Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

    Темата има образователна цел, за мен в това число.
    Има въпроси от съвсем теоретичен характер, на които търся отговори, с цел да си диагностирам печките по-лесно.
    Ще ме поправяте, ако бъркам някъде.
    Та, доколкото аз имам представа, турбодизелите с електронно управление, дали на помпата или на дюзите се управляват от MAF сензор (дебитомер в моя случай) или MAP сензор за налягането в смукателния колектор.
    Компютърът получава сигнал от тях, както и от датчик за температура и датчик колянов вал (хол), както и евентуално от ТPS сензора за да определи предварението и (или) ъгловата порция гориво.
    Компютърът също управлява посредством електроклапани ЕGR клапана и уейст гейта на турбината, и ако е с променлива геометрия отварянето и затварянето на лопатките.
    Посредством вакуумен актуатор, или както се нарича там.
    Дотук, бъркам ли някъде?
    Your conscience is all you can take to your grave.

  • #2
    От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

    Да. Повечето имат и МАФ и МАП...че и такъв за атмосферното налягане. Датчиците на коляновия и разпределителния ги приеми за чукчето и наковалнята.И не е задължително да е "Хол"-на 90% са индуктивни. Без тях нищо не работи. ТПС е на "газта"-"тротъл позишон сензор". Компа чете всички датчици и си смята порцията и предварението и ...колата бръмчи.
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

      Уейст гейта не е задължително да се управлява от компира.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

        Модерните цъкат дюзите няколко пъти на цикъл
        Следи обем и температура на входящия въздух, налягане в колектора (има и датчик за атосферното налягане, за да прави корекции) и колко е натиснат педала за газта, от там управлява турбото.
        Нищо сложно

        Що?
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #5
          От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

          Според това колко е натиснат педала и какви са оборотите на мотора ЕКУто определя колко милиграма гориво да се опита да впръска. "Да опита" защото има няколко фактора които го ограничават:
          1) Smoke limiter - според стойностите идващи от MAF-а се ограничава горивото за да няма пушеци.
          2) Torque limiter - има таблица която задава максималното количество гориво според оборотите. Целта е точно да се ограничи максималният въртящ момент.

          Според търсеното гориво и оборотите ECU-то определя какво трябва да е налягането от турбото. Следи през MAP-а какво е текущото налягане и при необходимост корегира позицията на геометрията/уеистгейта.

          Идва ред и на предверението на впръскване - то се определя от горивото което трябва да се вкара и оборотите на мотора. ECU-то чете позицията на мотора (през коляновият вал) и определя в кой момент да започне и кога да спре впръскването. Също според горивото и оборотите се определя колко да бъде налягането в рейла.

          Горе долу това е на кратко. Има едни книги на Bosch за EDC15/EDC15C които могат да те образоват много добре ако ти е интересно .

          Коментар


          • #6
            От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

            едц15 е старо като света
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #7
              От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

              Интересна тема! Ще следя с интерес! Благодаря!

              Коментар


              • #8
                От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                Щото си купих Ксантия с 2.0 HDI 110 к.с. и искам да разбера как се случват нещата, но и не само конкретно за тоя двигател.
                Този няма чак толкиова датчици, като температура на входящия въздух, или МАП+МАФ, или поне така си мисля аз.
                Вероятно по-съвременните комънрейли и мултиджетовете имат повече.
                Там има по две, три, четири впръсквания на цикъл. ФАП филтри и прочее.
                Този е с обикновена турбина Гарет, както 1.9 ТД. Няма актуатор, които управлява геометрия, освен вакуумния за уейст гейта. То няма какво друго да се управлява по нея.
                Има интеркулер и там е разликата с 90-коньовата версия.
                И да, уейстгейта не е задължително да се управлява от компютъра, но щом има вакуум до него, то по-скоро е с тая цел, след като турбината не е с променлива геометрия.
                Имах предвид, че ако турбото е с механичен уейст, няма да има нужда от вакуумен актуатор, нали?
                Последно редактирано от TigerHunter; 03-11-16, 19:16.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #9
                  От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                  Всички които знам следят температура на входящия въздух.
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                    Къде трябва да е това, Петьо?
                    След турбината, предполагам.
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                      След турбината, преди дебиломера, част от дебиломера - явно според зависи
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                        Колата ми е ...запушена. И не е от турбото. Гориво не и достига, не въздух.
                        Събужда се след 2,900-3000 оборота яката ряз.
                        И то е на периоди
                        Но 70 % приблизително, е спъната.
                        Утре ще бъде заменен горивен филтър, въздушен и ще бъдат почистени цедките в резервоара, но не е само от това. Освен това сипах добавка за два резервоара в 2/3 резервоар. Има подобрение, но не е от това мисля.
                        Дебитомер ми е главния заподозрян на мен. Тия дни ще има промивки.
                        Както и смяна наред на вакуумни маркучета.
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                          Тества ли с откачен дебиломер? Трябва да влезе в сервизен режим и да тръгне по-добре
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #14
                            От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                            Не. Бачкам в Княжево, прибирам се из темнина и нямам време да разровя под капака.
                            Турбото си звучи добре,доколкото се чува и си реагира при изменение на оборотите.
                            Проучвам теорията, за да я приложа на практика. Събота и неделя ше имам ограничено време да се поровя.
                            ЕГР-а не е заклинил. Чек не свети. Колата не пуши. По пътя на логиката, ако не и стига въздух, а гориво си има, ще чади. Катализатора не вярвам, щото няма как да е ОН-ОФФ.
                            Иначе като отпуши, е самоУет.
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Малко теория относно комън рейл дизелите с турбо.

                              Махаш му буксата и тестваш - две минути работа макс
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X