Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фазов сензор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фазов сензор

    Здравейте колеги!

    За какво служи фазовият датчик(датчик на разпределителния вал)?

    До сега знам, че се използва само при последователни инжекционни системи! Но какъв му е смисълът, като има и датчик на коляновия вал. Нали коляновият и разпределителният вал са свързани твърдо.

    Благодаря!
    Последно редактирано от Danchojn; 10-02-09, 12:30.
    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

  • #2
    До: Фазов сензор

    Датчика на разпределителния вал е за да знае ЕКУто кой цилиндър е в горна мъртва точка.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #3
      До: Фазов сензор

      Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
      Здравейте колеги!

      За какво служи фазовияТ датчик(датчик на разпределителния вал)?

      До сега знам, че се използва само при последователни инжекционни системи! Но какъв му е смисъла(ЪТ), като има и датчик на коляновия вал. Нали коляновияТ и разпределителнияТ вал са свързани твърдо.

      Благодаря!
      .............................................

      Коментар


      • #4
        До: Фазов сензор

        Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
        Датчика на разпределителния вал е за да знае ЕКУто кой цилиндър е в горна мъртва точка.
        За това не служи ли сензорът на коляновия вал?
        Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

        Коментар


        • #5
          До: Фазов сензор

          Не. Представи си на 4 цилиндров редови деигател как се движат буталата, и сам ще се сетиш. Още повече че разпределителния вал се върти 2 пъти по-бавно от коляновия.

          Просто, в даден момент, две са горе, а 2 са долу. По колянов вал можеш да разбереш само кои 2 са горе и кои долу, но няма как да разбереш кое е в края на компреционния такт, и кое е в края на изпускателния такт например - а точно в тоя момент (както и във всеки друг) и двете въпросни бутала са в едно и също положение.

          Датчика на разпределителния вал се ползва, когато искаш да знаеш само на кой от цилиндрите искаш да пуснеш гориво и/или да подадеш искра в определен момент.

          По-старите системи нямат датчик на разпределителния. Бензиновите дюзи са вързани накуп, или в групи по 2, а искра се подава на 2 цилиндъра едновременно, независимо кой от двата в кой цикъл е. Поради естеството на компресираната горивна смес, искрата пробива по-лесно на тоя цилиндър, в който има компресирана горивна смес, а веднъж пробила, тя изтегля натрупаната в бобината енергия, и съответно искра в другия цилиндър (тоя, дето е в края на изпускателния такт) изобщо не се случва. Това са системите с по една бобина на всеки 2 цилиндъра.

          В новите системи, при които дюзите се управялват поотделно за всеки цилиндър, и/или запалителната система е от типа бобина-свещ, тоест отделна бобина на всеки цилиндър, е нужен датчик върху разпределителния вал, за да се знае всеки цилиндър точно в кой такт се намира.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            До: Фазов сензор

            Малии, то много сложно било бре....
            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

            Коментар


            • #7
              До: Фазов сензор

              Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
              Малии, то много сложно било бре....
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                До: Фазов сензор

                Вече е почти ясно, благодаря! Но! Две бутала са горе, две долу! Какво от това? Пак могат да се броят цилиндрите, като се знае отправната точка - ГМТ на първи! Или нещо пак изпускам? А може би е по - лесно от софтуерна гледна точка с още един сензор?
                Все ми се струва,че единият е излишен! Ако имаме повече информация от фазовият сенроз, защо ни е този на коляновия вал?

                За запалителната система с по две свещи на една бобина: Би трябвало да има искра и през двете свещи. Нали Ел.веригата е: единия край на вт.намотка - едната свещ - корпус двг - другата свещ - другия край на вт. намотка.
                Последно редактирано от Danchojn; 10-02-09, 13:41.
                Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                Коментар


                • #9
                  До: Фазов сензор

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ... искра се подава на 2 цилиндъра едновременно, независимо кой от двата в кой цикъл е. Поради естеството на компресираната горивна смес, искрата пробива по-лесно на тоя цилиндър, в който има компресирана горивна смес, а веднъж пробила, тя изтегля натрупаната в бобината енергия, и съответно искра в другия цилиндър (тоя, дето е в края на изпускателния такт) изобщо не се случва. Това са системите с по една бобина на всеки 2 цилиндъра...
                  Малка поправка:
                  искрата направо си се случва и в двата цилиндъра. В тази схема двете свещи са свързани в двата края на вторичната намотка на бобината, т.е. последователно. Разликата в мощността на двете искри се определя от разликата в налягането на двете места, но не е голяма. Целият фокус работи, защото в този момент в единия цилиндър има горивна смес, готова да се запали, а в другия - изгорели газове, които повече няма да горят, колкото и искри да им пуснеш.

                  На такава система, като намалиш аванса, "празната" искра се опитва да запали влизащата през отворения смукателен клапан прясна смес. Резултатът е топовен гърмеж през дебитомера.

                  Ако пък по някаква причина едно запалване е пропуснато, празната искра може да го запали при отворен изпускателен клапан. Тогава пък гръмва ауспухът.

                  ...но пък е най-простата система без разпределител.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Фазов сензор

                    Май бях изпреварен!
                    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                      Вече е почти ясно, благодаря! Но! Две бутала са горе, две долу! Какво от това? Пак могат да се броят цилиндрите, като се знае отправната точка - ГМТ на първи! Или нещо пак изпускам? ..
                      ГМТ на първи цилиндър е също ГМТ на четвърти. Как познаваш на кой от двата да започнеш впръскването на гориво, а на кой - да подадеш искра? Това зависи от положението на клапаните им.

                      Или казано по друг начин: цилиндърът изпълнява 4-тактовия цикъл за два оборота на двигателя, а не за един. От това, че буталото е в ГМТ, не можеш да познаеш в коя от двете части на цикъла си.
                      Последно редактирано от Ясен; 10-02-09, 14:10.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Фазов сензор

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        ГМТ на първи цилиндър е също ГМТ на четвърти. Как познаваш на кой от двата да започнеш впръскването на гориво, а на кой - да подадеш искра? Това зависи от положението на клапаните им.
                        Сега разбрах! Но това означава, че ДВГ може да работи и без датчик на коляновия вал, защото от фазовият знае точно кога да напълни с гориво и кога да подаде искра!
                        Опа! Май от сензорът на коляновия вал управлява искрата? Така ли е?
                        Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                        Коментар


                        • #13
                          До: Фазов сензор

                          Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                          Сега разбрах! Но това означава, че ДВГ може да работи и без датчик на коляновия вал, защото от фазовият знае точно кога да напълни с гориво и кога да подаде искра!
                          Ами да. И точно така ще работи в авариен режим, с повреден датчик на коляновия вал. Само че, датчикът на разпределителния вал не е твърде точен, и не е лесно да се направи точен - там всички диаметри са малки.
                          Затова двигателят ще работи в много "предпазлив" режим, и нестабилно.

                          Строго погледнато, двигателят може да работи и без датчик за положение на РВ. Това е друг авариен режим - ще пръска едновременно в двата цилиндъра, ще подава искра едновременно в двата. Ще влоши леко празния ход и икономичността, заради пръскането на част от горивото срещу затворен клапан.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Фазов сензор

                            Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                            Сега разбрах! Но това означава, че ДВГ може да работи и без датчик на коляновия вал, защото от фазовият знае точно кога да напълни с гориво и кога да подаде искра!
                            Опа! Май от сензорът на коляновия вал управлява искрата? Така ли е?
                            Да, двигателят по принцип може да работи и само с "фазов" датчик. Защо и дали се прави с двата, е друг въпрос.

                            А самия датчик на коляновия вал е в няколко разновидности. Има и такива, които ползват зъбите на маховика, които се четат от индуктивен датчик. Има такива с отделна "плоча" с нарези, и пак подобен датчик.

                            Датчика върху разпределителния вал може например да отчита само положение на един цилиндър, обикновено първи - тоест може да е съвсем прост и непрентециозен, разбирай - надежден. Реалното положение се "преценява" от компютъра, като комбинация от двата датчика.

                            Разпределителния вал винаги има някакъв луфт спрямо коляновия, а от тук се получават и леки грешки например в момента на подаване на искра. При отчитането директно от коляновия вал тая грешка отсъства. Така че, комбинацията от двата показателя дава най-добър резултат, явно.


                            ПП: С Ясен сме писали заедно.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Фазов сензор

                              Благодаря на всички за компетентните отговори! Изясни се!
                              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X