Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фазов сензор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Фазов сензор

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Забрави запалването.

    В тоя смисъл, не е задължително да е с последователно впръскване. Не съм наясно обаче кой производител какво е сътворил.
    Прав си. Но аз изхождам от презумпцията, че запалването е по-лесната задача. И по двойки да ги палиш, нищо не губиш, освен дебитомера на някой мърляч, който не сменя свещи навреме (и така му се пада). От последователното впръскване пък имаш реални, измерими, даже очевидни ползи.

    Коментар


    • #32
      До: Фазов сензор

      А след някакви обороти(например 3000) общия шум не става ли достатъчно голям, че да заглуши детонационния датчик?
      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

      Коментар


      • #33
        До: Фазов сензор

        Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
        А след някакви обороти(например 3000) общия шум не става ли достатъчно голям, че да заглуши детонационния датчик?
        Щом аз, който не съм завинтен на двигателя, ясно чувам детонациите във всякакви режими, значи и датчикът може. В честотите, в които той работи, няма много звуци. А ако има, нещо е за сериозен ремонт.

        Коментар


        • #34
          До: Фазов сензор

          Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
          А след някакви обороти(например 3000) общия шум не става ли достатъчно голям, че да заглуши детонационния датчик?
          Какво общо има шума с детонацията. Ако свириш с клаксона няма да отчита детонацията ли?
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #35
            До: Фазов сензор

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Щом аз, който не съм завинтен на двигателя, ясно чувам детонациите във всякакви режими, значи и датчикът може. В честотите, в които той работи, няма много звуци. А ако има, нещо е за сериозен ремонт.
            Твоя "вграден компютър" е с една идея по-сложен от тия, дето слагат по колите, все пак.

            Иначе, поне за по-старите системи съм чувал че имат проблем с различаването на детонации над някакви обороти, и го карат по инерция там.

            В една съвременна система, обработката на сигнала от датчика не е проблем, и чарковете вече са евтини. С едно DSP могат да се направят чудеса. Вероятно и тоя проблем вече е решен.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #36
              До: Фазов сензор

              Имах пред вид шум от изпускателните колектори. Но явно такъв проблем няма. Благодаря за отговорите!
              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

              Коментар


              • #37
                До: Фазов сензор

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Твоя "вграден компютър" е с една идея по-сложен от тия, дето слагат по колите, все пак.
                ...
                Но и задачата му е по-трудна аз слушам за много други неща.

                иначе, другите източници на подобни звуци в двигателя са агренажната верига (ако я има) и разрегулираните клапани.

                Коментар


                • #38
                  До: Фазов сензор

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Щом аз, който не съм завинтен на двигателя, ясно чувам детонациите във всякакви режими, значи и датчикът може. В честотите, в които той работи, няма много звуци. А ако има, нещо е за сериозен ремонт.
                  Общо взето, ЕКУ-то е "запознато" как бръмчи (подрънква ) неговият си двигател. Затова често при сериозни модификации на двигателя - смяна на р. валове, бутала, повдигачи и т.н. с неоригинални ЕКУ-то почва да не "чува" детонациите.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #39
                    До: Фазов сензор

                    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    Общо взето, ЕКУ-то е "запознато" как бръмчи (подрънква ) неговият си двигател. Затова често при сериозни модификации на двигателя - смяна на р. валове, бутала, повдигачи и т.н. с неоригинални ЕКУ-то почва да не "чува" детонациите.
                    Проблема е и че "бръмченето" с времето се променя, увеличават се луфтове, поохлабва се туй-онуй, и т.н. Това е и главната трудност. Как да отделиш полезния сигнал от пречещия, променящ се фон.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Фазов сензор

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      ...... Как да отделиш полезния сигнал от пречещия, променящ се фон.
                      Много лесно .... кнок сензора е с МНОГО тясна лента на "чуваемост" ...
                      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                      Коментар


                      • #41
                        До: Фазов сензор

                        Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                        Много лесно .... кнок сензора е с МНОГО тясна лента на "чуваемост" ...
                        Това докарва други беди, не е панацея. Детонационният звън има различна честота в зависимост от режима на горене.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Фазов сензор

                          Еми, до колкото знам, не е тривиално решение, иначе да го има отдавна. Още повече че при различните двигатели, при различни обороти, при различно загрял двигател, и при различно състояние на мотора, целия звук на двигателя се променя.

                          Конкретни електронни решения, обаче, честно казано не съм виждал. Знам че за да работи добре, се напасва върху всеки конкретен двигател.

                          DSP процесор би се справил по-добре, със съответното програмиране. Тогава може да се отчетат доста неща, и например честотната лента да се променя, в зависимост от оборотите, както и да се променят съответните критерии за преценка кога чука, и кога - не. Още повече че DSP-то съвсем лесно може да се ориентира кое е фонов шум, ако за момент мръдне центровката така че със сигурност да няма детонации.

                          Вероятно новите и така ги правят, но може и да бъркам. Просто това ми се вижда най-правилното решение.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Фазов сензор

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Еми, до колкото знам, не е тривиално решение, иначе да го има отдавна. Още повече че при различните двигатели, при различни обороти, при различно загрял двигател, и при различно състояние на мотора, целия звук на двигателя се променя.

                            Конкретни електронни решения, обаче, честно казано не съм виждал. Знам че за да работи добре, се напасва върху всеки конкретен двигател.

                            DSP процесор би се справил по-добре, със съответното програмиране. Тогава може да се отчетат доста неща, и например честотната лента да се променя, в зависимост от оборотите, както и да се променят съответните критерии за преценка кога чука, и кога - не. Още повече че DSP-то съвсем лесно може да се ориентира кое е фонов шум, ако за момент мръдне центровката така че със сигурност да няма детонации.

                            Вероятно новите и така ги правят, но може и да бъркам. Просто това ми се вижда най-правилното решение.
                            Спор няма, така е. Даже се знае и какво трябва да се поръча на DSP-то. Само че, им свидят 30ст. за още един чип. Зер компютъра го продават за нищо и никакви 2-3-5000 пари.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Фазов сензор

                              На всеки предполагам се е случвала следната ситуация:

                              Превключили сме на някаква предавка, която се оказва висока за дадената скорост. Това се разбира по странния звук от двигателя. Имам в предвид, че скоростта на автомобила като цяло е недостатъчна за съответната предавка и двигателя започва да се тормози, издавайки характерен звук, а също има и вибрации.

                              1. В този режим има ли детонационен процес или предпоставки за него?
                              2. Ако няма детонации, детонационният датчик ли помага за това?
                              3. ДВГ без фазов и детонационен датчик, в този режим ще се спаси ли от детонации?
                              4. До колко е вреден такъв режим?
                              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                              Коментар


                              • #45
                                До: Фазов сензор

                                Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                                ...
                                Превключили сме на някаква предавка, която се оказва висока за дадената скорост....
                                1. В този режим има ли детонационен процес или предпоставки за него?
                                2. Ако няма детонации, детонационният датчик ли помага за това?
                                3. ДВГ без фазов и детонационен датчик, в този режим ще се спаси ли от детонации?
                                4. До колко е вреден такъв режим?
                                1. Детонационно горене в такъв режим е характерно за старите двигатели с центробежен и вакуумен регулатор в делкото. В картите на инжекционните двигатели има по-смислени стойности на аванса за този режим.

                                2. И да помага детонационният датчик, е с малко. В този режим е принципно ясно какво трябва да се прави още при конструирането на двигателя и това е заложено в картата. Сега, ако си му сипал A-76 от военния резерв, ясно, че и този датчик ще се намеси.

                                3. Фазовият датчик тук няма принос, а за детонационния - виж 2.

                                4. Такъв режим е вреден със слабото мазане и охлаждане, за сметка на повишените ударни усилия върху триещите се и лагеруващи части на двигателя. Освен това, вибрациите ускорено износват тампоните, а неравномерната работа вреди на трансмисията. Освен това, ефективността на двигателя е ниска, а разходът - висок. На твое място не бих се тревожил точно за детонациите. Те, и да ги има, са малка част от проблема в този момент.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X