Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на двигател ГАЗ 24 - струва ли си?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Не му заговаряй за манометър, че ще вземе да изтича до близкия гумаджия'
    Уреда е компресомер и верно има манометъър в него.

    Коментар


    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      Не съм толкова зле, свещите си ги сменям сам, така знам за какъв уред иде реч. Просто сега вече се увеличиха кочините и се налага и аз да правя по елементарните операции.

  • #17
    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Владо, чети внимателно, и прави всичко което ти казвам.
    Първо-снабди се с манометър. Нищо, че според теб няма нужда.
    Второ-мери компресията. Добре е на всички цилиндри, ама то е много работа, та може и само на проблемния.
    Ако не знаеш как се мери компресия-кажи, и това ще ти кажа.
    Трето-след като установиш, че наистина компресията е ниска-налей 15-20 грама масло в цилиндъра.
    Пак мери компресията.
    Четвърто-кажи тук какво се е получило след повторното мерене.
    Според резултата може да се дадат някакви акъли или насоки къде да се търси проблема.
    Съгласен съм, това хубав алгоритъм - да се разбере дали е от цилиндрите или от главата проблема. Но защо загрява? Това не би трябвало да има общо с цилиндрите, ако вече съм минал 1000км. след основния ремонт. И нищо не казахте за цените - колко е нормално за сваляне на глава и колко за смяна на сегменти? Идеята ми е дали да плащам да ремонтират тази или да взема нова/ ремонтирана и само да я подменя. Това не са технически, а меринджейски решения, но не мога да ги взема правилно, защото в момента нямам необходимата информация. Относно манометъра кажете някоя марка и нормална цена.

    Коментар


    • zik7777
      zik7777 коментира
      Редактиране на коментар
      Подробно ти е написано.Но не по лесно е да се мрънка отколкото да се свърши нещо.И да имаш "необходимата информация" пак нищо няма да направиш.Вложи малко пари в инструменти, отдели малко време за теория и практика и ще се получат нещата.Иначе ето "нормални" цени - нова глава 1000 лв. труд 1000 лв. и почерпка около 200 лв.. Вади калкулатора и смятай.

    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      Какви са тези цени - къде живееш?

  • #18
    https://www.google.com/search?q=%D0%...23iiDEGe3namM:

    Коментар


    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      Да ще си взема скоро, вече е назрял момента и за такава машинка в двора.

  • #19
    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
    Е, ти му развали деня сега. ​​​​​​
    Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

    Коментар


    • #20
      Първоначално публикуван от New hope Преглед на мнение

      Е, ти му развали деня сега. ​​​​​​

      Коментар


      • #21
        Показанията на манометъра и степента на сгъстяване са различни неща и се влиза в една таблица

        Коментар


        • #22
          Първоначално публикуван от boreto2 Преглед на мнение
          Показанията на манометъра и степента на сгъстяване са различни неща и се влиза в една таблица
          Може ли малко по user-friendly?

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Степента на сгъстяване е геометричен показател на ДВГ. Тя представлява отношение на два обема - на пълния обем на цилиндъра, към обема на горивната камера. Още по-френдли - обема над буталото когато е в най-долно положение(нарича се Долна мъртва точка - ДМТ), разделен на обема над буталото когато то е в най-горно положение(горна мъртва точка - ГМТ). Иначе казано, колко пъти се сгъстява газа(в случая гориво-въздушна смес - ГВС) от буталото. Можем да предположим, че в такъв случай колкото пъти намалим обема на газа, толкова пъти ще се повиши налягането му, например при сгъстяване 7 пъти, от една атмосфера(или един бар), налягането ще стане 7 пъти по-голямо, т.е. 7bar. Обаче на практика не е точно така, защото газът при сгъстяване също се и нагрява, от което налягането му се повишава повече от предвиденото в нашето предположение. Но пък част от топлината му се губи от контакта му със стените на цилиндъра(тези неща се учат по термодинамика). Отделно, в реалността имаме и пропуски на налягане между буталото и цилиндъра, а евентуално и при неплътен клапан. Именно заради всички тези фактори, стойността на налягането в края на такта сгъстяване, популярно наричана "компресия", е свързана със степента на сгъстяване, но зависи и от други фактори, между които техническото състояние на мотора(заради което основно се прави това измерване). Т.е. двете неща не са едно и също, и не е задължително да са равни като числа. Степента на сгъстяване е безразмерна величина, обусловена от конструкцията на двигателя, и не се променя в процеса на експлоатация на двигателя. Докато "компресията" зависи от разни фактори, между които и пропуските на налягане от цилиндрите. Другите фактори са температура на мотора, обороти на въртене, съпротивление в колектора, както и атмосферно налягане. За да може меренето да послужи за оценка на техническото състояние(износването бутало-цилиндър най-вече), предварително се уточняват условията при които ще се мери, и се дават максимални и минимални стойности за измереното налягане. Понеже условията са що-годе еднакви за повечето мотори, а и не винаги има ръководство за ремонт, затова има по-общи таблици, които показват при различни степени на сгъстяване, какви трябва да бъдат стойностите на измереното налягане. Знае се и до какви проценти от това максимално налягане е допустимо да бъде, т.е. колко е минимума, под който се счита че двигателят е за ремонт. Има и норми, колко е максимално допустимата разлика на "компресията" в различните цилиндри. Когато тази разлика е по-голяма също се търси причината. Понеже често причина за ниска стойност, особено в само един цилиндър, е неплътно затварящ клапан(прегорял, или с нагар), в цилиндъра се слага малко масло през отвора на свеща, и се мери отново. Ако стойностите са се повишили, значи че има проблем в уплътняването между бутало и цилиндър, маслото уплътнява тази повишена хлабина, и затова се повишава налягането(намаляват пропуските). Но ако е клапан, няма промяна, защото маслото не може да уплътни клапана. Освен всичко друго, възможно е клапана да изпуска, защото не е регулирана добре топлинната му хлабина. Затова е добре тя да се провери преди меренето(а и това си е профилактична процедура).
            Освен мерене на компресия, при възможност може да се ползва и надуване със сгъстен въздух. Подава се сгъстен въздух през подходящ накрайник през отвора за свеща, така че да е уплътнен разбира се. И се слуша от къде колко въздух изпуска.

            ПП: В линка на Пенчо има и картинки, излишно писах.
            Последно редактирано от cecoa1; 09-02-20, 18:59.

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Не е излишно, бих казал, че страхотно си го синтезирал.

        • #23
          http://www.mitsubishibg.com/forum/in...howtopic=14521

          Коментар


          • #24
            При положение,че "духа" в картера, най- правилно и бързо е- тест за херметичност на цилиндъра . А след интервенцията-анализ за причината.
            (Това чудо, дали е газифицирано.....)

            Коментар


            • #25
              Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
              ...
              (Това чудо, дали е газифицирано.....)
              Задаваш отговор.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • petkov_bb
                petkov_bb коментира
                Редактиране на коментар
                Хапнах, пийнах и може да се хвърля вече "боба"

              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                Развеселихте ме

            • #26
              Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

              Компресия не съм мерил, но ще някаква смърт, защото като извадя кабела никак не се променя звука и рабоата на двигателя. И ако съм опекъл сегменти-възможно ли само на един цилиндър? Ти от къде купуваш сегменти?
              То и при изправен цилиндър,а проблемна свещ,лула ,кабел... може да се влезе в същият филм!
              Всъщност автопарка ВИ, колко и какви автомобили включва?

              Коментар


              • #27
                Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

                И нищо не казахте за цените - колко е нормално за сваляне на глава и колко за смяна на сегменти?
                Всеки сам си прави цените, никой не може да каже колко. Едни са в София, други в Бургас, трети на село.
                А и никой читав сервиз или даже майстор не се обвързва с предварителна цена.
                Винаги излизат непредвидени неща, които отнемат време, а времето на майстора е пари.
                За ориентир ще ти кажа,ч е сваляне на глава, със слагане после, само за труд-не по малко от 100 лева, но според конкретния двигател. Аз не бих се занимавал за 100 лева се, но има хора които ще.
                За смяна на сегменти-не по-малко 300-400 лева, това си е труд почти като за основен ремонт на двигателя.

                Това само за труд, частите отделно.
                И труда при положение,ч е не се закучи нещо.
                Като цените са занижени, аз не бих се занимавал с чужда кола за тези пари, даже всичко да върви по мед и масло.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #28
                  Читав майстор за под 15 лева на час е менте! Ако дава фактури - поне 20.

                  Коментар


                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това почасовото е много относително. И колко чч е една глава и колко чч са едни сегменти - едва ли и за това има таблица?

                • #29
                  Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                  Много хубав синтез, но възможно ли е така често да горя клапани, защото карам на газ - по-високо октаново число?

                  Коментар


                  • #30
                    Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                    При положение,че "духа" в картера, най- правилно и бързо е- тест за херметичност на цилиндъра . А след интервенцията-анализ за причината.
                    (Това чудо, дали е газифицирано.....)
                    Как се прави този тест - като се налива бензин в цилиндъра? Да на газ е, бензин не вкусвал от 5-6 години.

                    Коментар


                    • petkov_bb
                      petkov_bb коментира
                      Редактиране на коментар
                      Става лесно, но трябва да намерите "читав"автомеханик. Така ще получите вярна и евтина диагностика.
                      (не вярвам да олекнете с повече от 30-40 лв. за диагностика ,а след това ще има време за размисъл и плануване на следващите ходове)

                    • Владо М
                      Владо М коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ако имаше такива покрай мен, едва ли щях да пиша толкова често във форума...Не, че не ви обичам

                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Навсякъде има добри авто механици.
                      Е, не се срещат на всеки ъгъл, но с малко търсене и разпитване, а и с нещо друго винаги може да се намери.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X