Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

    Здравейте колеги!
    Имам проблем с прословутия двигател от марката ВАГ, 1,9ТДИ - система помпа-дюза. Автомобила ми гори солидно количество масло, на всеки 1000км/ 1 литър. Взех автомобила със спукана цилиндрова глава, взех глава втора употреба и я изпратих за смяна на гумички на клапаните и шлайфане. Смених и турбото, разбира се с рециклаж на хубава марка. Смених и комплект сегменти.След направената процедура, смених ангренажен комплект, всички гарнитури и о-пръстени. Забравих да напиша,че сегментите са КОЛБЕНШМИД.След сглобяване изминах едни 1500 км в нормално разработване, плавно галех газта и ускорявах, не повече от 2000оборота. След 1500км, смених маслото с такова за помпа-дюза. Започнах да си го натискам и до 3000 оборота, аз съм спокоен шофьор и не издевателствам. Но в един момент ми светна лампата за нивото на маслото и ОООО-чудо онемях, след пробег от 1500км ми изразходи 1литър масло. Бях налял Еурол 5в40. Смених го веднага с Кастрол. Същата работа. На място пушлеви бяло-синкав пушек в движение почти не пуши,но миризмата е на масло. Помислих,че е турбо , но в крайна сметка турбото се оказа перфектно, установих,че изхвърля масло от изпускателния клапан на 3-ти цилиндър. Това го установих,като махнах изпускателния колектор и го уставих да работи на място без колектор с подвързано масло на турбото. Оказа се,че турбото е сухо , та сухо и в двата охльова и горещия, и студения, с подвързано мазане, но без да го въртят изгорелите газове.
    Та чудя се аз, аджеба възможно ли е да минава маслото през сегментите, като са разработени нормално или е възможно да има спукан водач на клапан или да е много износен. Двигателя си работи мазно, не прекъсва, не тресе, с една дума,ако няма разход и не пушлеви, по слух не можеш да го хванеш. Смених капака на клапаните, тъй като там е мембраната за картерната вентилация, нулева промяна, карах го без пръчка на маслото с едно бяло парцалче, увито отгоре, не се омаслява дори , но разхода ме съсипа на масло.
    Дайте да го умуваме???
    Едни ми викат ,че след монтажа на сегментите е станало по-лошо положението, други казват, че е възможно от водач. Излиза маслото на капки от изпускателния канал на главата, би трябвало да е запалено ,ако минава през самия цилиндър. Като отвия подгревната свещ, няма следи от белия нагар,който се образува при горенето на масло.
    Направо съм онемял, измерих овала на цилиндрите , на трети е малко повече от на другите, а той беше 0,09мм.
    Мерих компресия, всичките показаха, 28 бара, само трети 27, но е възможно да има и някаква грешка от измерването.
    Дайте съвет, как да проверя дали го гори през сегментите или през водач на клапан?


    Благодаря предварително!

  • #2
    От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

    Скъсана гумичка при набиването или пропуснат износен водач.

    Коментар


    • #3
      От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

      Според мен е от сегментите.
      Смяна само на сегменти обикновено не върши работа.
      Цилиндъра вече не е съвсем цилиндър, а сегментите са си почти идеална окръжност. Та за да се получат нещата-трябва си шлайф на блока, или ризи в комплект със сегменти и бутала. Не знам как е този двигател.
      Има вероятност след време сегментите да се износят по елипсата на цилиндъра, или да остържат цилиндъра до своя си размер(зависи кое е по-твърдо и износоустойчиво), но аз не бих лежал на тази кълка.


      Лично мнение, това съм го научил преди доста години, а от тогава може да има промяна в технологиите за изработване на цилиндри и сегменти, та тези ми знания да са остарели.

      Ама надали.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #4
        От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

        Ако беше,казвам само според мен, от сегментите, не би трябвало да изхвърля капки масло, прясно. Или по-скоро на мен ми се неще да е така. Но и сегментите ,ми се видяха доста твърди,при монтирането й в каналите.Може и самия блок да е за кофата, но защо е еднаква компресията на всички цилиндри?
        Защо няма претрисане и приклащане на празен ход???
        Как мога да хвана, дали е от сегментите?

        Коментар


        • #5
          От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

          Девет стотни овал?! Какво пише по тоя въпрос в сервизното ръководство?
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Според мен е от сегментите.
            Смяна само на сегменти обикновено не върши работа.
            Цилиндъра вече не е съвсем цилиндър, а сегментите са си почти идеална окръжност. Та за да се получат нещата-трябва си шлайф на блока, или ризи в комплект със сегменти и бутала. Не знам как е този двигател.
            Има вероятност след време сегментите да се износят по елипсата на цилиндъра, или да остържат цилиндъра до своя си размер(зависи кое е по-твърдо и износоустойчиво), но аз не бих лежал на тази кълка.


            Лично мнение, това съм го научил преди доста години, а от тогава може да има промяна в технологиите за изработване на цилиндри и сегменти, та тези ми знания да са остарели.

            Ама надали.
            Коле, това важи за моя и твоя трактор и даже на тях може да се сменят само сегменти и ремонта да е сполучлив, но преди това трябва да мине някой с натрениран пръст или с вътромер.Другите, за които важи е разни двутактови пърпоретки.
            При леките коли си е съвсем нормален ремонт, щом в заводската литература има допуски за размерите на нов и работил цилиндър.За мен проблема не е от сегментите, защото колегата е споменал, че духане от картера няма и компресията е приблизително еднаква(и доста добра за този двигател).

            Коментар


            • #7
              От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

              Не споря бе, само казвам моето мнение. Може и да не е вярно. Просто така си мисля. А и лично аз не бих сменил само сегменти след като съм раглобил целия двигател. За още 200-300 лева ще се направи цялостен ремонт.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #8
                От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                При затворени клапани (и различни положения на буталото,ако щем),блокиран маховик-->сгъстен въздух в цилиндъра и слухтене откъде е пропускът- и сравнение с "читав" цилиндър.

                Коментар


                • #9
                  От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  Не споря бе, само казвам моето мнение. Може и да не е вярно. Просто така си мисля. А и лично аз не бих сменил само сегменти след като съм раглобил целия двигател. За още 200-300 лева ще се направи цялостен ремонт.
                  Работата е там, че за този двигател и повечето турбодизели, цената на новите бутала е силно неприятна.Конкретно за този отива към 2 бона за читави бутала със сегменти, а после имаме и цена на шлайф, сваляне на блока и т.н.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                    Ако има масло в някой от цилиндрите компресията ще е доста по-висока. При еднаква компресия на 4те цилиндъра бих търсил проблема другаде. Още повече, че излиза на капки. Ако мине през работещ цилиндър ще изгори заедно с нафтата.

                    Та залагам на главата. И по-точно - около изпускателните клапани или портовете след тях. Проверихте ли я за спуквания тази глава?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                      Ако е в цилиндър според мен ще го изгаря. Доколкото знам около дюзите има масло и нафта,които се движат по канали в главата. Разбито легло заради едностранния захват или прищипана гумичка на някоя дюза. Пукната глава около някой маслен канал. Водач на клапан ,както се спомена.
                      Само разсъждавам-не съм специалист.
                      Sent from my Nokia s fenerche

                      Коментар


                      • #12
                        От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                        Тези дето са шлайфали главата и са сменяли гумичките на клапаните , би трябвало да са забелязали ако е имало проблем с някой водач. Според мен , нови сегменти няма да се напаснат по цилиндрите за 1500 км.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #13
                          От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                          Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
                          Ако има масло в някой от цилиндрите компресията ще е доста по-висока. При еднаква компресия на 4те цилиндъра бих търсил проблема другаде. Още повече, че излиза на капки. Ако мине през работещ цилиндър ще изгори заедно с нафтата.

                          Та залагам на главата. И по-точно - около изпускателните клапани или портовете след тях. Проверихте ли я за спуквания тази глава?
                          Майстора,който ми шлайфа главата, каза,че може да я провери само за пукнатини по охладителната система,но не и по маслената. Корекциите на този цилиндър са, като на другите цилиндри, да не кажа и по-добре. Наистина маслото го хвърля на капки и олива целия порт, което ме навежда на мисълта,че има някакъв проблем точно с главата на тоя двигател.
                          Отнносно дюзи и гумички, мога да кажа,че няма мешане на масло с нафта, всичко си е добре, паки чакмак, с поглед.Доста с други ТДИ-та помпа-дюза,са ме питали как съм догодил центровката, та пали така хубаво и отчетливо. На студено време няма промяна в работата, няма да чука нито на аванс,нито някакви странични шумове.За тяга няма да говоря, върви на ужас, но тоя разход на масло ме прибива. Ужасяваш е 1л/1000км. отзад мирише на прегорено масло, не на изгорено,все едно попада върху нещо топло,а не да е изгоряло, мирише и на изгоряло,но след по-дълъг път с натоварено каране.
                          Вече имам около 5000км,след смяна на сегментите. Прилагам снимки от двигателя,при работа без изпускателни колектори.
                          Посъветвайте,как да го хвана,дали е от гумички?
                          Последно редактирано от ludau; 09-08-19, 08:00.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:67730232_1220793754785466_8878527626600251392_n.jpg
Прегледи:1
Размер:52.6 КБ
ID:5818909Натиснете снимката за да я уголемите

Име:67776142_420757295450489_1570101419053154304_n.jpg
Прегледи:1
Размер:105.0 КБ
ID:5818910Натиснете снимката за да я уголемите

Име:67836393_420401108683558_4396650341790121984_n.jpg
Прегледи:1
Размер:94.0 КБ
ID:5818911

                            Коментар


                            • #15
                              От: Разход на масло 1,9ТДИ-ПД???

                              Ако е сегменти не трябва ли да има голямо картерно налягане, ще хвърчи щеката ако разхода е чак такъв. Залагам на гумичка на клапана.
                              Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                              Ford Fiesta 1.4 Tdci

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X