Обява

Свий
Няма добавени обяви.

интерколер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    ))) Айде, мирозданието отиде надолу с главата)) В математиката няма гледна точка, има истина и неистина. Вярата е въпрос на белетристика, лигавщини или борба със здравия разум. А за борба със здравия инженерен смисъл е измислено страшно оръжие - модата.
    Тия буклуци излизат по-евтино на производителя и айде, лапай народе. После глупаците започват да смятат за гъзарско на колата им да пише "BUKLUK" или "Interkooler" или няква друга глупост като "Laser" например на някви фордове, и с вопли Ура! тълпата хуква да се урежда с последните си стотинки. Вместо с половин стотна от процента от тия пари да си купи книжка и да прочете за кво става дума. Само че това се казва пазарна стратегия а не топлинно разтоварване на ГЦБ на ДВГ с принудително пълнене.
    Мда. Прочее, математиката също не може без вяра, но нуждата от нея се ограничава единствено в необходимостта да повярваш в десетте аксиоми на Евклидовата геометрия. Нататък важат общите правила в които няма място за гледни точки. Също както в машиностроенето и топлотехниката в частност, част от която са и въпросните крайно примитивни проточни въздушно-въздушни хладилници.
    Съвсем по същия начин глупостта предно предаване вече е свята в очите на немислещите. Макар че цялата работа е тръгнала просто от свалянето на себестойността на колите.

    Коментар


    • #17
      Ти Стефане, изглежда спориш заради спорта понякога Защо трябва да откриваме сега колко е полезна толата вода?!
      В момента не се произвежда масов съвременен(!) дизелов двигател без принудително пълнене с въздух! Това е!
      След това какво общо има интеркулера с термичния режим на двигателя или главата?!? Предназначението му е само едно - да вкара повече въздух в двигателя! За температурата си има охладителна уредба

      Коментар


      • #18
        Да, с очевидни глупости е трудно да се спори. Пазарната политика на никоя фирма не е природен закон. Блеенето на неграмотни писачи в гланцови списания също не е природен закон и не го оборва.
        Айде почваме отначало. Кво прави интеркулера? Само охлажда. Както и да е направен той е просто хладилник. Влияе на вкарването на повече въздух единствено като сваля температурата му, в резултат на което по-плътния въздух при същия обем има повече маса. От това значи и в колекторите отива повече кислород. От съображения за непрекъснатост обаче, тогава топлообменника трябва да се явява и ресивер, и това е началото на неприятностите. За напълването на ресивера до нужното свръхналягане турбината трябва да има излишен свръхдебит. Той е ограничен от мощността И, затова и обема на ресивера - топлообменник не може да е много голям. От което пък тръгват пулсации в смукателните колектори, борбата с които е трудна.
        Увеличаването на топлообменната площ с обема върви не линейно ами например на степен 2/3. Демек за да направиш много голям и значи много ефективен радиатор той трябва да е с огромен обем. Това е неприемливо пък от чисто компоновъчна гледна точка, и по мощността на турбината. Освен това много голямата площ на топлообменника означава и голямо триене между стените му и въздушния поток, което води до спадане на налягането, заради което всъщност е и цялата дандания. Увеличаването на плътността зависи от загубата на топлина. Загубата на топлина зависи от загубата на мощност. Кръга се затваря.
        Правилния подход е не интеркулер, ами проектирането на охлаждането на главата без него. Както и се правят истинските скъпи двигатели.
        Интеркулера е кърпеж за оправяне на поразиите от най-евтиния начин за принудително пълнене - турбината в генерацията. А аз не споря, проблема не ме интересува, защото решението му е известно. Опитвам се да ви разкажа за какво аджеба става дума, тъкмо за да не ви будалкат мазните търговци.

        Коментар


        • #19
          Ами използвай малко от ентусиазма си и ни разкажи за "истинските скъпи двигатели", с който си се оборудвал и ти естествено! Няма да чакаш на мазните търговци като нас - неграмотните писачи я!

          Коментар


          • #20
            Не знам как се рисува тъжна усмивка.
            Част от свойствата на разума са да може да опознава и разбира не само нещата които пипа. Или има в гаража си. И космически кораб си нямам. Но знам за това-онова което се случва в космоса.
            Разгледай например серията двигатели 4J на Исузу. Интересното и е че има и със и без.

            Коментар


            • #21
              Браво Стефане !!!!

              Колеги това е самата истина !
              Ако на някой не му изнася или не му харесва ... да не гледа истината в очите !!

              Та по темата .. заради така наречения турбо лаг, (тоест пълненето на кулера и респективно ниските обороти на турбината) започнаха да вграждат турбини с "променлива геометрия" - да може да наваксват липсата на обороти .... има някакъв ефект !
              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

              Коментар


              • #22
                Хе, хе, готина караница (а така се пише "тъжна усмивка" )
                А всъщност (според моето скромно мнение) размера на "кулера" не влияе на налягането (то няма къде да отиде освен ако не е пробит), а влияе на този "лаг" (браво Волк) или закъснение - колкото е по-голям радиатора на "кулера" толкова повече време минава от навлизането на въздуха от едната страна (топъл) до излизането му (студен) и влизането в цилиндрите, което води до много сериозен проблем с пъргавината тъй като "турботота" се задвижват от изгорелите газове - даваш газ - повече бензин/нафта, а въздухът пак същото количество, докато не се вдигнат оборотите на турбината, тя да нагнети повече въздух, той да мине през цееееелият "кулер" и Чак тогава двигателят Изревава и им "скъсваме шортите" на лошите с "Голфа".
                Та с две думи - колкото по-малък радиатор, толкова по-пъргав двигател, но по-маломощен поради ниското охлаждане на въздуха И обратно, колкото по-голям (ама не до безкраиност че той въздуха не може хем да е сгъстен хем да е -200С) - толкова по-муден, но мощен
                И естествено 10000 Изобретения на всякакви фирми и фирмички за да се заобиколят законите на физиката и да се получи ИДЕАЛА, ама това никога не става защото щом постигнем идеала на нашите деди той ни отеснява и започваме да мислим за още и още и ОЩЕ....

                Коментар


                • #23
                  Интересното е дали на Камен, който започна темата му стана ясно какво е аджеба интеркулер след толкова излишни приказки от наша страна?!

                  Коментар


                  • #24
                    много сте задълбочили темата ама важното от мен дет съм си играл да свалям и качвам колера и дори сега карам с него без да имам турбо и затова казах, че не е задалжително да имаш турбо за да си с колер или по точно както казва Стефан след някой друг ден и на тези дет нямат турбо ще им слагат за парите!
                    Та ефекта от цялата работа е само в загряването на двигателя и малък лаг при истрелването поради обема на колера който трябва да бъде компенсиран! Ако един двигател няма колер и има турбина то тогава вкарва топал въздух в цилндрите, но не кой знае колко топал тва със стотиците градоси и хилиадите беше бая пресилено, но въпреки всичко е по- добре да има колер за да охлажда по-добре без значение дали е сметнато без или със от завода! А лага от колера се компенсира с задържането в обороти е важно е да знаеш и каде ти отвара турбото де и каде затваря! Затова се слага и монометар и то си показва каде е силата и там даржиш колата! + това датчика се завива преди главата на колектора и следиш какво става в най-близката точка! А за задържане и компенсиране на лага има клапани, който се продават свободно и не е нужно някой сега да открива "топлата" вода!
                    Идеалният двигател без турбо за който Стефан искаше да спомене явно е на КИМИ РАЙКОНЕН , но да незабравяме, че турбините там са забранени иначе и там да ги има!!!
                    Като се замисла дори и най-съвършения двигател ( с най голямо КПД)роторните двигатели имат турбо, та даже и по две турбини! На самолетите в които съм се качвал също са с турбини! Една турбина спокойно може да издаржи от порядъка на 100 000 км без ремонт! А съвремените автомобили са един вид еднодневки предвид пазарната цена на нови такива, така че нормално е да им слагат турбо
                    4ао
                    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                    Коментар


                    • #25
                      стефане, в грешка си, вземи си кола с турбо, махни кулера после го сложи и ще разбереш. ако кулера е толкова лош защо ли тогава в рали шампионата карат с такъв и то огромен

                      ако нещата бяха толкова прости, колкото ги представяш ние щяхме да правим коли, а германците и американците щяха да гледат домати
                      drive alive

                      Коментар


                      • #26
                        Паджеровод
                        стана ми ясно ,мерси на всички за обясненията,доста изчерпателни одговори
                        "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

                        Коментар


                        • #27
                          Мда. А вместо това можеха да сложат кислороден генератор. Ама не е гъзарско. Или още една турбина за турбохладилник, ама за това и тия даже се усещат че им трябва още един мотор от локомотив.
                          Вижте момчета, физиката си е физика. Ако някой не я знае, то проблема не е неин а негов. А ако и не иска да я знае, тогава има и цели пачки фактури в добавка. А фактури както е известно има който снася кинтите. Щом ви е мерак да учите природата кое как се прави - ваша си работа. Но пак по вашата логика тогава ще ви се наложи да обясните защо например на скъпите мерцедеси будалите пишат "kompressor" а не "intercooler")))))))))))))))))

                          Коментар


                          • #28
                            защото кулер без турбина е безмислено, той е нещо което върви с нея, щом има турбина или чарджър /някои от скъпите мерцедеси не са с турбина/ има и кулер, ако няма значи може да сложи и да се вдигне мощността с някакъв процент.

                            тук е момента да се намеси поли и да каже колко процента
                            drive alive

                            Коментар


                            • #29
                              А с кислородния генератор не трябва и турбина. Нали цялата работа е да се вкара повече кислород в цилиндъра, останалите съставки на въздуха са буферен газ, който може и да охлажда и да урежда донякъде компресията, обаче дава и крайно отровните азотни окиси. При това колкото по-оптимизиран е двигателят - толкова по-отровни, понеже температурата е по-висока. Или изобщо да изхвърлят въздуха, и да сложат правилна вода. Също охлажда, още повече повишава компресията, и за капак в края на цикъла изгаря и част от водорода от разпадналите се водни молекули. Като страничен ефект се увеличава и мощността.
                              Мда. Просто всичките тия баровци могат да пишат само кресливи реклами. А дори не могат да минат от примитивния цикъл на Милер на криво-ляво приличния на Аткинс. Пък аз ги подкокоросвам за цикъла на Валтер) Е сеа, сеа, както рекла оная мутра ...))

                              Коментар


                              • #30
                                намерих нещо интересно по темата тук

                                440Nm 196кс .... явно има ефект от интеркулер с водно охлаждане...

                                ПС: въпросния джип фабрично е с 4.2Д без турбо и 131кс
                                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X