Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
и още нещо - в темата употребявате израза "замръзване" на нафтата. доколкото си спомням от уроците по химия, нафтата е незамръзваща течност. може да замръзне водата в нея - ако я има. по неприятното е че при минусови температури парафина в нафтата, който за съжаление е неразделна част от нея, и при нормални температури е във вид на наночастици, започва процес на коагулиране, т.е. свързване в по големи частици - водещи до запушване на сондата примерно - какъвто случай имах преди 15 год. повечето добавки за нафта целят именно това - да не позволят на парафина да коагулира. естествено, същото се постига и с газ за горене и др.
От найстия опит, когато вече си мислех, че няма да го бъде. Теглих му една извънградска разходка да позареди, колкото може, долях го догоре с Алпийски дизел от ОМВ и преди да го оставя отново на паркинга, последвах съвета на братчеда и завих акумулатора. Пък то утре сутринта ще си каже. Температурата май пак ще е нисичка.
Коментар