Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго...

    Темата произлиза оттук:
    1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!


    Първоначално публикуван от bliss-stick Преглед на мнение
    Ами да ви кажа вЧепетленията от моя. Чисто практически.
    За наличието на долен разпределителен Вал ме информира майстора в сервиза, защото ми направи впечатление странното разположение на Ангренажа. Както и да е ...
    Много са малко колите които не си "хвърлят" главата. Ние пък за сметка на това ги купуваме на 10-15 годишна възраст (тамън навреме) и обикновенно изискваме да се държат като нови.
    Чувал съм че 3,0 V6 и 2,4 тд са най-проблемни по тоя въпрос. Ама не ми се вярва чичко японец да е проспал тоя проблем в продължение на 10-20-се години производство.
    Когато взех Рънера, го преобух и обслужих достойно. Съответно и след реглажа на ходовата част реших че е време за "тест". Помахах на Полицаите на карулката на Тракия и от там газзззз. На Разклона за долни лозен бях насъбрал 130-140. От там знаете че почва около 25 км. изкачване с различен наклон. И те така ...държа 140 и не пускам, колата е праза, а аз заинтересован. Някъде преди Вакарел стрелката скочи в Червеното, просто загря все едно му е свършила водата.
    ... мДаа явно не е толкова "Рънер"
    Общо взето като му свикнеш и си малко поне грамотен, виждаш че тая машинка дава всичко от себе си м/у 30 и 100-110 км./ч. от там нататък почваш да издевателстваш и да се кандидатираш за "Международно издирване на Глава"
    Не само тия двигатели правят същото. Всъщност е добре като вземеш такъв, да му се направи обстойна промивка на охладителната система, и смяна на термостат. Карам нещо съвсем различно (Терано 2.7TDI), и стария термостат не затваряше, но и не отваряше докрай. Като го смених се оказа - фини стружки по стеблото, дето явно са му пречели да отваря и да затвяря като хората. А антифриза - бистър та бистър, без никакви следи от корозия или нещо такова. Дайхатсуто ми със съвсем друг и бензинов двигател се държеше по абсолютно същия начин.

    Иначе, и аз обичам да карам със 130-140, ама от 3000 оборота нагоре хвърлям по едно око на температурата, и при първи признаци за нещо - връщам малко газта. За щастие откакто смених термостата и промих системата, не ми се е налагало.
    Последно редактирано от Yaro; 10-01-09, 23:26.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  • #2
    До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ...
    Иначе, и аз обичам да карам със 130-140, ама от 3000 оборота нагоре хвърлям по едно око на температурата, и при първи признаци за нещо - връщам малко газта...
    За тоя проблем, с греенето на предкамерните дизели, веднъж добре си поговорихме.
    Един път че главите са им топлинно натоварени и втори път че са по на 10-15, и отгоре даже години. А сигурно има и умора на железата и промяна на структурата на метала.
    Като сложиш големите гуми още по кротко.

    Коментар


    • #3
      До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

      Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
      За тоя проблем, с греенето на предкамерните дизели, веднъж добре си поговорихме.
      Един път че главите са им топлинно натоварени и втори път че са по на 10-15, и отгоре даже години. А сигурно има и умора на железата и промяна на структурата на метала.
      Като сложиш големите гуми още по кротко.
      Мисълта ми е че то обикновено си проличава, далеч преди да стигне червеното. Просто трябва да се има едно на ум и да се поглежда от време на време. Не съм наясно дали ако не видя, компютъра ще ограничи газта, или ще сигнализира по някакъв начин. Досега грижи не съм имал, но просто знам че трябва да внимавам при тия скорости и натоварвания.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ...
        Не съм наясно дали ако не видя, компютъра ще ограничи газта, или ще сигнализира по някакъв начин...
        Има такива "умни компове". Някой наскоро беше писал (май с Рейндж), че го натискал по Витиня и изгаснал. После като поистинал, чък-бръм и си тръгнал.
        Като се замисля, може да го пробваш. С духалка за топъл въздух. Да понагрееш датчика.

        Коментар


        • #5
          До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Мисълта ми е че то обикновено си проличава, далеч преди да стигне червеното. Просто трябва да се има едно на ум и да се поглежда от време на време. Не съм наясно дали ако не видя, компютъра ще ограничи газта, или ще сигнализира по някакъв начин. Досега грижи не съм имал, но просто знам че трябва да внимавам при тия скорости и натоварвания.
          На твоите няма такава опция.

          Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
          Има такива "умни компове". Някой наскоро беше писал (май с Рейндж), че го натискал по Витиня и изгаснал. После като поистинал, чък-бръм и си тръгнал.
          Като се замисля, може да го пробваш. С духалка за топъл въздух. Да понагрееш датчика.
          Има такава опция при много от новите модели. Първо в Европа го въведаха на Форд Фокус 98г. Мотора има стратегия срещу прегряване. Когато започне да загрява изкуствено ти вкарва стрелката в червеното, ако си шматка и продължиш да караш ти светва една лампа че чайника завира, ако си продъжиш, компа започва да изключва поред един от цилиндрите като по този начин го охлажда, редува ги, после два по два и накрая ти гаси мотора. И въпреки всички признаци ти не си прегрял, изстива си чайника и си палиш. Други компании нямат такава стратегия умишлено, щото може да те гонят в момента. За Форд груп е по важна кутията на консервата, а за други компании съдържанието на консервата.
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #6
            До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

            В тая връзка я дайте да помислиме за някакъв зумер, не може ли да сложиме?

            Коментар


            • #7
              До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

              Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
              В тая връзка я дайте да помислиме за някакъв зумер, не може ли да сложиме?
              Може естествено. Даже е много лесно да се направи.

              Идеята си я бива!!! Ще помисля по въпроса, и ще ги пускам в производство направо. Смятам клиенти ще се намерят. Пък и на прима виста, цената ще е народна.

              ...Звънни да се разбереме за процента.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Може естествено. Даже е много лесно да се направи.

                Идеята си я бива!!! Ще помисля по въпроса, и ще ги пускам в производство направо. Смятам клиенти ще се намерят. Пък и на прима виста, цената ще е народна. Някакви левчета.
                А ако няма лампа за прегряване а само стрелка как ще вземеш инфо за зумера. Сигнала от датчика при различните коли е различен а и различните коли прегряват на различна температура. Доста четене ще е.
                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                Коментар


                • #9
                  До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                  Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                  А ако няма лампа за прегряване а само стрелка как ще вземеш инфо за зумера. Сигнала от датчика при различните коли е различен а и различните коли прегряват на различна температура. Доста четене ще е.
                  Врътка за настройване. Един компаратор, и разни дребни джаджи. Или още по-добре микроконтролер за 2 лева. Той си има вътре и компаратор, и ADC. Даже може и цифрово екранче да му се сложи, да ти показва температурата. Информацията се взима от датчика за стрелката.

                  Масовите датчици са резистивни. Мери се или падът на напрежение върху тях, или тока. И за двете електрониката наистина е проста. Може дори да се направи безконтактно, с датчик на хол за прав ток, ама няма сми.

                  Наистина е елементарно като електроника, инсталиране и настройки. Дори може да се направи така че да ти дръпва педала, ако и той е електронен. Пак е потенциометър, а потенциометри има и електронни. Ама си мисля че баш за нас някакво такова ограничение не е нужно.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #10
                    До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Може естествено. Даже е много лесно да се направи.

                    Идеята си я бива!!! Ще помисля по въпроса, и ще ги пускам в производство направо. Смятам клиенти ще се намерят. Пък и на прима виста, цената ще е народна.

                    ...Звънни да се разбереме за процента.

                    Знаеш ли колко търговци на глави и гарнитури ще изревът.

                    Коментар


                    • #11
                      До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                      Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение

                      Знаеш ли колко търговци на глави и гарнитури ще изревът.
                      Ми да ревът бе. Аз излишни пари нямам, а сигурно и доста други колеги от форума.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                        Аз даже му измислих и настройката - дв компаратора, и две врътки. Едната за бегло предупреждение. Примерно да пиука веднъж на 10 секунди, ако си някъде над средата, един вид - внимавай!.

                        Втората за постоянно пищене, или по често такова, кото наближиш опасно до червеното.

                        Настройката се състои в отвиване на датчика, и духане с топъл въздух или нагряване съз запалка. Като стигне до там, дето искаш де те предупреждава бегло - там настройваш едната врътка. Като наближи червеното - другата врътка. После връзваш и забравяш.

                        Мога да го направя и да говори, по избор. Един вид "СУС БЕ ТЪПАК!!! ТАКА НЕ СЕ КАРА ДИЗЕЛ!!!!" ...или "КИПНАХ КИПНАХ КИПНАХ!!!", "ВЪРНИ ПЕДАЛА ЧЕ СИ Е.А МАМАТА!!!", "ОНЯЯЯЯ!!!! СПРИ СЕ МАЛКО ЧЕ МИ СТОПИ БУТАЛАТА!!!!"
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                          Ами чудесна идея е. Само дето ще е полезно единствено да напомня на тези които не си поглеждат стрелката. Ако датчика е неизправен или е изтекъл антифриза и датчика не работи по тая причина не виждам с какво ще е полезно. Основните случай на прегряване са точно такива. Или неизправен датчик или протекъл антифриз и оттам останал сух датчик. Много добра информация дава температурата на маслото, но много малко коли я показват. Друг вариант е монтиране на допълнителен датчик по надолу в блока ако откаже заводския, които обикновено е нейде нависоко в главата. Идеалния вариант е четири уреда, единия показва температурата в главата, другия на радиатора, третия на блока и един на маслото. И накрая пак може да я вземе жена ми и да я "сготви"
                          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                          Коментар


                          • #14
                            До: 1КZ-Т 3.0TD на 70-ка. Мнения!

                            Може и със собствени датчици, дори е по-лесно. Лепваш ги където ти е кеф. Само настройката ще е по-гадна.

                            Аз например си гледам стрелката в 90% от случаите. Ама понякога се хващам че ако има нещо, за което да отделям особено голямо и извънредно внимание на пътя, гледам пътя.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Старите дизели и греене. Как да го избегнем? Допълнителни уреди за следене, друго

                              Не разчитайте толкова на тези датчици и стрелки. Те са тромави и спокойно може да пропуснеш момента. Датчик останал на сухо може да се окаже даже по-пъргав, но е малшанс в този момент да гледаш в таблото. Белата може да стане дори и без да си видял стрелка в червения сектор.
                              Всеки дизел грее на високи обороти. Няма време да си забърка смемесчица от капчици и въздух. Тези с предкамерното впръскване са по-зле защото и капките им са по-едрички. Доизгаряне има чак до отваряне на изпускателния клапан че и след това.
                              Най-добрата индикация за товара на машината е температурата на изгорелите газове. За съжаление не знам някой производител (гадни продавачи на конфекция) да е поставил сериино индикация за този изключитено важен параметър. Ако някой направи евтин термометър до примерно 900 гр.С, с аларма на примерно 700 - 720 гр., ей тогава бизнеса с глави ще позамре.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X