Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стопено бутало...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от ludau Преглед на мнение

    Здравей!
    Всичко е измерено и нагласено, както трябва. Цилиндрите заводски са си чугунени и никой не е правил свободни съчинения, напротив.Маслото, както казах е скъпо и не е евтино грам, не знам защо си мислиш,че съм спестил от масло. Маслото се смесва с бензина и написах,че е по 22-25мл на литър гориво. Преди да се случи това прогаряне сме го карали два дена на пълна газ, никакви ядове, но почне ли да се кара продължително време на средна газ се получава това прогаряне. Говорих с експерт по тия водоплаващи средства и той ми отговори,че първо Кавазаки са страшно чупливи и второ двутактовите не се карат на дълго, да си тролираш с тях,защото беднеят. Каза ми , след ремонта който ще направиш, сглобяваш и караш на цялата газ, като не си позволяваш да го караш продължително време с равна газ та,дори и цялата да е. Двутактовите са направени да теглят водни ски или други пируети,но не и да пътуваш с километри, както се е случило тука след 15км каране с равна газ. В крайна сметка ще се окаже ,че е прегрял буталото от избедняване на сместа ,точно заради равната газ.
    Здраве да е!!! Като го направя ще пиша,какво се е случило. Но ще бъда благодарен да споделите и вие някакви виждания по въпроса.
    Двутактовите мотори в мото кроса които карахме от средата на 80-те , бяха с никасилови цилиндри , този двигател как е с чугунени , не ми е ясно. Докараха ми джет за основен ремонт от тези години , 4-тактов , с никасил е . Масло не казвам , че икономисваш , но в онези години на туба 20 литра , сипвахме литър масло. Двутактовите мотори винаги са ми били най-безпроблемни. Няма логика в това , да няма проблем на пълна газ , а на средна да се чупи. Ако е от сместа , трябва да имаш много грешни настройки на карбураторите , най-вероятно иглите да не са за тези карбуратори. Другия вариант е , на средни обороти нещо да става с електрониката , и да работи с малко предварение. Правиш някъде много голям пропуск! Свещите погледна ли ги след като си карал джета? Какъв луфт остави на цилиндрите? Сигурен ли си , че си монтирал буталата в правилната позиция? След следващия ремонт , аз бих сменил маслото , увеличил количеството му. Ще го разработя на място за да чуя как работи , първоначално с богата смес. Най-вече ще наблегна на работата му със средна газ , и ще погледна състоянието на свещите. И след като поработи известно време , ще го разглобя за инспекция.
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #17
      Според американския опит с въпросния модел джет , се оказва , че съм прав относно количеството масло. При премахване на инжекторната система за смазване , и при предварително смесване на бензина с маслото , след ремонт и при разработка , се препоръчва съотношение 25:1. Което е доста повече от това което ти смесваш. И това което писах , препоръчва се разработване с по-богата горивна смес.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #18
        Колега, много благодаря за отделеното време и внимание. Стара технология е двигателя, което ме кара да се чудя за какво иде реч. Главните жигльори са 165 номер, чисти са. Вакуумни мембрани са здрави и перфектни. Хлабината е 0.15мм нарочно по-голяма. Масло му сипваме по 25 грама, не ми се вярва да е малко. Свещите са керемидени. Обаче на средна газ,карбуратора се пали и в него гори огън все едно е запалена бензинова лампа. На пълна газ огъня гасне. Относно механика, съм аз и доста съм разглобил и направил и този ще направя, такива казуси са полезни на всички, не само на такива изпаднали в беда. Благодаря ти много и не само на тев, ще ви държа в течение.

        Коментар


        • Tramp
          Tramp коментира
          Редактиране на коментар
          "Обаче на средна газ,карбуратора се пали и в него гори огън все едно е запалена бензинова лампа."
          Това не е ли явен признак, че момента на запалването е съвсем сбъркан (голямо предварение), както и вероятно сместа е с грешни пропорции гориво/въздух?
          Имаш ли ремонтно ръководство за този двигател?

      • #19
        При най-простия 2-тактов двигател , полата на буталото играе роля на клапа. Когато буталото се движи нагоре , под буталото се създава вакуум , полата на буталото отваря отвора към карбуратора , и под буталото се всмуква горивна смес. При движение на буталото надолу , полата затваря отвора към карбуратора , и буталото започва да сгъстява горивната смес. Наближавайки Д.М.Т , челото на буталото отваря преливните отвори , и сместа преминава над буталото , това е момента когато обема над буталото е свързан с обема под буталото , но няма връзка с карбуратора. При твоя двигател , горивото се всмуква по-ниско под буталото , полата на буталото не служи за клапа , и поради тази причина има клапа с пластини. Когато има вакуум , пластините се отварят и пропускат горивна смес , когато има налягане пластините затварят и не позволяват връщане към карбуратора. Ако тази клапа е неизправна , пластините не затварят , е възможна връзката , запалена горивна смес - под бутален обем - карбуратор. В следващото видео се вижда нагледно.

        https://global.yamaha-motor.com/busi...logy/ypvs.html

        Та търсиш проблем в клапите и в момента на запалване /работи със закъснение/. Възможен е и някакъв проблем с резонатора , затруднено движение на изгорелите газове. Семеринги на коляновия вал. Ако случайно цилиндрите са правени , и преливните отвори и този на ауспуха отварят и затварят на грешни градуси , също би създавало подобен проблем. Ако главите и цилиндрите са шлайфани , може да имаш значително увеличена степента на сгъстяване. От разстояние с толкова мога да ти помогна.

        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • #20
          Ако съотношението бензин / масло трябва да е 25:1 , то маслото на 1 литър бензин трябва да е 40 грама

          Коментар


          • #21
            Първоначално публикуван от boreto2 Преглед на мнение
            Ако съотношението бензин / масло трябва да е 25:1 , то маслото на 1 литър бензин трябва да е 40 грама
            Инжекторната система го дозира в съотношение от 30:1 до 100:1 , в зависимост от режима на работа. При него е премахната и се смесват предварително в съотношение 40:1 , но след ремонт , при разработка , първият резервоар е в съотношение 25:1.
            Но двигателя има някакъв проблем и реално няма мазане при средни обороти. Запалването на сместа под буталото , обяснява липсата на мазане , високата температура и задирането на буталото. При запалване на сместа под буталото , маслото просто изгаря и няма мазане.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • Никола
              Никола коментира
              Редактиране на коментар
              Борето го казва това, защото автора на темата пише, че меси 25грама масло към литър бензин...

          • #22
            И как точно няма да забележиш запалване под буталото?

            В зависимост от особеностите на конкретния двигател това значи или топовни гърмежи през карбуратора или поне яко прекъсване и разтрисане.

            ---

            Липсата на мазане в средни режими може да се обясни със засмукване на въздух в картера - напр. през лагерите на коляновия вал, фланеца на карбуратора и други сгодни места.

            Коментар


            • #23
              Ако смуче въздух много трудно ще пали. При обзалагане бих заложил на проблем ( малко масло ) Борето Какъв е цвета на свещите? Прегледай това - http://www.autoreview.bg/advice/tech...lnite-sveshti/
              Последно редактирано от boreto2; 28-07-22, 07:10.

              Коментар


              • #24
                Набързо от нета . И нещо "интересно" от тази статия - /Избягвайте каране на постоянни обороти продължително време/ - https://mynewmotorbikes.blogspot.com/p/2-4.html

                Коментар


                • #25
                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  И как точно няма да забележиш запалване под буталото?

                  В зависимост от особеностите на конкретния двигател това значи или топовни гърмежи през карбуратора или поне яко прекъсване и разтрисане.

                  ---

                  Липсата на мазане в средни режими може да се обясни със засмукване на въздух в картера - напр. през лагерите на коляновия вал, фланеца на карбуратора и други сгодни места.
                  Цилиндъра не се губи напълно , другите два му помагат , топовни гърмежи няма , и във водата по-трудно се усеща , докато не затегне. Проблема с горенето го е забелязал при работа на място. Ако смуче преди карбуратора , около фланеца , ще има повишени обороти на празен ход , обедняването ще се появи във високите обороти. Три цилиндъра , три карбуратора , и един резонатор , е проблемна комбинация.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X