в ъгловото ускорение на КВ след пореден такт на някой от цилиндрите. При стартиране не са отчита.
                  когато застана пред двигателя, входящия маркуч е отляво на рейката, а регулатора е в десния и край. Имаш предвид да сваля маркуча от регулатора защото обратното гориво може да създава проблем ли? Иначе беше слаган манометър и даваше 4 бара на контакт и 3,5 при опит за палене

                  ​​​​​​​

                  Коментар


                  • stefsab
                    stefsab коментира
                    Редактиране на коментар
                    Имам желанието да провериш:
                    - дали веднага при даване на контакт тръгва обратно гориво.
                    - дали при въртене на стартер струйката обратно гориво е стабилна.

                    Това става като отклониш обратното гориво от рейката с маркуч в прозрачно шише .

                    Ако и в двата случая отговора е "да" - то доставянето на гориво от помпата е извън подозрение

                  • neumoren
                    neumoren коментира
                    Редактиране на коментар
                    окей, ще го направя. Аз бях планирал същото, но на входящото гориво

                • #42
                  Този регулатор има контрол от вакуума в колектора , което обяснява това , че пали при леко отворен дросел , и разликата в налягането при контакт и въртене на стартер. Аз бих пробвал с разкачен маркуч на вакуума.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • neumoren
                    neumoren коментира
                    Редактиране на коментар
                    за дюзите не знам. Иначе на контакт имаше 4 бара налягане преди време

                  • stefsab
                    stefsab коментира
                    Редактиране на коментар
                    Вакуумното маркуче компенсира относителната разлика на налягането вход-изход на дюзите при работа на мотора. Няма особено отношение при стартиране, защото няма значим вакуум в колектора в този момент. Единствено може "да бърка работата" ако тече гориво през него.

                  • motor_men
                    motor_men коментира
                    Редактиране на коментар
                    Вакуум има при затворен дросел , най-вече като се ползва двигателя като спирачка , при палене също се създава вакуум. Имал съм случай с подобен регулатор при който тече гориво от маркуча за вакуума.

                • #43
                  stefsab това е снимка на вакума от последния път като ровех. Има нещо като мокро по него но не огледах добре
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20221013_182945.jpg
Прегледи:341
Размер:354.6 КБ
ID:6903889

                  Коментар


                  • motor_men
                    motor_men коментира
                    Редактиране на коментар
                    Откачи го , запали , и ще си покаже.

                  • neumoren
                    neumoren коментира
                    Редактиране на коментар
                    motor_men и с откачен вакум не пали

                • #44
                  Откачих маркуча от регулатора, при което прокапа бензин. Закачих друг маркуч и сложих края му в шише. Като дадох контакт за 5-6 секунди, пусна силна струя и се събра бензин в шишето. Грешка ли е че не пробвах да я запаля така? Ако да, утре и това ще опитам... Реших че може да хвърли много бензин при въртенето и ще опръска навсякъде.

                  Възстанових си маркуча до регулатора, но реших да проверя вакума му. При ваденето маркуча беше леко мокър, но и с изваден вакум не запали. Но въртеше 5-6 секунди, което е по дълго от обикновеното.
                  Може ли да се направи извод от тестовете и какво друго да проверя?
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG20221221135706.jpg Прегледи:0 Размер:326.0 КБ ID:6904008
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG20221221141832.jpg Прегледи:0 Размер:348.1 КБ ID:6904009

                  Коментар


                  • neumoren
                    neumoren коментира
                    Редактиране на коментар
                    по горе съм качил снимка, сега беше по същия начин. Не знам това дали е достатъчно да ми направи проблем с паленето. Но и без този вакум не пали

                  • kameno karp
                    kameno karp коментира
                    Редактиране на коментар
                    Бензина наистина ли е толкова тъмен или само така е излязъл на снимката?

                  • neumoren
                    neumoren коментира
                    Редактиране на коментар
                    kameno karp като зелев сок е. Иначе е 100 октана от лукойл

                • #45
                  Според мен бензинът трябва да е на цвят като вода или светло пиво. Впрочем и в БДС пише така макар и не точно с тези думи.

                  Този тъмен цвят означава продължително съхранение при достъп на кислород. Или недостатъчно очистване на някой от етапите на производство.

                  Коментар


                  • neumoren
                    neumoren коментира
                    Редактиране на коментар
                    имам съмнение и че нещо с вентилацията на бензиновите пари не е наред, но да изключа помпата първо

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X