До колкото знам това е радиатор през който минава вече нагнетеният от компресора (и по този случай загрят) въздух с цел да се охлади (колкото е по ниска температурата - толкова повече кислород - толкова по-добро изгаряне на горивото) преди да постъпи в цилиндрите.
TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p. Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p. Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба
интеркулер буквално значи междинен охладител...
Понеже турбината работи с изгорелите газове от двигателя и е монтирана на колектора, температурата й достига сериозни стойности... оттам и въздуха, който нагнетява се загрява до 100-ина градуса... При едно и също налягане горещия въздух съдържа по-малко молекули кислород от студения... Затова се слага интеркулер... на едни фабрично /например 2.5ТД наМицубиши/, на други допълнително може да се сложи...
не е задължително да е с турбо за да има интерколер, и обратното не е задължително когато има турбо да има и интерколер! Това зависи от много неща, но турбото наистина загрява въздуха и затова е за предпочитане да има!
4ао
Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.
ако няма турбо не виждам и аз за кво ще служи
иначе интеркуулера върши много работа
гледал съм криви на мощтността на един и същ двигател със интеркуулер и без и има мноого голяма разлика
почти колкото разликата между същия двигател без турбо и със турбо
то верно турбото нагнетява въздуха но като го загрее на 1000градуса той толкова си разширява обема че ефекта става много малък
докато едно просто куулерче може да сърши бая работа
макар че то пък за да работи трябва да има сериозен поток въздух който да минава през него да го охлажда /той всъщност е един радиатор за охлаждане само че на въздух/ иначе ще се загрее бързо и няма да върши работа
на световното по рали даже слагали лед около интеркуулера преди да стартира автомобила
колкото охлади преди да се стопи се е файда
четох една статия на една жигула в русия и сложели турбо от мицибиши и съответно и интеркуулер но той така е наврян че няма много много кво да го охлажда и след няколко по яки "газирания" преставал да върши работа и мощноста падала осезаемо
Бе ква е тая свята вяра в интеркулерите? Реално когато са чисти могат да вдигнат мощността с 5%. На практика това са само предпазители на главите от топлината. А когато са мръсни не само не вдигат и не пазят, ами и влошават работата. Сичката!
За капак колкото по-ефективен е кулера, толкова повече защипва турбото. Докато го заглуши съвсем.
То и турбото е менте. Евтиния начин за кратко да се направи нещо. Наследство от буталните бомбардировачи и височинни прехващачи с живот по няколко полета. А компресорите и всякакви вълнови помпи са с позорни цени ...(((
Не си прав И ти натискаш педала на газта, нали? И понякога го натискаш докрай, че даже и ламарината да изкривиш отдолу! Е - така вкарваш гориво само и ако няма достатъчно въздух само правиш пушилеци! Само чрез турбото и интеркулера дизела слезе от трактора и влезе в лимузините и само турбото и интеркулера затварят устата на тези, които го наричат "печка"и т.н...
Нищо подобно. Всички смислени дизели по промишлен стандарт нямат кулер. Защото охлаждането на главите е сметнато като хората и от тая глупост няма нужда.
Аха. А в 8-ми клас физиката загрубява нататък. И се оказва че кулера е главния враг на турбината.
Колкото е по-голям, толкова по-голяма е вътрешната повърхност на топлообменника и толкова повече се увеличава съпротивлението в него и това е еквивалентно на падане на налягането от турбината.
Колкото е по-голям, толкова по-голям обем трябва да нагнети турбината преди да се достигне нужното налягане в смукателния колектор, за което трябва допълнително време, и значи се смачква тъкмо мечтаната динамика.
Опита за регулиране на налягането с клапани довежда до увеличаване на температурата, и значи до нищо, задачата тръгва по затворен кръг.
В най-добрия случай на идеално чист и отвън и отвътре радиатор кулера просто щади главата като и осигурява по-лек температурен режим. Съществуването му означава че са ви пробудали мотор - менте, някъв евтинджос.
въпрос на гледна точка, има и полужителни и отрицателни страни, ако беше толкова лош нямаше да го слагат по колите отдавна, пак го дават и като тунинг за сумати пари на който се сетиш двигател с турбо
Коментар