Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

    Това е стара моя идея, но до сега не бях правил нищо по въпроса. Онзи ден реших да измеря съпротивление на свещ на студено и топло. Имам правен поялник за колата от 1 свещ и щях да я меря, но гадния китаец който живее в колата показва някакви безсмислици дори със сондите на късо. В понеделник ще си купя друг (нов китаец) и ще измеря.
    Предполагам че ще намеря не повече от 1 ом разлика студено/горещо. Някой може ли да превърне този 1 ом в някаква смислена скала в градуси? Също е вероятно изменението в съпротивлението да не е линейно. Например диапазона от 500 до 750 градуса (който е и най-интересния) да се окаже промяна на съпротивлението от порядъка на 0.0ХХ ома. Май няма да е много използваемо за целта? Както и да е, като измеря ще докладвам тук. Лошото е че няма да мога да сравнявам омове срещу градуси но поне ще покаже колко ома ще трябва да се делят.

    Коментар


    • #32
      До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

      Не ти трябва да мериш омове с китайци В смисъл те мерят до десета, но това е теоретично. Не си давай парите за нов.
      Ако се използва свещ за датчик, няма да се мине без малко електроника. Ще трябва да се пусне еталонен ток през свещта и да се следи спадът на напрежение върху последователен резистор. Така омовете се преобразуват в миливолтове и вече след това лесно могат да се обработват както ни е угодно.

      Коментар


      • #33
        До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

        Или както е казал Ом R = U:I
        FJ40 07 1984 VIVA TEL 0877 454448
        BJ42 04 1982
        FJ62 11 1983 skipe blago4x4
        LZ 2 BHB

        Коментар


        • #34
          До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Врътка за настройване. Един компаратор, и разни дребни джаджи. Или още по-добре микроконтролер за 2 лева. Той си има вътре и компаратор, и ADC. Даже може и цифрово екранче да му се сложи, да ти показва температурата. Информацията се взима от датчика за стрелката...
          Сложно бре.
          1. Термореле за съответната температура. Кеф ти за вентилатора на радиатора, кеф ти от кафе машина или подобно. Като каце "цък" зумерът казва "бип".
          2. DS1821 - програмираш го на каква температура да казва "цък" и по предишната схема.
          2. DS1820 или DS1821 и микроконтролерче. Четеш температурата цифрово. Датчиците не се нуждаят от калибровка. Можеш да четеш няколко датчика по обща шина. Ако пестиш, може и да не ги захранваш. Тук вече има мегдан за екстри, говор, бой с пръчка през краката на шофера и т.н.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X