Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фазов сензор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Фазов сензор

    Има автомобили с по 4 сензора за разпределителен вал. Ами сега.....
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #17
      До: Фазов сензор

      Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
      Има автомобили с по 4 сензора за разпределителен вал. Ами сега.....
      Има и автомобили с 4 разпределителни вала. Както и такива, които си местят фазите на газоразпределението. Вероятно там е смислено да се използват толкова много.

      Коментар


      • #18
        До: Фазов сензор

        Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
        Има автомобили с по 4 сензора за разпределителен вал. Ами сега.....
        Така по-лесно се хващат преходните режими - ускоряване, забавяне.

        Коментар


        • #19
          До: Фазов сензор

          Грешен отговор. Преходните режими се хващат от забавянето на коляновия вал.
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #20
            До: Фазов сензор

            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
            Грешен отговор. Преходните режими се хващат от забавянето на коляновия вал.
            Може, но е по-неточно.

            Коментар


            • #21
              До: Фазов сензор

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              Може, но е по-неточно.
              И защо?

              Коментар


              • #22
                До: Фазов сензор

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                И защо?
                Ами защото тоси на кол. вал дава по един импулс на оборот е четирите на рапределителния ще дадат два. Честота на дискретизация.

                Коментар


                • #23
                  До: Фазов сензор

                  Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                  Ами защото тоси на кол. вал дава по един импулс на оборот е четирите на рапределителния ще дадат два. Честота на дискретизация.
                  При положение, че РВ винаги има фазов шум спрямо КВ, и при положение, че за едно завъртане датчикът на КВ дава примерно 128 импулса, а дарчикът на РВ - един, не е аргумент.

                  Джамбазов, дай пример за двигател с 4 датчика на РВ - на мен ми се струва безсмислено извън VVT-системите.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Фазов сензор

                    Точно за тях говоря. Закачка беше само.
                    Датчика на разпределителния вал при конвенционалния двигател, които няма променливи фази на газоразпределението служи само при стартирането на двигателя, да каже кой е първи цилиндър. След това компа не се интересува от него.
                    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Фазов сензор

                      Ясно. Тъкмо бях се замислил за какво може да служат.

                      Примерно, за разпознаване на движение назад.

                      хм, това е интересен въпрос - какво ще се случи, ако завъртим двигател назад? Май един дизел даже би работил.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Фазов сензор

                        Не на последно място ..... диагностика!
                        Кой идиот, как е "зацепил" ангренажния ремък!

                        Като си сложиш двуканалната мерилка .... кеф ...
                        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                        Коментар


                        • #27
                          До: Фазов сензор

                          Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                          Не на последно място ..... диагностика!
                          Кой идиот, как е "зацепил" ангренажния ремък!

                          Като си сложиш двуканалната мерилка .... кеф ...
                          А също, скъсване и прескачане. Така че джамбазов не е съвсем прав - сигналът от датчика служи за разни полезни цели и след стартиране.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Фазов сензор

                            Колеги, да питам още нещо!

                            Бензиново ДВГ, което разполага с фазов сензор, винаги ли е с последователен шприц? На всеки цилиндър индивидуално ли определя порцията гориво? Ако е така, как се справя с това само с един датчик за детонации и една ламбда сонда? Нали те са обратните връзки от горенето?
                            Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                            Коментар


                            • #29
                              До: Фазов сензор

                              Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                              Колеги, да питам още нещо!

                              Бензиново ДВГ, което разполага с фазов сензор, винаги ли е с последователен шприц? На всеки цилиндър индивидуално ли определя порцията гориво? Ако е така, как се справя с това само с един датчик за детонации и една ламбда сонда? Нали те са обратните връзки от горенето?
                              1. Да, винаги е с последователно впръскване. Той фазовият датчик за друго не служи.
                              2. Не, не е задължително цикловото количество да е индивидуално по цилиндри, но често е така. Също и моментът на запалване.
                              3. Как става с един датчик за детонация: в един 4-цилиндров двигател, никога не горят два или повече цилиндъра едновременно. Ако получиш сигнал за детонация след искрата в някой цилиндър и преди искрата в следващия по ред на работа, пределно ясно е за кой се отнася. Детонационният датчик е достатъчно бърз, за да не сбъркаш. Даже и с повече цилиндри, това би било достатъчно успешно - въпреки, че тактовете на горене се застъпват, периодът, в който очакваш детонация, всъщност не е целият такт, а е по-кратък.

                              С ламбда-сондата нещата са по-засукани. Тя е доста по-бавна и "смесва" показанията от отделните цилиндри. Има бързи модели, на които може да се разчита, че работят по горната схема с детонационния датчик - до някакви средни обороти, после пак не.

                              Със смесеният сигнал се работи с по-сложна логика, която разчита на нелинейната реакция на сондата. Например с последователно "прозвъняване" на цилиндрите с обедняване на сместа в няколко последователни цикъла. Има и по-сложни алгоритми, приложими за теснолентови и широколентови ламбди, както и различни опростявания на задачата.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Фазов сензор

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                1. Да, винаги е с последователно впръскване. Той фазовият датчик за друго не служи.
                                Забрави запалването.

                                В тоя смисъл, не е задължително да е с последователно впръскване. Не съм наясно обаче кой производител какво е сътворил.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X