Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

    Принципно, си прав. Утре ще си покаже дали е от това.
    Което няма да отмени един преглед и на останалите нещица.
    Този мотор е доста прост дизел.
    За по-сложни смятам мулти джет ФАП и подобни с променлива геометрия.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #32
      От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

      Там за уейстгейта... И на надналягане да работи почти сигурно е, че има ел-магнитен клапан.
      Когато той сдаде багажа, е същото като да блокира уейстгейта затворен (щото не се подава вакуум/налягане да го отваря). Получава се т.нар. пренадуване. Не на всички системи светва чека, макар да се записва като грешка. И пак води до невървене - компютъра отчита налягане над нормата, и ако то се задържи определено време (6-7 секунди), ограничава количеството на впръскването гориво. Това еднократно, след което е достатъчно на някои да върнеш газта и пак да подадеш, а други им трябва да се изгаси мотора. Вече в зависимост как се кара може да се проявява различно.
      Не казвам, че това е актуалния проблем, но да се има предвид.
      Въобще за тия мотори без диагностика не става.
      При мен на дъртото ми TDI на VAG, ЕКУ-то се бангьоса, та не отчита налягането(мапа бачка, пробван на друг комп) но нищо не свети и си бачка само по данните от дебитомера. Не върви баш както беше, а и забива както при пренадуване, но това пренадуване пак се отчита от дебитомера...
      Мисълта ми е, че чека не винаги свети.
      Последно редактирано от cecoa1; 03-11-16, 23:20.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #33
        От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

        Има електомагнитен клапан на вакуума.
        Два са клапаните с общ вакуум от помпата и тройник делител, които се запушвал (задръствал). Бива проверен и той.
        Единия е за ЕГР-а , другия за турбото.
        Не съм пробвал да върна газта и пак да подам.
        Ще опитам, но няма да е решение.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #34
          От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

          Аз леко встрани от темата, ама щото на Сашо му е интересно:
          Още в първите комън рейли горивото се впръсква на три порции.
          В двигателите има един параметър-"скорост на увеличаване на налягането в цилиндъра". При дизелите(класическите) това повишаване на налягането става с голяма скорост, оттам и типичното "чукане" на дизела. При комън рейла са направили така,ч е тази скорост да се намали, за да стане работата на двигателя по-мека.
          А това става чрез впръскване на една малка порцийка гориво преди основната. Тази първата изгаря, и повишава налягането, с малко. После идва основната порция, която върши реално работата, и накрая има още една малка порцийка гориво, някъде я наричат "екологична". Тя служи да запали ако има неизгоряло гориво от основната порция. Ако няма-здраве, от тази порцийка и да остане недоизгоряло гориво-то ще е съвсем малко, и няма да нарушава екологичните норми.

          В по-съвременните комън рейли порциите са 4, 5, а май вече има и с повече.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #35
            От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

            Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
            ...Датчиците на коляновия и разпределителния ги приеми за чукчето и наковалнята.И не е задължително да е "Хол"-на 90% са индуктивни. Без тях нищо не работи...
            Една скоба - има двигатели които палят без датчик на коляновия вал. По-трудно, и работят в авариен режим, но става за придвижване.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #36
              От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Една скоба - има двигатели които палят без датчик на коляновия вал. По-трудно, и работят в авариен режим, но става за придвижване.
              Това щото има други датчици, които да отчетат че двигателя се върти. Че даже и датчика на умната дюза в по-старите понякога.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #37
                От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                Аз залагам на вакуум маркучета .
                И каква е колата че при някой различни проблеми са силно изразени.
                Land Rover Discovery
                Където е текло пак ще тече ...

                Коментар


                • #38
                  От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Излъжи с допълнително съпротивление сензора за въздуха, че е много студен. Така заедно с данните от MAF-a компът ще изчисли, че влиза тегловно по-голямо количество въздух от реалното и ще вкарва повече гориво за да компенсира.
                  Ако беше бензин да, ама на дизел не е точно така. Дизелите работята на бедни смеси и MAF-а задава само лимит на максималното вкарано гориво. Та ако МАФ-а дава достатъчно стойности и ти ги вдигнеш двойно не печелиш нищо. Единствено ще почне да пропушва повече в режимиите в които турбото се "развърта" за да догони търсеното налягане.

                  От друга страна ако ограниченията са заради MAF-а един такъв тунинг ще спаси положението. Ама лесно се разбира с откачане и проверка дали колата тръгва по-добре.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                    Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
                    ...Ама лесно се разбира с откачане и проверка дали колата тръгва по-добре.
                    Кола с откачен MAF може да върви по-добре единствено ако откачения MAF не е бил в ред. MAF-а е един от най-точните датчици в "цЕлата схема" и има основна роля в това, което се случва в мотора. При липсата му (като е откачен) някакъв режим може и да се докара по показанието на останалите (до колкото има такива), но винаги е с цената на нещо, и компенсацията е само до някъде. По-честия случай е да върви значително по-зле.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                      Дадох го само като диагностична стъпка, за да се започне отнякъде.
                      Освен това без манометър или живи данни от МАР-а в момента на подаване на газ не могат да се правят заключения. Обикновено когато няма мощност двг., и налягането в колектора е малко - това поради недостиг на гориво или на въздух. Ксантията май се правеше до 2000-та год. но си има ОБД и се чете в движение. Ще си каже.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                        След почистване на цедката в резервоара и смяна на горивния и въздушния филтър, ралика има някаква, но проблема си остава. Утре ще се забавлявам с дебитомера и вакуумчетата. Ще пробвам и с откачен.
                        Ще има и промиване с контактен спрей на куплунги, както и почистване на МАФ-а със спрей за МАФ и ЕГР.
                        Ще видим, какво ще се случи.
                        Благодаря на всички!
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                          Днес нямах време да се поразправя, но разкачих буксата на МАФ-а за проба. На място, определено по-добре качва оборотите при рязко подаване на газ. Много по-добре при първа-втора-трета, но все пак от втора нагоре пак спъната някакси. Впечатлението е, че наема малко по-рано. Да кажем от 2000-2100 об, вместо от 2900-3000. Според колеги, би трябвало да започва да се усеща по-рано, от около 1200-1300 оборота. Не свети чека с разкачен дебитомер. Дори след като я загася и запаля пак. не знам, доколко е редно да я карам така.
                          Откачих вакуумчето на ЕГР-а и опитах да направя вакуум с уста. Не усещам да има ефект, тоест, вакуума да намалява. Остава си постоянен.
                          ЕГР-а не на такова място, че няма как да видя дали се движи.
                          Обмислям вариант, да го затапя. Предполагам, че ще дойде доста вървеж, ако го затапя. С цената на доста занимавка, където е заврян.
                          Не знам как би се отразило това на разхода, от който досега съм доволен, макар да не знам точните цифри все още.
                          Дебитомера все пак ще пробвам да го почистя. Но сякаш не само в него е вината.
                          Не видях видими протривания на маркучетата на вакуумите, но ще сменям наред.
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                            Днес нямах време да се поразправя, но разкачих буксата на МАФ-а за проба. На място, определено по-добре качва оборотите при рязко подаване на газ. Много по-добре при първа-втора-трета, но все пак от втора нагоре пак спъната някакси. Впечатлението е, че наема малко по-рано. Да кажем от 2000-2100 об, вместо от 2900-3000. Според колеги, би трябвало да започва да се усеща по-рано, от около 1200-1300 оборота. Не свети чека с разкачен дебитомер. Дори след като я загася и запаля пак. не знам, доколко е редно да я карам така.
                            Откачих вакуумчето на ЕГР-а и опитах да направя вакуум с уста. Не усещам да има ефект, тоест, вакуума да намалява. Остава си постоянен.
                            ЕГР-а не на такова място, че няма как да видя дали се движи.
                            Обмислям вариант, да го затапя. Предполагам, че ще дойде доста вървеж, ако го затапя. С цената на доста занимавка, където е заврян.
                            Не знам как би се отразило това на разхода, от който досега съм доволен, макар да не знам точните цифри все още.
                            Дебитомера все пак ще пробвам да го почистя. Но сякаш не само в него е вината.
                            Не видях видими протривания на маркучетата на вакуумите, но ще сменям наред.
                            Ако приемаш съвети - виж някъде кадърна диагностика и карай , както е предвидено от конструкторът.
                            Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                              Приемам, разбира се. Нали за това е темата.
                              Причината да не съм я закарал на диагностика досега, е просто че нямам време. Тия дни и това ще стане.
                              Не знам вчера, но днес с разкачена букса на дебитомера, колата литна. Вчера го нямаше този ефект. Свалих дебитомера и го напръсках обилно със спрей за почистване на такива джаджи. Напръсках и буксата. С включен не съм го карал, но на място ми се видя, че реагира с една идейка закъснение на газта.
                              Разкачих го и сякаш реагира по-добре. Оставих го разкачен засега.
                              Утре мисля на отиване до София да карам така, а на връщане да го закача и да сравнявам. Чека не свети.
                              Колкото до ЕГР-а, наистина мисля да го затапя, за да не ми пълни колектора със сажди и мизерии.
                              Единствено ме спира, че е на кофти място и искам първо да измия двигателя, за да не се оклепам зверски.
                              А и ще отнеме време и трябва да е хубаво времето, че действам навън на вилата.
                              По снимка в нета, видях пластинка, която е така изрязана, че да може да се нахлузва при разхлабени болтчета. Иначе наместването на двете болтчета е кошмар като не се и виждат добре. Играх го тоя филм с Кията.
                              Но ЕГР-а ще го сваля и почистя, защото имам усещането, че е блокирал. Не мога да имам идея в какво положение.
                              После ще пробвам със и без него, като няма да откачам вакуума на управлението му.
                              На Кията нямам проблеми със затапен и не мисля, че освен екологична функция има друга.
                              Вървежа е осезаемо по-добър, когато е затапен.
                              Компютъра няма да реве за него, защото самия клапан няма датчици и окабелявания. Ще ревне, ако разкачиш електровентила на вакуумното управление, или затапиш маркучето.
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                                Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                                днес с разкачена букса на дебитомера, колата литна.
                                Еми

                                А егр го затапи, няма да има проблеми, от него може да не върви ако е запецнал в отворено положение
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X