Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

    Здравейте колеги!
    Имам проблем с прословутия двигател от марката ВАГ, 1,9ТДИ - система помпа-дюза. Автомобила ми гори солидно количество масло, на всеки 1000км/ 1 литър. Взех автомобила със спукана цилиндрова глава, взех глава втора употреба и я изпратих за смяна на гумички на клапаните и шлайфане. Смених и турбото, разбира се с рециклаж на хубава марка. Смених и комплект сегменти.След направената процедура, смених ангренажен комплект, всички гарнитури и о-пръстени. Забравих да напиша,че сегментите са КОЛБЕНШМИД.След сглобяване изминах едни 1500 км в нормално разработване, плавно галех газта и ускорявах, не повече от 2000оборота. След 1500км, смених маслото с такова за помпа-дюза. Започнах да си го натискам и до 3000 оборота, аз съм спокоен шофьор и не издевателствам. Но в един момент ми светна лампата за нивото на маслото и ОООО-чудо онемях, след пробег от 1500км ми изразходи 1литър масло. Бях налял Еурол 5в40. Смених го веднага с Кастрол. Същата работа. На място пушлеви бяло-синкав пушек в движение почти не пуши,но миризмата е на масло. Помислих,че е турбо , но в крайна сметка турбото се оказа перфектно, установих,че изхвърля масло от изпускателния клапан на 3-ти цилиндър. Това го установих,като махнах изпускателния колектор и го уставих да работи на място без колектор с подвързано масло на турбото. Оказа се,че турбото е сухо , та сухо и в двата охльова и горещия, и студения, с подвързано мазане, но без да го въртят изгорелите газове.
    Та чудя се аз, аджеба възможно ли е да минава маслото през сегментите, като са разработени нормално или е възможно да има спукан водач на клапан или да е много износен. Двигателя си работи мазно, не прекъсва, не тресе, с една дума,ако няма разход и не пушлеви, по слух не можеш да го хванеш. Смених капака на клапаните, тъй като там е мембраната за картерната вентилация, нулева промяна, карах го без пръчка на маслото с едно бяло парцалче, увито отгоре, не се омаслява дори , но разхода ме съсипа на масло.
    Дайте да го умуваме???
    Едни ми викат ,че след монтажа на сегментите е станало по-лошо положението, други казват, че е възможно от водач. Излиза маслото на капки от изпускателния канал на главата, би трябвало да е запалено ,ако минава през самия цилиндър. Като отвия подгревната свещ, няма следи от белия нагар,който се образува при горенето на масло.
    Направо съм онемял, измерих овала на цилиндрите , на трети е малко повече от на другите, а той беше 0,09мм.
    Мерих компресия, всичките показаха, 28 бара, само трети 27, но е възможно да има и някаква грешка от измерването.
    Дайте съвет, как да проверя дали го гори през сегментите или през водач на клапан?


    Благодаря предварително!

  • #2
    От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

    Скъсана гумичка при набиването или пропуснат износен водач.

    Коментар


    • #3
      От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

      Според мен е от сегментите.
      Смяна само на сегменти обикновено не върши работа.
      Цилиндъра вече не е съвсем цилиндър, а сегментите са си почти идеална окръжност. Та за да се получат нещата-трябва си шлайф на блока, или ризи в комплект със сегменти и бутала. Не знам как е този двигател.
      Има вероятност след време сегментите да се износят по елипсата на цилиндъра, или да остържат цилиндъра до своя си размер(зависи кое е по-твърдо и износоустойчиво), но аз не бих лежал на тази кълка.


      Лично мнение, това съм го научил преди доста години, а от тогава може да има промяна в технологиите за изработване на цилиндри и сегменти, та тези ми знания да са остарели.

      Ама надали.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #4
        От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

        Ако беше,казвам само според мен, от сегментите, не би трябвало да изхвърля капки масло, прясно. Или по-скоро на мен ми се неще да е така. Но и сегментите ,ми се видяха доста твърди,при монтирането й в каналите.Може и самия блок да е за кофата, но защо е еднаква компресията на всички цилиндри?
        Защо няма претрисане и приклащане на празен ход???
        Как мога да хвана, дали е от сегментите?

        Коментар


        • #5
          От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

          Девет стотни овал?! Какво пише по тоя въпрос в сервизното ръководство?
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Според мен е от сегментите.
            Смяна само на сегменти обикновено не върши работа.
            Цилиндъра вече не е съвсем цилиндър, а сегментите са си почти идеална окръжност. Та за да се получат нещата-трябва си шлайф на блока, или ризи в комплект със сегменти и бутала. Не знам как е този двигател.
            Има вероятност след време сегментите да се износят по елипсата на цилиндъра, или да остържат цилиндъра до своя си размер(зависи кое е по-твърдо и износоустойчиво), но аз не бих лежал на тази кълка.


            Лично мнение, това съм го научил преди доста години, а от тогава може да има промяна в технологиите за изработване на цилиндри и сегменти, та тези ми знания да са остарели.

            Ама надали.
            Коле, това важи за моя и твоя трактор и даже на тях може да се сменят само сегменти и ремонта да е сполучлив, но преди това трябва да мине някой с натрениран пръст или с вътромер.Другите, за които важи е разни двутактови пърпоретки.
            При леките коли си е съвсем нормален ремонт, щом в заводската литература има допуски за размерите на нов и работил цилиндър.За мен проблема не е от сегментите, защото колегата е споменал, че духане от картера няма и компресията е приблизително еднаква(и доста добра за този двигател).

            Коментар


            • #7
              От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

              Не споря бе, само казвам моето мнение. Може и да не е вярно. Просто така си мисля. А и лично аз не бих сменил само сегменти след като съм раглобил целия двигател. За още 200-300 лева ще се направи цялостен ремонт.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #8
                От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                При затворени клапани (и различни положения на буталото,ако щем),блокиран маховик-->сгъстен въздух в цилиндъра и слухтене откъде е пропускът- и сравнение с "читав" цилиндър.

                Коментар


                • #9
                  От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  Не споря бе, само казвам моето мнение. Може и да не е вярно. Просто така си мисля. А и лично аз не бих сменил само сегменти след като съм раглобил целия двигател. За още 200-300 лева ще се направи цялостен ремонт.
                  Работата е там, че за този двигател и повечето турбодизели, цената на новите бутала е силно неприятна.Конкретно за този отива към 2 бона за читави бутала със сегменти, а после имаме и цена на шлайф, сваляне на блока и т.н.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                    Ако има масло в някой от цилиндрите компресията ще е доста по-висока. При еднаква компресия на 4те цилиндъра бих търсил проблема другаде. Още повече, че излиза на капки. Ако мине през работещ цилиндър ще изгори заедно с нафтата.

                    Та залагам на главата. И по-точно - около изпускателните клапани или портовете след тях. Проверихте ли я за спуквания тази глава?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                      Ако е в цилиндър според мен ще го изгаря. Доколкото знам около дюзите има масло и нафта,които се движат по канали в главата. Разбито легло заради едностранния захват или прищипана гумичка на някоя дюза. Пукната глава около някой маслен канал. Водач на клапан ,както се спомена.
                      Само разсъждавам-не съм специалист.
                      Sent from my Nokia s fenerche

                      Коментар


                      • #12
                        От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                        Тези дето са шлайфали главата и са сменяли гумичките на клапаните , би трябвало да са забелязали ако е имало проблем с някой водач. Според мен , нови сегменти няма да се напаснат по цилиндрите за 1500 км.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #13
                          От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                          Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
                          Ако има масло в някой от цилиндрите компресията ще е доста по-висока. При еднаква компресия на 4те цилиндъра бих търсил проблема другаде. Още повече, че излиза на капки. Ако мине през работещ цилиндър ще изгори заедно с нафтата.

                          Та залагам на главата. И по-точно - около изпускателните клапани или портовете след тях. Проверихте ли я за спуквания тази глава?
                          Майстора,който ми шлайфа главата, каза,че може да я провери само за пукнатини по охладителната система,но не и по маслената. Корекциите на този цилиндър са, като на другите цилиндри, да не кажа и по-добре. Наистина маслото го хвърля на капки и олива целия порт, което ме навежда на мисълта,че има някакъв проблем точно с главата на тоя двигател.
                          Отнносно дюзи и гумички, мога да кажа,че няма мешане на масло с нафта, всичко си е добре, паки чакмак, с поглед.Доста с други ТДИ-та помпа-дюза,са ме питали как съм догодил центровката, та пали така хубаво и отчетливо. На студено време няма промяна в работата, няма да чука нито на аванс,нито някакви странични шумове.За тяга няма да говоря, върви на ужас, но тоя разход на масло ме прибива. Ужасяваш е 1л/1000км. отзад мирише на прегорено масло, не на изгорено,все едно попада върху нещо топло,а не да е изгоряло, мирише и на изгоряло,но след по-дълъг път с натоварено каране.
                          Вече имам около 5000км,след смяна на сегментите. Прилагам снимки от двигателя,при работа без изпускателни колектори.
                          Посъветвайте,как да го хвана,дали е от гумички?
                          Последно редактирано от ludau; 09-08-19, 08:00.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:67730232_1220793754785466_8878527626600251392_n.jpg
Прегледи:1
Размер:52.6 КБ
ID:5818909Натиснете снимката за да я уголемите

Име:67776142_420757295450489_1570101419053154304_n.jpg
Прегледи:1
Размер:105.0 КБ
ID:5818910Натиснете снимката за да я уголемите

Име:67836393_420401108683558_4396650341790121984_n.jpg
Прегледи:1
Размер:94.0 КБ
ID:5818911

                            Коментар


                            • #15
                              От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                              Ако е сегменти не трябва ли да има голямо картерно налягане, ще хвърчи щеката ако разхода е чак такъв. Залагам на гумичка на клапана.
                              Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                              Ford Fiesta 1.4 Tdci

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X