Здравейте колеги!
Имам проблем с прословутия двигател от марката ВАГ, 1,9ТДИ - система помпа-дюза. Автомобила ми гори солидно количество масло, на всеки 1000км/ 1 литър. Взех автомобила със спукана цилиндрова глава, взех глава втора употреба и я изпратих за смяна на гумички на клапаните и шлайфане. Смених и турбото, разбира се с рециклаж на хубава марка. Смених и комплект сегменти.След направената процедура, смених ангренажен комплект, всички гарнитури и о-пръстени. Забравих да напиша,че сегментите са КОЛБЕНШМИД.След сглобяване изминах едни 1500 км в нормално разработване, плавно галех газта и ускорявах, не повече от 2000оборота. След 1500км, смених маслото с такова за помпа-дюза. Започнах да си го натискам и до 3000 оборота, аз съм спокоен шофьор и не издевателствам. Но в един момент ми светна лампата за нивото на маслото и ОООО-чудо онемях, след пробег от 1500км ми изразходи 1литър масло. Бях налял Еурол 5в40. Смених го веднага с Кастрол. Същата работа. На място пушлеви бяло-синкав пушек в движение почти не пуши,но миризмата е на масло. Помислих,че е турбо , но в крайна сметка турбото се оказа перфектно, установих,че изхвърля масло от изпускателния клапан на 3-ти цилиндър. Това го установих,като махнах изпускателния колектор и го уставих да работи на място без колектор с подвързано масло на турбото. Оказа се,че турбото е сухо , та сухо и в двата охльова и горещия, и студения, с подвързано мазане, но без да го въртят изгорелите газове.
Та чудя се аз, аджеба възможно ли е да минава маслото през сегментите, като са разработени нормално или е възможно да има спукан водач на клапан или да е много износен. Двигателя си работи мазно, не прекъсва, не тресе, с една дума,ако няма разход и не пушлеви, по слух не можеш да го хванеш. Смених капака на клапаните, тъй като там е мембраната за картерната вентилация, нулева промяна, карах го без пръчка на маслото с едно бяло парцалче, увито отгоре, не се омаслява дори , но разхода ме съсипа на масло.
Дайте да го умуваме???
Едни ми викат ,че след монтажа на сегментите е станало по-лошо положението, други казват, че е възможно от водач. Излиза маслото на капки от изпускателния канал на главата, би трябвало да е запалено ,ако минава през самия цилиндър. Като отвия подгревната свещ, няма следи от белия нагар,който се образува при горенето на масло.
Направо съм онемял, измерих овала на цилиндрите , на трети е малко повече от на другите, а той беше 0,09мм.
Мерих компресия, всичките показаха, 28 бара, само трети 27, но е възможно да има и някаква грешка от измерването.
Дайте съвет, как да проверя дали го гори през сегментите или през водач на клапан?
Благодаря предварително!
Имам проблем с прословутия двигател от марката ВАГ, 1,9ТДИ - система помпа-дюза. Автомобила ми гори солидно количество масло, на всеки 1000км/ 1 литър. Взех автомобила със спукана цилиндрова глава, взех глава втора употреба и я изпратих за смяна на гумички на клапаните и шлайфане. Смених и турбото, разбира се с рециклаж на хубава марка. Смених и комплект сегменти.След направената процедура, смених ангренажен комплект, всички гарнитури и о-пръстени. Забравих да напиша,че сегментите са КОЛБЕНШМИД.След сглобяване изминах едни 1500 км в нормално разработване, плавно галех газта и ускорявах, не повече от 2000оборота. След 1500км, смених маслото с такова за помпа-дюза. Започнах да си го натискам и до 3000 оборота, аз съм спокоен шофьор и не издевателствам. Но в един момент ми светна лампата за нивото на маслото и ОООО-чудо онемях, след пробег от 1500км ми изразходи 1литър масло. Бях налял Еурол 5в40. Смених го веднага с Кастрол. Същата работа. На място пушлеви бяло-синкав пушек в движение почти не пуши,но миризмата е на масло. Помислих,че е турбо , но в крайна сметка турбото се оказа перфектно, установих,че изхвърля масло от изпускателния клапан на 3-ти цилиндър. Това го установих,като махнах изпускателния колектор и го уставих да работи на място без колектор с подвързано масло на турбото. Оказа се,че турбото е сухо , та сухо и в двата охльова и горещия, и студения, с подвързано мазане, но без да го въртят изгорелите газове.
Та чудя се аз, аджеба възможно ли е да минава маслото през сегментите, като са разработени нормално или е възможно да има спукан водач на клапан или да е много износен. Двигателя си работи мазно, не прекъсва, не тресе, с една дума,ако няма разход и не пушлеви, по слух не можеш да го хванеш. Смених капака на клапаните, тъй като там е мембраната за картерната вентилация, нулева промяна, карах го без пръчка на маслото с едно бяло парцалче, увито отгоре, не се омаслява дори , но разхода ме съсипа на масло.
Дайте да го умуваме???
Едни ми викат ,че след монтажа на сегментите е станало по-лошо положението, други казват, че е възможно от водач. Излиза маслото на капки от изпускателния канал на главата, би трябвало да е запалено ,ако минава през самия цилиндър. Като отвия подгревната свещ, няма следи от белия нагар,който се образува при горенето на масло.
Направо съм онемял, измерих овала на цилиндрите , на трети е малко повече от на другите, а той беше 0,09мм.
Мерих компресия, всичките показаха, 28 бара, само трети 27, но е възможно да има и някаква грешка от измерването.
Дайте съвет, как да проверя дали го гори през сегментите или през водач на клапан?
Благодаря предварително!
Коментар