Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

    Термодвойка. Разни фирми продават, кажи-речи всякакви. Не знам обаче къде може да се сложи - преди, или след турбото. Иначе електрониката пак не е никакъв проблем да се направи.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

      Пред турбото!
      Ако може да се отцепи фланеца м/ду изп.колектор и турбото и да се пусне термо-елемента така че да се обдухва от излизащите газове, ей това ще е върха. Мислил съм да го правя с тези китайските мултицети. Те претендират да мерят до 1000 гр.С, и идват с термодвойка. Но машината ми е 22 годишна и не ми се късат болтовете на този фланец. Ако термо-двойката просто се опре на изпускателния колектор, пак става инертна работа. Мислил съм дали не може да се мери съпротивлението на накалните свещи, но тогава ще е трудно да се калибрира за всеки двигател/свещи. Някога ще ги измеря на студено и на топло да видя колко ще мръдне съпротивлението, но при 4 свещи в паралел.... сигурно ще е нищожно.

      Коментар


      • #18
        До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

        Пред турбото - да. Обаче не можеш просто да пуснеш нещо на две жици там, защото ще го издуха през турбото веднага.
        Трябва си дупка и здраво закрепване, не става през гарнитурата. А пък е чугун и не се заварява. Сложна работа ще стане...

        Коментар


        • #19
          До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
          Пред турбото - да. Обаче не можеш просто да пуснеш нещо на две жици там, защото ще го издуха през турбото веднага.
          Трябва си дупка и здраво закрепване, не става през гарнитурата. А пък е чугун и не се заварява. Сложна работа ще стане...
          Права жица, опъната. Термодвойката - в средата. Не ще я оздуха никога. Въпроса е че вероятно самата термодвойка трябва да е защитеня някак, а в същото време - достатъчно малка, за да не пречи там.

          Може да се направи тъничък фланец, и да се сложи на него, със всичките му салтанати. Само дето и фланеца трябва да е чугунен, май.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Права жица, опъната. Термодвойката - в средата. Не ще я оздуха никога.
            Mислиш ли? 3000 експлозии в минута.
            Може и косвено - изкуствено изтънена стена и инфрачервено мерене.

            Коментар


            • #21
              До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

              А все си мисля че нещо от сорта на ламбда сонда, като закрепване, ще е перфектно. Леката инертност така или иначе не е проблем. Далеч по-малка ще е от тая на маслото или охладителната система. Може би дори би било възможно да се ползва корпус от стара сонда.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

                http://www.fourfold.org/LR_FAQ/Serie...ureMonitor.pdf

                В горния link момчетата са показали как се слага на Тd5 Land Rover. Идеята ми е ясна ама като не съм механик... По лодките има редовно монитор на изгорелите газове, лампа и пискалка за температура. Никога не съм се заглеждал къде точно и как е поставен датчика. На горния link има снимки, дано съм нацелил какво ви трябва.


                http://flashoffroad.com/Accessories/..._Boost/EGT.htm
                http://www.srtforums.com/forums/f75/...6/#post1384095

                Така като гледам вариантите за поставянето на датчика са 3 - На отвора на AGR, Пробива се дупка в колекторните тръби / май така се казваше /. Прави се резба и се навива датчика- момчетата казват, че ако работи мотора няма да влизат стружки при дупченето. Последният вариант е с датчик закрепен на тръбна скоба- не се навиват резби. Гледах в един форум и човек, който си го беше закрепил датчика отвънка на колектора - не се дупчи. Това всичкото съм го писъл без да съм механик. Ако има някоя глупост в поста ми моля модераторите да трият веднага докато някой не е хванал дрелката.
                Последно редактирано от NIKSD; 15-01-09, 05:44.
                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                Коментар


                • #23
                  До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

                  Точно там, на изхода на колектора, преди турбото нищо ефтино няма да издържи дълго, а и ще пречи на въздушния поток. Не ми се вижда добра идея.
                  "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

                    Идеята за такъв уред е супер !!! И видовете изпълнения сигурно работят, но си мисля :
                    Защо все на високи точки се монтират уредите ?
                    Защо се мери темп. на въздушния поток ?
                    Не е ли по правилно да се дублира термодатчика , но на по ниска точка в охладителната система ?!? Тогава няма опасност да остане СУХ и в същото време ще мери темп. на охладителната течност !!!
                    На втория датчик да се постави зумер и ..... май е това !!!

                    Коментар


                    • #25
                      До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго


                      http://www.westmarine.com/webapp/wcs...84&classNum=85

                      А колега, ми така кажи. Ей ти го това на снимката струва $ 48.00. Идва с датчик за налягане на маслото и температурен датчик. И двата са вързани към звукова аларма. Чува се от 10 метра / не ме питай от къде знам, имаме странния навик докато сме на ход по лодките да ходим за гъби / Та с 2 думи, купуваш, инсталираш и караш, прецака ли се нещо започва едно пищене не си е работа.
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • #26
                        До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

                        А каква температура мери? На вода, на масло, или както си го сложиш?
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго
                          • Low oil pressure / high temperature alarm
                          • For inboard & I/O engines with 12V DC electrical systems
                          • Contains Buzzer
                          • Oil pressure switch: 1/8" NPT (trips @ 2-6psi)
                          • Temperature Switch: 3/8" NPT (trips @ 195-210 degrees)

                          Има 2 датчика -масления включва алармата на 2-6 PSI /тва не го знам колко атмосверие, май е много малко/
                          -температурния /на водата / включва на 195-210F - това са 90.0-98.8 С
                          Ааа, и пищи всеки път като му подадеш контакт на мотора преди да запалиш- не е за нервни хора.
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #28
                            До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

                            В главата е най-високата температура, защото там се "произвежда" температурата, и всъщност само тя ни интересува. Няма какво да мериш на по-ниско място в охл. с/ма защото от там влиза охладената течност. Температурата на течността на вход на блока може да бъде с над 10 гр. по-ниска от тази на изхода от главата. Температурата на източника (горивните камери) е мноооого по-висока от смешните 85-90 гр. които виждаме на таблото, които са градуси на водата след като е облизала металната повърхност на "пещта". Затова - датчик останал на сухо направо ще блъсне стрелката в червеното! От това по-добра индикация не се сещам.
                            Всъщност, цилиндрите не се нуждаят от много охлаждане а най-вече главата. Има много двигатели на които се охлажда само най-горната част на цилиндъра + главата разбира се. Аз знам корабни двигатели, но по-популярния пример са по-ранни Поршета с водно охл. на главата и въздушно на цилиндрите (хем са бензинки).

                            Колегата NIKSD направо е ударил 10ката с линка си http://www.fourfold.org/LR_FAQ/Serie...ureMonitor.pdf
                            ТОЧНО това за което говоря!

                            Моите познания са от корабни двигатели. Там се мери и следи всичко и навсякъде. Температурите на изгорелите газове се следят на всяка глава (там си има поне 1 спиртен термометър + 1 сонда с термодвойка или манометричен термометър), на общия колектор преди турбината както и след турбината. След турбото, температурата пада със 100 и + градуса.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              А все си мисля че нещо от сорта на ламбда сонда, като закрепване, ще е перфектно. Леката инертност така или иначе не е проблем. Далеч по-малка ще е от тая на маслото или охладителната система. Може би дори би било възможно да се ползва корпус от стара сонда.
                              Мисля си дали може да през един диод да се измерва съпротивлението на подгревните свещи , като се подава някакъв ток примерно 1-2 ампера .Понеже подгревните свещи си увеличават съпротивлението с нарастване на температурата и от този параметър да се извлича информация за температурата в горивната камера.Знам ,че студена подгревна свещ 'дърпа' 20 А , а когато загрее на 800 градуса ,тока и пада на околу 10 А...
                              FJ40 07 1984 VIVA TEL 0877 454448
                              BJ42 04 1982
                              FJ62 11 1983 skipe blago4x4
                              LZ 2 BHB

                              Коментар


                              • #30
                                До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

                                Може, но доколко ще получиш полезно инфо от там?!
                                Най-добре според мен е да се мери температура след изпускателните клапани и преди турбото. Там ще проличи най-добре кога двигателят започва да изхвърля температура през ауспуха, вместо механична енергия през коляновия вал...
                                Пак може да се използва подгревна свещ като датчик, поради свойствата и, които си споменал.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X