Обява

Свий
Няма добавени обяви.

V6 или R6 за джип ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • V6 или R6 за джип ?

    V6 или L6 ?

    Това е въпрос който от доста време си задавам, но не мога да си отговоря.

    Моля за аргоментирани мнения, кой и защо би бил по-подходящ,
    като изрично държа да подчертая, че става въпрос за употреба на/при/в джип.
    Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 10-03-16, 12:30. Причина: Корекция на глупост при бързопис и липса на конструктивна мисъл.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

  • #2
    От: V6 или R6 за джип ?

    В6 слагат ако искат повече място в коша пред двигателя, редовия е с едни поне 20 см по-дълъг, според зависи.

    В6 мисля има повече/по-евтини варианти за тунинговане и следователно би било по-евтино да се повиши мощноста.

    В6 мисля, че принципно има конструктивни особености, които го правят по-привлекателен за "бегачки".

    Статистически погледнато, доста от редовите шестаци май са и по-стари, от времена когат простота на конструкция = дълговечност и лесна/евтина подръжка.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      От: V6 или R6 за джип ?

      R6 какво ще рече? Редовите двигатели обикновено се пишат с L

      Иначе почти всичко опира до място в коша и наличността на донори за конкретната цел.

      Е, и някои дреболии като по-проста конструкция на редовия (по-малко валове, ролки, глави), по-добър достъп при обслужване/поддръжка/ремонт и повече място за насаждане на алтернатори, хидравлични помпи и други блага на джипостроенето.

      Друга дреболия е че мазилната уредба на по-дългия редови двигател е по-чувствителна на надлъжен наклон и по-лесно остава без мазане, защото маслото се стича в единия край на картера и/или главата.

      Коментар


      • #4
        От: V6 или R6 за джип ?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        R6 какво ще рече? Редовите двигатели обикновено се пишат с L
        ...
        Моя грешка !

        Моля те да го оправиш и в заглавието.
        ...

        За мястото в коша е ясно, но повече ме интересува като разлика в работата и характеристиките, предвид това, че ще се ползва на 4х4, а не на дрифтачка.

        Тунинга е друга тема, и по принцип ме интересува, но не искам да разводнявам темата.

        P.S. Имам и конкретна дилема м/у два двигателя, а съответно и два автомата, които вървят с тях,
        но предвид раздела на темата, предпочитам да наблегнем на разликата в работните характеристики.
        Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 10-03-16, 12:38. Причина: P.S.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #5
          От: V6 или R6 за джип ?

          У немско редовите са с R(Reichenmotoren), така че заглавието е достатъчно коректно.

          Разлика в работата обикновенно има, но не такава че да се усети. Разликата е в равномерността на работа - при редовия тя не е под въпрос, при V-образния не е баш така... Иначе характеристиките много не се влияят от конфигурацията... При камионите има примери с двигатели разработени на модулен принцип - едновременно съществуват и V-образен и редови с еднакви размери, бутала цилиндри и пр. че и характеристиките им еднакви.

          Остави раздела, то и няма кой знае какво интересно да се каже по въпроса. Кажи си дилемата и конкретните неща, за да може който има представа да ти помогне в избора.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            От: V6 или R6 за джип ?

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            ...Разликата е в равномерността на работа
            И там е по двата начина. Примерно дълъг колянов вал е подложен на усукващи колебания, в които даже може да изпадне в резонанс и ела тогава да видиш равномерност. Лекуват го или със скъсяване на вала (V), или с демпферни шайби/маховици.

            Коментар


            • #7
              От: V6 или R6 за джип ?

              ... и щото е в главата, но не съм го написал,
              става въпрос за разликата в характеристиките, ако въобще има такива,
              V6 и R6/L6 бензинови двигатели.

              Имам и конкрета идея и дилема,
              но за нея в друга тема, в друг раздел.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • #8
                От: V6 или R6 за джип ?

                Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                ... и щото е в главата, но не съм го написал,
                става въпрос за разликата в характеристиките, ако въобще има такива,
                V6 и R6/L6 бензинови двигатели.
                Както и Цецо написа - няма разлика която да усетиш.

                А, да - звукът е различен. V-то си звучи като V. Даже и да е само 6.

                Коментар


                • #9
                  От: V6 или R6 за джип ?

                  V6...V6...V6 Ники с две ръце това е щото това дето го карам го няма с V8 и те така...нищо че по-трудно се прави като се сгроми,но за сметка на това труно се и чупи,или аз не опитвам правилно
                  Yamaha T max 500i/ABS/2007/50hp
                  Zander 3.80m,Johnson 2T/8hp
                  Vw passat 6/2.0TDI-CR/DSG6/140hp/2009
                  Toyota Hilux/2KD-FTV/102hp/Double Cab/2005

                  Коментар


                  • #10
                    От: V6 или R6 за джип ?

                    Конструктивно редовия двигател има 7 основни лагера и дълъг колянов вал, което го прави много балансиран.
                    Вто е с 4 основни лагера, вала е по-къс и градусите са по-особени и зависят от градусите м/у двата по-блока... като цяло е по-небалнсиран заради късия вал.
                    И в двете консфигурации има много успешни мотори. Дай по-конкретно за какви джипове става дума. При Чероците примерно има 4л редови шестак и на следващото 3.7 В6. И са доста различни машини въпреки близките мотори.
                    На ГМС мисля че имаше 4.3 В6, което е много късо в коша и джипа е с много добър баланс.

                    Коментар


                    • #11
                      От: V6 или R6 за джип ?

                      Първоначално публикуван от svjokera Преглед на мнение
                      V6...V6...V6 Ники с две ръце това е щото това дето го карам го няма с V8 и те така...нищо че по-трудно се прави като се сгроми,но за сметка на това труно се и чупи,или аз не опитвам правилно
                      Това дето съм го намислил (има и вариант V8 ) ше го обсЪда с теб на кафе.

                      ... ма треа първо да си дигнеш телефона !
                      Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 10-03-16, 15:17.
                      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                      Коментар


                      • #12
                        От: V6 или R6 за джип ?

                        Тогава не го мисли. В8.

                        Коментар


                        • #13
                          От: V6 или R6 за джип ?

                          Имам преки наблюдения върху V6 и L6 на две еднакви леки коли, (MB E320) 3.2 бензин. Като усещане и динамика не намирам каквато и да е разлика, но редовият с нищо не напомня за себе си. Другият капризничи понякога и е доста по-неприятен за пипане. Може би е въпрос на конкретно изпълнение. Доскоро имах джип с V6, който определено не блести с нищо. За сметка на това е доста по-нетехнологичен и неприятен за работа от редовака. При V имаш повече място пред двигателя в коша, докато при L от двете му страни. Сегашнато ми джипче е редови шестак с доста място отстрани на двигателя, което е добре дошло за монтиране на разни нещица, като печки, инвертори, контакторен блок за лебедка и т.н.
                          Няма никакви демпфериращи елементи по дългия колянов вал, не вибрира и за има няма 35 години не се е строшил.
                          Дали V или L? Никой от тях не е по-добър или по-лош от другия. Има значение конкретният мотор в конкретна конфигурация.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #14
                            От: V6 или R6 за джип ?

                            Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                            Това дето съм го намислил (има и вариант V8 ) ше го обсЪда с теб на кафе.

                            ... ма треа първо да си дигнеш телефона !
                            Па не е те и срам колко пъти ме лъжеш,че ще се видим,след като сме се чули
                            Yamaha T max 500i/ABS/2007/50hp
                            Zander 3.80m,Johnson 2T/8hp
                            Vw passat 6/2.0TDI-CR/DSG6/140hp/2009
                            Toyota Hilux/2KD-FTV/102hp/Double Cab/2005

                            Коментар


                            • #15
                              От: V6 или R6 за джип ?

                              А как стои въпроса с въртящия момент на еднакви обороти....
                              driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X