Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фазов сензор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Фазов сензор

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    1. Детонационно горене в такъв режим е характерно за старите двигатели с центробежен и вакуумен регулатор в делкото. В картите на инжекционните двигатели има по-смислени стойности на аванса за този режим.

    2. И да помага детонационният датчик, е с малко. В този режим е принципно ясно какво трябва да се прави още при конструирането на двигателя и това е заложено в картата. Сега, ако си му сипал A-76 от военния резерв, ясно, че и този датчик ще се намеси.

    3. Фазовият датчик тук няма принос, а за детонационния - виж 2.

    4. Такъв режим е вреден със слабото мазане и охлаждане, за сметка на повишените ударни усилия върху триещите се и лагеруващи части на двигателя. Освен това, вибрациите ускорено износват тампоните, а неравномерната работа вреди на трансмисията. Освен това, ефективността на двигателя е ниска, а разходът - висок. На твое място не бих се тревожил точно за детонациите. Те, и да ги има, са малка част от проблема в този момент.
    Затова някои фирми са въвели защита. При опит за каране под оборотите на празвн ход на двигателя, той директно гасне. Не придърпва, не се опитва да компенсира падът на обороти, а гасне. Типичен пример, VW 1.9 TDI - по-новите модификации. Всяко по-невнимателно боравене със съединителя бива "наказано" с гаснене.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #47
      До: Фазов сензор

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      1. Детонационно горене в такъв режим е характерно за старите двигатели с центробежен и вакуумен регулатор в делкото. В картите на инжекционните двигатели има по-смислени стойности на аванса за този режим.

      2. И да помага детонационният датчик, е с малко. В този режим е принципно ясно какво трябва да се прави още при конструирането на двигателя и това е заложено в картата. Сега, ако си му сипал A-76 от военния резерв, ясно, че и този датчик ще се намеси.

      3. Фазовият датчик тук няма принос, а за детонационния - виж 2.

      4. Такъв режим е вреден със слабото мазане и охлаждане, за сметка на повишените ударни усилия върху триещите се и лагеруващи части на двигателя. Освен това, вибрациите ускорено износват тампоните, а неравномерната работа вреди на трансмисията. Освен това, ефективността на двигателя е ниска, а разходът - висок. На твое място не бих се тревожил точно за детонациите. Те, и да ги има, са малка част от проблема в този момент.

      Благодаря за поредния изчерпателен и компетентен отговор!!!
      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

      Коментар


      • #48
        До: Фазов сензор

        Само да добавя / някъде из форумите съм го чел/; Компютърът взема под внимание няколко последователни сигнали от датчика за детонация. Единични сигнали се игнорират.
        Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

        Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

        Коментар


        • #49
          До: Фазов сензор

          Първоначално публикуван от vanka.ta Преглед на мнение
          Само да добавя / някъде из форумите съм го чел/; Компютърът взема под внимание няколко последователни сигнали от датчика за детонация. Единични сигнали се игнорират.
          Това е вярно. Обикновено, даже си води малко по-сложна статистика.

          Коментар


          • #50
            До: Фазов сензор

            Здравейте!
            Искам да се върна на фазовия датчик, защото все пак темата е за него.
            До тук видях много добре описани значението и действието на датчика. Възможно е при неправилно монтирана шайба на разпределителния вал импулсите от фазовия датчик да избързват или закъсняват спрямо правилното му положение. Как ще се промени работата на двигателя, ако този датчик не е правилно центрован?

            Коментар


            • #51
              До: Фазов сензор

              Като при лоша центровка на обикновено делко. Лесно можеш да провериш.

              1. Или повече детонации, където не трябва, дори и при никакво натоварване, че дори и на празен ход, макар и малко вероятно - при по-голем аванс. Вероятно и трудно палене, ако изобщо запали.
              2. Понижена мощност, във всякакви режими, повишен разход - при прекалено малък аванс, или отсъствие на такъв, или вместо аванс - закъснение. Просто горивото изфирясва през ауспуха без да свърши работа.

              Сигурно има и още по всяка точка, но поне за момента това се сещам.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #52
                До: Фазов сензор

                Прост отговор: вероятно бедата не е там. Компютърът рядко разчита на точния момент от фазовия датчик, защото той трудно може да се направи прецизен. Беда може да възникне, ако датчикът бърка фазата с цял цилиндър, което на 4-цилиндров двигател значи грешка от около 45 градуса по разпределителен вал. А ако РВ е толкова криво зацепен, с толкова ще са разместени и фазите на клапаните. В който случай НИЩО няма да работи, а клапаните може да се запознаят отблизо с буталата.

                Коментар


                • #53
                  До: Фазов сензор

                  За Спарки: щом е наречен фазов датчик, значи се грижи само за фазите. За прецизно определяне на моментното положение на двигателя и всички сметки за впръскване и запалване, данни се вземат от датчика на КВ. За всякакви детонации, ранно или късно запалване и подобни проблеми, виновен е датчикът на КВ.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Фазов сензор

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    За Спарки: щом е наречен фазов датчик, значи се грижи само за фазите. За прецизно определяне на моментното положение на двигателя и всички сметки за впръскване и запалване, данни се вземат от датчика на КВ. За всякакви детонации, ранно или късно запалване и подобни проблеми, виновен е датчикът на КВ.
                    Прав си. Не съобразих.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Фазов сензор

                      Попитах за това, защото при центровката на агренажния ремък с фиксатори (пети) сме забравили да центроваме шайбата на РВ и по направената снимка забелязах, че фазовия датчих "изостава" с цели 4 зъба .
                      Двигателя пали от "раз", без никакво замисляне, разхода е нормален, но в ниските обороти няма мощност и понякога при висока предавка с ниски обороти припуква в смукателния колектор.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Фазов сензор

                        Първоначално публикуван от D-tron Преглед на мнение
                        Попитах за това, защото при центровката на агренажния ремък с фиксатори (пети) сме забравили да центроваме шайбата на РВ и по направената снимка забелязах, че фазовия датчих "изостава" с цели 4 зъба .
                        Двигателя пали от "раз", без никакво замисляне, разхода е нормален, но в ниските обороти няма мощност и понякога при висока предавка с ниски обороти припуква в смукателния колектор.
                        Значи ли това, че самият РВ е правилно зацепен, а само датчикът изостава? Ако РВ е назад с 4 зъба, просто го оправете и нещата ще потръгнат, от него е.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Фазов сензор

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Значи ли това, че самият РВ е правилно зацепен, а само датчикът изостава? Ако РВ е назад с 4 зъба, просто го оправете и нещата ще потръгнат, от него е.
                          Да, точно това казах, че разпределителния вал е центрован с помощта на петите, а шайбата му не е на белег и е с 4 зъба назад. Но това го видях след това от снимка, която направих по време на центровката.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Фазов сензор

                            Забравих да спомена, става въпрос за Alfa Romeo 1.4 Twin Spark. Прилагам и две снимки.

                            P.S. За центровката използвахме фиксатори от един познат. Не изключвам и вероятността те да са за друг модел двигател и центровката на валовете да се окаже неправилна.
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #59
                              До: Фазов сензор

                              Тези РВ имат ли шпонки? Ако да, няма какво да го мислите - това не е центрован РВ.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Фазов сензор

                                Не можах да прочета никъде за закрепването на шайбата към вала. Питах тук-там и едни казват, че има шпонка, а други, че е на конус.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X